Vahva usko

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Vahva usko

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JT:llä on vahva usko! Se on totta ja totuus!

Perustelen näkemykseni sillä, että jos uskoo suuret valheet (monikossa), jotka on lukuisia kertoja soitettu loogisesti ja asiallisesti ja moraalisesti vääriksi ja suorastaan järjestelmälliseksi rikollisuudeksi ja veli tai siar vain uskoo ja kieltäytyy kuulemasta tosiasioita (seuran OMALLA materiaalilla perusteltuna), TÄYTYY USKON OLLA VAHVA!
Kaarmis

Re: Vahva usko

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mutta kuitenkin niin heikko, ettei uskalla raamattunsa mukaisesti puolustella uskoaan pienintäkään kritiikkiä vastaan...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei uskalla, koska ei saa (ajatella itse), täytyy lukea konseptista ja tarkistaa...
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Niin, esimerksi lukea kirjallisuudesta "mitä mun omatunto" sanoo.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Kaarmis kirjoitti:Niin, esimerksi lukea kirjallisuudesta "mitä mun omatunto" sanoo.
Jokin aika sitten kuulin kun 3-vuotias kysyi äidiltään "äiti, mitä mä haluan?". Mielessäni tuo rinnastuu juuri tuohon mistä kirjoitit. Kun oma halu tai oma tunto on kadoksissa, niin kysytään muilta.

Vartiotorniseura tarjoaa "Sanan väärennettyä maitoa" juotavaksi. Ja melko hapanta se on.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Vieras kirjoitti:JT:llä on vahva usko! Se on totta ja totuus!
Olet oikeassa. Kuten edellämainituissa tuli kenties ilmi, JT:lla on vilpitön (tarkennus, pakko uskoa ainakin julkisemmin) vahva usko siihen mitä sikariportaan (USA) valitut veljet kulloinkin ilmoittavat itse Jehovan ilmoitukseksi.
Ja vilpittömällä Jehovan Todistajalla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin sisäistää sikariportaan ilmoitukset ja elää niitten mukaan.
Vastaansanomisia ei hyväksytä tai potkut perseeseen kuvainnollisesta lahkosta.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Todistajat yrittävät uskotella itselleen ja toisilleen, että heidän uskonsa perustuu tietoon, mutta jostain syystä todisteet tuntuvat olevan sen puolella, että heidän uskonsa perustuu juuri tiedon puutteeseen. Jos tieteellisesti tutkitut asiat tuntuvat olevan heidän uskoaan/luulojaan vastaan, heidät on opetettu päättelemään, että taas kerran tiede osoittaa olevansa väärässä, ja että heidän uskoaan vain koetellaan tällaisilla valheellisilla tutkimuksilla.
Kuten veli vanhin on joskus todennut kohtalaisen julkisesti konventissa, että jos hallintoelin sanoo vihreän kirjan olevan musta (vai oliko toisinpäin?), niin sittenhän se on musta! Ja ehkäpä jos hallintoelin sanoo, ettei ole koskaan ennustanut mitään pieleen, eikä näinollen ole väärä profeetta, niin eihän sellaista ole koskaan tapahtunut! Jos ihmisten hylkääminen ja karttaminen eriävien mielipiteiden vuoksi on rakkautta, niin olisi mukavaa tietää, millaista heidän vihansa sitten on, ja miten nämä eroavat toisistaan.
ajoulupukisti

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

Entisenä fanaattisena fundamentalistina (tosin silloin mukana ollessa psyykkisten oireiden vammauttamana ja toimintakyvyttömänä) ei voi kun pelätä, mihin pieni ihminen kykenee kun päähän syötetään komennot Jeesuksen ainoan edustajan suusta. Toivottavasti hallituselikko pysyy edes osin järjissään...
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Oma "vahva uskoni" oli vahva niin kauan, kun perustelin sen itselleni tutkimalla Vartiotorniseuran omaa kirjallisuutta. Kun aloin vastaanottamaan myös muiden ajatuksia, ei "hengellinen paratiisi" enää vaikuttanutkaan niin loogiselta kuin miksi olin sen mielessäni järjestänyt.

Todistajat ajautuvat jatkuvasti mielessään ristiriitoihin sillä muiden näkemykset ovat usein päinvastaisia kuin heidän omansa. Ulkopuoliset vaikutteet täytyy joko a) käsitellä ja perustella oikeiksi tai vääriksi sekä toimia sen mukaan b) ohittaa täysin. Itse pysyin VT-seuran puolella niin kauan kuin valitsin vaihtoehto b:n.
Vastaa Viestiin