tässä pieni kertomus itsestäni

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Silent enigma
Viestit: 20
Liittynyt: 20.11.2013 11:12
Paikkakunta: Helsinki

tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Silent enigma »

tervehdys kaikille! olen jo noin reilun vuoden seuraillut tätä foorumia ja nyt vihdoinkin uskaltauduin itsekkin tänne.eli olen 31v mies täältä pääkaupunki seudulta ja olen syntynyt todistaja perheeseen.jo teini iästä asti olen ollut enemmän tai vähemmän kapinallinen järjestöä kohtaan.tosin oli aika jolloin olin suht hyvin mukana mutta kuitenkin sisimmässäni oli aina silloin tällöin tunne että kaikki ei nyt ole hyvin.kuitenkin pakosta oon joutunut olemaan järjestön yhteydessä ja sitten yhdessä vaiheessa sairastuin psyykkisesti ja elämä oli tosi rankkaa.kenttää yritin lisätä ja hävitin kaikki "saatanalliset" musiikkini ja ajattelin että kaikki psyykkiset oireet johtuu musiikista yms...no,eipä ne oireet lähtenyt kentällä ja tavaroiden hävityksellä.tiedän nyt kyllä että sairastumiseni taustalla on liian tiukat säännot, ohjeet yms... ja mun psyyke ei vaan kaikkea enää kestänyt.no,onneksi oireet ovat ollut jo pitkään poissa ja suht normaalia elämää pystyn elämään.eli olen vieläkin nimellisesti mukana vaikka henkisesti oon ollut poissa pidempään.epäilyksiä järjestön opetuksia kohtaan on ollut jo pidempään.isoin asia mikä mua on vaivannut on se että kaikki muut kuolee harmageddonissa paitsi jehovan todistajat!! olen saanut hienoja ystäviä ei jehovan todistajista(en tykkää yhtään käyttää sanaa maailmallinen) ja en voi hyväksyä sitä että niin kävisi että kaikki muut kuolee! etsin itseäni nyt ja yritän elää päivä kerrallaan.tää oli iso kynnys tulla tänne foorumille mutta uskon että tätä kautta saan uusia ystäviä jotka ymmärtää.innolla odotan että tulisi jotain miittejä jossa vois paremmin tutusta teihin
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Silent enigma kirjoitti:isoin asia mikä mua on vaivannut on se että kaikki muut kuolee harmageddonissa paitsi jehovan todistajat!! olen saanut hienoja ystäviä ei jehovan todistajista(en tykkää yhtään käyttää sanaa maailmallinen) ja en voi hyväksyä sitä että niin kävisi että kaikki muut kuolee!
Samantyyppinen yksinkertainen havainto vaikutti itselläni eropäätökseen.
Silent enigma kirjoitti:tää oli iso kynnys tulla tänne foorumille mutta uskon että tätä kautta saan uusia ystäviä jotka ymmärtää.innolla odotan että tulisi jotain miittejä jossa vois paremmin tutusta teihin
Eiköhän täältä kohtalotovereita löydy. Tervetuloa!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tervetuloa foorumille! :)
tää oli iso kynnys tulla tänne foorumille
Useimmille meistä ensimmäinen kosketus 'pahoille luopiofoorumeille' on ollut ison kynnyksen takana. Kuten sitten myöhemmin rekisteröityminen sellaiselle. Muistan itsekin miten jännitin tutustua entisten todistajien foorumin ja sivustojen sisältöön. Kylmä hiki ja adrenaliini virtasi. En tosin ole sen kynnyksen ylittämistä joutunut katumaan. Päinvastoin. :)

Tuosta tuli mieleeni vielä sanoa, kun kerroit että hävitit "saatanalliset" musiikkisi, niin itselle musiikki oli jonkinlainen henkireikä jehovantodistajuuden keskellä. Se auttoi balansoimaan tilannetta sinä aikakautena, kun ei enää tuntenut sisimmässään, että Jt-juttu olisi oma juttu. Se musiikki mitä kuunteli, eittämättä tulkittaisiin Jt-mittareilla epäterveeksi tai vahingolliseksi. Minulle se teki kyllä pelkästään hyvää. 8)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Silent enigma
Viestit: 20
Liittynyt: 20.11.2013 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Silent enigma »

Kyllä se jälkeen päin harmittaa kun isot levy kokoelmat meni suoraan roskiin mutta nyt on palattu samoihin levyihin ja voi nauttia täysin siitä musiikista.sitä vaan ajatteli että nyt demonit siellä pään sisällä kummittelee mutta eihän se niin ollutkaan :)
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Paljon samankaltaisia ajatuksia kuin minullakin. Iso osa pahasta olosta ja ahdistuksesta on kadonnut kun on päässyt kunnolla tuosta yhteisöstä irti. Nyt on mitä parhainta terapiaa itselleni lukea ja todistaa, kuinka järjestö ei ole läheskään sitä mitä väittää. Vakuuttuneisuus siitä vapauttaa :)

Tsemppii vaan, elämä on ihanaa eikä täällä kukaan ole mikään "syntinen paholainen ". Se on vaan sitä leimaamista :)
Uusia ystäviä löytyy ihan varmasti ja mikä parasta, tuo ystävyys on ehdotonta.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tervetuloa kirjoittelemaan!

"Tsemppii vaan, elämä on ihanaa eikä täällä kukaan ole mikään "syntinen paholainen ""
Olen yrittänyt toteuttaa kaikkea sitä mitä uskonnot pitää syntinä, mutta oloni ei ole kuin syntisellä paholaisella, alkuunkaan. Varsinkin synti pyhää henkeä vastaan on intohimoinen harrastukseni! :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Tervetuloa. Itse en voisi elää ilman musiikkia ja juuri myös sitä saatanallista metalli/rock musaa ;-)
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Mievaan kirjoitti:Tervetuloa. Itse en voisi elää ilman musiikkia ja juuri myös sitä saatanallista metalli/rock musaa ;-)

Itse olen päässyt irtautumisen jälkeen hyviin fiiliksiin Guns n Rosesin tahdissa. Työtkin sujuu ja kroppa hytkyy siinä temmeltäessä. Kyllähän nuo pomotkin naureskelee kun välillä on joku työkalu mikkinä tai muuten vaan ilmakitara vinkuu. Pari kertaa tosin tullu huomautus kun vieraiden saapuessa työpaikkatutustumisiin on desibelit jonkin verran liian korkealla :)

Ei sitä ihan sama fiilistä ole Kindom Melodies musalla saanut. Se joka saa ( hihhih) , niin mikäs siinä :)

Wooo-o-o , sweet watchtower of mine!

Moni muukin , esim Ozzy tai vaikkapa megadeth on yllättävän melodista ja rympäkkää pikkukivaa.Mitään haittavaikutuksia tai oireita ei ole vielä esiintynyt, ei edes sarvia ole kasvanut päähän. Mitään muitakaan demonistisia ajatuksia ei ole ilmaantunut.

Sitten löytyy näit "örinäbiisejä". Ne ei oikein sytytä kun en saa niistä selvää. Kaikki metalli ei kuitenkaan sellaista ole vaikka joskus tuntui että ne sellaiseksi leimattiin.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Silent enigma
Viestit: 20
Liittynyt: 20.11.2013 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Silent enigma »

Kiitos vaan kaikille kirjoittajille :) vielä tuosta musiikista sen verran että kyllä se vaan niin oli että just esim,heavy musiikki (myös kyllä melkein kaikki muukin) luokitellaan pahaksi! Se vaan on käsittämätöntä jos vaikka levyn kansissa on jotain "pahaa" tai yhdenkin biisin sanoitukset on kyseenalaiset niin ei muuta kuin roskiin :) itse kuuntelen nykyään musiikkia kyl laidasta laitaan vaikka metalli musa on lähellä sydäntä.on se sitten klassista tai undergroud black metallia niin hienoja fiiliksiä saan ilman omantunnon tuskia :)
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja meikku »

tervetuloa :)

Itsellä on silmät avautunut oman sairastumisen myötä. Ihmiset ei ole pahoja, teot voi olla. Väitän että luonnostaan ihmisellä on aina pyrkimys hyvään. Toiset on vaan enemmän avun tarpeessa kuin toiset.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa. Aina välillä täällä ilmotellaan miiteidtä, kuten olet varmaan huomannutkin.
Let me go Master I hate you so
Silent enigma
Viestit: 20
Liittynyt: 20.11.2013 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Silent enigma »

Juu,kyllä olen huomannut että noita miittejä järjestetään mutta aikoinaan olis tehnyt mieli tulla mukaan mutta se ei vaan mitenkään onnistunut elämäntilanteeni takia.mutta nyt kyl varmasti oon messissä:) tämä on jo helpottanut oloa kun kirjauduin tänne foorumille ja esittelin itseni :)
Esa H
Viestit: 39
Liittynyt: 14.10.2013 17:08
Paikkakunta: Riihimäki

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Esa H »

Silent enigma kirjoitti: ja sitten yhdessä vaiheessa sairastuin psyykkisesti ja elämä oli tosi rankkaa.kenttää yritin lisätä ja hävitin kaikki "saatanalliset" musiikkini ja ajattelin että kaikki psyykkiset oireet johtuu musiikista yms...no,eipä ne oireet lähtenyt kentällä ja tavaroiden hävityksellä.tiedän nyt kyllä että sairastumiseni taustalla on liian tiukat säännot, ohjeet yms... ja mun psyyke ei vaan kaikkea enää kestänyt
Tervetuloa. Ja eheytyminen tapahtuu pienin askelin, tämä keskusteleminen ikävistä asioista nyt on yksi pieni askel. Suunta on oikea. Sillä huonot sosiaaliset ympäristötekijät voivat sairastuttaa kenet tahansa laajemmin ajattelevan terveen ihmisen. Ja kun sairastuttava sosiaalinen ympäristötekijä jää pois, se ei enää sairastuta. Niinpä ne alkavat karttamaan ja ei sekään ole ihmiselle oikein. He eivät toteuta yhdenvertaisuuslakia eikä tasa- arvolakia.

Itseäni hivenen harmittaa se vainoaminen jota jehovantodistajien yhteisössä harrastetaan, vedoten raamattuun. Siinä empaattisuus ja suvaitsevaisuus sekä rakkaus saa kylmää kyytiä.
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: tässä pieni kertomus itsestäni

Viesti Kirjoittaja Natsku »

On se jotain käsittämätöntä, miten musiikissa ja esineissä yms. katsotaan olevan demoneita... Eräs nainen oli pilkkonut poikansa CD:t kirveellä ja mun äiti selitti ihan vakavasti, että mun lapinkorussa (valmistettu poronsarvista ja siihen kolvattu noitarumpukuvioita) on demoni. Voi hyvän tähden... Säälittää tuollaisten sokeiden ihmisten puolesta!

Mutta tervetuloa mukaan!
Vastaa Viestiin