Kysymys?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Aaron Hannu

Kysymys?

Viesti Kirjoittaja Aaron Hannu »

Kerroppas miten ajattelit muuttaa toista, jota lienee myös muutettu, koska oli liian heikko uskaltaakseen pitää jostakin ja tarvitsi jonkun muunkin tukea? Et sinä voi ketään muuttaa - vain itseäsi - ja jehovalainen saattaa olla onnellinen tai sitten ei.
YksinäinenSusi

Re: Kysymys?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Yksilötasolla tämä on tosiaan vaikeaa tai jopa mahdotonta, siis toisen muuttaminen - olet oikeassa.

Mutta uskonlahkot pystyvät muuttamaan ihmistä. Tiedän monta Jt:tä jotka ovat olleet hyvin vahvoja ja oppineita, silti heidät on muutettu lasisilmäisiksi todistajiksi, jotka todistavat tietämättä mitä todistavat, kuten vt-seura haluaa.

Ja pahinta tässä on se, että nuo oppineet ja älykkäät menettävät koko elämänsä ja pyrkimyksensä lahkotyöhön, mutta tietysti jokainen saa tuhlata elämänsä kuten haluaa, eikö niin?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Luonnollisesti, mutta edellyttäen, ettei ole vaaraksi itselleen ja kanssaihmisilleen.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Aaron Hannu kirjoitti:Kerroppas miten ajattelit muuttaa toista...
Kun kysyt, niin vastaan että en tiedä. Se taas johtuu siitä, että jehovantodistajuudesta irrottuani ei ajatuksiin ole tullut ihmisten auttaminen pukeutumaan minkäänmalliseen uuteen persoonallisuuteen.
...ja jehovalainen saattaa olla onnellinen tai sitten ei.
Sillä ei toki ole mitään tekemistä sen kanssa onko keskustelupalstalla kesksustelu jehovantodistajuudesta oikeutettua vaiko eikö.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Aaron Hannu

Vapaa valinta perustuu sen oivaltamiseen, että sallii muiden valita, kuten he haluavat...jatkuva purnaaminen siitä, miten joku valitsee itselleen joko uskonnollisen, poliittisen tai ateistisen doktriinin, on typerää. Se, joka valitsee sinun toiveesi vastaisesti eikä voi sietää sinua, on hänen siunaus ja valinta, tai sitten hän omaksumallaan doktriinillaan aiheuttaa sen, että menettää jotain, vaikka sinut tai jotain muuta...."Totuuksia" ja epätosia asioita on monta - itsensä jatkuva altistaminen kiukuttelemaan muiden valinnoista ja siitä kuinka itse on oikeassa, on ajan hukkaa, mutta itseppä valitsette - se on teidän oikeus, mutta ei sillä mitään voita - Lähettäkää vaikka beetteliin kukkia niin saatatte saada enemmän aikaan ja antakaa itsellenne ja heille anteeksi jos voitte, jos ette voi, olette tilassa, jossa vain syyttelette toisia valinnoistaan.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Aaron Hannu kirjoitti:Vapaa valinta perustuu sen oivaltamiseen, että sallii muiden valita, kuten he haluavat...jatkuva purnaaminen siitä, miten joku valitsee itselleen joko uskonnollisen, poliittisen tai ateistisen doktriinin, on typerää.
No voihan hittolainen. En kyllä kynsiä pureksimallakaan keksi, miten tällä palstalla on rikottu tuota pyhää periaatetta vastaan?

Hiukkasen on varoiteltu veikkaamasta erittäin todennäköisesti huonoa hevosta, ja samalla lohduteltu sitä ennalta arvatuin seurauksin veikainneita.
And Justice For All
Aaron Hannu

Periaatteesa olet oikeassa, suvaitsemattomat uskonnolliset liikeet saavat takaisin sitä, mitä ovat antaneet; suvaitsemattomuutta, mutta elämän ja ajan omistaminen sille, miten on itse valinnut kannattaisi hyväksyä ilman, että alkaa käyttään energiaa jatkuvaan katkeruuteen - se on kova paikka joillekkin, jotka ovat kyllä onnistuneet näyttämään toteen jehovaopin valheellisuuden, mutta kertokaa mikä on totta ja paras elämäntapa? Niin se on kunkin itse valittavissa ja paras tapa saattaa olla taistelematta ja antaa kantaa omat rajoittuneet seurauksensa. Jotkuhan ei ymmärrä edes sitä, että tämä tapani on tarkoituksena auttaa löytämään oma vastuu omasta elämästä. Tule ensin toimeen itsesi kanssa niin tulet toimeen myös muiden kanssa ja hyväksyt ihmisen kaikkinensa, hyvine ja huonoine puolineen - se, joka valitsee deffnesiivin ja pakenee eikä voi olla ystävä, sillä ongelma juuri samassa asiassa, mistä hän syyttää toisia.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Aaron Hannu kirjoitti: mutta kertokaa mikä on totta ja paras elämäntapa?
Tuotahan täällä ei kerrota, eikä tulla ikinä kertomaankaan. Jokainen päätelköön itse.
Aaron Hannu kirjoitti: Niin se on kunkin itse valittavissa ja paras tapa saattaa olla taistelematta ja antaa kantaa omat rajoittuneet seurauksensa. Jotkuhan ei ymmärrä edes sitä, että tämä tapani on tarkoituksena auttaa löytämään oma vastuu omasta elämästä. Tule ensin toimeen itsesi kanssa niin tulet toimeen myös muiden kanssa ja hyväksyt ihmisen kaikkinensa, hyvine ja huonoine puolineen - se, joka valitsee deffnesiivin ja pakenee eikä voi olla ystävä, sillä ongelma juuri samassa asiassa, mistä hän syyttää toisia
Sinulla on agenda, joka saattaa periaatteessa olla hyvä. Tällä hetkellä kuitenkin vaikuttaa siltä, että kaikkien pitäisi niellä se pureksimatta, ja pyytää anellen lisää. Älä tuputa, niin saattaisi maistua paremmin.
And Justice For All
Markku Meilo

Aaron Hannu kirjoitti:Vapaa valinta perustuu sen oivaltamiseen, että sallii muiden valita, kuten he haluavat...jatkuva purnaaminen siitä, miten joku valitsee itselleen joko uskonnollisen, poliittisen tai ateistisen doktriinin, on typerää.
Typeränänä minäkin sellaista maailmanparannusta pidän, onneksi täällä sitä tavataan melkoisen harvoin ja silloinkin parantajalle yleensä tulee lunta tupaan ja parannus lakkaa.
Se, joka valitsee sinun toiveesi vastaisesti eikä voi sietää sinua, on hänen siunaus ja valinta, tai sitten hän omaksumallaan doktriinillaan aiheuttaa sen, että menettää jotain, vaikka sinut tai jotain muuta....
Kaikki tykkää ja kaikista tykätään, mutta kaikki ei tykkää kaikista - sellaista kutsutaan elämäksi. Jos edelleen koet tuon esittämäsi ongelmaksi itsellesi, mutta et näe syytä siihen, niin se on toki harmillista. Tämä on keskustelupalsta, eikä palstan käyttö edellytä minkään doktriinin hyväksymistä. Sen sijaan palstan käyttö edellyttää palstan sääntöihin pitäytymistä.
"Totuuksia" ja epätosia asioita on monta - itsensä jatkuva altistaminen kiukuttelemaan muiden valinnoista ja siitä kuinka itse on oikeassa, on ajan hukkaa, mutta itseppä valitsette - se on teidän oikeus, mutta ei sillä mitään voita -
Äkkiä ajatellen sinä muistut mieleen ainoana, joka viime aikoina on toistellut täysin käsittämättömiä mantroja elämanohjeiksi.
Lähettäkää vaikka beetteliin kukkia niin saatatte saada enemmän aikaan ja antakaa itsellenne ja heille anteeksi jos voitte, jos ette voi, olette tilassa, jossa vain syyttelette toisia valinnoistaan.
Kuule nyt Arska, sinulla on ilmeinen ongelma, ei kaikilla muilla.
Markku Meilo

Aaron Hannu kirjoitti:...elämän ja ajan omistaminen sille, miten on itse valinnut kannattaisi hyväksyä ilman, että alkaa käyttään energiaa jatkuvaan katkeruuteen
Oliskos tolkkua siinä, että jättäisit tuon katkeruuskortin käyttämättä? Viimeaikaisen käytöksesi valossa sinä et ole ihan niitä ensimmäisiä, jonka tulisi arvostella muita esimerkiksi juuri katkeruudesta.
mikä on totta
Riippuu kovasti totenapitämisen määritelmästä ja aiheesta.
ja paras elämäntapa?
Henkilökohtainen valintahan tuo on, joillekin jehovantodistajuus, toisille helluntailaisuus, osalle uskonnottomuus jne. Jännää, että sinä joka annat elämänasenneohjeita urakalla ja laskuun, kyselet tuollaista.
Niin se on kunkin itse valittavissa ja paras tapa saattaa olla taistelematta ja antaa kantaa omat rajoittuneet seurauksensa.
Mikä sinua riivaa siinä, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä?
Jotkuhan ei ymmärrä edes sitä, että tämä tapani on tarkoituksena auttaa löytämään oma vastuu omasta elämästä.
Minäkin kuulun tuohon joukkoon.
Tule ensin toimeen itsesi kanssa niin tulet toimeen myös muiden kanssa ja hyväksyt ihmisen kaikkinensa, hyvine ja huonoine puolineen - se, joka valitsee deffnesiivin ja pakenee eikä voi olla ystävä, sillä ongelma juuri samassa asiassa, mistä hän syyttää toisia.
Otetaan sille.
Aaron Hannu

Kaikella kunnioituksella ja myötätunnolla Make, mutta vaikuttaa, että sinä elät näiden asioiden pyörittämisellä ja kääntämisellä ts saat energiasi syyttämällä ja purnaamisella ja teet sen melko hienostuneesti.
Markku Meilo

Aaron Hannu kirjoitti:...vaikuttaa, että sinä elät näiden asioiden pyörittämisellä ja kääntämisellä ts saat energiasi syyttämällä ja purnaamisella...
Harmin paikka jos noin on, laitatko muutaman esimerkin tuosta pyörittämisestä, kääntämisestä, syyttämisestä ja purnaamisesta? Katson sitten mitä parannettavaa löydän ja jos en itse löydä, niin toki autat.
...ja teet sen melko hienostuneesti.
Mikäli olen oikein havainnut, niin olet muiltakin tahoilta saanut hienostunutta vihjettä. Mutta ei anneta sen häiritä, nosta kissa pöydälle jos mielessäsi on muukin kuin ajankäyttöni, jota tunnet hyvin vähän ja jonka ei tulisi olla lainkaan sinun ongelma. Eli nosta asia esiin, katsellaan.
Aaron Hannu

Kerro motiivisi. Okei, myönnän että olet oikeassa monessa suhteessa, mitä esim. Jehovan todistajiin ja Vartiotorniseuraan tulee. Omaat hyvin heidän historiaa ja sinulla on asiantuntemusta, jota rehellinen ihminen ei voi sivuuttaa etsiessään totuutta, mikäli sellainen on olemassa. Mutta jos mietimme asiaa syvällisemmin, niin eikö jokainen yksilö tee omat ratkaisunsa tietoisuutensa tai tajuntansa/tunteidensa pohjalta?

Kysy itseltäsi, mikä saa minut kritisoimaan vuodesta toiseen ”omalla” tavallaan valinneiden ihmisten elämän tavasta? Ohjaako minua katkeruus siitä, että vanhempani, sukulaiset ja entiset ystävät ts. Jehovan todistajat erottivat minut?
Tunnen syvintä myötätuntoa sinua kohtaan jos asia on näin, sillä olen kokenut sen myös itse ja kaikki, jotka syyttävät jotakin tahoa väärästä ja epäoikeudenmukaisesta kohtelusta. Olemme aiempien sosiaalisten suhteiden ja verkoston ulkopuolelle jätettyjä, mutta miksi?

Jehovan todistajien ja esim. vanhempasi käsitys moraalista on väärä ja sinun oikea, koska olet mitä ilmeisimmin oikeassa ”totuuden” suhteen, koska tiedät siitä ”totuuden”?
Olet kertonut huomaamasi/tiedostamasi asiat meille kaikille, jotka olemme tahtoneet kuunnella sinua ja olemme saamaa mieltä, mutta mitä sitten?

Valistetaan kaikkia, jota tarkoitusta varten lienee tämäkin palsta on olemassa sekä jakamaan henkilökohtaisia kokemuksia yhteisöstä. Hyvä pointti sinänsä, mutta onko se ollut pätevä tapa? Ehkä/ Ehkä ei.
Ajattele, miten paljon tuolla maailmassa on ihmisiä, jotka uskovat miten uskovat. Mitä teemme heidän kaikkien suhteen, jotka valitsevat ja uskovat mielestäsi väärin? No olet alkanut harrastaa alakulttuuria ja aktiivinen siinä, jonkin elämän tavan kumoamisessa, koska sinua on kohdeltu mielestäsi väärin tai olet oivaltanut ettei todistajat olleetkaan oikeassa. Mutta kuka on loppujen lopuksi oikeassa?

Kukin omasta mielestään tai tietoisuuden lisääntyessä huomaa olleenkin väärässä tai ainakin on nöyrä ja kuuntelee toista. Tutki, mitä rakkaus on ja mitä se ei ole. Ajaako minua viha vai rakkaus? Jos omalle äidilleen ei voi antaa anteeksi tai kenelle tahansa, joka valitsee tapansa elää oman tietoisuutensa pohjalta, sanoisin että äiti saa varmasti kärsiä puolestaan oman tietoisuutensa/tajuntansa rajoittuneesta käsityksestä menettäessään poikansa. Jos poika vastaa samalla vihalla ja syyttää omasta elämästään muita, elää hän puolestaan itse uhrimentaliteetilla – ja oikeastaan äidin vakaumus tai sen synnyttämä alakulttuuri hallitsee hänen elämäänsä.

Vapaudella on aina oma hintansa. Se, joka ei kestä toisen totuutta itsestään, sulkee sen sanojan usein itsensä ulkopuolelle – näin toimivat esim. juuri Jehovan todistajat. Ylpeää ja osoittaa oikeastaan uhrin roolin itselleen ottamista – ei hyväksy tilannettaan ts. itseään odottaen pelastusta ulkopuolelta siksi he eivät voi hyväksyä meitä muita toisin valinneita.

Mutta enpä kiusaa asialla jos se ei aukene, niin se ei aukene. Toimi täysin, kuten parhaaksesi näet, koska periaatteessa vain sinä itse omalla kohdallasi tiedät, miten asiat ovat. Minä toimin, kuten itse parhaakseni näen ja yritän toimia ja kohdella kaikkia ihmisiä kuten haluaisin itseäni kohdeltavan. Tosin hyväksyn itsessäni myös huonot puoleni, koska ne ovat todellisia piti toiset niistä tai ei ja se on vapauteni hinta.
Markku Meilo

Aaron Hannu kirjoitti:Kerro motiivisi.
Ei sulle tietenkään juolahtanut mieleen vastata sulle suunnattuihin selviin kysymyksiin, vaan menet eteenpäin ikäänkuin sinun ei tarvitsisi vastata esittämistäsi asioista.
Kysy itseltäsi, mikä saa minut kritisoimaan vuodesta toiseen ”omalla” tavallaan valinneiden ihmisten elämän tavasta?
Mistä olet huolissasi, ajankäytöstäni, mielenterveydestäni vai mistä? Mitä sitten tulee esittämääni kritiikkiin, niin pyrin suuntaamaan sen Vt-seuran valheellisiin opetuksiin, jos olen epäonnistunut, niin anna ihmeessä esimerkki siitä mitä kirjoittelussani pidät mielestäsi epäasiallisena. Kysyin aiheesta jo kerran edellä, mutta josko kahden kerran jälkeen vastaisit huutoosi? Korjaan kyllä kirjoitteluani josvirhe perustellusti osoitetaan.

Kerrotko Arska miten diagnosoimasi katkeruuteni on mielestäsi vaikuttanut kirjoittamieni asioiden asiasisältöön?
Jehovan todistajien ja esim. vanhempasi käsitys moraalista on väärä ja sinun oikea,
En taaskaan käsitä mitä ajat takaa? Tällä palstalle kritisoin pääasiassa Vt-seuran opetuksia en mitään sen yleisempää moraaliaihetta uskonnon ulkopuolelta. Kun nyt kuitenkin jaksat valitella mun kirjoittelua, niin anna ihmeessä esimerkki siitä mitä pidät asiattomana, voisi olla valaisevaa.
Olet kertonut huomaamasi/tiedostamasi asiat meille kaikille, jotka olemme tahtoneet kuunnella sinua ja olemme saamaa mieltä, mutta mitä sitten?
Tarkoitatko, että nyt riittää?
Ajattele, miten paljon tuolla maailmassa on ihmisiä, jotka uskovat miten uskovat. Mitä teemme heidän kaikkien suhteen, jotka valitsevat ja uskovat mielestäsi väärin?
En taaskaan käsitä mitä tarkoitat? Mikä ihmeen velvollisuus minulla olisi kritisoida asioita, joita en tarpeeksi ymmärrä? Jätän sen maailmanparantajille joilla on yleispätevät neuvot joka vaivaan.
No olet alkanut harrastaa alakulttuuria ja aktiivinen siinä,
Kerro ihmeessä lisää, jotta minäkin tiedän missä menen?
jonkin elämän tavan kumoamisessa
Mitä elämäntapaa ja miten olen kumoamassa?
koska sinua on kohdeltu mielestäsi väärin
Missä ja koska olen esittänyt tällaista, vai esitätkö tuntevasi minut paremminkin?
tai olet oivaltanut ettei todistajat olleetkaan oikeassa.
Olen oivaltanut, että Vt-seura on tapavalehtelija.
Mutta kuka on loppujen lopuksi oikeassa?
Mitä asiaa nyt tarkoitat?
Mutta enpä kiusaa asialla jos se ei aukene, niin se ei aukene.
Ei varmaan aukene jos et esitä esimerkkejä siitä mille diagnoosisi perustat.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Aaron Hannu kirjoitti:Minä toimin, kuten itse parhaakseni näen ja yritän toimia ja kohdella kaikkia ihmisiä kuten haluaisin itseäni kohdeltavan. Tosin hyväksyn itsessäni myös huonot puoleni, koska ne ovat todellisia piti toiset niistä tai ei ja se on vapauteni hinta.
Minun on pakko puuttua tähän. Arska. Eräällä toisella palstalla haistatit minulle ja eräille muille vitut, ehkä kännipäissäsi, sillä ei ole väliä. Tulisiko minun nyt oppisi mukaan haistatella Sinua. Ei, tällaiseen en suostu, edes kohdallasi. Toimi aivan vapaasti, kuten parhaaksi näet, kunhan et toimi haitaksi itsellesi, saati toisten terveydelle ja turvallisuudelle, omasi mukaan lukien.

Olet puhunut itsesi pussiin.
Vastaa Viestiin