Turhuuksien turhuus

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Re: Turhuuksien turhuus

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Aaron kirjoitti:En tarkoita tällä välinpitämättömyyttä ja tiedottamista koskevia asioita.
Huolestuneisuutesi tuot kuitenkin jälleen kerran esille nimenomaan tiedottamiseen varatulla palstalla?
Informaation ja tiedon jako on sinänsä hyve, mutta kaikki me kuolemme ja on viisasta miettiä mihin käyttää aikansa...
Mikä on nyt taas se Tellusta syleilevä ongelma, jota vastaan olet kehittänyt ratkaisun?
Aaron

Viesti Kirjoittaja Aaron »

No syynä kirjoitteluuni on omat kokemukseni voimaantumisesta. Tietenkin toivon, että jokainen kokisi sen ja tarjoan apuani sellaisen löytämiseen. Se muuten ei ole diibadaabaa, kuten Tony sanoi. Sen sijaan, että meistä tulisi "profetioita täyttäviä uhreja" jotka rakastaa syyttämistä ja epäkohtien esittämistä, voisimmeko yrittää nähdä ja kehittää lähimmäistemme voimavaroja? Usein pelko on syynä vihaan, syyttelyyn ja häpeään - voisimmeko kehittää rohkeutta niin että jokainen tuntisi voimaantuvansa kuten itse olen kokenut? Kysymys ei ole oikeastaan yliluonnollisista asioista vaan terveystieteestä - lue Tony ja muutkin vaikka "kuntoutuksen perusteet".
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Aaron kirjoitti:Usein pelko on syynä vihaan, syyttelyyn ja häpeään - voisimmeko kehittää rohkeutta niin että jokainen tuntisi voimaantuvansa kuten itse olen kokenut?
Voimaantuminen tässä yhteydessä on realisoitunut muiden tuntemuksien vähättelynä ja perustellun kyseenalaistamisen mitätöintinä, joten ainakaan siltä pohjalta ajateltuna kokemasi voimaantuminen ei kuulosta kovin hyvältä ajatukselta laajemmassa mittakaavassa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo

Aaron kirjoitti:No syynä kirjoitteluuni on omat kokemukseni voimaantumisesta.
Eikö voimaantuneilla ei ole omaa kesksutelupalstaa, jossa voisivat voimaannuttaa voimaantumista kaipaavia?
Tietenkin toivon, että jokainen kokisi sen ja tarjoan apuani sellaisen löytämiseen. Se muuten ei ole diibadaabaa, kuten Tony sanoi.
Tää sun juttu on ihan samaa tasoa kuin edelliselläkin nimmarilla suoltamasi. Teoreettista ympäripyöreää maailmanparannusta, josta ei saa otetta.
Sen sijaan, että meistä tulisi "profetioita täyttäviä uhreja"...
Sellaista profetiaa ei ole olemassakaan, joka liittyisi täällä kirjoitteleviin henkilöihin.
...jotka rakastaa syyttämistä ja epäkohtien esittämistä...
Mitä moitittavaa on perustellussa syyttämisessä, syyttäjät saavat oikein palkkaa siitä? Ja ainakaan minä en näe moitittavaa epäkohtien esittämisessä.
...voisimmeko yrittää nähdä ja kehittää lähimmäistemme voimavaroja?
Onkos nää nyt niitä mainitsemiasi lähimmäisiä, joiden tuli antaa mennä ansaan heitä varottamatta ja muutenkin elää omaa elämäänsä?
Usein pelko on syynä vihaan, syyttelyyn ja häpeään...
Niin ja sitten?
- voisimmeko kehittää rohkeutta niin että jokainen tuntisi voimaantuvansa kuten itse olen kokenut?
Jos voimaantuminen aiheuttaa kirjoitus- ja asennoitumistyylisi, niin kokeiluun tarvittavaa rohkeutta minulla ei ole, eikä haluakaan.
Kysymys ei ole oikeastaan yliluonnollisista asioista vaan terveystieteestä - lue Tony ja muutkin vaikka "kuntoutuksen perusteet".
Eikö todellakaan ole muuta palstaa aiheelle?
Aaron

No keskustelu on jehovantodistajuudesta, siitä selviämisestä ja terveyskäsitteen liittämisestä palstan sääntöjen mukaisesti: 2 § Mielipiteen vapaus
Jokaisella kirjoittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä, uskonnolliseen tai muuhun vakaumukseensa.
Markku Meilo

Aaron kirjoitti:No keskustelu on jehovantodistajuudesta...
Se on sun taholta ollut minimaalista jos sitäkään sun voimailukirjoittelussa. Palstan osion kuvaus on: Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Toki jehovantodistajuudesta saa olla mitä mieltä tahansa, mutta sen mielipiteenvapauden varjolla olet taas kerran selittellyt hyvin kryptisesti kuinka jehovantodistajien tulisi saada olla oloissaan ja palstan lukijoiden sen sijaan hakea sinulta voimailuharjoituksia. Jossain vaiheessa huomasit, että kritiikki ei sittenkään ole pahasta, vaikka alkuun olikin parasta, että jokainen tutkisi ainoastaan omaa napaansa ja antaisi kaikkien muiden olla (ja tutkia omaa napaansa).
Aaron

Elä tunne minun puolesta Markku!
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

palstan sääntöjen mukaisesti: 2 § Mielipiteen vapaus
Jokaisella kirjoittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä, uskonnolliseen tai muuhun vakaumukseensa
Mutta toisaalta et halua että täälläkään mitään mielipiteitä annetaan, koska kirjoitat että "eikö ole parasta olla juuri sellainen kuin on ja sallia muidenkin sitä olla mitä he ovat valinneet olla vaikka he eivät olisikaan sitä omasta mielestä itse valinneet " ? En itse ole tainnut koskaan keskustella kanssasi, mutta näin ketjun sivustaseuraajana tuntuu ettet oikein itsekään tiedä mitä tahdot. Meillä tosiaan on oikeus mielipiteeseen koskien järjestön epäkohtia yms. Mielipiteeseen, jota yrität evätä?

Miten paljon epäoikeudenmukaisuutta maailmassa onkaan niin kysymys on silti henkilökohtaisista valinnoista. Useimmin luomme itse omat ongelmamme - meillä on kuitenkin taipumus siirtää voinnistamme vastuu muille ja syyttää jotain tahoa.
Liittyessäni en kyllä kokenut saaneeni mitään henkilökohtaista vastuuta valinnoistani. Kaste oli enemmänkin kohtalon määräämää. Totta tosin oli että tuolla valinnalla loin itselleni ongelmia.. kunpa en olisi koskaan tehnyt sitä. Todellakin syytän siitä järjestöä ja sen toimintamalleja. Se ei anna juurikaan mahdollisuutta valita ainakaan käytännössä tuleeko sinusta jehovan todistaja vai ei. Mustaa valkoisella olevat lauseet valinnanvapaudesta on kutakuinkin joku muodollisuus todellisuuteen verraten
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Aaron kirjoitti:Miksi kannattaa kiinnittää huomiota toisten valintoihin kun emme kuitenkaan voi vaikuttaa niihin?
Kun se olisikin noin suoraviivainen valintakysymys. Esimerkiksi henkilökohtaisesti valitsin munasoluun kiinnittyessäni, että haluan olla jehovantodistaja? Lapsilta ei paljon kysellä, miellyttääkö vanhempien hihhulointi.
Aaron kirjoitti:Paraneminen alkaa siitä, kun antaa ensin itselleen anteeksi. Sillä miten voi antaa toiselle sellaista mitä ei itse omaa?
No jos omalta kohdaltani mietin, en voi antaa itselleni anteeksi sellaista, mistä en ole itse aiheuttamalla ollut vastuussa. Vanhemmilleni olen antanut anteeksi ajat sitten, he olivat nuoria ja sinisilmäisiä, luulivat tekevänsä oikein.

Sen sijaan Vartiotorniseuralle instituutiona en voi antaa ikinä anteeksi, se käyttää tietoisesti hyvin koeteltuja indoktrinaatio- ja mielenhallintamenetelmiä oman agendansa ajamiseen. Jos Saatana on olemassa, se pesii juuri tuollaisissa itseriittoisissa, epädemokraattisissa ekosysteemeissä.

Jotenkin kirjoittelustasi välittyy kuva, että murehdit tälle foorumille kirjallista kontribuutiota antavien henkilöiden elämänhallinnasta? Keskittyykö kenties tällaisen henkilön kaikki inhimillinen voimavara tämän aiheen ympärillä pyörimiseen? Oma käsitykseni on, että voit olla huoleti. Kaikilla on oma elämä, arkisine iloineen ja suruineen. Tämä on vain harrastus, muiden ohella.
And Justice For All
Veli-Hopea

Sen sijaan Vartiotorniseuralle instituutiona en voi antaa ikinä anteeksi, se käyttää tietoisesti hyvin koeteltuja indoktrinaatio- ja mielenhallintamenetelmiä oman agendansa ajamiseen. Jos Saatana on olemassa, se pesii juuri tuollaisissa itseriittoisissa, epädemokraattisissa ekosysteemeissä.
Tässähän tulikin nurjaa puolta hienosti esitettynä. Juuri näiden asioiden tietämättömyys ei anna kovinkaan suurta valinnanvapautta todistajalle. Täällä esitettyjen asioiden valossa, nurja puoli nähtynä annetaan lukevalle todistajalle aivan oikeasti ensimmäistä kertaa valinnanvapaus elämässään, ollako mukana vai ei. Tosin järjestö evää tuonkin vapauden niin hyvin kuin mahdollista.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Aaron

Itse olen sitä mieltä että kaikki tulee esittää kuten sen kokee - jehovan todistajat järjestönä ei ole henkilö vaan koostuu useista ihmisistä, jotka saattavat sokesti uskoa omaan näkemykseen ja kuinka monet siihen uskovatkaan. Kuitenkin kokemukseni ja näkemykseni mukaan olisi viisasta olla välittämättä järjestöstä, joka esittää asiansa kuten esittää ja keskittyä omaan tekemiseen - jollakin tasolla kysymykset kyseisestä uskonnostahan täytyy vaivata jos sille omistaa elämänsä ja se on enempi tulta ruokkiva asenne kuin glorian siirtämistä. Tämäkään palsta ei ole siinä onnistunut vaan narsistiset itsetyytyväiset ihmiset rakastavat sitä että TE kärsitte koska osa teistä on samanlaisia, ihmisiä jotka luulevat olevansa oikeassa...
Veli-Hopea

Aaron kirjoitti:Itse olen sitä mieltä että kaikki tulee esittää kuten sen kokee - jehovan todistajat järjestönä ei ole henkilö vaan koostuu useista ihmisistä, jotka saattavat sokesti uskoa omaan näkemykseen ja kuinka monet siihen uskovatkaan. Kuitenkin kokemukseni ja näkemykseni mukaan olisi viisasta olla välittämättä järjestöstä, joka esittää asiansa kuten esittää ja keskittyä omaan tekemiseen - jollakin tasolla kysymykset kyseisestä uskonnostahan täytyy vaivata jos sille omistaa elämänsä ja se on enempi tulta ruokkiva asenne kuin glorian siirtämistä. Tämäkään palsta ei ole siinä onnistunut vaan narsistiset itsetyytyväiset ihmiset rakastavat sitä että TE kärsitte koska osa teistä on samanlaisia, ihmisiä jotka luulevat olevansa oikeassa...

No, sinullahan on tietenkin myös oikeus mielipiteeseesi ja näkemykseesi. Sinun pitää tehdä niinkuin parhaaksi koet. Minä en tule ikinä hyväksymään tai alistumaan sellaiseen näkemykseen , että järjestön tavat hallita viattomia ihmisiä olisi asia mistä pitäisi olla välittämättä.
Minä olen mielelläni tukena jokaiselle, joka tuohon ansaan on uhriksi joutunut tahtoen tai tahtomatta ollen heittopussina milloin millekin hallituksen määräämälle oppitulkinnalle tai vaatimukselle.

Toiveena enemmän tai vähemmän ihmiselle kuuluvat oikeudet.

Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Aaron kirjoitti:Eikö hermostuminen ja raivoaminen ole syyllistämistä ja loppujen lopuksi itsensä rankaisua kun toinen osapuoli ei omista sinulle ajatustakaan?
Eroamista seuranneen ahdistusvaiheen jälkeen en ainakaan itse ole kokenut tarvetta "raivoamiseen", järjestön jatkuvien kusetusten esilletuomiseen kyllä. Hermostuneena tai raivoten näitä asioita on vaikea edes käsitellä.

Mitä ajatusten omistamiseen tulee, Jehovan todistajien hallintoelin ei juuri muuhun tunnu tänä päivänä keskittyvänkään kuin pelottaviin Luopioihin™.
Aaron kirjoitti:Etkö pohjimmaltasi sano, että Jehovan todistajat ovat syynä ongelmiisi kun sinun kannattaisi oppia jopa kiittämään heitä sillä olet saanut arvokkaan opetuksen siitä mitä rakkaus ei todennäköisesti ole?
Kun puolet elämästä tärvääntyi edellisen polven virheeseen, niin oli aika kallis opetus. Että kiitosta vaan Brooklynin suuntaan, nyt tiedän.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Aaron kirjoitti:Itse olen sitä mieltä että kaikki tulee esittää kuten sen kokee - jehovan todistajat järjestönä ei ole henkilö vaan koostuu useista ihmisistä, jotka saattavat sokesti uskoa omaan näkemykseen ja kuinka monet siihen uskovatkaan.
Kyllä organisaatiota, tai ilmiötä, voidaan huoletta tarkastella ikäänkuin itsenäisenä yksikkönä sen pohjalta, minkälaista tulosta se saa aikaan. Jos viivan alle jää pääasiassa onnettomuutta, voidaan lafkan väittää olevan mätä. VT-seura on, läpimätä.

Yksittäistä Jaakko tai Jaana Julistajaa, sokeine tai vähemmän sokeine uskoineen, tuskin kukaan maalitauluksi ottaa. Korkeintaan ehkä pohditaan kaiken arvostelun yläpuolella olevan organisaation merkitystä ja vaikutusta yksittäisen rivijullen tragikoomisilta näyttäviin pakkoliikkeisiin, empiiristen havaintojen pohjalta.
Aaron kirjoitti: Kuitenkin kokemukseni ja näkemykseni mukaan olisi viisasta olla välittämättä järjestöstä,
Olen täysin samaa mieltä, järjestön propagandasta ei kannata välittää tuon taivaallista. Sen toimien tarkastelu on kuitenkin yleishyödyllistä sen uhrien kannalta. Esimerkiksi minulle tämä foorumi on ollut korvaamaton apu. Uskoisin että sinullekin, ainakin jossain vaiheessa?
Aaron kirjoitti: keskittyä omaan tekemiseen
Luulisin tuon olevan itsestäänselvää jokaisen kohdalla. Omaa tekemistä pohtiessa on kuitenkin myös arvokasta ymmärtää olosuhteet, joista on elon polulla nauttinut. Jälleen, siihen käy erinomaisena apuna saman mankelin läpikäyneiden vertaiskokemukset. Ja myös nykyajatukset.
Aaron kirjoitti:
- jollakin tasolla kysymykset kyseisestä uskonnostahan täytyy vaivata jos sille omistaa elämänsä ja se on enempi tulta ruokkiva asenne kuin glorian siirtämistä. Tämäkään palsta ei ole siinä onnistunut vaan narsistiset itsetyytyväiset ihmiset rakastavat sitä että TE kärsitte koska osa teistä on samanlaisia, ihmisiä jotka luulevat olevansa oikeassa...
Ainakaan minä en enää kärsi. En myöskään luule olevani oikeassa, esitän vain mielestäni hyvin perustellun näkökulman. En koe omistaneeni elämääni tälle "asialle", herrajumala sentään.
And Justice For All
Emmy

Viesti Kirjoittaja Emmy »

Aaron wtf?
Lukittu