Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Henekka83 kirjoitti:Eipä kyllä isäntä maininnut mulle ainakaan mitään esim.juhannuksen konventista. Olen duunissa sellaisessa paikassa missä ajoittain käy todistajia :wink:
Aika monessa yrityksessä käy Jehovan todistajia asiakkaana. Asiaa ei kuitenkaan tiedä ennen kuin sen tietää. Mutta tosiaan, aika hiljaisia he ovat maailmallisten seurassa liikkuessaan Valtakunnan asioista. Konventtia mainostava tai tuoreet lehdet tuovat Jt on poikkeus sääntöön. Vaika Valtakunnansalilla monasti jopa kannustetaan siihen!

On tosin myönnettävä, että minulle on kerran työpaikalla annettu tuore Vartsikka ja Hertsykkä. Asiakkaana käynyt todistaja halusi vilpittömin mielin tehdä kenttäpalvelusta ja ojentaa minulle kuvaannollisen pelastusrenkaan pian kohtaavan H-hetken vaaniessa jo kulman takana...
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Tänään ovikello soi ja mies meni ovelle. Sai elokuun lehdet. Grrrrr nyt ne sit rupee ramppaa täällä tekee uk.ta mun miehelle heheheh. Kysyin oliko ihan pakko ottaa ;-) Kumma et kuka lie oli ei tienny et asun tässä. Kumminkin olen kuulunut mm. tämän alueen seurakuntaan menneisyydessä.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:
Bergerac kirjoitti:Ko hulppea rintaplakaatti oli ilmeisesti niin tärkeä, että toinen henkilö kassajonossa katsoi parhaaksi suoristella rintamerkkiä parempaan asentoon :lol:
Konventissa nuoret naiset laittoivat rintamerkin mekoissaan siihen rintojen väliin. Ihan keskelle rintakehää. Hyödyllistä siinä mielessä, että monella oli aika paljastava decolte, joka sitten hieman vaimeni tuon rintamerkin strategisen asemoinnin ansiosta.
Saapahan ainakin tuijotella oikeaan suuntaan ;)
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Johanneksen poika kirjoitti:Erittäin harvinainen tapaus. Ovikello soi vähän ennen kello 19 illalla. Menin avaamaan, ja siellä oli Jehovan todistaja -sisar tarjoamassa lehtiä. En tiedä oliko joku toinenkin henkilö oven takana piilossa, mutta yhden kanssa juttelin hetken.

Otin kolme julkaisua:
- lehden kokoinen 32-sivuinen kirjanen "Raamattu - mikä on sen sanoma?"
- Vartiotorni 01.11.2010 (Viisi avainta tyytyväisyyteen)
- Herätkää! Marraskuu 2010 (Onko ateismi valtaamassa alaa?)

Tein pienen kysymyksen sukupolviopista. Kerroin, että se on muuttunut usein, nyt se on täysin päinvastainen kuin se edellinen "paha sukupolvi" -esitys. Sisar ei oikein tiennyt tuosta "pahasta sukupolvesta". Niinpä pyysin häntä ottamaan selvää siitä, miten ja milloin sukupolvioppi on muuttunut. Hän lupasi ottaa selvää ja palata takaisin selittämään asiaa.

Jossain välissä hän kertoi, etteihän maailman loppua ole ennusteltu, mutta sanoin kuunnelleeni Mouritzin puheen vuodelta 1972, missä hän selvästi sanoi, että olisi vain kuusi kierroskonventtia ennen loppua. 1975 piti siis tulla loppu.

Mitä arvelette, tehdäänkö luokseni uusintakäynti? Kertooko sisar sukupolviopista kaiken oleellisen? Vai jääkö kysymykseni vastausta vaille?

En tiedä, tunnistiko kyseinen Jehovan todistaja minut, minä ainakin tunnistin hänet. Ehkä mahdollinen oven takana piileksivä kenttäpalveluskaveri tunnisti ääneni. Siinä tapauksessa tuskin luokseni palataan. Mutta sen näkee sitten. :D

Oli ensimmäinen kerta erottamiseni jälkeen, kun olin ovelta-ovelle-työn kohteena. Mielenkiintoista. :wink:
Teit vain näille sisarille hienon palveluksen. Autoit heidät ottamaan ensimmäisen askeleen tutkia omia opetuksiaan!

Asia joka ei todellakaan käy kenenkään todistajan mielessä.

Voin sanoa itsestäni samaa. Ulkopuolinen kommentti herätti kiinnostukseni tutkia asioita tarkemmin ja oho ulkopuolinen oli oikeassa ja seura valehdellut.

Sen jälkeen putos oma pohja brooklynin probagandalta. En ole enää heidän mielenohjauksessaan vaikkakin pakosta kirjoilla (kun eroaminen tarkoittaisi karttamista), ts. minulta on riistetty uskon vapaus.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

"En ole enää heidän mielenohjauksessaan vaikkakin pakosta kirjoilla (kun eroaminen tarkoittaisi karttamista), ts. minulta on riistetty uskon vapaus." Enpä oo ajatellu tota asiaa noin. Ihan hyvä pointti. Samassa veneessä ollaan...
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

H:gin rautatieasemalla uusi kasvo, ei ollut rautatieaseman päivystäviä jehovatodistajia. Vaikutti heitä epävarmemmalta, mutta myös kovasti manipuloidulta. Oliko tekemässä "helppoa kenttää" vai lähetetty sinne päivystäjiä tuuraamaan.

Onko rautaieasemalla jonkunlainen "vuoronvarausjärjestelmä" JT-feissareilla?
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Vieras kirjoitti:H:gin rautatieasemalla uusi kasvo, ei ollut rautatieaseman päivystäviä jehovatodistajia. Vaikutti heitä epävarmemmalta, mutta myös kovasti manipuloidulta.
Sama havainto, oli jiiteille uudessa paikassa eli Kompassitasolla. Oli tosiaan ihan eri maata entisten kovapintaisten vanhusten kanssa, kävi aidosti sääliksi.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Ihmettelijä

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Ihmettelijä »

Äsken lähtiessäni asioita hoitamaan tuli pihalla vastaan kaksi pariskuntaa lasten kanssa. Lapset olivat n. 4 - 6 -vuotiaita. Saatuani asiani hoidettua, tulin kotiin ja poistumassa olleitten pariskuntien toinen perheenpää tarjosi hyvää luettavaa eli Herätkää -lehteä.
Onko tämä joku ihan uusi juttu, että liikutaan pariskunnittain lasten kanssa? En ole ennen nähnyt.
p.s. En ottanut lehteä, sanoin ei kiitos.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Ihmettelijä kirjoitti:Onko tämä joku ihan uusi juttu, että liikutaan pariskunnittain lasten kanssa?
Ei tuo ole uusi juttu. Vartiotorniseura on aina painottanut, että lasten mielenhallinta on aloitettava jo aivan pienestä pitäen. Lapsi täytyy kasvattaa Järjestön rutiineihin niin, että hän pitää niitä itsestään selvinä asioina eikä kyseenalaista mitään. Joka viikko käydään kokouksissa ja jokaisena kuukautena pitää käydä kentällä, muuten isketään "epäsäännöllisen leima" otsaan. Ja jos tuota epäsäännöllisyyttä kestää 6 kuukautta, henkilö alenee "arvoasteikossa" toimettomien halveksittuun luokkaan. Siitä seuraa jo vanhinten puhutteluja ja muuta ikävää... :shock:

Vartiotorniseura käyttää myös lapsityövoimaa saarnaamistyössä. Yleensä maailmassa paheksutaan lapsityövoiman käyttöä, mutta moni ei huomaa, että juuri tästä on kyse, kun pikkulapset ovat äidin ja isin kanssa "kenttäpalveluksessa". Ehkä ovenavaaja ottaa lehtiä mieluummin pieneltä lapsukaiselta, joka hymyilee kauniisti kuin happamalta vanhalta JT:ltä, joka tekee kenttätyötä enemmän tai vähemmän hampaat irvessä ja suorittaen.

Lue lisää lapsityövoiman käytöstä täältä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Ehkä ovenavaaja ottaa lehtiä mieluummin pieneltä lapsukaiselta, joka hymyilee kauniisti kuin happamalta vanhalta JT:ltä, joka tekee kenttätyötä enemmän tai vähemmän hampaat irvessä ja suorittaen.
Noin se mulla meni, iän myötä ovivastaanotto kylmeni havaittavasti. Natiaisena meni lehtiä aivan eri malliin.
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Kenttätyöstä tuli mieleen, että oletteko koskaan miettineet että Vartiotorni ja Herätkää -lehtien levikki on todellisuudessa huomattavasti pienempi kuin mitä ilmoitetaan? Lehtiä nimittäin jää joka kuukausi lojumaan todistajien kirjahyllyihin, koska ihmiset eivät ole kiinnostuneet lukemaan itseään toistavaa roskaa. Väittäisin että jokaisella todistajalla on hyllyssään vähintään satoja levittämättömiä lehtiä / kirjoja.
Peeveli
Viestit: 362
Liittynyt: 09.05.2012 14:39

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Meillä kotona 90 luvulla kerääntyi kuukausittain valtavat määrät lehtiä mitä kipattiin roskiin, polttaa niitä ei kuitenkaan saanut.
Yleisesti vanhoja lehtiä tungettiin uusien väliin ja yritettiin antaa ihmisille isompia paketteja.
...Mess with the best, fuck the rest
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Markku Meilo kirjoitti:
Johanneksen poika kirjoitti:Ehkä ovenavaaja ottaa lehtiä mieluummin pieneltä lapsukaiselta, joka hymyilee kauniisti kuin happamalta vanhalta JT:ltä, joka tekee kenttätyötä enemmän tai vähemmän hampaat irvessä ja suorittaen.
Noin se mulla meni, iän myötä ovivastaanotto kylmeni havaittavasti. Natiaisena meni lehtiä aivan eri malliin.
Kyllä tuo pitää paikkansa juuri eikä melkein.
Ja ettei unohtuisi lukijoilta, kun katsotaan vuosia ja vuosia taaksepäin, niin lapset ovella saattoivat myös herkistää helpommin ovenavaajan lompakkoa kirjallisuuden ostamisen suhteen.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tää on sitä ilmaisen lapsityövoiman käyttöä. Mun hyvää tarkoittava sukulainen aina ihmetteli, että haluaako lapseni oikeasti käydä niillä ovilla itse, vai tekeekö se sitä siksi, että muut tekee. Ehkä pelottelulla oli osansa asiaan ja ehkä sillä, että saa tehdä, mitä aikuiset. En tiedä.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Busissa ku tulin takas töistä oli eräs sisko entisestä seurakunnasta. Moikkasin ku kävelin ulko-oville. Sisar L. painoin katseensa bussin lattiaan. Mielenkiintosta tässä on ettei mua oo edes erotettu. Karttaminen alkaa jo ku on toimeton?
Vastaa Viestiin