Peeveliltä terveisiä kaikille!

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Peeveli
Viestit: 362
Liittynyt: 09.05.2012 14:39

Re: Peeveliltä terveisiä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:On ilmeistä, että liian teokraattiset vanhemmat suorastaan ajavat lapsensa maailmaan, näin on käynyt hyvin usein jt:den perheissä.
Johtuukohan se uskonnosta?
Näin on mutta entä sitten jos haluaisikin tulla takaisin?
Katsoin tässä yhden dokkarin missä vuosikausia jengissä ollut mies oli ajettu kotoansa pois, oli alkanutkin muuttaa elämäänsä ja tästä havahtuneena oli vanhemmat ottanut poikansa takaisin, kun oli ensin osoittanut suunnan muutosta..

Tuli siinä vain mieleen että jos itelläkin tapahtuisi sama, mutta mitä ihmettä minun pitäisi osoittaa että olisin kelvollinen tulemaan takaisin; teen enemmän töitä kuin he eläissään, kaikin puolin suoritan normikansalaisen elämää ja velvoitteita ja ainoastaan sen takia en ole kelvollinen takaisin menemään että en vain usko samaan uskontoon mihin he.
Jos asiaa miettii tälläin tuntuu tuo järjettömyys vieläkin järjettömämmältä kun jollain paatuneilla rikollisillakin voi olla perhe-arvot paremmin hanskassa.
...Mess with the best, fuck the rest
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Peeveliltä terveisiä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Peeveli kirjoitti:Jos asiaa miettii tälläin tuntuu tuo järjettömyys vieläkin järjettömämmältä kun jollain paatuneilla rikollisillakin voi olla perhe-arvot paremmin hanskassa.
Kyseessä on nimenomaan järjetöntäkin järjettömämpi tilanne. Taruihin ja valheisiin vihkiytyneet asettuvat todellisuutta elävien yläpuolelle, koska eivät näe tilaansa. Eikä sekään riitä kaikille tarujen ja valheiden vallassa oleville, jo(i)llakin on kanttia soitella "SINÄ KYLLÄ TIEDÄT MIKÄ ON TOTUUS" -mallista humppaa, vaikka ei ole pen... eikun sentinkään vertaa kanttia keskustella tuon nk. totuuden nostattamista kysymyksistä. Eräs mieleenjääneistä oli tutun vanhimman lupaus instant-paluusta, kunhan vain laittaisin paperin vetämään. Jt-tyylille uskollisena tuo vanhin ei soittamassaan puhelussa puuttunut sanallakaan hänelle esittämiini Vt-opetuksen ongelmiin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Peeveli
Viestit: 362
Liittynyt: 09.05.2012 14:39

Re: Peeveliltä terveisiä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:On ilmeistä, että liian teokraattiset vanhemmat suorastaan ajavat lapsensa maailmaan, näin on käynyt hyvin usein jt:den perheissä.

Siinä mielessä tämä ironista, koska vanhempien tarkoitus pitää lapsensa tiukasti uskossaan - aiheuttaakin lasten erkaantumisen vanhempien uskosta.

Lapsi osaa verrata normaalien maailmallisten aikuisten käytöstä ja vanhempiensa sairasta teokraattista käytöstä keskenään ja huomaa että kaikki ei ole kohdallaan.
Ei tämä valitettavasti ihan näinkään mene, ainakin meidän tapauksessa tytöt on vahvasti jääny uskonnon pariin. Kaikki on niin erilaisia persoonia, osa vahvoja, heikkoja, itsenäisiä ehkä jopa erakko sieluja, erityisen kiintyneitä vanhempiina, miten kukanenkin suhtautuu omaan uskoonsa, sukulaisuus suhteet, lapsuudessa koetut asiat ja niiden vaikutukset aikuisikään jne jne..

Valitettavasti suurin osa ihmisistä on niitä lampaita jotka mielummin vain seuraavat, eivät kykene kykene ajattelemaan tarpeeksi itsenäisesti ja laajasti, porukassa on helpompaa ja turvallisempaa.
Monesti Jt:n kanssa keskusteltaessa olen törmännyt tähän asiaan että kun meidän keskuudessa on kevyt kulkea,luotettavat ystävät jne. Asiahan monasti onkin myös näin mutta millä hinnalla, sama yhteisöllisyys varmaan löytyy myös koreoista mutta tekeekö se sen asian samalla myös oikeutetuksi?

Kerran otin myös puheeksi tuon vanhempien sairaalloisen käytöksen mistä voi nykyään jo tuomion saada oli vastauksena tämä "lapseen juurruttaminen", "rakkaus" jne..Monien esimerkkienkään jälkeen tämä ei ollut mitenkään kiinnostunut siitä mitä olin kokenut, tai käynyt mielessäkään ehdottaa että mentäisiinkö kertomaan tästä ihka oikeille viranomaisille. ei, olisi pitänyt kuulemma rukoilla ja lähteä kentälle missä unohtuu moiset ikävät kokemukset :evil:
...Mess with the best, fuck the rest
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Peeveliltä terveisiä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Peeveli kirjoitti:Monesti Jt:n kanssa keskusteltaessa olen törmännyt tähän asiaan että kun meidän keskuudessa on kevyt kulkea,luotettavat ystävät jne. Asiahan monasti onkin myös näin...
Asia on monesti niin myös monissa harrastuksissa. Itse olen ilman edeltäkäypää ilmoitusta kolistellut toisessa maanosassa asuvan ja täysin vieraan harrasteveljen ovea ja saanut uakomattoman lämpimän vastaanoton. Siis siitäkin huolimatta, että harrasteveli ei ollut kotona, vaan oli vajaan tunnin pois kotoaan. Samaa kansainvälistä vieraanvaraisuutta olen osoittanut myös vastavuoroisesti ja tiedän, että piireissämme se on aivan tavallista.
...mutta millä hinnalla, sama yhteisöllisyys varmaan löytyy myös koreoista mutta tekeekö se sen asian samalla myös oikeutetuksi?
Ainakin minä pidän moraalittomana sitä, että jehovantodistaja ei ota selvää levittämistään asioista, vaan kulkee ovilla ja täysin valheellisilla väitteillä pelottelee ihmisiä pian kohtaavalla ennenaikaisella kuolemalla. Jos sitten tietoisesti sulkee korvansa ja haluaa maksaa tuollaisen hinnan ehdollisesta ystävyydestä, niin siitä vaan. Kun edes edes jättäisivät eri tavalla ajattelevien moralisoinnin pois, mutta kun ei millään.
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Peeveliltä terveisiä kaikille!

Viesti Kirjoittaja paula »

onneksi oma uskonnon harjoittaminen rapisi kun piti sisar innokkaan kanssa käydä käännyttämässä perhenäitiä, saa perheenisältä kun tämä oli töissä....
Tikkurilan henkevässä srk kokouksissa oli tuskallista käydä muutenkin, saati kun innokkaat hyvin aivopestyt seurakunnan nuoret tunkivat muistikirjojensa kanssa sopimaan kenttäilyä, lopultakun rupesin ähkimään etten kerkeä niin hyvinkasvatettu neitokainen hyvin paheksuvasti kysyi enkö käy enään kentällä? Olipa hyvä kysymys kun en ehtinyt heidän aikataulussa juoksemaan. Mutta oikein arvattu, minä lopettelin, he menivät oikein venäjälle kenttäilemään silloin joskus.... minä nautin oikein maallisesta elämästä maaseudulla uusien ystävieni parissa.
Vastaa Viestiin