Ei kaikilla ole huonoja kokemuksia

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Anonymous kirjoitti:Markku Meilo: Tässä tulee.
Nyt ohitat täysin alkuperäisen väitteesi:

"Ok, mutta on myös TOTTA, että oikeat, ISOT maanjäristykset ovat lisääntyneet."

Lohdutukseksesi voi tietysti todeta, että Vt-seurakin on vihdoin luopunut tuosta esittämästäsi väitteestä. Koita pysyä asiassa, jos ei muuten. mutta edes omien väitteittesi osalta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pentti Saarikoski oli kirjailija ja on myös kääntänyt monia teoksia.
"Saarikoski julkaisi runokirjoja 1950-luvulta lähtien kuolemaansa saakka. Hän myös suomensi useita kirjoja, kuten Homeroksen Odysseian, Aristoteleen Runousopin, James Joycen Odysseuksen ja J. D. Salingerin romaanin Sieppari ruispellossa. Pentti Saarikoski käänsi suuren määrän merkittävää aikalaisproosaa etenkin englannista (Saul Bellow jne.), vaikka ei osannut hyvin englantia. Näitä käännöksiä, kuten Sieppari ruispellossa, onkin väitetty vapaatulkintaisuutensa vuoksi enemmän cover-versioiksi alkuperäisistä kuin varsinaisiksi käännöksiksi"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Saarikoski
Hän siis oli kirjailija. Ei kääntäjä koulusta. Eikä edes osannut hyvin englantia tämän mukaan. Ja silti toimi kääntäjänä.
Markku Meilo

Anonymous kirjoitti:"2001 has already brought a number of dangerous earthquakes in different parts of the world."
Kysehän oli väitteesi mukaisesti:

"Ok, mutta on myös TOTTA, että oikeat, ISOT maanjäristykset ovat lisääntyneet."

Missä LISÄÄNTYMINEN?
Vieras

"Grönlannissa on viime vuosina maanjäristysten määrä lisääntynyt nopeasti. "

Tämänhän totesin jo tuolla edellisellä sivulla. Voit katsoa sieltä, mistä olin sen lainannut, koska en nyt jaksa liittää sitä linkkiä tähän sieltä uudestaan. Eli on siis maanjäristykset lisääntyneet.

Tässä osa listasta, jossa luetellaan tuhoisia maanjäristyksiä:
"17. elokuuta, 1999 Izmit, Turkki 7,4 12 000 (20 000)
26. tammikuuta, 2001 Gujarat, Intia 7,9 20 000
26. joulukuuta, 2003 Bam, Kaakkois-Iran 6,7 30 000 (45 000)
26. joulukuuta, 2004 Sumatra, Intian valtameri 9,0 ² 295 000
28. maaliskuuta, 2005 Sumatra, Intian valtameri 8,7 ² 1300
13. kesäkuuta, 2005 Tarapaca, Chile, Andien vuoristo 7,9 ² -
9. lokakuuta, 2005 Kashmir, Pakistan 7,6 ² 73 000 (79 000)
26. toukokuuta, 2006 Jaava, Indonesia 6,3 ² 6200 "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_m ... sist%C3%A4

Huomatkaa: kahtena viime vuotena on ollut 2 tuhoisaa maanjäristystä, kun taas aiemmin ei ole ollut kahta. Eikö siis voida hyvinkin sanoa, että tuhoisia maanjäristyksiä on ollu viime aikoina enemmän kuin ennen? Kyllä voidaan. Ja tässä listassa on vain ne voimakkaimmat ja tuhoisimmat maanjäristykset. Koko lista löytyy tuolta sivuilta.
Vieras

Äh, sori, vuonna 2005 on ollut KOLME tuhoisaa maanjäristystä. Aiempina vuosina ei ole ollut niin montaa.
Markku Meilo

Anonymous kirjoitti:Ei kääntäjä koulusta. Eikä edes osannut hyvin englantia tämän mukaan. Ja silti toimi kääntäjänä.
Mitä haluat tuolla esittää? Olet menossa sivuraitelle kaiken aikaa.
Vieras

Itseasiassa tuon listan mukaan yhtenäkään aikaisempana vuonna ennen 2005 ei ole sattunut kolmea tuhoisaa maanjäristystä saman vuoden aikana. Vuosi 2005 on ensimmäinen vuosi, jolloin niitä on ollut 3. Se on siis lisääntymistä, koska koskaan aiemmin tuon listan mukaan ei ole ollut niin montaa samana vuonna.
Vieras

En ole menossa sivuraiteille. Halusin vain todistaa sen, että on todellakin sattunut enemmän tuhoisia maanjäristyksiä kuin ennen, koska joku tuolla aiemmin väitti, että vartitornissa on valehdeltu, että maanjäristykset ovat lisääntyneet, vaikkeivat ne ole. Mutta kuten juuri todistin, ovat maanjäristykset lisääntyneen ja nimenomaan ne tuhoisat myös.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Anonymous kirjoitti:Itseasiassa tuon listan mukaan yhtenäkään aikaisempana vuonna ennen 2005 ei ole sattunut kolmea tuhoisaa maanjäristystä saman vuoden aikana. Vuosi 2005 on ensimmäinen vuosi, jolloin niitä on ollut 3. Se on siis lisääntymistä, koska koskaan aiemmin tuon listan mukaan ei ole ollut niin montaa samana vuonna.
Eikös niiden pitänyt olla kasvussa vuodesta 1914 lähtien..?
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Markku Meilo

Anonymous kirjoitti:Äh, sori, vuonna 2005 on ollut KOLME tuhoisaa maanjäristystä. Aiempina vuosina ei ole ollut niin montaa.
Moposi on jo kadonnut mutkaista tietä näkymättömiin. Vt-seura on myöntänyt, ettei maanjäristysten määrä ole noussut vuoden 1914 jälkeen, kuten se aiemmin väitti. Sinä voit jatkaa vanhalla linjalla jos oletat löytäväsi näyttöä, josta Vt-seura jo kadotti otteen.
Vieras

Ja halusin siis todistaa myös sen, että kaikilla kääntäjillä ei ole kääntäjäkoulutusta eikä sitä heiltä edes vaadita joka paikassa. Myös kirjailijat ovat toimineet kääntäjinä eikä heidän käännöksiään silti pidetä huonoina. Tämän mukaan ei siis ole yhtään sen rikollisempaa sekään, jos raamatun kääntäjät eivät ole olleet ammatiltaan kääntäjiä.
Vieras

Onko vuosi 2005 vuoden 1914 jälkeen? Kyllä on.

Mä en tiedä, ovatko he muuttaneet mieltään tosta että maanjäristysten määrä olisi lisääntynt. Minä en siitä ole kuullut. Mutta olivat muuttaneet mieltään tai eivät niin ainakin on selvää nyt, että tuhoisia maanjäristyksiä on ollut enemmän kuin ennen. Ja ehkä niitä vielä tulee lisääkin ja tiheämpään tahtiin. Se jää nähtäväksi.
Markku Meilo

Anonymous kirjoitti:Ja halusin siis todistaa myös sen, että kaikilla kääntäjillä ei ole kääntäjäkoulutusta eikä sitä heiltä edes vaadita joka paikassa. Myös kirjailijat ovat toimineet kääntäjinä eikä heidän käännöksiään silti pidetä huonoina. Tämän mukaan ei siis ole yhtään sen rikollisempaa sekään, jos raamatun kääntäjät eivät ole olleet ammatiltaan kääntäjiä.
Toistaiseksi olet todistanut ainoastaan itsestäsi, tuollaisessa tekstissä ei ole päätä eikä häntää.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Anonymous kirjoitti:... kaikilla kääntäjillä ei ole kääntäjäkoulutusta eikä sitä heiltä edes vaadita joka paikassa. ... Tämän mukaan ei siis ole yhtään sen rikollisempaa sekään, jos raamatun kääntäjät eivät ole olleet ammatiltaan kääntäjiä.
Luottaisitko lääkäriin, jolla ei ole lääketieteellistä koulutusta? Suostuisitko esim. sydänleikkaukseen, jos sinut leikkaisi tämän tason puos... lääkäri?
Vieras

Mut mun on aika mennä nyt nukkumaan. Mulla on huomenna töitäkin. :)
Olkaa mitä mieltä olette, mutta minä uskon näin ja sillä selvä. En ole löytänyt näiltä sivuilta yhtäkään väitettä, joka olis sitä uskoa horjuttanut. En yhtäkään oikeasti pätevää väitettä, jonka nojalla voitais kumota uskonnon OLEELLISET opit. Tervehtimiset ja tervehtimättä jättämiset ynnä muut saivartelut, kuten se onko maajäristysten määrä lisääntynyt vai onko vaan ylipäätään tapahtunut viime aikoina tuhoisia järistyksiä on tietysti kivoja juttuja, joihin takertua, mutta ne ei kumoa uskonnon perusopetuksia eivätkä tee siitä huonoa.
Voihan sen muuten sanoa myös näin: Viime aikoina on tapahtunut tuhoisia maanjäristyksiä ja se on ainakin totta. Ja raamatussahan sanotaan, että "tulee olemaan maajäristyksiä paikassa toisensa jälkeen." Onhan niitä ollut aina jonkin verran, mutta nykyisin ne ovat myös erittäin tuhoisia. Vuosi 2005 oli siitä esimerkki. 3 tuhoisaa järistystä.
Mutta mun velvollisuus ei ole täälä koko loppuelämääni selittää, miksi uskon. Voisin jatkaa sitä loputtomiin, mutta se ei varmastikaan hyödyttäis mitään, koska on loppujen lopuksi aika turha keskustella asioista, joista kummallakin puolella on oma järkkymätön mielipiteensä, josta ei jousteta. Mä uskon ja olen selittänyt uskoani tähän asti, vaikkei minun edes tarvisi. Jatkossa saatte kysellä joltain toiselta, jos tänne joku toinen tulee teidän kanssa asiasta näin kiivaasti keskustelemaan. Kiitän keskustelusta joka tapauksessa.
Uskokoon kukin mihin haluaa. Mä olen mielestäni oman kantani selittäny ja en näe mitään syytä jatkaa selittämistä, koska se on vähän sama kuin muslimi väittelisi kristityn kanssa siitä kumman uskonto on oikeassa. Keskustelu ei johda lopulta mihinkään, johtaa riitaan tai johtaa jommankumman kääntymiseen siihen toiseen uskontoon. ;) Muita tuloksia ei taida olla odotettavissa. Ei ainakaan mun mieleen nyt tule.
Johonkihan tääläkin kaikki uskoo, joko Jumalaan tai sitten siihen, että ei ole Jumalaa. He uskovat siis johokin muuhun, sanotaan vaikkapa sitten omiin kykyihinsä, mikä ei sekään tietysti ole huono asia, paitsi jos uskoo itsestään liikoja. Hyvää yötä ja hyvää jatkoa joka tapauksessa. Mä oon yleensä se ihminen, joka ei kirjoittele millekään palstoille, joten ihme, että jaksoin näinkin kauan kirjotella. :)
Vastaa Viestiin