Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Sut on merkitty. Lähes sama kuin erotettu, itse asiassa tolle olis enemmän raamatullisia perusteita, sä kun olet edelleen "veli" preesensissä, johon ko. raamatunkohta viittaa. Eri asia oletko tehnyt tunnetusti jotakin noista synneistä...? (1. kor. 5:9-13)

Koko homma perustuu siihen että "ne" ajattelevat olevansa parempia ihmisiä. joten toisien tuomitseminen, jopa ilman perusteita, on äärimmäisen helppoa. Varsinkin vartiotornin antaessa selustatukea "hengellisen teloitusrynnäkkökiväärin" käytölle!
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Periaatteessa ne edut ovat
1) jos on saanut sellaista tietoa mistä kokouksissa käymättömyys johtuu, niin aktiivisemmat jäsenet eivät saa sitä tietoa käsiinsä
2) jos sen tapaisesta syystä kuin heikkous on poissa kokouksista, niin tervehtimättömyys painostaa palaamaan
3) Se nyt vain on oltava näin, kun on salakähmäiset vanhojen oppien salaamiset, oppien puutteelliset ja valheelliset perustelut, talkoorakennettujen rakennusten omistuksen siirto pomojen nimiin ym. on kuri oltava, yskäisyllä on tultava hiljaista jotta korttitalo ei romahda.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vanhukset harmajapäät Rautatieasemalla. Kaksi rouvaa. Päivystävät jehovantodistajat varmaan lomalla taas.

Jos tulee mikä tahansa hätä, apu löytyy paikkakunnan päivystävältä jehovantodistajalta, jolla on vastaukset ja apu kaikkiin ongelmiin, kysymyksiin ja epäoikeudenmukaisuuteen maailmassa. Varustettu lehdin, joiden kansissa selvitys joka teemaan. Mikä tahansa askarruttaa - älä epäröi ottaa yhteyttä paikkakuntasi päivystävään jehovantodistajaan!
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

"Vanhukset harmajapäät Rautatieasemalla. Kaksi rouvaa."

Tolla voi jo voittaa texs hold'emissä. Kolme rouvaa ja kaks kunkkua ni vot.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Täs pitemmän aikaa miettiny missä veli R. on asemalta. En oo nähny sitä pitkään aikaan lehtitelineensä kanssa. En nerityisemmin kaipaa kyseistä herraa, on sen verran voimakkaat mielipiteet asioista. Muutenkin tuntuu, että steissi on vähemän todistajia, ku nuoruudessani. Ei enää niin suosittu paikka seisoskelulle? Mukavampi mennä soittelemaan tyhjiä ovia kenties, tai sitten merkkailla kynällä tuntei?
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sanoisiko keski-ikäinen naisvärvärikaksikko, mikä kai tyypillisin.
Loppu ja Raamatun kanta siihen oli aloitus.
Hiljainen aloitus mm. kysyin kuka sitä loppua odottaa "ihmiset" Siitä pääsi v. 1975 loppuun, jolle he kertoivat puhutun "6000 v ihmisen luomisesta" miksi "se on Raamatussa" missä jakeessa "katsotaan" eihän tuo ole Raamattu "tämä on hakuteos josta löytyy jae" miksi se piti kertoa "se on Raamtussa". Tuli esille se vahingonkorvausjuttu pedofiliasta -ei tietoa-. Kiistivät muistiinpanot. Nauraen totesin olevn tietosuojavaltuutetun päätöskin niistä.... "Ei meitä käsketä tänne vaan tulemme vapaaehtoisesti" mutta tehän raportoittekin heti sen valtakunnansalillanne "mistä sinä sen tiedät". Tarkoitatteko että sen yritätte pitää tuon asian salaisena. Sentapaista juttua. Lopuksi "tule valtakunnansalille saat kuulla siellä" Selkien ollessa katoamassa- Teillähän on ihan erilaiset maailmat siellä valtakunnansalilla ja täällä ovilla. Ajatelkaa nyt vähän ei ole tuo ihmisten työtä.

Haastava tilanne, kun tarkoitushan ei ole napata valheesta kiinni vaan saada ajattelelemaan.

Jos tuokin kaksikko saisi heti vielä namikkaita valokopioita ja jotain vastaavaa, niin rupeaisihan se "uskoa" mietityttämään.
Mir

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Mir »

Aamupäivällä töihin matkatessani bongasin kadun toisella puolen parivaljakon, josta ei voinut erehtyä. Kaksikko ylitti tien ja tuli minua kohti. Keski-ikäinen mies newbien oloisen nuorehkon kaverin kanssa. Nokkamiehellä meni käsi laukulle hyvissä ajoin ennen kohtaamistamme. Just joo..

Hän tarjosi lehteä. Lehteen edes katsomatta tein lyhyesti ja napakasti joskin kohteliaasti selväksi miksi sattui mahdollisimman väärä kohde.

Lehti sujahti laukkuun takaisin todellisella lännenmiehen nopeudella. Kaksikon kävelykin muuttui hetkessä perinteistä kenttävauhtia paljon nopeammaksi.
Mir

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Mir »

Jehovan todistajia olen bongannut todella usein keskiluokkaisilla ja idyllisillä asuinalueilla. Ovatko esimerkiksi etätöitä kotonaan tekevät softainssit ja varakkaat leskirouvat parasta raakamateriaalia käännytystä ajatellen?

Asuin itse aikoinaan 6 vuotta itähelsinkiläisessä lähiössä. Tuolla en nähnyt kertaakaan jehovan todistajia koko aikana.

Kuinkas se kameli ja neulansilmävertaus menikään :D
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Mir kirjoitti:Asuin itse aikoinaan 6 vuotta itähelsinkiläisessä lähiössä. Tuolla en nähnyt kertaakaan jehovan todistajia koko aikana.
New York Observer kertoo kuinka usein Jehovan todistajia bongataan ovilla Brooklynissä: "Ei koskaan."
Ask any longtime resident of Brooklyn Heights how often they laid eyes on a Jehovah’s Witness, they would most certainly answer, “Every day.”

However if you were to ask that very same person if, by dint of the cliché, how often Jehovah’s Witnesses had appeared at their door to offer them a copy of the Watchtower newsletter and recruit them into the religion, that person would likely smile benignly and say “Oh, never. Of course not.”
http://observer.com/2011/09/all-along-the-watchtower/
Video ei ollut ohjeistusvideo.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Mir kirjoitti: Asuin itse aikoinaan 6 vuotta itähelsinkiläisessä lähiössä. Tuolla en nähnyt kertaakaan jehovan todistajia koko aikana.
Jehova on sangen valikoiva jumala. Ehkä alue saarnattiin ennen aikojasi siihen kuntoon, että kosto kolmen polven aikana on vielä meneillään.
And Justice For All
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Kun lähdin jeppuloista, johtuen että hoidin alueita mulle jäi joku parikymmentä aluekorttia (joita ei ollut merkitty mihinkään). Heitin ne roskiin. Tuntien niiden muiden alueenhoitajien aktiivisuuden, onkohan niitä vieläkään (14v) tehty uusiksi. Kiittäkää mua te keravalaiset ja sipoolaiset joiden ovilla ei ole reiluun vuosikymmeneen kukaan käynyt! *hihii*
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
loikkarisusi
Viestit: 166
Liittynyt: 19.09.2012 19:20

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja loikkarisusi »

Alkossa bongasin, kun lähellä eroani olin ostamassa viiniä "maailmallisen" tyttökaverini kanssa. Olin itse sen verran tympääntyneessä mielentilassa, etten edes tervehtinyt tätä sisarta - kyseisen paikkakunnan kokouksissa kun en ollut käynyt vuoteen enkä halunnut asioistani keskustella tai vastaanottaa ns. rohkaisua. Hänkään ei minua tervehtinyt, vaan poistui nopeasti paikalta, edes mitään ostamatta.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

"edes mitään ostamatta."

Säälittävää in toi jeppulausko, jos se menee siitä että ostaa alkoholia samasta kaupasta?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Kaksi todistajaa käveli kerrostaloni pihamaalla. Eivät tosin tulleet soittamaan minun (luopion) ovikelloa. Tänään tapasin myös bussipysäkillä vanhimman entisestä seurakunnastani. Tervehdin. Hän ei, ja pysyi näin uskollisena Jehovalle.
Kynsilakka
Viestit: 107
Liittynyt: 21.01.2010 17:24

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kynsilakka »

Lehdestä bongattu: et-lehti nro 18, 7.11.2012

Sivu 106 "Hua Hin, Thaimaassa voi eläkeläinenkin elää herroiksi". Juttu kertoo pariskunnasta, heidän elämästä yms ja kuten kirjoituksessa mainitaan "...ovat Jehovan todistajia".
Vastaa Viestiin