Duota, duota... Tuliko luettua artikkelin sisältö myös. Onhan niin, ettei Jehova kuule muiden, kuin todistajien rukouksia. Ei kuule maailmallisten, ei uskonnoitsijoiden, ei eronneiden, ei erotettujen, ainoastan tosi kristittyjen puoleen hän saattaa korvansa kallistaa.Vieras kirjoitti:Miten saada läheinen suhde ”rukouksen Kuulijaan”?
uudestisyntyminen? Pyhällä hengellä täyttyminen?
Valvoja: Moderaattorit
- Jaakko Ahvenainen
Re: uudestisyntyminen? Pyhällä hengellä täyttyminen?
-
Vieras
siispä eotettujenkin on ihan turha rukoilla,
päättelee J.Ahvenainen.
Ei kyllä ole ihan Raamatun eikä Vt-seurankaan kanta.
päättelee J.Ahvenainen.
-
Kaarmis
Kyllä se jehova erotettujenkin rukouksia varmaankin kuulee, joskus jopa ei tarvitse edes rukoilla, kunhan ajattelee että "nyt kun löytäis lumihangesta kympin kaljaan" ni siinähän tuo seteli jo törröttää. Omakohtainen kokemus.
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin oikeastaan varsinaisesta rukouksesta mulla ei sitten olekaan omakohtaita kokemusta, saati vastauksista.
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin oikeastaan varsinaisesta rukouksesta mulla ei sitten olekaan omakohtaita kokemusta, saati vastauksista.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
- Jaakko Ahvenainen
Kerrohan mulle se Seuran kanta.Vieras kirjoitti:siispä eotettujenkin on ihan turha rukoilla,
päättelee J.Ahvenainen.
- Jaakko Ahvenainen
Mitä sillä rukouksella sitten kukin ymmärtäneekin, ajattelen ajatuksen riittävän. Ja tuskin se Jehova nyt niin huumorintajuton, ettei Sulle tarpeeseen ois tuopillisen tarjonnut.Kaarmis kirjoitti:Kyllä se jehova erotettujenkin rukouksia varmaankin kuulee, joskus jopa ei tarvitse edes rukoilla, kunhan ajattelee että "nyt kun löytäis lumihangesta kympin kaljaan" ni siinähän tuo seteli jo törröttää. Omakohtainen kokemus.
-
Vieras
"Onhan niin, ettei Jehova kuule muiden, kuin todistajien rukouksia."
-Tuota on vaikea uskoa.
onhan niin, että joulupukkikin kuulee lukemattomia kirjeitä joulun alla. Vaikka on vartiotornissa jotain paljon keljumpaa ja pahempaa kuin oikeudenmukainen jehoova.
-Tuota on vaikea uskoa.
onhan niin, että joulupukkikin kuulee lukemattomia kirjeitä joulun alla. Vaikka on vartiotornissa jotain paljon keljumpaa ja pahempaa kuin oikeudenmukainen jehoova.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Mielestäni tuo on ääretöntä omahyväisyyttä. Kerrohan esimerkki rukouksesta, jonka aikana on tullut johdatus, ja sen jälkeen toiminta. Ytimekkäästi, kiitos.mikkuitti kirjoitti: no olen pikkusen tutkinut islamilaisuutta, en ole koskaan törmännyt heillä rukouksessa saataviin sellaisiin johdatuksiin jotka tulee juuri rukouksen aikana ja ymmärrettävällä tavalla ja vasta sen jälkeen tapahtuu toiminta. kuten monissa kristillisissä suuntauksissa, esim helluntalaisuudessa tämä on tuttua.. siis rukouksessa kuullaan johdatus ja toimitaan sen mukaan ja tulee hyvä hedelmä.
And Justice For All
-
mikkuitti
no yhden kerroinkin jo tässä ketjussa aiemmin, sen parhaan minkä olen elämässäni kokenut.. Toiseksi esimerkiksi voisin ottaa sen, että vuosi sitten harrastin kesälomalla pitkiä rukouksia yöllä ja sit kerran hyvin voimakkaassa Jumalan läsnäolon aikana kuulin kehoitusta alkaa tekemään youtubeen raamattuopetusvideoita..no seuraavana yönä sama tunne jatkui rukouksessa, niinpä aloin tekemään niitä videoita. Silloin olin vielä aika sairas, en olis pystynyt tekemään videoeditointeja istualta, olis sairaskohtaukset häirinneet jatkuvasti. Mutta hoksasin, että oli ihan uusi kännykkä jossa on videokamera ja myös yksinkertainen editointiohjelma. Nii homma sopi mulle kuin nakutettu, viitoin jutut kameralle ja sit menin sohvalle makaamaan, jotta ei sairaskohtaukset pääse yllättämään ja kännykällä naputtelin videoleikkeet kohdalleen ja latasin youtubeen.
Se oli kivaa aikaa, rukous antoi valtavasti voimia ja viisautta ja sain selvän kehoituksen tehdä videoita ja seuraavien viikkojen aikana tulikin tehtyä jotain 16 videota tuubiin.
En tiiä oliko tämä ytimekäs selostus mutta ainakin tässä en alkanut tekemään videoita omasta halusta, en yleensä kehtaa alkaa itse selostamaan asioita kameralle mutta nyt rukouskehoituksesta sain kyvyn ja rohkeuden tehdä ne jutut. Jälkeenpäin videoista on tullu ihan hyvää palautetta.
Se oli kivaa aikaa, rukous antoi valtavasti voimia ja viisautta ja sain selvän kehoituksen tehdä videoita ja seuraavien viikkojen aikana tulikin tehtyä jotain 16 videota tuubiin.
En tiiä oliko tämä ytimekäs selostus mutta ainakin tässä en alkanut tekemään videoita omasta halusta, en yleensä kehtaa alkaa itse selostamaan asioita kameralle mutta nyt rukouskehoituksesta sain kyvyn ja rohkeuden tehdä ne jutut. Jälkeenpäin videoista on tullu ihan hyvää palautetta.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
-
Vieras
Kummallista. Pyhä Henki paransi sinut useita vuosia sitten vaivasta, joka sinua kuitenkin vielä kiusasi vuosi sitten. Ei tainnut olla kovinkaan pitkäkestoinen tuo parantamisvaikutus. No ei se mitään. Palstalaiset kaipaavat hengellistä opastustasi ja johdatustasi Totuuteen.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Ok, kiitoksia esimerkistä. En halua kiistää rukoilemisen hyödyllisyyttä, vaan painottaa sitä faktaa, ettei rukousvastausten takana mitään jumalia ole. Tässäkin tapauksessa juttelit itsesi kanssa ja keksit itse mainion ratkaisun ongelmaasi. Mitä loistavinta itsetutkiskelua ja mietiskelyä.mikkuitti kirjoitti: En tiiä oliko tämä ytimekäs selostus mutta ainakin tässä en alkanut tekemään videoita omasta halusta, en yleensä kehtaa alkaa itse selostamaan asioita kameralle mutta nyt rukouskehoituksesta sain kyvyn ja rohkeuden tehdä ne jutut. Jälkeenpäin videoista on tullu ihan hyvää palautetta.
Omahyväisyydellä (ettei jää vääriä käsityksiä) tarkoitin tuota uskovaisilla yleistä ajatusta, että vain minun/uskonlahkoni tapa lähestyä jumalaa toimii ja on oikea. Jos leikitään sekunti, että jumala on olemassa, niin mikä ihme sinusta tekee niin erityisen että rukouksiisi vastataan yläkerrasta? Sama toimii joko kaikille uskonlahkoille ja uskovaisille, tai sitten ei kenellekään.
And Justice For All
-
mikkuitti
joo en kertonutkaan tarkemmin että milloin tapahtui mitäkin asioita elämässäni.. ihmeparantumisesta on kulunut muutama kuukausi, sen parantumisen jälkeen aloinkin jaksaa viipyä netissä ja kirjoitella esim tänne.Vieras kirjoitti:Kummallista. Pyhä Henki paransi sinut useita vuosia sitten vaivasta, joka sinua kuitenkin vielä kiusasi vuosi sitten. Ei tainnut olla kovinkaan pitkäkestoinen tuo parantamisvaikutus. No ei se mitään. Palstalaiset kaipaavat hengellistä opastustasi ja johdatustasi Totuuteen.
-
mikkuitti
Juuri tuo on häirinnyt mua, kun keskustelin meillä käyvien jehovantodistajien kanssa.. Tuo ei riitä todisteeksi Pyhän Hengen olemassaolosta, sitä yritin heille selittää. Jos liittyy uskontoon/lahkoon, joka väittää että heillä on Pyhä Henki, nii silloinhan on vaadittava tapahduttavaksi sellaisia asioita kuin mitä raamatussa on, esimerkiksiMarkku Meilo kirjoitti: Jehovantodistajat päättelevätkin pyhän hengen vaikutuksen lähinnä todistajien määrän kasvusta ja konvettikokemuksista.
EFE 5:18
Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Jos entinen alkoholisti liittyy uskontoon, eikö ole ihan paikallaan saada vaihtoehto viinistä juopumiselle? Pitääkö hänen odottaa ja päästä näkemään että jäsenmäärä kasvaa ja siitä tulee mielihyvä ja tyytyväisyys? tämäkö on sitä Pyhällä Hengellä täyttymistä? Konventtikokemukset, ihan samaa löytyy vaikkapa postimerkkiharrastajien kokoontumisesta, ihmiset kokevat mielihyvää kun kohtaavat samanmielisiä.
Miten alkoholisti pärjää konvettien ulkopuolella, yksin kotona, onko Pyhän Hengen kokemukset vain konventeissa? Olisi ihan paikallaan että Hengellä täyttyminen onnistuu yksin kotonakin rukouksessa tuoden tyytyväisyyttä elämään.
APT 13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
Tuo jae kertoo hyvin selvästi sen että Pyhä Henki puhuu ihmisille. Tuota yritin selittää niille jehovantodistajille, mutta he sanoi mulle ihan suoraan että rukoukseen ja Pyhän Hengen kanssa vaeltamiseen ei kuulu Pyhän Hengen tuntuva läsnäolo ja se ylimaallinen ilo, ja eikä rukouksessa pidä kuulla mitään puhetta Jumalalta.
Kyllä ihmettelin näitä todistajia, yritin kysellä että olemmeko me helluntalaiset enemmän harhaoppisia kuin jehovantodistajat, vaikka meillä toimii Pyhä Henki tällä tavalla jota voi suoraan verrata raamatun tapahtumiin ja jehovantodistajat taas kieltävät Pyhästä Hengestä aiheutuvan sellaista läsnäolon tunnetta tjms ja puheen kuulemista. Ei tullu mitään kunnon vastauksia, sanoivat vaan että meidän kokemukset eivät ole Jumalasta, vaikka näyttävät raamatullisilta. Ja heidän kokemuksensa ovat Jumalasta kun ei tapahdu mitään raamatullista.
-
mikkuitti
Ei minussa mitään erityistä ole, ihan samalainen syntinen olen kuin muutkin.. Minulle vain kerrottiin evankeliumista ja Jeesuksesta, että Jeesuksen eteen kannattaa polvistua tunnustamaan syntinsä ja pyytämään anteeksiantamusta ja uutta elämää. Mä tein niin ja Jeesuksesta tuli minun kuninkaani. Ja kun rukoilen Jeesusta niin saan vastauksia aika ajoin, Jumalan tahdon mukaan.sinner74 kirjoitti:mikkuitti kirjoitti: Jos leikitään sekunti, että jumala on olemassa, niin mikä ihme sinusta tekee niin erityisen että rukouksiisi vastataan yläkerrasta? Sama toimii joko kaikille uskonlahkoille ja uskovaisille, tai sitten ei kenellekään.
Jos Jehovantodistaja tai muslimi tai joku muu tekee samoin, katuu syntejänsä ja polvistuu Jeesuksen edessä, nii hänkin on saava samat kokemukset kuin mitä mulla ja miljoonilla muilla on.
näyttää siltä että pelkkä opiskelu jehovantodistajaksi ei aikaan saa samalaista, tai 5 kertaa päivässä allahin puoleen kumartelu.. vain kääntyminen elävän persoonan puoleen, joka asuu taivaassa, eli Jeesuksen Kristuksen puoleen aikaan saa ihmeitä ja rukousvastauksia.
-
Vieras
"Jeesuksen eteen kannattaa polvistua "
-Sun täytyy tietää misä se Jeesus sitten on. Jehovantodistajakaan ei voi enempää auttaa, koska tietää hänen liikuskelevan näkymättömänä (vuosien 1874 ja 1914 palaamisten jälkeen).
Jehovantodistajan puolestaan pitää ottaa kompassi ja katsoa ettei kumarra Mekan suuntaan, koska tuolloin syyllistyisi epäjumalan palvontaan
-Sun täytyy tietää misä se Jeesus sitten on. Jehovantodistajakaan ei voi enempää auttaa, koska tietää hänen liikuskelevan näkymättömänä (vuosien 1874 ja 1914 palaamisten jälkeen).
Jehovantodistajan puolestaan pitää ottaa kompassi ja katsoa ettei kumarra Mekan suuntaan, koska tuolloin syyllistyisi epäjumalan palvontaan
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Jos ymmärrän oikein, mielestäsi sinulla (ja muilla samalla tavalla toimivilla) on ainoa oikea tulkinta siitä miten jumalaa tulee lähestyä, jotta voidaan saavuttaa "tuottava" vuorovaikutus yläkerran isännän kanssa.mikkuitti kirjoitti: näyttää siltä että pelkkä opiskelu jehovantodistajaksi ei aikaan saa samalaista, tai 5 kertaa päivässä allahin puoleen kumartelu.. vain kääntyminen elävän persoonan puoleen, joka asuu taivaassa, eli Jeesuksen Kristuksen puoleen aikaan saa ihmeitä ja rukousvastauksia.
Maailman väestöstä kaksi kolmasosaa tunnustaa uskontoja, joissa Jeesuksella Kristuksella ei ole minkäännäköistä teologista asemaa. Mihin heidän rukouksensa ohjautuvat? Sen lisäksi ymmärrän puheistasi, että myös Jeesuksen Kristuksen tunnustavista suurehko osa lähestyy häntä väärällä jalalla astuen. Heidänkin rukouksensa menevät käsityksesi mukaan kosmiseen hukkaputkeen?
Jokin tässä ei nyt täsmää. Joko jumala v****ilee suurimmalle osalle ihmiskunnasta, tai sinun ja kaltaistesi ajatusmaailmassa on jotain vialla.
And Justice For All