Sekalaista ja sekavaa keskustelua
Valvoja: Moderaattorit
-
Torninvartija
Sekalaista ja sekavaa keskustelua
Yritän aloitusta uudelleen toisessa ketjussa.
Viimeksi muokannut Torninvartija, 16.10.2007 18:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
-
saara
Viime lauantaina meillä oli kotona raamatuntutkistelu ja veli kysyi meiltä (siis minulta ja mieheltäni), satuimmeko näkemään kyseisen ohjelman? Puistelimme päitämme, mieheni ei ollut nähnyt oikeesti, minä valehtelin pokkana.
Ei hän nyt mitenkään siihen erityisesti puuttunut, ihmetteli vain kovin. Sanoi, että filmissä oleva kaveri on yksi niistä kolmesta pääluopiosta
Siinä he sitten huokailivat ja pohtivat, että tuollaiset ihmiset eivät yksinkertaisesti usko Jumalaan ollenkaan. Meille he eivät pitäneet mitään varoituspuhetta, tiesivät varmaan, että olemme tietoisia asiasta, siis luoppareista yleensä.
En muista niin tarkkaan, mitä puhuttiin, olin itse sen verran kohmeessa (=jännityksessä
), että heidän pohtintansa luiskahtivat teflonaivoistani kohtuullisen vikkelään.
Kokouksissa en ole käynyt, joten yleisestä tuulesta en osaa sanoa...
Ei hän nyt mitenkään siihen erityisesti puuttunut, ihmetteli vain kovin. Sanoi, että filmissä oleva kaveri on yksi niistä kolmesta pääluopiosta
Siinä he sitten huokailivat ja pohtivat, että tuollaiset ihmiset eivät yksinkertaisesti usko Jumalaan ollenkaan. Meille he eivät pitäneet mitään varoituspuhetta, tiesivät varmaan, että olemme tietoisia asiasta, siis luoppareista yleensä.
En muista niin tarkkaan, mitä puhuttiin, olin itse sen verran kohmeessa (=jännityksessä
Kokouksissa en ole käynyt, joten yleisestä tuulesta en osaa sanoa...
"We are borg. You will be assimilated. Resistance is futile"
(Star Trek)
(Star Trek)
-
Kovanyrkki
Re: Poliisi-TV:n ohjelma huomioitu järjestön sisällä?
1. Äitini ihmetteli ohjelman ilmestymistä Poliisi TV:ssä ja piti esitystäsi huvittavana tuossa kanavassa.Torninvartija kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää onko Poliisi-TV:n ohjelma hengellisestä väkivallasta huomioitu jehovantodistajien keskuudessa. Mitäs sanotte, te jotka olette järjestön sisäpuolella tai muuten omaatte sinne läheisempiä yhteyksiä:
Keskustellaanko ohjelmasta vai vaietaanko se kuoliaaksi?
Varoitellaanko ohjelman katsomisesta?
Pidetäänkö ohjelman väitteitä väärinä?
Uskaltaako kukaan sanoa, että eronneiden kohtelu on julmaa?
Mainittakoon, että ko. ohjelma on katsottavissa täällä:
http://www.youtube.com/watch?v=YkRGk-fP87g
Yksi ketju pollari-TV:stä on jo olemassa, mutta ehkä tässä ketjussa syntyy keskustelua hieman uudesta näkökulmasta.
2. Ei
3. En tiedä.
4. Julmuus on suhteellista, olethan sinäkin yrittänyt puska MM kanssa nakittaa viattomia järjestysmiehiä kameran ja muiden vempaimien kanssa. Paljon sympatiaa ei saa ihminen, joka tieten tahtoen yrittää järjestää sivullisille vaikeuksia!
-
Nightderanger
-
Torninvartija
Jos tarkoitat jäähallin järkkäreitä, ei minusta ole aiheutunut heille kovin suuria vaikeuksia eikä "julmuus" kuvaa välejämme millään tavalla. Viime kesänäkin juttelimme mukavia ja paiskasimme kättä. Järkkärit ymmärtävät täysin, että heidän täytyy pitää minut jehovantodistajien konventtien ulkopuolella vain sen vuoksi, että konventin järjestäjä ei halua minua sisäpuolelle. Järkkärit ihmettelevät itsekin miksi en voisi olla jäähallin sisäpuolella. Näin ainakin ovat kertoneet minulle.Paljon sympatiaa ei saa ihminen, joka tieten tahtoen yrittää järjestää sivullisille vaikeuksia!
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
-
Kovanyrkki
Aivan hyvä ohitus!Torninvartija kirjoitti:Jos tarkoitat jäähallin järkkäreitä, ei minusta ole aiheutunut heille kovin suuria vaikeuksia eikä "julmuus" kuvaa välejämme millään tavalla. Viime kesänäkin juttelimme mukavia ja paiskasimme kättä. Järkkärit ymmärtävät täysin, että heidän täytyy pitää minut jehovantodistajien konventtien ulkopuolella vain sen vuoksi, että konventin järjestäjä ei halua minua sisäpuolelle. Järkkärit ihmettelevät itsekin miksi en voisi olla jäähallin sisäpuolella. Näin ainakin ovat kertoneet minulle.Paljon sympatiaa ei saa ihminen, joka tieten tahtoen yrittää järjestää sivullisille vaikeuksia!
Itseasiassa tarkoitin nuoria veljiä, jotka oli komennettu teitä vahtimaan.
Itse asiassa minulla on jo hieman vaikeuksia muistaa, mitä lapsellisuuksia te MM:n kanssa yrititte, mutta jos erillaiset nauhoitusvälineet ovat mukana silloin, kun sinä menet sisälle provoilemaan, niin jotain filunkia on tekeillä, se on jämpti.
Sinänänsä tuo "julmuus" teema on hyvä, sillä muistan erään kirjoittajan, joka h2o:lla "julmasti" haukuttiin lyttyyn, koska herra ei ollut MM:n mielestä kärsinut tarpeeksi aseistakieltäytymisestä.
Siis kirjoittaja oli osan luopioväen mielestä kokenut "julmuutta" liian vähän.
Teitä poliittisia eläimiä Torninvartija, MM, AB ja muutaman muu, joka näkevät vääryyksiä vain VT-seurassa ei voi ottaa tosissaan. Tai siis minä en ota tosissani teidän kirjoituksia ja pelleilyä, mutta tämä ei tarkoita sitä etteikö joku ottaisi.
- Alueveli
- Eläkeläinen
Minuakin kiinnostaa, kuin myös arvostelukriteeritNightderanger kirjoitti:Ketkäs ne muut on sanojan mukaan?saara kirjoitti: Sanoi, että filmissä oleva kaveri on yksi niistä kolmesta pääluopiosta![]()
Lisäksi olisi mielenkiintoista saada vähän pitempikin ranking lista luopioista ja katsoa mille sijalle itse pääsisi
Voisikohan listaa tiedustella betelistä?
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
Torninvartija
Jaa. Minusta ne nuoret veljet ovat olleet oikein tyytyväisiä kun heillä on ollut jotain puuhaa konventin puuduttavan ohjelman aikana.Itseasiassa tarkoitin nuoria veljiä, jotka oli komennettu teitä vahtimaan.
-
Bergerac
Vai olisiko niinpäin että filunki voidaan todentaa ja selventää ? Ja sehän ei sopisi missään nimessä Seuralle tai Seuran opetuksien mukaisesti toimiville vilpittömille Jehovan Todistajille.Kovanyrkki kirjoitti:mutta jos erillaiset nauhoitusvälineet ovat mukana silloin, kun sinä menet sisälle provoilemaan, niin jotain filunkia on tekeillä, se on jämpti.
OT:
Tässä tähän sivustoon täysin liittymätöntä filungin selvittämistä, mikä lopputulos on en osaa sanoa:
(esimerkkinä filungin hahmottamisesta ja selvittämisestä...)
http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2169
Etenkin tämä:
http://www.9article.com/images/katariina.htm
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
paavali
Kaipaatko kovasti päästä takaisin noiden uskvaisten pariin? Vai haluatko pelastaa heidän elämänsä? Vai onko oma tuskasi voima joka vie eteenpäin? Mikä voi oikeasti yhdistää Jumalan seurassa viihtyvää ja sellaista jota se ei välttämättä kiinnosta?Torninvartija kirjoitti:Jos tarkoitat jäähallin järkkäreitä, ei minusta ole aiheutunut heille kovin suuria vaikeuksia eikä "julmuus" kuvaa välejämme millään tavalla. Viime kesänäkin juttelimme mukavia ja paiskasimme kättä. Järkkärit ymmärtävät täysin, että heidän täytyy pitää minut jehovantodistajien konventtien ulkopuolella vain sen vuoksi, että konventin järjestäjä ei halua minua sisäpuolelle. Järkkärit ihmettelevät itsekin miksi en voisi olla jäähallin sisäpuolella. Näin ainakin ovat kertoneet minulle.Paljon sympatiaa ei saa ihminen, joka tieten tahtoen yrittää järjestää sivullisille vaikeuksia!
Ette suinkaan kuole!
-
Viljo
Miten tuo Jumalan seura voidaan erottaa vaikkapa mielenhäiriöstä?paavali kirjoitti:Mikä voi oikeasti yhdistää Jumalan seurassa viihtyvää ja sellaista jota se ei välttämättä kiinnosta?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
paavali
Oletteko, ihan niin kuin noin muuten vaan, koskaa vertailleet muiden lahkojen samallaisia ilmiöitä keskenään. Olin molemissa konveteissa ja sitten muiden kristityjen järjestämässä tilaisuudessa stadionilla. Niki gruts vai mikälie keräs rahaa kanistereilla niin että nauratti ja mainosti omaa uraansa kun itsse Michael Jackson. Ja ne raamatun kohdat joilla vedottiin rahaan ja "Ei sitten kolikoita!" Vitsi! Raha virtaa. Silti en huomannut todistajilla mitään rahaa liittyvää. Tottahan rahaa on maailma pullollaan! Onne kyllä niin rahan ahneita noi todistajat!Bergerac kirjoitti:Vai olisiko niinpäin että filunki voidaan todentaa ja selventää ? Ja sehän ei sopisi missään nimessä Seuralle tai Seuran opetuksien mukaisesti toimiville vilpittömille Jehovan Todistajille.Kovanyrkki kirjoitti:mutta jos erillaiset nauhoitusvälineet ovat mukana silloin, kun sinä menet sisälle provoilemaan, niin jotain filunkia on tekeillä, se on jämpti.
OT:
Tässä tähän sivustoon täysin liittymätöntä filungin selvittämistä, mikä lopputulos on en osaa sanoa:
(esimerkkinä filungin hahmottamisesta ja selvittämisestä...)
http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2169
Etenkin tämä:
http://www.9article.com/images/katariina.htm
Ette suinkaan kuole!
-
paavali
Viljo kirjoitti:Miten tuo Jumalan seura voidaan erottaa vaikkapa mielenhäiriöstä?paavali kirjoitti:Mikä voi oikeasti yhdistää Jumalan seurassa viihtyvää ja sellaista jota se ei välttämättä kiinnosta?
Olen yrittänyt saada tolkkua näistä kaiken maailman lahkoista ja huomannut. Että jokainen rehellinen ihminen edes toivoisi että todistajat olisivat oikeassa. Sillä heidän oppi antaisi edes pienen toivon ikuisuutta katsoen jne. Ei helvetin kiduttamist ikuisesti. Jumalan sovituksessa olisi jokin järki jne. Kaikki muut opit ovat ihan sairaita, ei jää mitää muuta järkevää selitystä raamatusta. Tietysti voihan olla että tuolla ylhäällä on vainSaatana tai kaikki on lottovoiton seurausta.
Mitä tulee mielen häiriöihin. Niitä riittä yksittäisellä tasolla yleensä aina enemmän mitä lähemmäksi totuutta mennää....
Ette suinkaan kuole!
-
Vieras
Pidän itseäni rehellisenä mutta en toivo (enkä myöskään pelkää) jehovantodistajien olevan oikeassa. Se nimittäin tarkoittaisi miljardien ihmisen kuolemista piakkoin jumalan toimittamassa teurastuksessa: jehovantodistajat opettavat, että jumala tappaa kaikki toisinuskovat ja mihinkään uskomattoma harmagedonissa.paavali kirjoitti:Viljo kirjoitti:Miten tuo Jumalan seura voidaan erottaa vaikkapa mielenhäiriöstä?paavali kirjoitti:Mikä voi oikeasti yhdistää Jumalan seurassa viihtyvää ja sellaista jota se ei välttämättä kiinnosta?
Olen yrittänyt saada tolkkua näistä kaiken maailman lahkoista ja huomannut. Että jokainen rehellinen ihminen edes toivoisi että todistajat olisivat oikeassa. Sillä heidän oppi antaisi edes pienen toivon ikuisuutta katsoen jne. Ei helvetin kiduttamist ikuisesti. Jumalan sovituksessa olisi jokin järki jne. Kaikki muut opit ovat ihan sairaita, ei jää mitää muuta järkevää selitystä raamatusta. Tietysti voihan olla että tuolla ylhäällä on vainSaatana tai kaikki on lottovoiton seurausta.
Mitä tulee mielen häiriöihin. Niitä riittä yksittäisellä tasolla yleensä aina enemmän mitä lähemmäksi totuutta mennää....
Jos jehovantodistajat olisivat oikeassa, se myös tarkoittaisi, että on oikein keksiä kaikenlaisia oppeja joissa kielletään mm. elinsiirrot tai verensiirrot vaikka siitä kieltäytyminen johtaisi kuolemaan. Ei rakkauden jumala sellaistakaan tekisi.
Enkä usko puoliksikaan, että rakkauden Jumala hyväksyisi jehovantodistajien järjestön suorittaman järjestelmällisen pedofiilien ja pedofilian suojelun järjestössään, erottaen seurakunnasta uhrit ja ne jotka ovat kertoneet asiasta viranomaisille tai medialle. Sellainen rakkauden Jumala ei olisi palvonnan väärti.
- Jaakko Ahvenainen
Kysymys Paavalille
Paavali, saisinko kysyä Sinulta yhtä asiaa. Kuka Jeesus mielestäsi on?