Miksi elää kaksoiselämää

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Ruotsinmimmi41
Viestit: 20
Liittynyt: 14.02.2013 10:26
Paikkakunta: Stor-Stockholm Sverige

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Ruotsinmimmi41 »

Muuten. Jos äidilleni juttelen ja kyseenalaistan että miks jotkut saa ryyppää eikä eroteta,toiset saa kenkää heti. Äitini vastaa.."Ei se meille kuulu,se on vanhimpien vastuu" Meidän ei tartte muitten tekoja miettiä,pitää katsoo vain itseensä"Hän sanoi tämän ärtyneellä äänellä."Jokaisella on oma henkilökohtainen vastuu jumalan eessä" MÄ EN KEKSI MITÄÄN MITÄ VASTAISIN HÄNELLE TAKAISIN!!!!Onks teillä neuvoja?
p0ter0
Viestit: 443
Liittynyt: 16.09.2012 12:08

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Vartiotorni seuran mukaan vanhimmat ovat Pyhän Hengen nimittämiä, joten silloinhan vastuu vanhimpien päätöksistä kuuluu kenelle?
Ruotsinmimmi41
Viestit: 20
Liittynyt: 14.02.2013 10:26
Paikkakunta: Stor-Stockholm Sverige

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Ruotsinmimmi41 »

Edelliseen äitini vastaisi..."Niin mutta nekin on vaan ihmisiä ja tekee väärin"
p0ter0
Viestit: 443
Liittynyt: 16.09.2012 12:08

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Tämä on varmasti tuttua niin monelle...

Todellisuudessa ei ole olemassa mitään "avaimet käteen" vastauksia, millä pystyisi perustelemaan asiat lopullisesti fundamentalisteille. Vaikka vastaukset olisivat kuinka loogisia, niin ihmismieli on ristiriitaisissa tilanteissa altis kaikenlaisille virhepäätelmille, kuten äitisi ad hoc selitykselle.

Itse en näe mitään mieltä jehovantodistaja-sukulaisien "käännyttämisyrityksillä", paitsi jos sukulainen on itse alkanut epäilemään tai sukulainen ei ole vielä käynyt kasteella. Muutos lähtee lopulta kuitenkin aina jokaisesta itsestään.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Mä oon ottanu taktiikan vanhempiani kohtaan, että olen onnellinen teidän puolesta, ja minä elän elämääni tällä tavalla. Se on pikkuhiljaa tarttunut niihin, eikä ne niin kärkkäästi tuputa mulle, ja minä kunniotan heidän valintaansa, both happy=) Kuuntelen rauhallisesti, kun he kertovat kokemuksia kentältä tai konventista ja sitten voin itse kertoa omasta elämästäni. Yritän aina hillitä kieleni etten loukkaisi heitä, vaikkakin joskus tulee puhuttua menneisyyden pahoista tapahtumista, jos varsinkin äiti haikailee että rupeisin käymään kokouksissa. Yhdyn poteron mielipiteeseen, ettei väittely auta asiaa, kun on oikein fundis niin huutaminen ja haukkuminen saa ne vaan puolustuskannalle ja saavat vaan yhden syyn sanoa että saatana on kaiken takana....
Ruotsinmimmi41
Viestit: 20
Liittynyt: 14.02.2013 10:26
Paikkakunta: Stor-Stockholm Sverige

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Ruotsinmimmi41 »

Juuri sain kuulla miksi veljeäni ei eroteta...Vanhimmat ovat sanoneet se on sairaus tämä alkoholismi.Mutta minun seurakunnassa erotettiin eräs nainen ja kaikki ties hänen juomisestaan. Siis hänellä "ei" ollut alkoholismia??. Kohta sen jälkeen hän KUOLI! Minä tykkäsin niin sääliä siitä sisaresta. Oli hauska ja tekevä kaikin tavoin ja halus muille hyvää.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

"Juuri sain kuulla miksi veljeäni ei eroteta...Vanhimmat ovat sanoneet se on sairaus tämä alkoholismi."

Itse pidän alkoholismia ennemminkin riippuvuutena kuin sairautena. Voihan toki olla sitten niin, että itse riippuvuus on sairaus. Jos joku on sitten riippuvainen tupakasta, onko se sairaus?


Täälläpäin on tällaisesta alkoholismista sellaisia kokemuksia, että vanhimmat ottivat naishenkilön ensin puhutteluun,toisella ja kolmannella kerralla alkoholismin esille tullessa vanhimmat käskyttivät henkilöä hankkiutumaan ammattilaisten hoitoon. ( Ihme että vaikka ei olla osa maailmasta, tässä tapauksessa tämä maallinen apu onkin hyvä asia.) [Olivat sanoneet, etteivät ole ammattilaisia, mikä sinänsä oli hyvä asia sanoa.]

Näin sitten kävi ja ammattilaisapua lähdettiin hakemaan.

Jos tämän jälkeen alkoholismi ja ryyppääminen jatkuu, on erottaminen lähellä. Näin ainakin kuvittelisi, mutta vaikka tällaisesta tapauksesta alkaa olemaan jo muutama vuosi, samainen henkilö on edelleen täysi juoppo, eikä kenkää ole tullut edelleenkään.

Juominen tämän kaiken keskellä oli mennyt jopa niin pitkälle, että omasta ansiotyöstä tuli potkut.

Ehkä täällä suomen juomakulttuurin keskellä on asia jonkin verran erilainen. Periaatteessa juoda saa niin paljon kun sielu sietää, kunhan siitä ei tule julkista. Jos siitä julkista tulee, se hoidetaan joka kerta "ojennuksin".

Erittäin hauskana pidän henkilökohtaisesti sitä, että jos minä kävisin kesällä terassilla yhdellä oluella ja polttaisin yhden tupakan, olisin käytännössä paljon pahempi syntinen kun tuo vanhin, joka vetää piilossa litran kossua. Jos jäisin kiinni retkestä, missä ensimmäisen ojennuksen jälkeen olisin mennyt uudestaan kuumana kesäpäivänä terassille oluelle kera yhden tupakan, saattaisin jopa saada kenkää. Silloinkin kenkää voisi tulla komitealta ja samalta vanhimmalta, joka tuon välisenä aikana on juonut joka helvetin viikonloppu litran kossua .

Onko esimerkiksi kesän aikana terassilla 2 olutta ja 2 tupakkaa pahempi synti, kuin viinapullon juominen joka viikonloppu? ( näin teoreettisesti? )

Ei todistajuudessa ole kyse loogisuudesta .. ei ainakaan siltä vaikuta.
No tuollainen vanhinhan on sitten ilmeisesti henkilökohtaisessa vastuussa jumalalle, mutta minä ilmeisesti en , kun ottaisivat oikeudekseen erottaa kahden (2kpl) tupakan takia.

(Huom. Viimeisimmät kirjoitetut tilanteet perustuu kuvitelmaan)

Jehovan todistajuus on loppujen lopuksi pelkkää pelleilyä , eikä mitään muuta
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Veli-Hopea kirjoitti:Itse pidän alkoholismia ennemminkin riippuvuutena kuin sairautena. Voihan toki olla sitten niin, että itse riippuvuus on sairaus. Jos joku on sitten riippuvainen tupakasta, onko se sairaus?
Molempi parempi ICD-10 F10.2, eli tautiluokituksesta löytyy.
Ks. alkoholismi.
Mitä nikotinismiin tulee, sitä ei toistaiseksi ole tautiluokituksessa. Yhtä kaikki tupakkariippuvuudessa toimivat samankaltaiset mekanismit kuin alkoholismissakin.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Veli-Hopea kirjoitti:Erittäin hauskana pidän henkilökohtaisesti sitä, että jos minä kävisin kesällä terassilla yhdellä oluella ja polttaisin yhden tupakan, olisin käytännössä paljon pahempi syntinen kun tuo vanhin, joka vetää piilossa litran kossua. Jos jäisin kiinni retkestä, missä ensimmäisen ojennuksen jälkeen olisin mennyt uudestaan kuumana kesäpäivänä terassille oluelle kera yhden tupakan, saattaisin jopa saada kenkää. Silloinkin kenkää voisi tulla komitealta ja samalta vanhimmalta, joka tuon välisenä aikana on juonut joka helvetin viikonloppu litran kossua .
Näistä esimerkeistä tulee hyvin esiin asian tärkein pointti järjestön kannalta. Ei se miten viinaa käytetään vaan se miltä asia näyttää ulospäin. Jotkut täälläkin kirjoittaneet ovat ihmetelleet Puutarhatien pullokierrätyksen määrää. Moni Brooklynin Betelin touhua sisältäpäin katsonut puhuu samasta asiasta: kyseisessä kaikkeinpyhimmässä vaikutelma on ykkönen, todellisuus vähemmän tärkeä. Ei ihme, että moni sieltä pois lähtenyt lähtee saman tien koko järjestöstä.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ruotsinmimmi41 kirjoitti:Juuri sain kuulla miksi veljeäni ei eroteta...Vanhimmat ovat sanoneet se on sairaus tämä alkoholismi.
Helsingissä erotettiin alkoholisoitunut jehovantodistaja vaikka hän esitti, että hän ei joisi vaan Saatana panee hänet juomaan. Miksi oikeuskomedia ei erottanut Saatanaa?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Veli-Hopea kirjoitti:Itse pidän alkoholismia ennemminkin riippuvuutena kuin sairautena. Voihan toki olla sitten niin, että itse riippuvuus on sairaus. Jos joku on sitten riippuvainen tupakasta, onko se sairaus?
[ot]En voinut vastustaa. Jos joku on riippuvainen uskonnollisesta kultista, onko se sairaus?[/ot]
Jehovan todistajuus on loppujen lopuksi pelkkää pelleilyä , eikä mitään muuta
Lisäksi farisealaisen ulkokultaista sellaista.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kuka se nyt olikaan, joka loihe lausumaan uskonnon olevan oopiumia kansalle.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin