Tietosuojavaltuutettu: JT:t rikkovat henkilötietolakia

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Re: Tietosuojavaltuutettu: JT:t rikkovat henkilötietolakia

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Vapautunut kirjoitti:Ropponen uhkailee YLE:n uutisissa myös viedä asian tarvittaessa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. Tämäkin osoittaa, että kyseessä on uskonnollisen yhdyskunnan - ei yksittäisen jäsenen - intressi.
Tämähän on tuttua kauraa. Ihmisoikeudet ovat järjestön johdolle sydämen asia, silloin kun ne koskevat järjestöä itseään. Jäseniähän ihmisoikeudet eivät koske, johto saa vaikka rajoittaa jäsentensä tärkeimpiä ihmissuhteita niin halutessaan. Puhumattakaan JT-lasten oikeuksista, joita ei ole.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
cro magnon

Viesti Kirjoittaja cro magnon »

Mulla on kotona tallessa yksi kenttävihko ja siihen liittyvät aluekortit. Olenko siis rekisterinpitäjä, kun järjestö ei sitä ole? Kyse on ilmeisesti yksityisistä muistiinpanoistani? Täytyykö minun tehdä itsestäni ilmoitus viranomaiselle hankilörekisterin pitämisestä?
Voimantorni

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

cro magnon kirjoitti:Mulla on kotona tallessa yksi kenttävihko ja siihen liittyvät aluekortit. Olenko siis rekisterinpitäjä, kun järjestö ei sitä ole? Kyse on ilmeisesti yksityisistä muistiinpanoistani? Täytyykö minun tehdä itsestäni ilmoitus viranomaiselle hankilörekisterin pitämisestä?
Tuskin sinun enää tarvitsee tehdä ilmoitusta omista muistivihkoistasi viranomaisille. Kysymys on lähinnä siitä, että aktiivitodistajat toteuttavat järjestelmällisesti Vt-seuran ohjeistusta tietojen kirjaamisesta ja että noita tietoja käytetään nimenomaan Vt-seuran asian edistämiseen (opin levittäminen ja uusien jäsenten haaliminen). Tässä mielessä Jehovan todistajat eivät todellakaan ole ihmisten ovilla yksityishenkilöinä, kuten järjestön virallinen tiedottaja asiasta valehtelee. Eiväthän heidän tarjoamat julkaisutkaan ole heidän omiaan, vaan tulevat Amerikasta järjestön päämajasta.
Viimeksi muokannut Voimantorni, 31.01.2013 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cro magnon

Viesti Kirjoittaja cro magnon »

Näinhän se on. Nämä mulle jääneet tiedot ovat osoitus siitä. En ole katsonut tarkemmin, mitä kaikkea olen niihin kirjannut. Postittaa nää Aarniolle esimerkiksi, millaisia muistiinpanoja tehdään?
Vastaa Viestiin