Mikäs tänään laihduttaa?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja wolframium »

am-ha·’a’rets kirjoitti:... punaviiniä lasi illassa. Elämänlaatu parani ruokavalion muutoksen myötä todella paljon ja muutokset huomaa muutamassa päivässä.
Auttaisikohan tuo myös närästykseen ja pieremiseen? (Khöm, enhän minä, mutta kun kaverin tuttavan kaukainen sukulainen kyseli neuvoja... :roll:) Viisaassa Isossa Kirjassakin sanotaan, että pitäisi vetää vähän vinettoa vatsan tähden. - 1. Tim. 5:23. Pitäisiköhän kerrankin kokeilla Paavalin neuvoa?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

wolframium kirjoitti:
am-ha·’a’rets kirjoitti:... punaviiniä lasi illassa. Elämänlaatu parani ruokavalion muutoksen myötä todella paljon ja muutokset huomaa muutamassa päivässä.
Auttaisikohan tuo myös närästykseen ja pieremiseen? (Khöm, enhän minä, mutta kun kaverin tuttavan kaukainen sukulainen kyseli neuvoja... :roll:) Viisaassa Isossa Kirjassakin sanotaan, että pitäisi vetää vähän vinettoa vatsan tähden. - 1. Tim. 5:23. Pitäisiköhän kerrankin kokeilla Paavalin neuvoa?
Mulla ainakin on piereskely vähentynyt... aina kun sortuu syömään "väärin" niin henget puhuu persiaa olan takaa. Kannattaa kokeilla.

edit.. niin siis sitä ruokavalion muutosta... ei sitä väärin syömistä. :wink:
"Life is what You make of it."
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja hijt »

am-ha·’a’rets kirjoitti:Mulla tepsi se, että jätin hiilarit vähemmälle ja nimenomaan ne väärät hiilarit (sokeri, pitkälle jalostetut ravintoaineet varsinkin viljatuotteissa). Ruokavalioon kuuluu nykyään liha, kala, kana ja kasvikset (ei perunaa ja harvoin (täysjyvä)pastaa ja riisiä). Kolme munaa aamulla (ja kun ehtii niin pekonia ja kasviksia lisukkeena) ja punaviiniä lasi illassa. Elämänlaatu parani ruokavalion muutoksen myötä todella paljon ja muutokset huomaa muutamassa päivässä.
Hei am-ha·’a’rets, syötkö joka aamu kolme (3) kananmunaa? Eikö se vaikuta kolesteroliin?

Rupesin viime viikonloppuna taas Atkinsille, kun on täällä ollessa tullut melkein 10 kiloa lisää (saksalainen ruoka on raskasta). Muuten se menee kyllä ihan hyvin, kun en ole ikinä ollut mikään sokerisyöppö, mutta en millään keksi mitään järkevää syötävää aamupalaksi. Ei jaksa aina maustamatonta jogurttia + hedelmää, eikä joka päivä saata syödä pekonia ja kananmunia. Vinkkejä?

Atkins on muuten ihan loistava dieetti, viimeksi lähti 5kg 2:ssa viikossa. Sitten tosin valitettavasti lipsahti, mutta jospa se nyt ois vähän pysyvämpää tämä ruokavalion muutos. Valitettavasti vain pidän ihan valtavasti pizzasta ja pastasta... :(
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Kirsieveliina

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Istahdan juuri olohuoneen sohvalle juomaan tuoksuvaa teetä ja pyöräytän käyntiin Hovimäen tuotantokausi 2:sen :D
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

hijt kirjoitti:Hei am-ha·’a’rets, syötkö joka aamu kolme (3) kananmunaa? Eikö se vaikuta kolesteroliin?
Juu syön ja vaikuttaahan se. Laskeskelin tuossa, että tänä vuonna on tullut syötyä yli 600 kananmunaa... :D Kaikilla on sellainen kuva, että kolesteroli on kuin paha mörkö mitä pitää välttää kaikin keinoin. Tämä on täysin median ja suurten ruokatehtaiden tehtailema myytti. Maksa tuottaa 80-90% ihmisen elimistössä kiertävästä kolesterolista, joten ensinnäkään kolesterolin pois jättäminen ruokavaliosta ei hyödytä mitään. Toiseksi ihmisellä on ns. hyvää ja huonoa kolesterolia (HDL ja LDL) ja syömällä kananmunia vaikutat HYVÄN kolesterolin arvoihin ja samalla nostat kokonaiskolesterolia. Tämä ei ole vaarallista kunhan HUONO kolesteroliarvosi on aisoissa. Kokonaiskolesterolin arvon tulisi olla alle 5, HDL yli 0,9 ja LDL alle 3,5. Jos LDL (eli huono) kolesterolisi on korkealla niin sinulla on korkea riski sairastua sydän ja verisuonitauteihin mutta mitä korkeammalla HDL on sitä paremmin sydämesi voi.
hijt kirjoitti:Rupesin viime viikonloppuna taas Atkinsille, kun on täällä ollessa tullut melkein 10 kiloa lisää (saksalainen ruoka on raskasta). Muuten se menee kyllä ihan hyvin, kun en ole ikinä ollut mikään sokerisyöppö, mutta en millään keksi mitään järkevää syötävää aamupalaksi. Ei jaksa aina maustamatonta jogurttia + hedelmää, eikä joka päivä saata syödä pekonia ja kananmunia. Vinkkejä?

Atkins on muuten ihan loistava dieetti, viimeksi lähti 5kg 2:ssa viikossa. Sitten tosin valitettavasti lipsahti, mutta jospa se nyt ois vähän pysyvämpää tämä ruokavalion muutos. Valitettavasti vain pidän ihan valtavasti pizzasta ja pastasta... :(
Dieettisi on todennäköisesti viime kerralla kaatunut yksitoikkoisuuteen. Kannattaa haalia erilaisia reseptejä (vaikka täältä) millä saat pidettyä ruokavaliosi tietyllä linjalla. Atkinsin (käytän itse mieluummin sanontaa oikeahiilihydraattinen ruokavalio) dieetti ei ole mikään pikalaihdutusmenetelmä vaan siitä pitää muodostaa pysyvä ruokavalio. Minäkin olen heikkona pizzaan ja eritoten pastaan ja syönkin molempia säännöllisesti mutta vain "mättöpäivinä" (päivä jolloin saa syödä ihan mitä vaan.. no tietyissä rajoissa pitää mennä). Jos teet niin, että olet kuukauden atkinsilla ja sitten palaat takaisin normaaliin ruokavalioon niin painosi ei koskaan pysy tasaisena. Kannattaa aloittaa vaikka siitä, että opettelee olemaan syömättä leipää.

Vinkkejä aamiaiseksi... Kananmunistahan saa tehtyä vaikka mitä. Sekaan kermaa ja vaikka kinkkusuikaleita, tomaattia tai juustoa tai melkein mitä vaan.. jos rupee munat tökkimään niin lähinnä kaikki missä runsaasti proteiinia ja rasvaa... Liha, kala, kana.. leikkeleenä tai kokolihana... Itse olen viimeaikoina hurahtanut ihan täysin maksamakkaraan. Sitä menee ihan hirveitä määriä viikossa. Juustot ovat todella terveellisiä.. mitä enemmän rasvaa niin sen parempi. Kasviksia... paprikaa, tomaattia, parsaa jne jne... pannulle ja ruskistus... sekaan mausteita. Maitorahkaa ja sekaan oliiviöljyä ja marjoja/hunajaa/st. dalfourin hilloa(no sugar). Rasva/proteiinipitoinen aamienen nostaa verensokerin hiljakseen ylös ja se pysyy pitkään siellä ja jaksat jopa pitkälle iltapäivään ilman ateriaa. Itse syön aamiaisen n. 7 aikoihin ja syömään menen puolelta päivin vaikka näläntunteesta ei ole tietoakaan. Tänään söin aamiaiseksi kaksi XL munaa (vastaa kolmea normaalia mutta maku ei ollut hyvä) ja päivälliseksi vuohenjuustoa, 200 g kylmäsavulohta ja muutaman tomaatin...

Kannattaa tilata netistä toi Antti Heikkilän Hyvän olon keittokirja. Siitä saa motivaatiotia ja vinkkejä.
"Life is what You make of it."
Vastaa Viestiin