Bunica kirjoitti:Meidän jos keiden pitäisi ymmärtää suhtautua suvaitsevasti ja jopa kannustaa avoimuuteen, koska meillä kaikilla on kokemusta siitä, miltä tuntuu, kun on pidettävä omat ajatuksensa ja todellinen itsensä 'kaapissa'.
Tapasin männäviikonlopulla ammattikoulun luokkakaverin, joka oli nk. monttu auki silminnäkijä-ohjelmasta johtuen. Vaikka kouluaikana puuhastelimme yhdessä kaikenlaista, niin näköjään osasin salata todistajuuteni. Muistan oikein hyvin kuinka kaapissa oleminen mua silloin rassasi. Eikä koulu ollut lainkaan ainoa koettelemus tuossa suhteessa.
Toiseksi, minulle ei ole vielä valjennut, miksi Haaviston homous olisi este presidentin viralle. Kiinnostaako meitä nykyisen presidentin sukupuolielämä tai hänen edeltäjänsä?
Muutaman kerran olen huomannut viittauksen itsenäisyyspäivän juhliin, joten olisiko niin, että joillekin sopii kättely miehen ja naisen kanssa mutta ei kahden miehen kanssa?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Bunica kirjoitti:Toiseksi, minulle ei ole vielä valjennut, miksi Haaviston homous olisi este presidentin viralle. Kiinnostaako meitä nykyisen presidentin sukupuolielämä tai hänen edeltäjänsä? Ei minua ainakaan.
Tätä homouden synnyttämää estettä viljelevien pointti näyttää olevan "mitä ne meistä sitten ulkomailla ajattelevat?". Eiköhän tämän vitsiksi muuttuneen kysymyksen aika ala jo olla ohi?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Kun tuo Haavisto ilmestyi kartalle, niin ajattelin sen olevan homo nynnerö, joka kerää pisteet hymyilemällä ja myötäilemällä. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että miehellä on muutakin kuin nätti puoliso. Annan ääneni Haavistolle.
Bunica kirjoitti:Meidän jos keiden pitäisi ymmärtää suhtautua suvaitsevasti ja jopa kannustaa avoimuuteen, koska meillä kaikilla on kokemusta siitä, miltä tuntuu, kun on pidettävä omat ajatuksensa ja todellinen itsensä 'kaapissa'. Kokemus saatta olla laadullisesti hyvinkin samanlainen, vaikka sen aiheuttaja olisikin eri.
Juurikin näin! Ja onhan se nähtävissä, että suurin osa luopioista on suvaitsevaisia ihmisiä, koska meillä on kokemusta silmätikkuna olemisesta. Ei oo kivvaa.
Bunica kirjoitti:
Toiseksi, minulle ei ole vielä valjennut, miksi Haaviston homous olisi este presidentin viralle. Kiinnostaako meitä nykyisen presidentin sukupuolielämä tai hänen edeltäjänsä? Ei minua ainakaan.
Ei todellakaan kannata kiinnittää huomiota ehdokkaan sukupuolielämään, vaan siihen minkälaiset edellytykset hänellä on hoitaa presidentin virkaa. Muuan FB-kaveri totesi mielestäni erittäin osuvasti: "Tässä ollaan valitsemassa presidenttiä, ei panomiestä".
Kieltämättä kiherryttää ajatus siitä, että kun meillä olisi homo presidenttinä, miten fundalistit siihen sitten suhtautuisi...
Olen täsmälleen samoilla linjoilla Bunican kanssa siitä, että meidän monen kokemukset ovat laadullisesti samankaltaiset, kuin monella sukupuolielämästään johtuen vähemmistöön kuuluvilla.
Filippos kirjoitti:Oon mää tuon jo lukenu, mutta lähinnä ajattelin näitä meidän kotosuomen ihan omia söpöliinejä, jotka huutelee tuolla nettipalstoilla.
Aivan. Ja kovitenhan siellä huutavat aina fiksut persut. http://i.imgur.com/0iz9L.jpg (FB-kommentti on aito, piti ihan tarkistaa.)
Filippos kirjoitti:Oon mää tuon jo lukenu, mutta lähinnä ajattelin näitä meidän kotosuomen ihan omia söpöliinejä, jotka huutelee tuolla nettipalstoilla.
Aivan. Ja kovitenhan siellä huutavat aina fiksut persut. http://i.imgur.com/0iz9L.jpg (FB-kommentti on aito, piti ihan tarkistaa.)
Miten tarkistit tuon oikeaksi? tai milloin. Hain Aijan fb sivulta tuollaista kommenttia mutta en löytänyt...oiskohan poistanu...?
Hyvin suurella todennäköisyydellä. Tai pyydetty/käsketty poistamaan. Sitten toisaalta jos olisi feikki, niin siitäkin oltaisiin kai jo älähdetty.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Miten tarkistit tuon oikeaksi? tai milloin. Hain Aijan fb sivulta tuollaista kommenttia mutta en löytänyt...oiskohan poistanu...?
Tarkistin toissapäivänä, suuren suosion takia lienee sen sitten poistanut. Aika paljon samassa linjassa olevia kommentteja Aijalta löytyi myös. Persuilla on historiaa tässä omien kommenttiensa sensuroinnissa. Jos haluaa pahoittaa mielensä, täältä löytyy lisää nyttemmin poistettuja mutta talteen saatuja viisauksia: http://natsivahti.blogspot.com/.
Olin eilen eräässä juhlatilaisuudessa (ja ei, ei ollut poliittinen juhlatilaisuus).
Pihalla tupakointipaikalla moneen otteeseen kuuntelin ja osallistuin myös keskusteluun presidentinvaaleista.
Yksi asia jäi mieleeni Haavistoa kannattavista/äänestäneistä/aikoo äänestää. Varovaisesti arvioiden 75% Haaviston kannattajista mainitsi Haavistosta positiivisia ominaisuuksia sekä toi esiin hänen kokemuksensa, mutta toisaalta tämä sama 75% "suuri joukko" ilmaisi jokainen samaan hengen vetoon jotain Pekan homoudesta ; ja siis ei negatiiviseen sävyyn. N 25% prosenttia ei maininnut Pekan homoudesta.
Niinistön kannattajien osalta ehkä n. 20% mainitsi ns homouden vaalikeskustelun yhteydessä. n.80% puhui Niinistön kokemuksesta, persoonasta mutta ei tuonut esiin homo-keskustelua.
Tämä ei ole mikään gallup-tulos, vain kokemus eiliseltä.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Olisi mielenkiintoista tietää kuinkahan monelle Räsäsen homokommenteista aikanaan närkästyneelle ja ihmisoikeusiin vedonneelle Haaviston homoseksuaalinen suuntautuminen onkin nyt esteenä pressanviran hoidolle?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.