tervehdys

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

meikku kirjoitti:Esittäydynpä minäkin, kun olen jo jonkin aikaa vieraillut sivustolla.
Tervetuloa!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Vieraas kirjoitti:
meikku kirjoitti:Esittäydynpä minäkin, kun olen jo jonkin aikaa vieraillut sivustolla.
Tervetuloa!
Komppi tähän.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Kletos
Viestit: 325
Liittynyt: 13.01.2009 10:23

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Kletos »

meikku kirjoitti:... Jatkan vielä sen verran että pari juttua mitä olen ihmetellyt jo ennen kun varsinaisesti näitä oppeja kyseenalaistin, oli muutamat erottamistapaukset joihin törmäsin. Esim. valtavien henkilökohtaisten tapaturmien jälkeen pahasti masentunut ja jonkinsortin hermoromahduksen saanut ihminen... joka oli siihen aikaan suomeksi sanottuna ihan sekaisin kun seinäkello... erotettiin alkoholismin takia??? saattohan siinä tietty kuppi maistua... mutta olis varmaan maistunut itse kullekin siinä tilanteessa. Tätä tapausta mietin aikanaan paljon.. koska minulla oli niin paha mieli tuon ihmisen puolesta, ja eihän häntä voinut edes mitenkään rohkaista kun ei edes moi saanut sanoa.

Ja sitten lapsuuden seurakunnassani oli risu valtakunnansalin vessan käsipaperitelineen päällä... ihan tälleen yhteiskäytössä ,jos lapset oli tuhmasti. Ja melkein joka kokouksessa sitä käytettiin. Sain minäkin siitä osani aika usein.

Ei kellekään tullut vissiin mieleen että siinä tapahtui rikos joka kerta....
Tervetuloa Meikku,

Itse en ole Jt, mutta suvussani heitä on jonkin verran (esimerkiksi kaksi sisartani). Olen jo vuosia yrittänyt tutkia ja perehtyä yhteisölliseen hengelliseen väkivaltaan. Kategoriaan kuuluvat pelottelu, syyllistäminen, pahoinpitely (fyysinen, henkinen), pakottaminen, hylkääminen ja karttaminen. Muita tyypillisimmistä väkivallan muodoista ovat omien tunteiden ja ajatusten kieltäminen sekä pakotettu osallistuminen toimintaan, olipa kuinka ahdistunut tai väsynyt tahansa.

Tein aiheesta ensin gradun ja jatkoin sen jälkeen tutkimustyötä reilun vuoden ja kokosin aiheesta kirjan. Parhaillaan olen kokoamassa uutta materiaalia kahteen eri kirjaan. Toisessa käsittelen uskonnon ja mielenterveyden välisiä suhteita. Yllä oleva tekstisi puhutteli minua sen verran vahvasti, että laitan tänne foorumille jälleen kerran kutsun tulla mukaan kirjani informantiksi.
Lisätietoa projektista saa nettisivuiltani: http://arotron.fi/julkaisut/tulevat-projektit

Sivuilla on myös linkki graduuni, joka on vapaasti luettavissa netistä. Kirjani löytyy useammista kirjastoista ja toki myös kirjakaupoista. (Gradu ja kirja ovat siis kaksi eri tekstiä, vaikka moni on yrittänyt vetää niihin yhtäläisyysmerkit.) :D

Meikku ja te muutkin jotka olette kokeneet yhteisönne kohtelevan jäseniään vastoin omaatuntoanne karttamalla, syyllistämällä tai väkivallalla, ottakaa rohkeasti yhteyttä ja tulkaa mukaan kirjaprojektiini informanteiksi. Kenenkään nimiä tai sellaisia tietoja, joista voisi tunnistaa ei tule julkisiksi. Jokainen informantti saa myös tarkistaa käsikirjoituksesta ne kohdat, joissa on häneltä lainattua ja sitä kommentoitua tekstiä. Samoin toimin myös edellisen kirjani kanssa.

Loppukesän terveisin, Aila R.

PS. Sähköpostini löytyy nettisivuilta.
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja meikku »

Juu käyn tutustumassa tuohon projektiin:)

Mielenkiintoinen aihe ja arvokasta työtä teet Kletos.
Vastaa Viestiin