Mun synttärit-jihuu (anteeksi: pakanajuhla)

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rienaaja
Viestit: 25
Liittynyt: 23.02.2012 23:11

Mun synttärit-jihuu (anteeksi: pakanajuhla)

Viesti Kirjoittaja Rienaaja »

Hei kaikki!
Haluisin kiittää kävijät jotkat ovat käyneet täällä kirjoittelemassa - lähinnä rekisteröineet sellaiset.. Varsinkin Markku Meilo, Napander, Tony, JarkkeParkkeBabylon ja Rippeli ovat ehkä tietämättään tuottaneet suurta viihteellisyyttä ( nokkeluutensa lisäksi ) keskusteluun niin synkästä organisaatiosta kuin Jehovan Todistajiat OY(J- pörssinoteraus seuraavaksi? :wink: ). Torninvartija, Bergerac, , Lehtiveli ja myös iki-arvostettu "Vieras" ovat tuoneet paljon keskusteluun. Eli kiitos teille kaikille mainituille ja myös kaikille ei- mainitetuille....

Tajusin tässä äsken (helmikuu 2012) että olen ollut erotettu pyhästä klaaanista kohta 20 v. (miltei oikea päivämääräkin) ja sen kunniaksi halusin esittäytyä koska pidän sitä osittain oman "synttärinä" : Olen käynyt näillä sivustoilla about 3 vuotta, mutta en ole koskaan kommentoinut mitään - en edes "Vieraana". Väliillä on tehnyt mieli kirjoittaa jotain fiksua, mutta sitten olen muistanut että en ole enää valtakunnan salilla , joten ei tarvitse suorittaa mitään muitten iloksi. Jaarittelen kovasti koska tuntuu vieläkin hieman vaikealta avautua tuntemattomille ihmisille.
Olen vähemmistöön kuuluva henkilö ja siksi ulosantini suomeksi on välillä rajoittunut ja kirjoitan hieman hassusti, mutta pyydän että voisitte jatkossa unohtaa sen seikan.. ja jos kirjoitan jotain tosi epäselvästi, kysykää tai teeskentelkää että ymmärsitte :lol:

Hyvä saitti ja siitä olen saanut kovasti apua. Olin aikoinaan melko fanaattinen hölmö kun olin Brooklynin poikien ikeen alla, mutta nyt tuntuu oikeasti siltä että iloa löytyy elämästä vaikkei Raamattu olisikaan Jumalan sana ja vaikka Jumala olisikin sama kuin Toothfairy:), Markku Meilo voisikin ymmärtää mitä tarkoitan..? Yst.terv. Rienaaja
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Mun synttärit-jihuu (anteeksi: pakanajuhla)

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Tere tulemast, lukemisen ohessa myös kirjoittelemaan jatkossa!
And Justice For All
Rienaaja
Viestit: 25
Liittynyt: 23.02.2012 23:11

Re: Mun synttärit-jihuu (anteeksi: pakanajuhla)

Viesti Kirjoittaja Rienaaja »

sinner74 kirjoitti:Tere tulemast, lukemisen ohessa myös kirjoittelemaan jatkossa!
Kiitoksia! Olen liian kauan jäänyt miettimään vaan, mutta nyt kun olen rekisteröitynyt tulen myös itse osallistumaan keskusteluun.
Nimimerkkini päätin ottaa kun n.4 vuotta sitten juttelin JT-vanhimman kanssa ja hän kutsui mua rienaajaksi ja vastustajaksi, kun sanoin että jos kerran Vartiotorni ei ole jumalan henkeyttämä, niin se on vaan vanhojen jenkki-ukkeleiden mielipide ja yhtä tärkeitä kuin vaikkapa Iltalehti tai Tinttikirjat. Kovasti veli yritti ekaksi sanoa että ovat Jumalan hengen inspiroimia "rakkaudellisia kirjeitä", mutta pitikin myöntää ettei ehkä ovatkaan kun kysyin että miksi siellä on sitten vuosien varrella ilmennyt niin paljon virheitä..
No, siitä sain idean käyttää Rienaaja nimimerkkiä, koska olen tällainen paha ja jumalaton yksilö :D
Viikonloppuja kaikille..
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Mun synttärit-jihuu (anteeksi: pakanajuhla)

Viesti Kirjoittaja Tony »

Se että perusteltu kritiikki leimataan rienaamiseksi, kertoo omaa karua kieltään miten luotettava järjestö on. Ei mikään totuudellinen tai vilpitön taho pelkää kritiikkiä, eikä leimaa kritiikkiä esittäviä tai kiellä olemasta heidän kanssaan missään tekemisissä. Eli aika yksinkertaista matematiikkaa loppuviimein.

Hehheh, toi on nyttemmin mietittynä aika huvittava (= naurettava) argumentti, että vt-seuran tekstit ovat "Jumalan hengen inspiroimia". Sen taakse voi sitten aina piiloutua kun tarinat alkavat ajan myötä rapistumaan.

Tervetuloa palstalle!
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mun synttärit-jihuu (anteeksi: pakanajuhla)

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Onnea vaan merkkipäiväsi johdosta. Et ole enää teini edes maailmallisena nyt kun pari kymppiä paukahti tauluun.
Tervetuloa kirjoittelemaan!!
Let me go Master I hate you so
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Mun synttärit-jihuu (anteeksi: pakanajuhla)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Rienaaja kirjoitti:Nimimerkkini päätin ottaa kun n.4 vuotta sitten juttelin JT-vanhimman kanssa ja hän kutsui mua rienaajaksi ja vastustajaksi...
Jt-vanhimmat ne sitten osaavat. Eräs tuntemani entinen todistaja jutteli vanhimman ja perhetuttunsa kanssa puhelimessa, mainiten siinä nimeni, jolloin tämä Jehovan pyhän hengen asemaan asettama Espoon teräsvaari loihe rakkaudellisesti ja täynnä pyhää henkeä valistamaan keskustelukumppaniaan; "se Meilo on yks Saatana kans".

Pelkureitahan ne vanhimmat ovat kaikki tyynni. Toinen Jehovan pyhän hengen lahja Espoon seudun jehovantodistajille soitti kerran uteliaisuuttaan yhden nettikirjoittelun takia mulle, ammattiveli ja nuoruudentuttu kun on. Esitin muutamia mahdottomuuksia (arkisemmin nimettynä valheita) Vt-opetuksessa, mutta niihin tuo vanhin ei ottanut sanallakaan kantaa. Olen myös kirjoittanut kirjeen paikallisseurakuntaan muutama vuosi sitten ja esittänyt kiinnostukseni aiheita, mutta ei vastausta. Ei, vaikka osoitin kirjeen nimellä vanhimmalle, joka on karviantuttuni.

Minä olen luvannut palata takaisin jehovantodistajaksi heti kun ja jos joku osoittaa minulle, että olen väärässä kritiikissäni Vt-seuran opetusten suhteen. Ei näillä pelkureilla ole kanttia noudattaa Raamatun ohjetta "...olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu." (KR 1992)
kun sanoin että jos kerran Vartiotorni ei ole jumalan henkeyttämä, niin se on vaan vanhojen jenkki-ukkeleiden mielipide ja yhtä tärkeitä kuin vaikkapa Iltalehti tai Tinttikirjat.
Itse pidän esimerkiksi Kirkko ja kaupunki -lehteä hyvänä lukemisena, se kirjoittaa myös reaalielämästä ja sen raadollisuudesta, ei pelkästään valheella luodusta näkymättömästä hengellisestä mielikuvitusparatiisista, joka alkoi jo vuonna 1874.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin