Kun suomi 24 poistaa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Patteri Sonni

Kun suomi 24 poistaa

Viesti Kirjoittaja Patteri Sonni »

niin laitan avautumiseni tännekin. Tulihan syy rekisteröityä.

Eli kirjoitin seuraavan pätkän S24 JT osioon:

--------------------
Näilläkin sivuilla on paljon JT ihmisiä tuomitsemassa. Nykypäivänä seurakunnissa halutaan helposti tuomita toisia seurakuntalaisia ja varsinkin järjestöön kuulumattomia. Siellä viimeisessä jonossa paratiisin portilla kuitenkin se että on tuomaroinut voi koitua omaksi turmioksi kun ollaan kompastutettu toisia tai tuominnalla estetty jotakuta tulemasta mukaan. Erottamisen syy tuokin. JT ihmiset kiihkossaan on kokoajan tuomitsemassa. Viimesessä jonossa vaan lippaa enemmän naaman eteen niin saattaa päästä portista livahtamaan.

Olen itse kertaalleen erotettu. Tällähetkellä toimeton ja mukana ainoastaan tän erottamistouhun takia. Välit perheeseeni menis jos eroaisin ja sitä en halua. He ovat hyväksyneet toimettomuuteni ja toimii tämä näinkin. Yksi iso syy siihen miksi en halua olla missään tekemisissä JT- asian kanssa on se helvetin innokas tuomarointi jota olen joutunut kokemaan ihan rivijulistajista asti. Onhan minut nytkin jo tuomaroinut pihalle 95% paikkakunnan julistajista. Mitään olemassa olevaa syytä siihen ei ole ja kokouksissa käymättömyys ei ole se syy, tiedätte itekkin.

Nykypäivänä elämäni on tasaista ja seesteistä kun en ole mukana järjestön toiminnassa. Isoimmat ongelmat mitä olen elämässäni kohdannut johtuvat järjestöön kuuluvista veljista ja sisarista (useista). Ja ongelmia on todella ollut ja isompia että ihmeellisempiä mitä kukaan maailmallinen koskaan kokee.

Kuten kirjoitin aiemmissa viesteissä, pystyisin järisyttämään järjestöä aika rajustikkin jos tulisi tarvetta. Ihan Beteliä myöten... Olen nauhoittanut omat erottamiskuulustelut ja kaverin erottamiskuulustelut - todella mielenkiintoista tekstiä vanhimpien suusta-, kopioinut (kuvannut) papereita jotka eivät ole yleiseen levitykseen, todella arkaluontoisista (lue: lööppikamaa) asioista. En kerro mitäkaikkea kun tunnistaminen on senjälkeen turhan helppoa. Mutta voin sanoa että todella tulenarkaa tavaraa.

Olen jo kerran suutuspäissäni sopinut haastattelua ja lehdessä oltiin valmiita maksamaan että lähden kertomaan asioita.

Syy miksi kirjoittelen tänne on että olen alkanut mietttimään kuinka hiton paljon tämä järjestö toimii ihmisten varassa ja ei ole oikeudenmukainen esim. erottamisasioissa. Useiden seurakuntien asioista tietäen, toisessa seurakunnassa ei saa kenkää edes salaliitto- rikoksista joista erotetaan suoraan ((niinkuin Lauma- kirja opastaa), kuten länsirannikolla missä oli selkeä salaliitto), toisissa taas tulee kenkää heti vaikka katumus on todella jumalista, niinkuin omalla kohdalla. Omissa kuulusteluissa keskityttiin vaan epäolennaiseen asioihin. Mielestäni minut erotettiin katumuksesta huolimatta ja kiusattiin takaisinpääsyn kanssa. Kiusaamisen tajusin kun luin Lauma- opuksen joka sanoo selvasti mitkä askeleet vanhinten tulee neuvoa ottamaan ennenkuin takaisin pääsyä anotaan. Minun kohdalla näitä tipsejä tuli jokaisessa (3 tai 4) paluukuulustelussa lisää ja lisää ja pelattiin vaan aikaa että seurakunta rauhoittuisi. Olin kyllä aiemmin aiheuttanut esivelvojallekin harmaita hiuksia häneen liityvissä asioissa joka myös saattoi vaikuttaa asiaan (nämäkin syytökset esivalvojaa vastaan meni olankohautuksella ohi vaikka asiaan oli todistajia). Minulle ei etuja muistettu koskaan palauttaa mitä ihmetteli KV:kin. No ei tartte enään!

Kyllä, olen katkera asioista ihmisille, tämä estää suhteeni myös yläkertaan ja aiheuttaa kriittisyyteni. Tämä hyväveli organisaatio ei toimi jumalisella viisaudella vaan ihmisten ajattelun pohjalla. Leimatkaa luopioksi jos haluatte!

Niin paljon näkee JT-porukkaa joka ei toimi "uskollinen pienimmässäkin asiassa"- periaatteen mukaan. Vanhimmat vetää kännissä ravintolassa, puristelee vieraiden eukkojen pyllyjä ja nenä punasena taas sunnuntaina VT- johtajana. Eki K. kun aikanaan joskus kupitteli niin ei se lopettanut kesken pullon. Pannaan ristiin rastiin mutta kadutaan vaan mielessä ettei tuu kenkää. Tälläsiä tyttösiä on Betelissäkin. No, jokainen vastaa teoistaan. En ole tuomari mutta voin tuoda asioita ilmi.

YHTEENVETONA TÄLLE VUODATUKSELLE:
SITTEN KUN TULEE SE TÄYDELLISYYS ITSEENNE NIIN ALKAKAA SITTEN VASTA TUOMITSEMAAN!

Peräpostauksena: Jos tämä poistetaan en takaa seurauksia!
Festus

Re: Kun suomi 24 poistaa

Viesti Kirjoittaja Festus »

Patteri Sonni kirjoitti: Eki K. kun aikanaan joskus kupitteli niin ei se lopettanut kesken pullon. Pannaan ristiin rastiin mutta kadutaan vaan mielessä ettei tuu kenkää. Tälläsiä tyttösiä on Betelissäkin.
Tunnen "ystäviä" jotka ovat täysin vakuuttuneita siitä, että ainakin yhden konventtipuheen [kastepuhe] Iso E veti darrassa...

No, ei Herra Tiedottajakaan lassin sylje..so what? Rankka duuni vissiin.

Betel siskojen ristiin menot sen sijaan kuulostivat mielenkiintoisilta :D
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tervetuloja minun puolesta tälle palstalle.Eiköhän täällä moderointi toimi ihan eri tavoin kuin S24 puolella.
Mielenkiintoinen tarina sinulla. Tällaista se todistajuuden vanhurskaus ja hengen hedelmät joskus tuuppaa olemaan.

Joskus sitä on vaikea hyväksyä saati puhua siitä. Ei muuta kun lisää vuodatusta ja höyryjä ulos, sitä varten me täällä ollaan
. Kuuntelemassa ja jakamassa huonoja (sekä hyviä) kokemuksia.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
p0ter0

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Ymmärtääkseni erottamista suositellaan katumuksesta huolimatta ainakin jos katsotaan seurakunnan maineen tahriintuvan tai tieto synnistä on levinnyt muuten laajalti.
Patteri Sonni

p0ter0 kirjoitti:Ymmärtääkseni erottamista suositellaan katumuksesta huolimatta ainakin jos katsotaan seurakunnan maineen tahriintuvan tai tieto synnistä on levinnyt muuten laajalti.
Lainaus 1991 Lauma- kirjasta

Vaikka väärintekijä olisikin syyllinen vakavaan rikkomukseen, oikeuskomiteaan kuuluvat vanhimmat ymmärtävät, että heidän tavoitteensa on palauttaa väärään menettelyyn langennut kohdalleen, mikäli se on mahdollista. (Juud. 23)
Jos hän kuuntelee heitä ja osoittaa katumusta, hän voi pysyä edelleen veljenä ja säästyä siten erottamiselta. (Sananl. 19:20; vrt. Matt. 18:15-17)

Loppujen lopuksi sitä, tulisiko henkilö erottaa, ei ratkaise väärinteon vakavuus eikä aiheutettu huono julkisuus; ratkaiseva seikka sen sijaan on yksilön vilpitön katumus tai sen puuttuminen.

Lavalta annettu ilmoitus väärinteosta ja nuhtelusta on merkki seurakunnalle että komitea on käsitellyt asiaa.
p0ter0

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Patteri Sonni kirjoitti:
p0ter0 kirjoitti:Ymmärtääkseni erottamista suositellaan katumuksesta huolimatta ainakin jos katsotaan seurakunnan maineen tahriintuvan tai tieto synnistä on levinnyt muuten laajalti.
Lainaus 1991 Lauma- kirjasta

Vaikka väärintekijä olisikin syyllinen vakavaan rikkomukseen, oikeuskomiteaan kuuluvat vanhimmat ymmärtävät, että heidän tavoitteensa on palauttaa väärään menettelyyn langennut kohdalleen, mikäli se on mahdollista. (Juud. 23)
Jos hän kuuntelee heitä ja osoittaa katumusta, hän voi pysyä edelleen veljenä ja säästyä siten erottamiselta. (Sananl. 19:20; vrt. Matt. 18:15-17)

Loppujen lopuksi sitä, tulisiko henkilö erottaa, ei ratkaise väärinteon vakavuus eikä aiheutettu huono julkisuus; ratkaiseva seikka sen sijaan on yksilön vilpitön katumus tai sen puuttuminen.

Lavalta annettu ilmoitus väärinteosta ja nuhtelusta on merkki seurakunnalle että komitea on käsitellyt asiaa.
Noin sen varmaan pitäisi mennä. Kuitenkin esimerkiksi julkisuuteen tulleet oikeudessa tuomitut lasten hyväksikäyttäjät on melkein aina erotettu, kun taas viranomaisilta piiloon jääneet ovat usein pysyneet seurakunnassa.
Mir

Viesti Kirjoittaja Mir »

Miksi s24 nyt tuollaisia poistelee? Hyvä ja asiaa täynnä oleva kirjoitus. Olisiko joku seuran lakeija palstaa valvomassa.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Patteri Sonni kirjoitti:Tulihan syy rekisteröityä.
Tervetuloa!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Mievaan

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Vähän samaa mietin kun Mir...Ja kiitos tekstistäsi=) Tiedän tunteen, itsekin joudun roikkumaan toimettoman, forever ehkä, ellei joku sit nää jotain ja kantele ;-) mukavaa, että elämäsi on muuttunut seesteisemmäksi, kuin ennen. Historiastani löytyy myös moni JT, jotka on tuottanut paljon pahaa mieltä ja loukannu syvästi. Ja kaikkee on tullu nähtyy ja koettua, sellasta mistä taatusti sais kohun aikaan. Itse en vaan jaksa alottaa sotaa, mitä en voi voittaa. Ei ole sen arvosta ja samalla saattaisin satuttaa erittäin pahasti omia sukulaisia ja entisiä "ystäviä".
Patteri Sonni

Kiitos tulotoivotuksista! Hyvä että löytyi kanava purkaa kiukkua.

Ihmekumma kirjoitukseni on nyt saanyt olla S24:lla (vielä), neljä kirjoitusta viikonloppuna poistettu.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Älähän sure. Suomi24:llä on omat tapansa, täällä omansa. Minunkin viestejäni on sieltä aika liuhaan lähtenyt.

Täällä voit hyvillä mielin purkaa pahaa oloasi, otaksun porukan kestävän kyllä. Jaksamista.
Patteri Sonni

Nonni.

Luuta kävi taas lakaisemassa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Patteri Sonni kirjoitti:Nonni.

Luuta kävi taas lakaisemassa.
Myös itse järjestö on aika kätevä pyyhkimään ja lakaisemaan asioita historiastaan piiloon. Aika julmaa,että monien vuosikymmenten opetusten jälkeen saatetaan vastuu sysätä tavalliselle rivipulliaiselle aivan kuin väärät luulot ja harhaiset oppitulkinnat olisivatkin peräisin heiltä.

vtseuralla on iso matto, eikä oikein kukaan tykkää että tuota kuraa sieltä alta kaivetaan, edes tuolla suomi24n palstalla. Normaalisti matotkin tulisi pestä aika ajoin.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Huvitti taas tänä aamuna Suomi.24;ssä se entisten jehovantodistajien raivo, jota kirjoitukseni aiheuttavat Veljesseurassa ja siellä.

Voisi ajatella, että alatyyliset huutajat eivät ole Veljesseuran väkeä, mutta jotenkin minusta tuntuu siltä, että olen väärässä :lol:

Kysynkin, kuinkas moni Veljesseuran kirjoittajista minun lailla kirjoittaa Suomi.24:ssä Minä käytän nimimerkkiä Uhrien puolesta. Punnitaas nyt vähän sitä paljoin puhuttu rehellisyyttä, joka ainakin tämän palstan kirjoitajien julistuksissa on yksi pääsyy jehovantodistajista irtautumiseen.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tein siellä joku aika sitten aloituksen Puutarhatien tiedotuspolitiikasta. Aloitus poistettiin vajaat 70 kertaa, vaikka siinä on esitetyille väitteille lähteet ja perustelut. Käyttäjätuki ei itsekään keksinyt syytä poistamiselle, mutta poisteli siitä huolimatta.

Hyvin toimiva palsta. Siis jos tarkoituksena on tukahduttaa keskustelu kyseisestä aiheesta kokonaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin