KN1 kirjoitti:Pitää vähän näköjään tuota käsitettä aukaista. Ihminen siirtää omia kielteiseksi kokemiaan tuntemuksia TOISEEN IHMISEEN, jonka sitten haukkuu ja tuomitsee. Tyypillinen projisoiva ihminen epäilee joka toista miestä homoksi, varsinkin jos itse on mies. Julkisuudessa homojen vyörytyksestä puhuva tai kirjoittava ei projisoi, jos ei siirrä omia tuntemuksiaan toiseen henkilöön. Toki löytyy henkilöitä, jotka puhuvat julkisuudessa ja MYÖS projisoivat omia kielteisia ominaisuuksia toiseen ihmiseen. Tyyppillinen virhe aiheen käsittelyssä on se, että poliittisesti homoasiaa käsittelevää ihmistä vihjataan homoksi eli projisointi on ymmärretty väärin ja itse ollaan projisoimassa
Tuolla aikaisemmin leimasit tilastolliseen faktaan viitaten homoseksuaalit ihmisryhmänä, mutta nyt kuitenkin kritisoit homoihin kielteisesti suhtauvien seksuaalisen suuntautumisen kyseenalaistamista, mikä on samansuuntainen leimaamismuoto. Mitä sanoisit, jos tuo kuitenkin perustuisi tilastolliseen faktaan? Tieteellisen tutkimuksen perusteella on nimittäin tilastollisesti todennäköisempää, että homoihin kielteisesti suhtautuvat itsensä heteroiksi mieltävät miehet kiihottuvat homoihin neutraalisti suhtautuvia miehiä enemmän homoerotiikasta, vaikka arvioivat kiihottumisensa vertailuryhmää vähäisemmäksi.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term ... arousal%3F
Tämä ei tietystikkään todista homoihin kielteisesti suhtautuvien yksilöiden seksuaalisesta suuntautumisesta mitään, vaan tilastollisesta erosta vertailuryhmän välillä. Populistisesti esitettynä: Homofoobikot ovat normiheteroita useammin kaappihomoja.
Ei, enkä käy tässä kiinni henkilöön tai ihmisryhmään, enkä kyseenalaista kenenkään seksuaalista suuntautumista, vaan esitän faktatietoa ja esimerkin tilastietoon perustuvasta väestöryhmän leimaamisesta, mikä on samanaikaisesti sekä totta että väärin.
KN1 kirjoitti:
Homoseksuaalisuus on politiikkaa, uskontoa, lakeja, vyörytystä, propagandaa, vihaa, syrjintää, adoptio-oikeutta jne... On jokseenkin ohutta väittää, että homoseksuaalisuus yhteiskunnassa olisi vain "ketä kiinnostaa kahden ihmisen makuuhuonepuuhat" asia. Minua homoseksuaalisuuden esiintuominen ja heidän oikeuksista vaahtoaminen ärsyttää, eikä aiheeseen perehtyminen ole yhtään helpottanut ärsytystä. Välillä onnistuin leikkimään suvista, mutta nyt olen kyllä jo rehellinen itselleni, minä olen konservatiivi ja piste. Saattaa tietenkin olla, että jossain kn1 sisällä myllää pieni homo, mutta jos se hetki minulle valkenee, niin monen toiveet täyttyvät ja rasvatulle köydelle on sinä päivänä käyttöä. Minä haluan vaikuttaa vaatimattomalla panoksellani siihen suuntaa, etteivät homojen oikeudet ainakaan lisäänny. Aloitan taistelun jo näissä vaaleissa äänestämällä KD:ta Jos homo on rehellisesti homo, niin minä aijon olla rehellisesti konservatiivi ja näin hyvä.
Aika moni muukin ihmisryhmä on ollut tapetilla oikeuksiensa vuoksi. Miten suhtaudut esimerkiksi ajankohtaiseen vanhuksien oikeuksiin tai vaikkapa pienkunnissa asuvien oikeuteen peruspalveluista? Eikö niin, että näihin on paljon helpompi samaistua, kuin esimerkiksi ketjussa mainittuihin ihmisryhmiin? Niin minullakin. Itseni on äärimmäisen vaikea samaistua esimerkiksi arvokonservatiiveihin, uskonnollisiin, kiihkonationalisteihin ja ylipäätään kaikenlaisiin fanaatikkoihin tai fundamentalisteihin; jopa niin että heidän esille tuomisensa ja esiintymisensä herättää lievästi sanottuna ärsytystä. Välillä herää toivomus, että edellä mainitsemani ryhmät pitäisivät turpansa kiinni tai muuttaisivat jo valmiiksi autoritaariseen yhteiskuntaan, kuten Venäjälle tai muslimimaihin, eivätkä pyrkisi tekemään Suomesta vastaavaa. Kuitenkaan en pyri heidän oikeuksiensa rajoittamiseen tai estämään heidän oikeuksiensa yhdenvertaistamista, koska se olisi mielivaltaa, eikä yhteiskunnallisien oikeuksien ja rajoitusten tule perustua mielivaltaan.
KN1 kirjoitti:
Vähän sama juttu, kun somalien kanssa. Minulla on yksi somalikaveri (ei ystävä) työkavereina on ollut somaleja ja somalilapset ovat aivan ihania. Mutta, en halua suomeen enää (lisää) yhtäkään somalia, en halua minkäänlaisia myönnytyksiä islaminuskoisille, ei mitään erikoisvuoroja somaleille uimahalliin ym....
Naapuriin saa muuttaa aivan ketä haluaa.
Ei minkäänlaisia lisäoikeuksia homoseksuaaleille, nykyisissä on jo aivan tarpeeksi.
Mitä se olisi sinulta pois, mikäli vähemmistöllä X olisi
samat oikeudet, kuin muillakin? Mikäli myönnytykset Islamille kauhistuttavat, niin mitä mieltä olet siitä, että portti tuollaisille myönnytyksille avautuu myönnytyksistä esimerkiksi luterilaisuudelle, minkä johdosta kaikilla on oikeus vaatia samaa? Mikäli taas naku-uimareille on erikoisvuoroja, niin miksi ei yhtä hyvin sitten somaleille?