Joo, täytyy kyllä myöntää että nyt kun luin ajatuksella postauksesi niin ymmärsin paremmin. Hyvin olet kyllä näkemyksesi perustellut eikä mulla ole juuri vastaan sanomista. Itse ehkä olen unohtanut turhan usein juuri nuo jt-kirjallisuuden mainitsemat miljardit ylösnostettavat. Eli tiivistettynä: Jehova aikoo (VT-seuran mukaan siis) murhata miljardeja Harmagedonissa, mutta herättää kuitenkin suuren osan heistä (plus tietenkin entisaikojen kuolleet) ylös sitten uudessa maailmassa ? Jolloin he saavat tuhat vuotta aikaa todistaa että haluavat elää "Jehovan normien mukaan". Jos eivät niin sitte uusi teurastus ?Nuorin kirjoitti:Et siis itse asiassa ymmärtänyt mistä aiheesta väittely oli. Jos vielä kiinnostaa, niin tämä mahdollisesti selvittää asiaa:madgyver kirjoitti:Tuon Ram:in mainion quoten valossa on kyllä vaikea ymmärtää sitä jankkaamista ja väittelyä mitä täälläkin jossain topikissa käytiin tästä asiasta, ja mistä on muutenkin saanut vääntää joidenkin todistajien kanssa. Jokohan nyt viimein kaikki tajuais että rakastava Jehova Jumala aikoo joukkomurhata miljardeja ihmisiä Harmagedonissa.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 051#p26051
Ketkä harmagedonissa pelastuvat?
Valvoja: Moderaattorit
-
madgyver
Re: Ketkä harmagedonissa pelastuvat?
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
-
madgyver
Joo, uskon tämän. Tai siis joo saahan sitä varmaan joillekin sanoa mutta ihmettelen jos kengänkuva ei ole takapuolessa viimeistään silloin jos alkaa näkemyksiään laajemmalti levittämään. Ollaan mekin monta kertaa faijan (joka on siis vanhin) kanssa väännetty kättä monistakin Vartsikan ja VT-seuran menneisyyyden asioista, ilman mainittavaa tulosta tosin. Kun se aina menee siihen "luopiot sitä ja luopiot tätä"-jankkaamiseen tai sitten siihen että "ei Vartiotorni opeta vaan Raamattu opettaa"-diipadaapaan, ja esim. Vartsikan skannaukset tai äänitetyt puheet saattavat olla väärennöksiäkirjallisuusveli kirjoitti:Kyllä sellaisiakin vanhimpia on, joille näin voi sanoa. Saat nyt jäädä arvailemaan, että tiedänkö tämän kokemuksesta vai vain huhupuheiden perusteella.![]()
Joo, tää on kyllä totta. Mä olen kyllä toki koko ajan puhunutkin VT-tulkinnoista, en itse Raamatun tekstistä ja siitä mitä siellä _oikeasti_ tarkoitetaan ja halutaan sanoa.No tohon on oikeastaan paha sanoa muuta, kuin että, edelleen syytä tehdä ero Raamatussa puhutun suuren ahdistuksen ja Jehovan todistajien 'mytologisen' selityksen välille, jonka väitetään perustuvan Raamattuun.
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
-
Nuorin
Sillä korjauksella että yhtään ainoata Harmagedonissa teurastamaansa Jehova ei JT:en mukaan herätä. Entisaikojen kuolleet, vaikka sitten päivää ennen harmagedonia kupsahtaneet kyllä herätetään.madgyver kirjoitti:Jehova aikoo (VT-seuran mukaan siis) murhata miljardeja Harmagedonissa, mutta herättää kuitenkin suuren osan heistä (plus tietenkin entisaikojen kuolleet) ylös sitten uudessa maailmassa ? Jolloin he saavat tuhat vuotta aikaa todistaa että haluavat elää "Jehovan normien mukaan". Jos eivät niin sitte uusi teurastus ?
-
madgyver
Näin. I stand corrected.Nuorin kirjoitti:Sillä korjauksella että yhtään ainoata Harmagedonissa teurastamaansa Jehova ei JT:en mukaan herätä. Entisaikojen kuolleet, vaikka sitten päivää ennen harmagedonia kupsahtaneet kyllä herätetään.madgyver kirjoitti:Jehova aikoo (VT-seuran mukaan siis) murhata miljardeja Harmagedonissa, mutta herättää kuitenkin suuren osan heistä (plus tietenkin entisaikojen kuolleet) ylös sitten uudessa maailmassa ? Jolloin he saavat tuhat vuotta aikaa todistaa että haluavat elää "Jehovan normien mukaan". Jos eivät niin sitte uusi teurastus ?
Mutta, edelleen, JT-oppihan opettaa kuitenkin niin että nykyään elossa olevista ihmisistä kaikki paitsi JT:t tapetaan Harmassa. Eikö ? Tätä alunperinkin tarkoitin. Nimenomaan tästä (ei siis siitä ketä herätetään kuolleista) ollaan väännetty peistä myös joidenkin todistajien kanssa (ja muistaakseni täälläkin jossain topikissa, tai H2O:lla), jotka ovat ehkä itsekin yllättyneet joutuessaan ajattelemaan että saavat todistaa miljardien ihmisten massamurhaamista. Ehkä sitten sen tajuamisen jälkeen on ollut ensimmäinen reaktio että "no eihän se nyt silleen mene, kyllä Jehova näkee kaikkien ihmisten sydämeen ja ei murhaa niitä joilla on oikeanlainen sydämentila" jne jne. Mutta tosiaan on ollut niitäkin tapauksia (mm. omat vanhempani) jotka ovat kylmänviileästi hyväksyneet sen tosiasian että miljardit tapetaan ja sillä selvä. Ja sitten vielä kehitelleet mielessään oikeutuksen sille. Silloinhan sekään asia ei enää vaivaa mieltä. Sairasta
-
RaM
Hyvä Veli Nuorin. Sinulla on taas mennyt hieman puurot ja vellit sekaisin. Tämä avausk oskee sitä, keitä Jehovan todistajat ovat viemässä harman läpi paratiisiin. Tämä ei siis koske ylösnousemusta jota toisessa keskustelussa käymme lävitse.
Jehovan todistajien mukaan harmasta kulkee lävitse vain Jehovan todistajat lahkossa mukana kulkevan 'sekakansan' kanssa.
Ei ketään muuta. (Tätä ei kaikki Jehovan todistajat itse aina halua avoimesti tunnustaa, koska se ei varsinkaan markkinointipuheena kuulostaisi kovinkaan hyvältä ulkopuolisten korvassa.)
Jehovan todistajien mukaan harmasta kulkee lävitse vain Jehovan todistajat lahkossa mukana kulkevan 'sekakansan' kanssa.
Ei ketään muuta. (Tätä ei kaikki Jehovan todistajat itse aina halua avoimesti tunnustaa, koska se ei varsinkaan markkinointipuheena kuulostaisi kovinkaan hyvältä ulkopuolisten korvassa.)
Väärin. Sinulle on muodostunut aivan väärä käsitys ja pidät Jehovan todistajien oppia tuossa kohtaa virheellisesti noin naiivina ja hölmönä. Ei Jehovan todistajat noin usko. Tästä lisää ylösnousemusta koskevassa keskustelussamme eli rajoitetaan asian käsittely sinne.Nuorin: Sillä korjauksella että yhtään ainoata Harmagedonissa teurastamaansa Jehova ei JT:en mukaan herätä. Entisaikojen kuolleet, vaikka sitten päivää ennen harmagedonia kupsahtaneet kyllä herätetään.
-
Nuorin
Mä en oikein jaksa ymmärtää miksi sun pitää hokea tuota. Eihän täällä kukaan ole muuta väittänyt, vai onko?RaM kirjoitti: Jehovan todistajien mukaan harmasta kulkee lävitse vain Jehovan todistajat lahkossa mukana kulkevan 'sekakansan' kanssa.
- JT:t tietävät sen. Vaivaantuneina vaan selittelevät että "vain Jumala näkee sydämiin jne" jyrkältä kuulostavaa oppiaan...
- Ei-JT:t tietävät sen: "Joo maailmanloppu tulee ja vain JT:t luulevat pelastuvansa."
- ex-JT:t nyt ainakin tietävät tuon asian.
Eli siis mikä on aloituksesi pointti?
Myös: Aloituksesi lainaus on vuodelta 1976, ja toisessa topikissa yrität todistella, että 1990 hommaa on "vieritelty armollisempaan suuntaan"
-
RaM
Pointti kommentissa sinulle ei niinkään ollut tuo minkä lainasit vaan se minkä väittämästäsi alleviivasin lainatessani sinua.
Koita myös erottaa harma ja ylösnousemus toisistaan.
Avaukseni syy:
Jehovan todistajat antavat ymmärtää että epämääräisen suuri joukko muitakin kuin Jehovan todistajien yhteydessä olevia ihmisiä pelastuu harmassa. Itsekin taisit viitata Kiinaan esimerkkimaana.
Koita myös erottaa harma ja ylösnousemus toisistaan.
Avaukseni syy:
Jehovan todistajat antavat ymmärtää että epämääräisen suuri joukko muitakin kuin Jehovan todistajien yhteydessä olevia ihmisiä pelastuu harmassa. Itsekin taisit viitata Kiinaan esimerkkimaana.
Viimeksi muokannut RaM, 17.10.2008 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
Onko vartiotorniseura kirjoittanut, että ovatko ne lahdattavat maanantaikappaleita vai muuten mestiin menneitä ja jos, niin keneltä, biologisilta vanhemmiltaan, vai itse jehovalta ? Minusta jehovantodistajilta, jotka eivät ole kyenneet salaamaan ja hävittämään vanhempaa kirjallisuuttaan, joka kokonaisuudessaan tekee lahkosta epäuskottavan, petollisen, valheellisen, raadollisen, pahantahtoisen ja naurettavankin oikeastaan.
-
RaM
Määritelmäsi Jehovan todistajien omasta kirjallisuudesta osuu jokseenkin täydellisesti kohdalleen.