"Yleensä niistä tulee pahempia kuin maailmalliset"
Valvoja: Moderaattorit
-
Veli-Hopea
"Yleensä niistä tulee pahempia kuin maailmalliset"
Onko kenellekkään tuttu moinen lause?
Ensin puhutaan jostakin henkilöstä, edetään siihen että kyseinen on eronnut/erotettu ja loppuun heitetään lause: "Yleensä niistä tulee pahempia kuin maailmalliset."
Ensinnäkin häiritsee sana -pahempia- , joka itsessään ilmoittaa ilmeisesti maailmallisten olevan pahoja.
Millä tavalla maailmallinen, eli siis järjestön ulkopuolinen olisi paha? No onhan se tosin selvää, että lausein ja kuvin on seura leimannut muita vaikka miksi .
Toki maailmaan pahoja mahtuu aina murhaajiin asti, mutta tuo lause ei ole tarkoitettu koskemaan niitä, eihän?
Tuota lausetta saatetaan monesti jatkaa: " Sen jälkeen ( Eroamisen ) lähetään kokeilemaan kaikkea pahaa, vajotaan ihan alas, ryypätään, aletaan käyttää huumeita", diibaduubaa ja siis yleensäkin.. tehdään kaikki mahdolliset raamatun synnit. Ehkä jopa niin ,ettei itsestä pidetä huolta ja jääkaapissakin on vaan kaljaa. Yleiskunto huono yms. -> " Näin [sen] prismassa ja sillä oli ihan retuset ja likaset farkut, tukka likanen eikä sitä ollut kammattu. Iho oli kuin appelsiini ja siitähän huomaa, ettei tuo tee mitään muuta kuin ryyppää."
Onko kenellekkään tuttua, koska itse olen melkeinpä kasvanut lapsuuteni tällaisen mallin parissa?
Päin vastoin tätä, en koe kenenkään olevan paha vaan näen fiksuja, rehellisiä, sympaattisia ja rakastavia ihmisiä. eivät erotetut tai eronneet ole mitään pahoja ,eikä varsinkaan mitään "pahempia".
Malli koskee myös minua itseäni tänäpäivänä, olenhan eronnut. Kuitenkin mitä viimeisen 10 vuoden aikana olen havainnut itsestäni, olen ihmisenä kasvanut paljon ja voisin sanoa eläväni puhtaampaa elämää kuin moni tuntemani jt. En todellakaan ole mennyt huonompaan suuntaan todistajuuden jälkeen vaan ehdottomasti parempaan. Toki ikä vie mennessään myös halun pikkupaheista.
Alkoholinkäytössäkään saan tuskin promillen puhallusta aikaiseksi ja trust me, ennen olen to-del-la-kin saanut.
Omalla kohdallani todistajuudessa paineet, stressi ja pakotteet ajoivat epäterveelliseen ja epäraamatulliseen elämäntapaan ja tuo ihan inhottaa sanoa faktana.
Tässä yksi vääristyt malli , mikä jt lapsella voi olla. Minä en ole paha, pahempi, eikä myöskään kukaan teistä.
Sen minkä joudun myöntämään, olin pahempi kun olin jt. En kuitenkaan yleistä että jt:t olisivat pahempia kuin eronneet.
Ensin puhutaan jostakin henkilöstä, edetään siihen että kyseinen on eronnut/erotettu ja loppuun heitetään lause: "Yleensä niistä tulee pahempia kuin maailmalliset."
Ensinnäkin häiritsee sana -pahempia- , joka itsessään ilmoittaa ilmeisesti maailmallisten olevan pahoja.
Millä tavalla maailmallinen, eli siis järjestön ulkopuolinen olisi paha? No onhan se tosin selvää, että lausein ja kuvin on seura leimannut muita vaikka miksi .
Toki maailmaan pahoja mahtuu aina murhaajiin asti, mutta tuo lause ei ole tarkoitettu koskemaan niitä, eihän?
Tuota lausetta saatetaan monesti jatkaa: " Sen jälkeen ( Eroamisen ) lähetään kokeilemaan kaikkea pahaa, vajotaan ihan alas, ryypätään, aletaan käyttää huumeita", diibaduubaa ja siis yleensäkin.. tehdään kaikki mahdolliset raamatun synnit. Ehkä jopa niin ,ettei itsestä pidetä huolta ja jääkaapissakin on vaan kaljaa. Yleiskunto huono yms. -> " Näin [sen] prismassa ja sillä oli ihan retuset ja likaset farkut, tukka likanen eikä sitä ollut kammattu. Iho oli kuin appelsiini ja siitähän huomaa, ettei tuo tee mitään muuta kuin ryyppää."
Onko kenellekkään tuttua, koska itse olen melkeinpä kasvanut lapsuuteni tällaisen mallin parissa?
Päin vastoin tätä, en koe kenenkään olevan paha vaan näen fiksuja, rehellisiä, sympaattisia ja rakastavia ihmisiä. eivät erotetut tai eronneet ole mitään pahoja ,eikä varsinkaan mitään "pahempia".
Malli koskee myös minua itseäni tänäpäivänä, olenhan eronnut. Kuitenkin mitä viimeisen 10 vuoden aikana olen havainnut itsestäni, olen ihmisenä kasvanut paljon ja voisin sanoa eläväni puhtaampaa elämää kuin moni tuntemani jt. En todellakaan ole mennyt huonompaan suuntaan todistajuuden jälkeen vaan ehdottomasti parempaan. Toki ikä vie mennessään myös halun pikkupaheista.
Alkoholinkäytössäkään saan tuskin promillen puhallusta aikaiseksi ja trust me, ennen olen to-del-la-kin saanut.
Omalla kohdallani todistajuudessa paineet, stressi ja pakotteet ajoivat epäterveelliseen ja epäraamatulliseen elämäntapaan ja tuo ihan inhottaa sanoa faktana.
Tässä yksi vääristyt malli , mikä jt lapsella voi olla. Minä en ole paha, pahempi, eikä myöskään kukaan teistä.
Sen minkä joudun myöntämään, olin pahempi kun olin jt. En kuitenkaan yleistä että jt:t olisivat pahempia kuin eronneet.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Tony
Re: "Yleensä niistä tulee pahempia kuin maailmalliset"
Lähtijöiden demonisoiminen on Jt-yhteisössä ihan peruskauraa. Demonisoiminen ja mustamaalaaminen on myös yksi merkki epäterveestä uskonnollisesta yhteisöstä. Terve uskonnollinen yhteisö kunnioittaa yksilön uskonnonvapautta, eikä sillä ole tarvetta luoda mielikuvaa lähtijöistä lähinnä ihmisjätteenä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Bergerac
Tony tuossa aiemmin tiivisti hyvin asian ytimen.Veli-Hopea kirjoitti:eivät erotetut tai eronneet ole mitään pahoja ,eikä varsinkaan mitään "pahempia".
Se on vaan ihme juttu, että erotetut/eronneet saattavat kääntyä vilpittömien Jehovan Todistajien keskuudessa yhtäkkiä luopioksi. Ja tämän tehostamiseksi pääsääntöisesti voi esiintyä "kuulemma"-hehkutusta:
- sekin on kuulemma nykyään ihan luopio
- sekin on kuulemma nykyään sitä ja tätä
- eräs veli kertoi että sekin oli kuulemma sitä ja tätä
- eräs veli kertoi että kuulemma sekin teki sitä ja tätä siellä ja täällä
Toistan vanhaa, mutta miksi vilpittömien Jehovan Todistajien pitäisi myös valehdella puhuttaessa entisestä todistajasta ? <- Vastaus: Seuran asentama kuvainnollinen aivopultti, seurakunnan etu, yhteishengen pitäminen ja muuta paskaa. Tai sitten osaltaan teokraattinen sodankäynti ; Vekeltä kun kysyttiin tästä teokraattisesta sodankäynnistä niin yllätys yllätys, tic-tac-ilmiö silmäkulmassa kertoi taas kaiken oleellisen kun Veke kiemurteli vastauksensa kanssa.
Kun vilpitön Jehovan Todistaja jää valehtelusta kiinni (koskien luopio-juttuja kuten näin sen silloin ja se oli sellainen ja todellisuudessa ko henkilö ei ole edes ollut paikkakunnalla tuona hetkenä) niin asia ohitetaan olankohautuksella tai vedotaan siihen että ihminen voi erehtyä.
Toki ihminen voi erehtyä, mutta erehdys (mielikuvitus, oman egon kohottaminen seurakunnassa jne) on laitettu liikkeelle suusta suuhun ja leviää vilpittömien Jehovan Todistajien keskuudessa kuin kulovalkea.
Monestiko vilpitön Jehovan Todistaja on pyytänyt anteeksi erotetulta/eronneelta valheellista (luopiojuttua) suureen joukkoon lähettämäänsä tietoa ? Tai kertonut suurelle joukolle että tuli nyt vähän kerrottua ukkosen ihmeitä ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Veli-Hopea
Just tämä! MIKSI? Ja kyllä siinä värikynä käy, kun joku yhteisöstä lähtijä on puheenaiheena.miksi vilpittömien Jehovan Todistajien pitäisi myös valehdella puhuttaessa entisestä todistajasta ? <- Vastaus: Seuran asentama kuvainnollinen aivopultti, seurakunnan etu, yhteishengen pitäminen ja muuta paskaa.
Epärehellisyys, epärehellisyys ja epärehellisyys.. niin surullista..
Niin no eihän ihminen , joka lähtee yhteisöstä ole minkään arvoinen, vain ja ainoastaan sen takia, ettei usko vt-seuran olevan siinä asemassa, mitä väittää tai että se olisi jokin "totuus".niin asia ohitetaan olankohautuksella tai vedotaan siihen että ihminen voi erehtyä.
(Toki on myös heitä, jotka ovat tosiaan erotettu , jotka ovat rikkoneet "raamatun lakeja" järjestön tulkinnalla asiasta.. asia erikseen)
Miksi ihmisarvo pitää romuuttaa vain sen takia, ettei joku enään suostu uskomaan järjestön olevan jumalvetoinen? Eihän sellainen ihminen ole mitään pahaa tehnyt.
Pitää ymmärtää, että ihmisillä (joilla on arvoa) on oikeasti syytä epäillä kaikkien todisteiden valossa tuota jumalvetoisuutta yms.
Demonisointi, kuten Tony sanoi... Pitääpä oikein googlailla " demonisointia" kunhan raksuttaa päässä, millä eri synonyymeillä tuota tehdään uskontojen ulkopuolella. [Mustamaalaus]
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-
mymmeli
Todella tuttu lause on ja päällimmäinen ajatus mielestäni se, että seurakunnasta lähteminen tietää rappiota ja alamäkea.
-
Vieraas
Muistan myös kuulleeni. Tämä sopii hyvin siihen Jehovan todistajien mytologiaan, jonka mukaan järjestöstä lähdetään vain siksi, että saisi viettää likaisen syntistä elämää.Veli-Hopea kirjoitti:Onko kenellekkään tuttua, koska itse olen melkeinpä kasvanut lapsuuteni tällaisen mallin parissa?
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Festus
Joo muistan kuulleeni "ihan maailmallisetkin ihmettelee niitä". Mutta "Edes Saatana ei arvosta niitä, kun eivät ole lojaaleja, vaan pettureita" oli mun mielestä melkonen heitto...
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
-
Markku Meilo
Ja näin heittelee porukka, jossa esimerkiksi "petturi" pääsee osajumalaksi hallintoelimeen. Kuinkahan monta (esimerkiksi luterilaista) luopiota on Suomessa seurakunnan kihona?Festus kirjoitti:Joo muistan kuulleeni "ihan maailmallisetkin ihmettelee niitä". Mutta "Edes Saatana ei arvosta niitä, kun eivät ole lojaaleja, vaan pettureita" oli mun mielestä melkonen heitto...
-
Seuraaja
- justiinsa joo...Juuttaaseen meni saakutti, näin on kerrottu. Tuohon "heittoon" en tällä kertoo sano mittään...Markku Meilo kirjoitti:Ja näin heittelee porukka, jossa esimerkiksi "petturi" pääsee osajumalaksi hallintoelimeen. Kuinkahan monta (esimerkiksi luterilaista) luopiota on Suomessa seurakunnan kihona?Festus kirjoitti:Joo muistan kuulleeni "ihan maailmallisetkin ihmettelee niitä". Mutta "Edes Saatana ei arvosta niitä, kun eivät ole lojaaleja, vaan pettureita" oli mun mielestä melkonen heitto...
-
Pehmoluopio
Niin, no, ensinnäkin, miten Jehovan todistajat tuntevat maailmallisia? Korkeintaan sellaisia, jotka ovat kohteliaasti kiinnostuneita kuuntelemaan heidän hevonpaskaansa. Minä en ole, joten, kyllä, minä olen pahempi kuin maailmallinen.Veli-Hopea kirjoitti: Ensin puhutaan jostakin henkilöstä, edetään siihen että kyseinen on eronnut/erotettu ja loppuun heitetään lause: "Yleensä niistä tulee pahempia kuin maailmalliset."
Millä tavalla maailmallinen, eli siis järjestön ulkopuolinen olisi paha?
Toinen on se, että niillä on jokin tietty standardi normaaliudesta, kuten se, että Parasiitissa elettäisiin "normaalia elämää". Sellainen maailmallinen on hyvä, joka elää sitä, siitä poikkeava on huono. Minä varmasti olen sellainen poikkeava.
Kaiken tuon olen kokenut, tosin Prismassa olen käynyt harvoin. Sitä tosin edesauttoi se, että menetin erottamisen jälkeen työpaikkani (Jehovan todistajien firmassa) ja kun ei ollut rahaa maksaa vuokraa, jouduin kadulle. Tämä on niin porvariperkeleiden tapa ajatella, ensin monotetaan nivusille ja sitten syytetään sinua, että nivusesi ovat kipeät!Veli-Hopea kirjoitti: Tuota lausetta saatetaan monesti jatkaa: " Sen jälkeen ( Eroamisen ) lähetään kokeilemaan kaikkea pahaa, vajotaan ihan alas, ryypätään, aletaan käyttää huumeita", diibaduubaa ja siis yleensäkin.. tehdään kaikki mahdolliset raamatun synnit. Ehkä jopa niin ,ettei itsestä pidetä huolta ja jääkaapissakin on vaan kaljaa. Yleiskunto huono yms. -> " Näin [sen] prismassa ja sillä oli ihan retuset ja likaset farkut, tukka likanen eikä sitä ollut kammattu. Iho oli kuin appelsiini ja siitähän huomaa, ettei tuo tee mitään muuta kuin ryyppää."
Jehovan todistajat ovat tottuneet arvioimaan ihmisiä ulkonaisten merkkien perusteella, vähän niin kuin fariseukset tai uusnatsit. Tässä se taas nähdään.
Niin minäkin elän nykyään, mutta olen kokenut ne paheet aikoinaan. Erkki Lampén on sanonut, että mielummin katuu tekemisiään kuin tekemättä jättämisiään.Veli-Hopea kirjoitti: olen ihmisenä kasvanut paljon ja voisin sanoa eläväni puhtaampaa elämää kuin moni tuntemani jt. En todellakaan ole mennyt huonompaan suuntaan todistajuuden jälkeen vaan ehdottomasti parempaan. Toki ikä vie mennessään myös halun pikkupaheista.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Markku Meilo
Samassa "näin on kerrottu"-lähteessä on kerrottu kuinka kyseinen Saatana on ihmisystävällinen hemmo, ei ollenkaan innostunut silmittömästä erimielisten teurastelusta, joten Juutas on turvallisessa seurassa.Seuraaja kirjoitti:- justiinsa joo...Juuttaaseen meni saakutti, näin on kerrottu.
Sinut tunnetaankin juuri tuosta käsitteillä olevien hankalien asioiden kiertämisestä, joten ei yllätys.Tuohon "heittoon" en tällä kertoo sano mittään...
Niille jehovantodistajille, joille todellisuus aukeaa pienin askelin ja vuosien mittaan, todellisuust aukeaa pienin askelin vuosien mittaan, lopuille ei sittenkään.
-
Festus
Seuraaja kirjoitti: Tuohon "heittoon" en tällä kertoo sano mittään...
No niin. Seuraajakin heräsi
-
Pehmoluopio
Miks Saatanan pitäis arvostaa? Eiks koko uskonnon juju ole se, ettei Saatana tykkää? (Paitsi saatananpalvonnan).Festus kirjoitti:Joo muistan kuulleeni "ihan maailmallisetkin ihmettelee niitä". Mutta "Edes Saatana ei arvosta niitä, kun eivät ole lojaaleja, vaan pettureita" oli mun mielestä melkonen heitto...
Minusta lojaalit ihmiset ovat pelkureita. Kaikki ilmoitususkonnot perustuvat pelkuruuteen. Jehovan todistajat tuhoutuisivat huomenna, jos tänään poistettaisiin pelko tulla hylätyksi ja demonien kiusaamaksi kun tulee erotetuksi. Jehovan todistajat eivät ole mikään muu kuin pelkuriuskonto. Minä olen käynyt aika kovilla ovilla, enkä mitään pelännyt paitsi koiria, mutta tosielämässä maailmassa pelon aiheita on enemmän. Jehovan todistaja, joka rohkaistuu, ei siksi ole kauaa enää Jehovan todistaja. Uskonnollinen ihminen, joka rohkaistuu ei ole uskonnollinen ihminen enää, vaan hengellinen ihminen.
Jos ihminen on täysin hunningolla sen jälkeen, kun hänet on erotettu, eikö se ole ensinnäkin sellainen lähimmäinen, josta Raamattu käskee hyvin selkein sanakääntein huolta pitämään ja toisekseen, se todennäköisesti kuuluu siihen, että hän oppii olemaan ihminen. Jehovan todistajat eivät kasva koskaan aikuisiksi.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Voimantorni
Tämän ketjun otsikossa ilmaistulla perusteettomalla leimaamisella on Vt-seurassa pitkät perinteet:
Vt-seuran käsitykset tästä vihaamastaan ihmisryhmästä eivät juuri ole lieventyneet useiden vuosikymmenienkään varrella, vaan edelleenkin sen tunneladatut kannanotot ovat jokseenkin tätä luokkaa:"Esimerkiksi jo vuonna 1909 silloinen Vartiotorni-seuran presidentti, C. T. Russell, kirjoitti niistä, jotka kääntyivät pois Jehovan pöydästä ja alkoivat sitten kohdella huonosti entisiä orjatovereitaan. Englanninkielisessä Vartiotornissa 1.10.1909 sanottiin: ”Sen sijaan että ne, jotka erottautuvat Seurasta ja sen työstä, voisivat itse hyvin tai rakentaisivat toisissa uskoa ja hengen armolahjoja, he kaikki näyttävät toimivan päinvastoin: he yrittävät vahingoittaa sitä asiaa, jota he aikoinaan palvelivat, ja vaipuvat vähitellen – enemmän tai vähemmän äänekkäästi – unohduksiin vahingoittaen vain itseään ja toisia, jotka ovat joutuneet samanlaisen riitaisan hengen valtaan. – – Jos jotkut ajattelevat voivansa saada yhtä hyvää tai parempaa ruokaa muissa pöydissä tai voivansa valmistaa yhtä hyvää tai parempaa itse, niin kulkekoot omaa tietään. – – Mutta vaikka muut saavat meidän puolestamme mennä mihin tahansa etsimään heitä tyydyttävää ruokaa ja valoa, niin kumma kyllä nuo, jotka ryhtyvät vastustamaan meitä, toimivat aivan toisin. Sen sijaan että he sanoisivat maailman rehdillä tavalla: ’Olen löytänyt parempaa; jääkää hyvästi’, nämä ilmaisevat siinä määrin kiukkua, ilkeämielisyyttä, vihaa, riitaisuutta, ’lihan ja paholaisen tekoja’, ettemme ole koskaan nähneet maailmallisten ihmisten osoittavan sellaista. Näyttää siltä kuin heihin olisi istutettu hulluus, saatanallinen raivotauti. Jotkut heistä sivaltavat meitä ja väittävät sitten, että me sivalsimme. He ovat valmiita lausumaan ja kirjoittamaan raukkamaisia valheita ja alentuvat halpamaisuuksiin.”"
(Vartiotorni 1. heinäkuuta 1994)
Tämä ei toki ole mitenkään yllättävää tai ihmeellistä, sillä mitä enemmän aikaa kuluu, sen heikommalla Vt-seura tajuaa omien oppisekoilujensa kanssa olevansa. Ja sitä kiukkuisemmin se leimaa sellaiset, jotka tuovat nämä sekoilut ja valheet kaikille tiettäviksi."Demonien pöydässä oleva ruoka on myrkyllistä. Ajatellaanpa esimerkiksi sitä ruokaa, jota pahan orjan luokka ja luopiot jakelevat. Se ei ravitse eikä rakenna; se ei ole terveellistä. Se ei voi olla, sillä luopiot ovat lakanneet ravitsemasta itseään Jehovan pöydässä. Poissa on siksi kaikki se uusi persoonallisuus, jota he olivat saattaneet kehittää. Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti."
"Luopiot julkaisevat tosiaan kirjallisuutta, jossa turvaudutaan vääristelyihin, puolitotuuksiin ja suoranaisiin valheisiin. He tulevat jopa todistajien konventtipaikkojen edustalle osoittamaan mieltään ja yrittävät saada varomattomat ansaan. Siksi olisi vaarallista antaa uteliaisuuden saada meidät ravitsemaan itseämme sellaisilla kirjoituksilla tai kuuntelemaan heidän herjaavaa puhettaan! Vaikka emme uskoisikaan sen olevan vaaraksi meille itsellemme, riski on olemassa. Miksi? Ensinnäkin jotkin luopioiden julkaisut esittävät valheita ”lipevin” ja ”väärennetyin sanoin” (Roomalaisille 16:17, 18; 2. Pietarin kirje 2:3). Mitäpä olisi odotettavissakaan demonien pöydästä? Ja vaikka luopiot esittäisivätkin myös joitakin tosiasioita, ne otetaan yleensä pois asiayhteydestään, jotta muut saataisiin vedetyiksi pois Jehovan pöydästä. Kaikissa heidän kirjoituksissaan vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa."
-
Festus
Voimantorni kirjoitti:"Luopiot julkaisevat tosiaan kirjallisuutta, jossa turvaudutaan vääristelyihin, puolitotuuksiin ja suoranaisiin valheisiin.
Heh. Itselleni oli suuri yllätys kun aikoinani päätin tutkia mitä CTR ja JR olivat kirjoitelleet. Ajattelin siis katsoa alkulähteistä miten homma oikeasti oli. Ja katso!
Kaikki mitä "valheeliset luopiot"" olivat kirjoittaneet olikin totta.
Sitä on vaikea kiistää kun kädessä on CTR:n tai Rutten alkuperäinen eepos.
Niin että kuka valehtelee ja mitä?