saatanalta vai jehovalta, kas siinä pulma

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

saatanalta vai jehovalta, kas siinä pulma

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Usein esiintyy näissäkin keskusteluissa ajatus, että miksi jt:t ottavat vastaan maailmallista työttömyyskorvausta ja muita tukia, jos kerran maailma on paholaisen vallassa,

mutta ajatteleeko jt ottavansa tuea vastaan saatanalta tai saatanan järjestelmältä, jos menee vaikka sossun luukulle?

Kun itse olin jt, en suoraan ajatellut niin, että olisin ottanut vastaan saatanalta jotain, vaikka saatanan maailma minullekin antoi työttömyyskorvausta noina kenkkumaisina aikoina, kun olin märkäkorva jt,

ajattelin jotenkin pinnallisesti, että jehova auttaa sillä tavoin, vaikka syvällisemmin ajatellen asia on niin, että satana näyttäisi olevan se joka auttaa,

onko jollain muita ajatuksia aiheesta, miten ajattelit asian kun olit jehovan todistaja
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vieraas

Re: saatanalta vai jehovalta, kas siinä pulma

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:onko jollain muita ajatuksia aiheesta, miten ajattelit asian kun olit jehovan todistaja
Ei tullut koskaan edes mieleen, että olisi jonkinlainen ongelma ottaa valtiolta rahaa vastaan. En myöskään kuullut, että se olisi ollut muille todistajille ongelma. Maksavathan JT:t kiltisti verojakin, "keisarille keisarin" jne. Lähtökohta kuulostaa siis ainakin itselleni vieraalta.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kerran kentällä ollessa, eräs ovenavaaja mies viittasi tähän asiaan sanoen, että eikös se pitäis teidän jehovan todistajien kieltäytyä kaikista avustuksistakin, jos kerran on niin tätä maailmaa vastaan kaikessa, niin eikös se pitäisi?

Tämä suututti minua silloin, jopa silminnähden ja maailmallinen alkoi virnuilemaan, kun sai minut hermostumaan viittauksellaan, mutta myöhemin huomasin viittauksen olevan tosi rehellinen ja ihmettelin asiaa,

tämäkin oli varmaa yksi naula siinä arkussa, johon myöhemmin heitin koko jehovantodistajuuteni
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jehovalta muinoin saadussa OJT-kirjassa Fred Franz selittelee, ettei olisi loogista verottaa jehovantodistajia, koska ovat vieraan vallan lähettiläitä. Siis todistajille sama verokohtelu kuin diplomaateille. Sittemmin Jehova on antanut uutta kirjallisuutta, muttei ole uudistanut Fredin verosekoilua, kuten ei monia muiotakaan Fredin sekoiluja.

Tuossa vanhassa valossa Jarken pohdinta on aivan oleellista.
Vastaa Viestiin