Vieras kirjoitti:"Siinähän Jumala uhraa itse itsensä lepyttääkseen itsensä"
Jos Jeesus ei olisi Jumala niin miten ymmärrät sen, kun Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa?
Raamattu todistaa että Poika kuoli meidän syntien tähden.
1. Jumala rakasti maailmaa.
2. Jeesus kuoli syntiemme tähden.
3. Kukaan ei rakasta ihmistä enemmän kuin että hän antaa oman henkensä ystäväinsä edestä. Näin Jeesus sanoi.
4. Jumala osoitti oman rakkautensa ristillä Jeesuksessa.
Jumala ei siis osoittanut kenenkään itsensä ulkopuolella olevan rakkautta. Jumala ei lähettänyt toista kuolemaan. Jumala tuli itse kuolemaan ristillä. Se edellytti Jumalan ihmisen lihaan ihmiseksi tulon. Jumala kun ei voi kuolla. Ihminen voi kuolla. Näin Jumala itse oli Kristuksessa ja osoitti oman rakkautensa ihmiskuntaa kohden antamalla oman henkensä ihmiseten edestä sovittaen ihmiskunnan itsensä kanssa.
Yksikään kuolevainen Aadamin suvun jälkeläinen ei olisi voinut lunastaa yhtäkään ihmistä, koko ihmissuvusta puhumattakaan.
Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa. Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta, että hän saisi elää iankaikkisesti eikä kuolemaa näkisi" Ps.49:7-9.
Jeesus on Jumalan Poika ja Hän lunasti ihmissuvun. Jos kiellämme Lunastajamme syntyperän Jumalasta, kiellämme Raamatun keskeisimmän ilmoituksen.
Pari yksinkertaista näkökulmaa, jotka eivät luultavasti ole kuitenkaan terpeeksi yksinkertaisia jotta tajuaisit, mutta kuitenkin.
1. Ajatus siitä, että Jumalan tulisi tappaa itsensä uhrilahjana itselleen on jo sinällään täysin idiooottimainen. Se on absurdi ajatus. Kun vielä nähdään että tuo uhraus pitäisi tehdä hänen edessään täysin mitättömän ihmisen vuoksi (mitättömäpi kuin kirppu ihmiselle) ei voi kuin ihmetellä sitä vähäjärkisyyttä, joka saa hyväksymään tuollaisen opin jumalallisena viisautena.
2. Tuollaista kristinuskon oppia, jota selität yllä, ei ole ollut milloinkaan juutalaisuudessa. Kun se ei ole juutalaisuuden oppi, se ei ole myöskään Raamatun oppi. Se on kristinuskon oppi.
Tämänkin ymmärtäminen edellyttää kuitenkin vähintään normaalia älynlahjaa, joten sitä on sinulle turhaa laajemmmin jankuttaa. Kunhan totesin.