Palstan tarkoituksesta ja vertaistuesta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

KN

Re: Kaleva julkaisi hienon JT-jutun

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti:
KN kirjoitti:
Vieras kirjoitti: Tulisi jotenkin tyhjä olo, jos ei olisi ketään, ketä vihata ;-)
KN
No kelpuutan kyllä tuon perusteluksi. :D
En minä kaikkia vihaa, tunnet suurta sympatiaa esim. kaarmista kohtaa, joka on suurinpiirtein ikätoveri ja samallatavalla, kun minä tämän JT-asian vammauttama. Kaarmis rankemmin toki.

KN
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Johtunee siitä että menetykset ovat ainakin toistaiseksi olleet eriluokkaa.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

KN kirjoitti: Sen verran voin paljastaa, että edellinen nimimerkkini muodostui, nimimerkki NT:n (H2O:lla) luvattua vetää minua kännipäissään turpaan, joskus vuonna 2001 tai 2002
KN
Muistan väärin, nimimerkki oli NW, joka takoi postatusennätyksiä H2O:lla. Jos nyt NW edes hieman seuraat kirjoittelua, niin kerro nyt ihmeessä missä kuppikunnassa vaikutat?

Katosivat vain niin veitsellä leikaten.

KN
Vieras

Muistan tuon nimimerkin (tosin en tiedä kuka sillä kirjoitti) ja nuo turpaanvetokeskustelut, mutta taisivat tulla vuoden pari myöhemmin. Luullakseni. Edelleenkin se entisempi nikisi on kateissa ja sekös tässä pedanttia harmittaa. :) Se h2o meni kyllä totaalisesti överiksi ja ne pahimmat överit taisi olla myös Turvapaikan perustajia. Eipä sielläkään usko ja toveruus kantanut kovinkaan kauas vaikka tunteenpaloa sai hehkutella aivan rauhassa. Vai pitäisikö sanoa - rauhassa minulta. :DD
No nyt on ikäväkyllä livetty hienosta ja tärkeästä avauksen aiheesta. Toivottavasti Tikkurilan edustus on sen jo tarkkaan läpi käynyt ja veli Veikkosen kanssa kriisipalaveria pitäneet.
Vieras

NW:stä on sanottu että olisi poistunut harhaanjohtamisesta kiinni jäätyään.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti: h2o
´
Älä muistele vain h2o:ta. Nimimerkki Heppu=MM (Rasvattu jämä jossain vaiheessa)väänti peistä kanssani jo Jippii palstalla, ennenkuin Heppu omien sanojen mukaan joi kossupullon ja uskaltautui "nuorten" h2o-palstalle.

Kaikki jutut vuosituhannen vaihde-2005 on tallennettuna koneelle, joka makaa kellarissa. Vuosien 2005-2010 jutut on tallennettuna toiselle koneelle, joka myös makaa kellarissa. Lähes koko (rajumpi aines) exähistoria löytyy minulta tallenettuna. Täytyypä pelastaa jutut ja kopioida kaikki ulkoiselle kiintolevylle, myöhempiä sukupolvia varten ;-)

Ehkä joskus ilmaantuu omakustanne, jossa asiat tuodaan julki. Valheita, uhkailua, aivan sairasta herjaa on tallennettuna pilvin pimein. Lähes (alkuaikojen) kaikkien nimimerkkien oikeat nimet on tiedossa. Myös niiden, joiden nimet ovat vaihtuneet esim Helga. B... Iltalehden tähdeltä, joka esitti varsin erikoista tarinaa, kun palstoille ilmaantui.

Kiinnostaisiko omakustanne Suomen exähistoriasta. Kyllä varmasti, sillä näkökanta olisi mielestäni kiinnostava ja uusi koskien WT-seuraa ja sen liepeillä pyörinyttä keskustelua. Toki lakimiehen kanssa joutuisi juttelemaan, kuinka paljon voi paljastaa laillisesti, kenenkään oikeuksia rikkomatta.

Eipä muuta.

KN
Vieras

Sitä en ymmärrä mikä on saanut tallentamaan nettikeskusteluja. Eihän kyseessä ole mikään oikea elämä vaan yksi keinotekoinen kommunikoinnin ilmenemismuoto jonka anonyymiyden luonnollinen seuraus on kaikenlaiset ylilyönnit. Vai liittyisikö se opetettuun muistiinpanojen tekemiseen esitelmissä tai konventeissa.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

KN kirjoitti: Älä muistele vain h2o:ta. Nimimerkki Heppu=MM (Rasvattu jämä jossain vaiheessa)väänti peistä kanssani jo Jippii palstalla
Muisti palaa pätkittäin. Markku Meilon nimimerkki Jippii palstalla taisi olla joku Heraticus tai jotain sinne päin.

KN
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

KN kirjoitti:Muisti palaa pätkittäin. Markku Meilon nimimerkki Jippii palstalla taisi olla joku Heraticus tai jotain sinne päin.

KN
Voin olla väärässä, mutta olen ymmärtänyt nykyisen Veljesseuran tarkoituksen olevan tarjota vertaistukea Jehovan todistajien vaikutuspiirissä oleville ja sieltä lähtöä harkitseville.

En voi mitenkään tuntea nimimerkin KN motiiveita, mutta keskustelu ei ainakaan vaikuta tukevan edellä mainittuja tavoitteita. Olen myös ymmärtänyt että nimimerkki KN oli jo jossain vaiheessa lähdössä pois palstalta, tai jopa lähtenyt? Jokaisella on toki vapaus jäädä keskustelemaan.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieraas kirjoitti: Voin olla väärässä, mutta olen ymmärtänyt nykyisen Veljesseuran tarkoituksen olevan tarjota vertaistukea Jehovan todistajien vaikutuspiirissä oleville ja sieltä lähtöä harkitseville.
Voitaisiin harkita, että palstalle tulevilta kysyttäisiin, johon saisi vastata hiirtä klikkaamalla:
A: Oletko jehovantodistajien vaikutuspiirissä ja harkitsetko mahdollisesti sieltä pois lähtöä.
B: Oletko vain joku muu utelias, tai jehovantodistajien vaikutuspiirissä, etkä harkitse pois lähtöä.

Jos klikkaa A, niin taivas aukeaa ja henkilö pääsee lukemaan Veljesseuraa. B:tä klikanneet automaattiohjautuu Suomi.24 jehovantodistajat osioon.

Hieman huvittaa "The Boss" Vieraas henkilön halu pomotella palstalla.
Vieraas kirjoitti: En voi mitenkään tuntea nimimerkin KN motiiveita, mutta keskustelu ei ainakaan vaikuta tukevan edellä mainittuja tavoitteita. Olen myös ymmärtänyt että nimimerkki KN oli jo jossain vaiheessa lähdössä pois palstalta, tai jopa lähtenyt? Jokaisella on toki vapaus jäädä keskustelemaan.
Tuossa määritelmässäsi julistat palstasta poliittisen. Siis esität, että palstan tarkoitus on vieroittaa ihmisiä jehovantodistajuudesta ja tarjota tukea siihen. Minä, joka en tue moisia päämääriä on ikävä rasite palstan kirjoittajakunnassa, koska minä esitän vääriä mielipiteitä. Sangen huvittavaa, että juuri Pohjois-Korea on nousnut täällä esimerkiksi. Pohjois-Korealaisuutta näköjään nousee hieman muualtakin, kuin WT-seurasta.

"The Boss" Vieraas minä annan sinulle tavoitteen. Sinun täytyy kohota vähintäänkin moderaattoriksi, jotta pääset deletoimaan minua pois. Koska nykyiset modet eivät niin tee, niin sinun täytynee, myös selventää heille palstan tarkoitusta. Onhan se ikävää, kun ikiomalla ex-palstalla, joutuu lukemaa tämänkaltaisia ikäviä viestejä, joita minä lähettelen.

Minä myös kerron sinulle mitenkä käy palstalle, jossa huudetaan vaan jeeeeees, jeeeees ja taputetaan selkään. Sellainen palsta oli Turvapaikka, niin kuollut sellainen keskustelupalsta.

Hieman ihmettelen, ettei korkeastikouluttujen ja älykkäiden exien kapasiteetti riitä haastamaan minua? Markku Meilo ja muut super älyt huhuuuuu, teillä on valta naulata minut seinään keskustelussa. Lukumääräinen ja ilmeisesti älyllinen kapasiteetti on teidän puolella, joten antaa palaa ja laittakaa näppis höyryämään. Mutta ei, ennemmin huudetaan herraa poistumaa,joten kertooko tämä exien kyvyttömyydestä vastata? Eikö älyllinen resurssi riitä? Mikä mättää, ettei Markku Meilon sanoin, ikäänsä nähden lapsellista herraa pystytä tykittämään hiljaiseksi sanan vomalla?

Olen pettynyt exien antiin ja tasoon.

KN
Vieraas

KN kirjoitti:Olen pettynyt exien antiin ja tasoon.

KN
Ymmärrän tämän eikä itselläni ole mitään auktoriteettia komentaa ketään. KN, olet monesti ennenkin pettynyt koko palstaan ja lähtenyt pois. Kannattaisiko ihan yksinkertaisesti nyt lähteä oikeasti pois?
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieraas kirjoitti:
KN kirjoitti:Olen pettynyt exien antiin ja tasoon.

KN
Ymmärrän tämän eikä itselläni ole mitään auktoriteettia komentaa ketään. KN, olet monesti ennenkin pettynyt koko palstaan ja lähtenyt pois. Kannattaisiko ihan yksinkertaisesti nyt lähteä oikeasti pois?
Ymmärsit väärin, en ole pettynyt palstaan. Olen pettynyt sinun kyvyttömyyteen haastaa minut. Olisihan se noloa, jos raskaansarjan nyrkkeilijä itkisi vastustajalle, pliiiiis lähde kehästä. Ei tuollatavalla kunnioitusta hankita kenenkään silmissä. Haastan sinut pudottamaan minut kanveesiin sanan säilällä.

KN
Vieraas

KN kirjoitti:Ymmärsit väärin, en ole pettynyt palstaan. Olen pettynyt sinun kyvyttömyyteen haastaa minut. Olisihan se noloa, jos raskaansarjan nyrkkeilijä itkisi vastustajalle, pliiiiis lähde kehästä. Ei tuollatavalla kunnioitusta hankita kenenkään silmissä. Haastan sinut pudottamaan minut kanveesiin sanan säilällä.

KN
Olen ymmärtänyt että tämän palstan tarkoitus on vertaistuki, ei nyrkkeily, edes sanallinen. Jälkimmäisestä ei usein ole hyötyä kenellekään. Muistan myös, että nimimerkki Kovanyrkki olisi jo useamman kerran uhannut poistua palstalta, jopa siten että nimimerkki lupasi viimeksi palata takaisin vain hetkeksi joillakin ehdoilla. Tähän liittyivät jotkin ulkomaanmatkat tms. Tämän voi tarkistaa menneistä postauksista, tarkkaan en muista.

Nimimerkin poikkeaminen palstalle on onneksi satunnaista. Olen melko luottavainen sen suhteen, että nimimerkki KN tai Kovanyrkki taas hetken kehonrakennus- tai nyrkkeilyaiheista uhoamistaan purettuaan poistuu ja päästään taas asiaan. Nou hätä. :)
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieraas kirjoitti:
KN kirjoitti:Ymmärsit väärin, en ole pettynyt palstaan. Olen pettynyt sinun kyvyttömyyteen haastaa minut. Olisihan se noloa, jos raskaansarjan nyrkkeilijä itkisi vastustajalle, pliiiiis lähde kehästä. Ei tuollatavalla kunnioitusta hankita kenenkään silmissä. Haastan sinut pudottamaan minut kanveesiin sanan säilällä.

KN
Olen ymmärtänyt että tämän palstan tarkoitus on vertaistuki, ei nyrkkeily, edes sanallinen. Jälkimmäisestä ei usein ole hyötyä kenellekään. Muistan myös, että nimimerkki Kovanyrkki olisi jo useamman kerran uhannut poistua palstalta, jopa siten että nimimerkki lupasi viimeksi palata takaisin vain hetkeksi joillakin ehdoilla. Tähän liittyivät jotkin ulkomaanmatkat tms. Tämän voi tarkistaa menneistä postauksista, tarkkaan en muista.

Nimimerkin poikkeaminen palstalle on onneksi satunnaista. Olen melko luottavainen sen suhteen, että nimimerkki KN tai Kovanyrkki taas hetken kehonrakennus- tai nyrkkeilyaiheista uhoamistaan purettuaan poistuu ja päästään taas asiaan. Nou hätä. :)
¨
Nolasit itsesi, varsin monen palstalaisen silmissä ;-) WOW

Älykkäänä miehenä ymmärrät, että termit viittaavat keskusteluun ja siihen, että minulle voi myös antaa vertaistukea osoittamalla ajatteluni rajoitteet. Siihen sinä et näköjään kykene, vaan alennut alatyyliseen kirjotteluun, vaikka en itse sinua ole millään tavalla mollannut, vaan haastanut siihen, että annat minulle vertaistukea osoittamalla ajatteluni rajoittuneisuus.

Pyydän anteeksi sitä, että olen luvannut lähteä palstalta pois ja tuottanut monelle, kuten sinulle Vieraas pettymyksen tulemalla takaisin. Soriiiiiiiiiiiiii

Minä olen myös mielestäni WT-seuran uhri, joka jäsentää tätä ongelmaa, muista poikkeavalla tavalla. Vieraas, voitko uskoa, että palsta tarjoaa myös minulle vertaistukea. Monta kertaa esim. Theos/RaM on tarjonnut minulle ajateltavaa ja olen todennut, että hienoa, en ole ajatellut asioita tuolta kantilta.

On myös erikoista, että minun poistuminen palstalta mahdollistaa asiaan pääsyn? He he, aivan noin suurena en antiani Veljesseura-palstalla pidä. Olet varmasti ajatuksesi kanssa yksin.

KN
Vieras

KN kirjoitti:
Vieraas kirjoitti: Ymmärrän tämän eikä itselläni ole mitään auktoriteettia komentaa ketään. KN, olet monesti ennenkin pettynyt koko palstaan ja lähtenyt pois. Kannattaisiko ihan yksinkertaisesti nyt lähteä oikeasti pois?
Ymmärsit väärin, en ole pettynyt palstaan. Olen pettynyt sinun kyvyttömyyteen haastaa minut. Olisihan se noloa, jos raskaansarjan nyrkkeilijä itkisi vastustajalle, pliiiiis lähde kehästä. Ei tuollatavalla kunnioitusta hankita kenenkään silmissä. Haastan sinut pudottamaan minut kanveesiin sanan säilällä.

KN
KN. Meillä on näköjään yhteinen kaveri. ;DD
Lukittu