skitso-jt-tädin kohtaaminen
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
skitso-jt-tädin kohtaaminen
Nyt on tullut aika kohdata skitso-jt-täti, josta kaikki paha on saanut elämässäni alkunsa.
Mitenkähän voin olla kostamatta raa'alla tavalla - viha on sydämessäni suuri.
Tiedän että minun pitää vain olla rauhassa, kosto ei ole oikein , eihän?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Kersantti Karoliina
Re: skitso-jt-tädin kohtaaminen
Usein sanotaan, että meillä kaikilla on tunteita ja ajatuksia joita emme katso viisaaksi sanoa päin naamaa itse kohteelle. Silloin suositellaan kirjoittamaan ajatukset paperille ja miettimään kannattaako se lähettää ko. henkilölle vaiko jättää väliin. Oletko koettanut purkaa ajatuksesi kirjalliseen muotoon?
Mikä on mielestäsi raaka tapa? Vankilaan ei ainakaan kannata mennä yhden tädin takia.
Mikä on mielestäsi raaka tapa? Vankilaan ei ainakaan kannata mennä yhden tädin takia.
-
YksinäinenSusi
Minulla on käynyt mielessä monenlaisia inhottavan raakoja tapoja kostaa, eikä niitä voi oikein yksityiskohtaisesti kuvailla tällä palstalla, koska moderaattorit joutuvat moderoimaan ne heti.Kersantti Karoliina kirjoitti:
Vankilaan en halua tietenkään ja minulle on annettu vielä yksi mahdollisuus, joka on viimeinen mahdollisuus panna elämäni järjestykseen, en voisi sotkea sitä.
Viimeksi muokannut Tony, 12.08.2012 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turhan tarkka mielikuvaharjoittelu poistettu
Syy: Turhan tarkka mielikuvaharjoittelu poistettu
-
Kersantti Karoliina
Kannattaa jättää asia väliin. Paras kosto on se, kun pärjäät ja jätät hänet omaan arvoonsa. Älä pilaa elämääsi tuollaisella toininnalla.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
Vankilaan en halua tietenkään ja minulle on annettu vielä yksi mahdollisuus, joka on viimeinen mahdollisuus panna elämäni järjestykseen, en voisi sotkea sitä.
Suomi24:ssa on muuten sellainenkin palsta kuin "Suku on pahin", oletko siellä koettanut jutella asioista? Entä jonkun "ammatti-ihmisen" kanssa?
Useimmilla on ikäviä sukulaisia, jopa hyvin, h y v i n ikäviä, et ole suinkaan yksin.
Viimeksi muokannut Tony, 12.08.2012 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus korjattu ja moderoitu osa siitä poistettu
Syy: Lainaus korjattu ja moderoitu osa siitä poistettu
-
YksinäinenSusi
Niin, joku voisi kuitenkin nähdä ja joutuisin vaientamaan senkin.Kersantti Karoliina kirjoitti:
Kannattaa jättää asia väliin. Paras kosto on se, kun pärjäät ja jätät hänet omaan arvoonsa. Älä pilaa elämääsi tuollaisella toininnalla.
Käyn vilkaisemassa.Kersantti Karoliina kirjoitti: Suomi24:ssa on muuten sellainenkin palsta kuin "Suku on pahin", oletko siellä koettanut jutella asioista? Entä jonkun "ammatti-ihmisen" kanssa?
Useimmilla on ikäviä sukulaisia, jopa hyvin, h y v i n ikäviä, et ole suinkaan yksin.
-
Viljo
Jarkke, minulla ei ole tarkoitus väheksyä kokemaasi vääryyttä tai sen johdosta tulevaa tunnetta koston oikeutuksesta, mutta kehotan harkitsemaan mitä kostolla todella saavuttaisit. Hetken voi tuntua hyvältä, mutta kun tukahdutettu raivo on saanut purkautua niin mieli saattaakin olla avoimempi kostotyön seurauksille. En väitä, että Dalai Lama olisi maailman suurin guru tms, mutta luin vajaat 20 vuotta sitten erään hänen opetuksiaan käsittelevän kirjan, missä oli hänen ajatuksiaan kärsivällisyydestä ja suvaitsevaisuudesta ja ne auttoivat minua lähestymään agressioita tasapainoisemmin. Ehkä niistä olisi hyötyä sinullekin.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
- Tony
Olet hyvä muotoilemaan ajatuksiasi tekstiksi. Kirjoita tädillesi rehellinen kirje tuntemuksistasi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
YksinäinenSusi
Niin, tämä asiahan on tuttu siitä vedenpaisumustarinasta, kun Jehova kosti hukuttamalla melkein kaikki sen ajan ihmiset, niin tarinassa jehova katui sitä jälkikäteen ja muovasi sateenkaaren merkiksi ettei koskaan enää vedellä hukuttaisi.Viljo kirjoitti: Hetken voi tuntua hyvältä, mutta kun tukahdutettu raivo on saanut purkautua niin mieli saattaakin olla avoimempi kostotyön seurauksille.
Kai hänellä oli sormet ristissä, kun nykyään aikoo tuhota ihmiskunnan tulikivellä ja luonnonvoimilla, muttei kuitenkaan vedellä enää, kai sekin on jotain.
Niin kostosta voisi aiheutua myös se, että skitso-jt-täti kuolisi sydänkohtaukseen, kun hän on jo vanha. Ei kestäisi käsittelyä ja käsittelystä hän ei siis oppisi siinä tapauksessa mitään.
Ja minä joutuisin vankilaan.
-
Voimantorni
Tämä oli hyvä pointti. Vaikka sinusta Jarkke saattaakin nyt tuntua siltä, ettei se olisi kaikkein tyydyttävin tapa kostaa, on se kuitenkin loppujen lopuksi niitä tehokkaimpia tapoja osoittaa lahkolaisille, että ihminen todella kykenee elämään elämäänsä tässä maailmassa ilman uskonnollista lahkoa. Se kun vaan menee niin, että lahkolainen opetetaan tulkitsemaan entisen jäsenen ongelmat ja tasapainottomuuden aina todisteeksi siitä, kuinka vaikeaa ulkopuolella on elää; ei haluta nähdä, että ne todelliset ongelmat johtuvat nimenomaan lahkosta, sen grandioottisesta opetuksesta ja mielivaltaisista käytännöistä.Kersantti Karoliina kirjoitti:Paras kosto on se, kun pärjäät ja jätät hänet omaan arvoonsa. Älä pilaa elämääsi tuollaisella toininnalla.
Paras kosto on siis se, että narsistinen lahko ja sen uhrijäsenet joutuvat toteamaan, ettei Vt-seuran valtakoneistolla ole sinuun enää mitään tartuntapintaa. Että rakennat omaa elämääsi omilla ehdoillasi, että olet jo Ulkopuolella.
Ja sitähän tämä meillä kaikilla on, elämän koulun käymistä, yrittämistä, erehtymistä ja toisinaan onnistumistakin. Sellaista elämä oikeasti on. Tässä vertaistukibiisi kaikille entisille veljille ja sisarille: http://www.youtube.com/watch?v=gMKH5dC0StE
-
Vieras
Jos sairas ihminen on ollut sinulle paha, niin ei mikään raaka kosto asiaa korjaa eikä merkitse sairaalle ihmiselle mitään.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Nyt on tullut aika kohdata skitso-jt-täti, josta kaikki paha on saanut elämässäni alkunsa.
Sanat on paras välineesi ja käytä niitä peitsenäsi jos kostaa haluat. Kirjeen kirjoittaminen on hyvä idea. Mieti sitä ja pyydä vaikka joltain apua sen tekemiseen.
-theos-
-
Vieras
Usein helpotusta saa jo siitä, että kirjoittaa tuollaisen kirjeen eikä sen lähettämistä välttämättä tarvita. Kannattaa miettiä onko oikeasti järkevää lähettää kirjettä ko. henkilölle vai voisiko kirjeen vaikka repiä tai polttaa kirjoittamisen jälkeen. Eräänlaista terapiaa sekin.Tony kirjoitti:Olet hyvä muotoilemaan ajatuksiasi tekstiksi. Kirjoita tädillesi rehellinen kirje tuntemuksistasi.
-
Mir
Nou hätä, väkivaltaisia ja sadistisia ajatuksia tulee tarpeeksi voimakkaasta ärsykkeestä jokaiselle joskus.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Nyt on tullut aika kohdata skitso-jt-täti, josta kaikki paha on saanut elämässäni alkunsa.
Olisi minullakin eräälle tienraivaajapariskunnalle kunnon kalavelkoja maksettavana, jotka käännyttivät vanhempani lahkoon ollessani muutaman vuoden ikäinen.
Oli todella kamalaa, kun lapsena näki vierestä, kuinka omat vanhemmat muuttuivat vähitellen brooklyniläisiksi protokollaroboteiksi. "Kiitos" asiantuntevan käännytyksen ja harmagedonilla pelottelun.
Pieni mahdollisuus on, että saan edun tavata heidät vielä joskus. Muutama valittu ja vähemmän valittu sana on sanottavana.
-
YksinäinenSusi
Mir kirjoitti: Oli todella kamalaa, kun lapsena näki vierestä, kuinka omat vanhemmat muuttuivat vähitellen brooklyniläisiksi protokollaroboteiksi.
... protokollarobotti on osuva nimitys ...
Mutta joo, olen samaa mieltä, että kynäkin käy kostovälineeksi oikein hyvin.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Onko aivan poissuljettu vaihtoehto käydä menneisyyden tapahtumia jollain tavalla läpi tämän tädin kanssa? Tietysti maltillisesti ja rauhallisesti. Joskus ikä ja elämänkokemuksen karttuminen saattaa viisastuttaa ihmistä.
Tuota ajatustesi purkamista kirjeen muotoon pidän minäkin erittäin hyvänä ehdotuksena.
Tuota ajatustesi purkamista kirjeen muotoon pidän minäkin erittäin hyvänä ehdotuksena.
And Justice For All
-
YksinäinenSusi
Saa nähdä miten käy nyt kun tapaaminen tulee mahdolliseksi.sinner74 kirjoitti:Onko aivan poissuljettu vaihtoehto käydä menneisyyden tapahtumia jollain tavalla läpi tämän tädin kanssa? Tietysti maltillisesti ja rauhallisesti. Joskus ikä ja elämänkokemuksen karttuminen saattaa viisastuttaa ihmistä.
Mutta skitso-jt-tätillä on erityinen fanaattinen suhde jehovaan ja jehova tuntuu olevan myös häntä erityisen lähellä, hänen sairaistaan jutuistaan päätellen.
Epäilen sen kaatuvan siihen, että skitso-jt-täti kääntyy kannoillaan ja lähtee pois, kun minut näkee.
Mutta yritän sanoa hänelle jotain silti, vaikka tiedän että hän kammoaa "luopiota".
Tuskin keskustelu onnistuu, hän on niin ehdoton, että ei sano tervehdystä, sen arvaan.