Tervehdys!

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Torquemada
Viestit: 3
Liittynyt: 05.03.2012 19:27

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Torquemada »

Jonkun aikaa tätä foorumia luettuani tulin siihen tulokseen, että minun on ehkä aiheellista liittyä tänne ja kertoa hieman itsestäni.

Tässä minun tarinani.

Synnyin osittaiseen JT-perheeseen ( toinen vanhemmistani on vakaa JT ja toinen on ns "maallinen" ), perheeseeni kuuluu myös vanhemi veli/sisar joka on mukana JT-uskossa, ja myöskin isovanhempieni piiristä löytyy todistajia. Pienestä pitäen minua on kuljetettu mukana kokousissa, konventeissa ja muiston vietoissa ja minua yritettiin vakavasti kasvattaa tähän uskontoon. Pienenä tämähän meni kun ei ymmärtänyt maailman menosta juuri mitään.

Sitten kasvoin hieman vanhemmaksi ja tuputtaminen voimistui. Jos en halunnut lähteä Valtakunnan salille jouduin arestiin siksi aikaa. Jos ei lähtenyt kuuntelemaan jumalan sanaa ei saanut sitten tehdä mitään muutakaan. Kaikki mukava kiellettiin, et saanut olla kavereilla tai pihalla, lukea kirjoja tai pelata pelejä saatika katsoa televisiota. Hetken aikaa tämä taktiikka toimi ja aloin käymään taas kokouksissa ja muissa tapahtumissa ja hetken aikaa olin jopa kiinnostunut heidän opeistaan.

Tämä ei kuitenkaan kestänyt kauaa sillä murrosikään tullessa aloin ajattelemaan omilla aivoillani ja jotkut tämän uskontokunnan opeista alkoivat käymään omaa moraali-käsitystäni vastaan. Minusta ei onnekseni koskaan tullut kastettua todistajaa!

Välini JT-uskoiseen vanhempaani alkoivat kylmetä. Ei tosin niin totaalisesen kamalalla tavalla mitä olen saanut lukea pitkin interwebbejä, tulemme toimeen keskenämme ja hän ei välttele minua. Siinäkin mielessä olen hyvässä asemassa, että muutkaan perheeseeni kuuluvaat JT:t eivät minua kammoksu tai hyljeksi. Asia varmaankin oisi ollut toinen jos minusta olisi tullut kastettu todistaja ja vasta sen jälkeen tullut "järkiini" ja pessyt käteni koko organisaatiosta.

Tosin sen verta olen katkeroitunut kyseiseen järjestöön ja sen oppeihin, että en nykyään oikein voi sietää minkäänlaisia fundamentalistisia uskontoja ( enkä oikeen mitään muitakaan kirja uskontoja ). Ja tämä tulee varmastikkin näkymään tulevissa kirjoituksissani. En nyt kuitenkaan ala mitään palopuheita pitämään, sillä tämä kasvatus minkä sain aiheutti myös loppumattoman tiedonjanon kaikista uskonnoista. Pyrin katselemaan eri uskontojen oppeja kummaltakin kantilta.

Uskollisesti sinun.

ps. pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä :shock:
"Nobody expects the Spanish Inquisition!" -Monty Python
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Tervetuloa kirjoittelemaan foorumille. Onnittelut siitä, että ymmärsit välttää Jehovalle vihkiytymisen pirullisen ansan.
And Justice For All
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tervetuloa kirjoittelemaan!

Taidat olla peräti poikkeus kun selvisit kotiarestilla kokoukseen menemättömyydestä, monet saivat tossa tilanteessa remmistä...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Torquemada kirjoitti:En nyt kuitenkaan ala mitään palopuheita pitämään, sillä tämä kasvatus minkä sain aiheutti myös loppumattoman tiedonjanon kaikista uskonnoista. Pyrin katselemaan eri uskontojen oppeja kummaltakin kantilta.
Tervetuloa kirjoittelemaan minunkin puolesta :D
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Torquemada kirjoitti:Tosin sen verta olen katkeroitunut kyseiseen järjestöön ja sen oppeihin, että en nykyään oikein voi sietää minkäänlaisia fundamentalistisia uskontoja ( enkä oikeen mitään muitakaan kirja uskontoja ).
Jos kyseessä olisi todella katkeroituminen, niin et olisi ainoa tälle palstalle kirjoittava katkeroitunut. Ehkä kyseessä on kuitenkin luonnon suojamekanismi, jossa myrkkysyötistä hengissä selvinnyt haluaa jakaa kokemuksensa ja näin auttaa muita saman myrkyn kanssa painivia.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Moi. Tervetuloa kirjoittelemaan.
Hienoa, että olet saanut pidettyä välit kunnossa sukulaisiin.
Hyvää jatkoa ja kannustusta aktiivisuuteen, jotta saadaan palstalle uusia ajatuksia.
Let me go Master I hate you so
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tervetuloa myös! Allekirjoittanut on tyhjien fraasien pelossa vähän huono toivottelemaan tervetulleeksi uusia. Pyytelen tätä anteeksi ja toivotan samalla kiitollisena tervetulleeksi kaikki muutkin uudet kirjoittajat! Jokaisella teistä on tärkeä panos muiden auttamisessa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Haluni kuulla lisää sinusta ja tilanteestasi ylittää haluni vain kommentoida jotakin tähänkin topiciin. Mulla on tässä pikkuinen dilemma...

"Kaikki mukava kiellettiin, et saanut olla kavereilla tai pihalla, lukea kirjoja tai pelata pelejä saatika katsoa televisiota. Hetken aikaa tämä taktiikka toimi ja aloin käymään taas kokouksissa ja muissa tapahtumissa ja hetken aikaa olin jopa kiinnostunut heidän opeistaan. "

Jeppuloiden taktiikka vastaa vähän katolisten kuorojen tarpeeseen saada korkealta laulavia poikia kuoroonsa. Munat vaan pois, johan maistuu laulaminen kun ei ole häiritsevää seikkaa estämässä. Siis kastraattilaulajia, joilla ei sattuneesta syystä ollut sitten syytä karata kuorosta tyttöjen perään...

Kun henkiset eväät typistetään, tottahan sitä jää jeppuloiden ansaan ehkä vuosikymmeniksi. Sairasta, sanon minä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin