Minua ärsyttää vielä enemmän se, että jotkut vilpittömät Jehovan Todistajat "ovat vähättelevinään" kirjallisuuttaan tai vetävät esiin luopiokortin...mikäli puhutaan tai käsitellään U&Y:n juuri oikeaan aikaan jakamista ruoka-annoksista.sirpa-leena kirjoitti: Ja mä löysin siitä historiikista ne kohdat, jotka oli Turusen kirjassa väitteen "tätä sinulle ei ole kerrottu" alla. Ja mua ärsytti, kun JT-historiikki oli vanhempi kuin Turusen kirja.
Sirpale ja Turunen
Valvoja: Moderaattorit
-
Bergerac
Re: Sirpale ja Turunen
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Markku Meilo
Mitähän piirteitä nyt tarkoitat? Olisiko kyseessä sellaiset asiat, joista historiakirja antaa eri kuvan kuin se tavanomaisemmin saleilla käsitetelty propagandakirjallisuus, jonka luulisi toistettuna jäävän paremmin mieliin.sirpa-leena kirjoitti: Ja mä löysin siitä historiikista ne kohdat, jotka oli Turusen kirjassa väitteen "tätä sinulle ei ole kerrottu" alla. Ja mua ärsytti, kun JT-historiikki oli vanhempi kuin Turusen kirja.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
sirpa-leena
Tästähän on nyt reilusti vuosikymmen, kun jouduin tän JT-uskonnon vastutajan kampanjoinnin kohteeksi. Ja sit lähinnä uteliaisuuttani (tietysti JT-normiston vastaisesti) luin kirjeeseen laitettuja Turusen kirjasta otettuja kopsuja. Ainoa mitä nyt enää niiltä ajoilta muistamalla muistan, että oli joku kohta (tyyppi tais lähettää sen saman mulle useenpaankin kertaan), jossa oli ajatusena "tätä sinulle ei ole kerrottu". Ja siinä oli sit nää tyypilliset Russellin avioliitot, sen talon rakentaminen Abrahamille ja kumppaneille, vuoden 1914 tapahtumat, kun ne meni jokonkin töröttään, et nyt heidät haetaan pos. Joku vilja-juttu, joka liitty johonkin liiketoimiin, sit se Pythagoras jne. Siis ne ihan kaikkien tyypillisimmät. Mutta kun sitten katoin siitä vuonna 1992 julkaistusta paksusta JT-historiikistä niin joka ikisen jutun kuitenkin löysin. Ja kun mä sit vertasin niitä selityksiä tapahtumien kulusta, niin Turunen selitti ne oman vakaumuksensa perusteella ja JT:t omansa, eli ympäri käydään ja yhteen tullaan...vähän niin kuin istuttas maailman tappiin filosomoimassa, et onko lasissa vielä/enää puolet jäljellä.
Mun mielestä se suurin ristiriita piilee nimeomaan koko homman toisaalta lähtökohdassa ja toisaalta jopa samanlaisuudessa. JT on pieni vähemmistöuskonto. Helluntailaisuus vaikutteiset on kai kolmanneksi ellei jo toiseksi suurin ryhmä. Mikä kumma JT-opissa on niin musertavaa, että juuri siihen pitää tuhlata niin kauheesti paukkuja, kun ei sitä tee luterilaiset, eikä ortodoksitkaan, vaikka niillä on valtiouskonto-status. Tää on se mun mainitsemani lähtökohta, siis miksi. Yksilön kannalta eteen tulee samanlaisuus. Oletetaan, että henkilö "valaistuu" näistä helluntaislaisuus vaikutteisten kirjojen selityksistä ja lähtee pois JT-uskonnosta. Kirjojen vaikutin ei kuitenkaan siihen lopu, vaan idea on saada nää ihmiset antamaan elämänsä Jeesukselle ja syntymään uudestaan ylhäältä. Eli summa summarum yksilön vaihtoehdoiksi jää pelätä joko harmagedoinia tai helvettiä...joten edellä mainituilla koordinaateilla mun lähtemiseen Turusen kirjalla ei ollu muuta vaikutusta kuin, et ärsytti ja ärsyttää.
Tietysti joku voi nyt sanoa, et kampanjoihan JT:tkin, et niiden kirjallisuus auttaisi ihmisiä "valaistumaan" ja liittymään heihin. Juu kampanjoi, mutta ne on ottaneet ikäänkuin koko kristikunnan ja siinä sivussa kaikki muutkin uskonnot luuppinsa alle, ei ne ole ottaneet yhtä porukkaa spesiaali -silmätikukseen. Ja jos mä jotain olen oppinut, niin hirmu usein pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Jos joku saa apunsa Turusen kirjasta ja siitä elämä selville reiteille menee niin hyvä juttuhan se on, mut sitä lukiessa kannataa muistaa, et se ei ole arvo- eikä vaikutinvapaa. Se pitää sisällään vähintäänkin toiveen/haaveen siihen ryhmän liittymisestä. Enemmän mä arvostan ja luotan niihin kirjoihin, elokuviin jne, joissa tekijä on itse entinen JT tai miksei nykyinenkin JT. Ja tätä mä nimenomaan haen. Sillä on hieno termikin, empowerment, voimaantuminen. Joka ikinen vähemmistö on päässy asioissaan parhaiten eteenpäin, vasta kun sen asiantuntijuus nousee heidän itsensä keskuudesta. Eli kääritään hihat ja pelastetaan itse itsemme toisiamme tukien.
Mun mielestä se suurin ristiriita piilee nimeomaan koko homman toisaalta lähtökohdassa ja toisaalta jopa samanlaisuudessa. JT on pieni vähemmistöuskonto. Helluntailaisuus vaikutteiset on kai kolmanneksi ellei jo toiseksi suurin ryhmä. Mikä kumma JT-opissa on niin musertavaa, että juuri siihen pitää tuhlata niin kauheesti paukkuja, kun ei sitä tee luterilaiset, eikä ortodoksitkaan, vaikka niillä on valtiouskonto-status. Tää on se mun mainitsemani lähtökohta, siis miksi. Yksilön kannalta eteen tulee samanlaisuus. Oletetaan, että henkilö "valaistuu" näistä helluntaislaisuus vaikutteisten kirjojen selityksistä ja lähtee pois JT-uskonnosta. Kirjojen vaikutin ei kuitenkaan siihen lopu, vaan idea on saada nää ihmiset antamaan elämänsä Jeesukselle ja syntymään uudestaan ylhäältä. Eli summa summarum yksilön vaihtoehdoiksi jää pelätä joko harmagedoinia tai helvettiä...joten edellä mainituilla koordinaateilla mun lähtemiseen Turusen kirjalla ei ollu muuta vaikutusta kuin, et ärsytti ja ärsyttää.
Tietysti joku voi nyt sanoa, et kampanjoihan JT:tkin, et niiden kirjallisuus auttaisi ihmisiä "valaistumaan" ja liittymään heihin. Juu kampanjoi, mutta ne on ottaneet ikäänkuin koko kristikunnan ja siinä sivussa kaikki muutkin uskonnot luuppinsa alle, ei ne ole ottaneet yhtä porukkaa spesiaali -silmätikukseen. Ja jos mä jotain olen oppinut, niin hirmu usein pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Jos joku saa apunsa Turusen kirjasta ja siitä elämä selville reiteille menee niin hyvä juttuhan se on, mut sitä lukiessa kannataa muistaa, et se ei ole arvo- eikä vaikutinvapaa. Se pitää sisällään vähintäänkin toiveen/haaveen siihen ryhmän liittymisestä. Enemmän mä arvostan ja luotan niihin kirjoihin, elokuviin jne, joissa tekijä on itse entinen JT tai miksei nykyinenkin JT. Ja tätä mä nimenomaan haen. Sillä on hieno termikin, empowerment, voimaantuminen. Joka ikinen vähemmistö on päässy asioissaan parhaiten eteenpäin, vasta kun sen asiantuntijuus nousee heidän itsensä keskuudesta. Eli kääritään hihat ja pelastetaan itse itsemme toisiamme tukien.
-
Markku Meilo
Jos tuo on se jotenkin ainaoa varsinainen ongelma, niin minun silmissäni se ei Turusen kirjan arvoa (siltä osin kun ei mennä uskonnolliseen kädenvääntöön) himmennä. Se, että jokin asia on jossain mainittu, ei vielä ole tae siitä, että jengi tuntisi asian tai käsittäisi asian todellisen laidan. Pidän jo hyvänä sitä jos Turunen antaa kimmokkeen yksityiskohtien tarkistamiseksi.sirpa-leena kirjoitti: Ainoa mitä nyt enää niiltä ajoilta muistamalla muistan, että oli joku kohta (tyyppi tais lähettää sen saman mulle useenpaankin kertaan), jossa oli ajatusena "tätä sinulle ei ole kerrottu".
Käsittääkseni Chuck-setä oli ainoastaan yhdessä lähinnä platonistyyppisessä avioliitossa ja erosi. Toki naisia miehen ympärillä pyöri useampikin. Oletan, että jv-kirjassakin valehdellaan Rose Ball orvoksi ja pieneksi viattomaksi (10...15 vuotiaaksi) tytöksi, joka istuskeli Chuck-sedän sylissä. Totuus on toisenlainen, Rose Ball ei ollut orpo, hänen vanhempansa olivat elossa vielä vuonna 1910. Rose Ball ei ollut järin nuorikaan istuskellessaan Chuck-sedän sylissä, Rose oli syntynyt 1869, joten muuttaessaan Russeleille Rose oli noin 21-vuotias.Ja siinä oli sit nää tyypilliset Russellin avioliitot,
Vanhan ajan arvokkaat oli ainoastaan tekosyy, sen voi päätellä siitäkin, että kyseisen maa-alue testamentattiin vasta sen jälkeen kun arvokkaiden piti jo 1925 maailmanlopussa tupsahtaa maan pinnalle hallitsijoiksi. Rakennus nousi tietty vasta myöhemmin. Beth Sarim oli todellisuudessa Rutherfordille rakennettu juopottelupesäke, jonne hänet haluttiin pois ihmisten ilmoilta. Mainittu jv-kirja tuskin valaisee asiaa näin rehellisesti.sen talon rakentaminen Abrahamille ja kumppaneille,
Vuoden 1914 odotteista ei yksikään täyttynyt, vaikka jv-kirja antaa varmasti toisen kuvan tilanteesta. Taivaaseentempomista oli odotettu vuodeksi 1878 (1891-1927), sitten ennen vuotta 1914 (1891-1912) ja vuonna 1914 (1942, 1950, 1953). Suluissa olevat vuodet ovat ko. näkemyksen opetusvuosia. Ollakseen rehellinen jv-kirjan tulisi kertoa, että alkuperäinen 1914-odote oli ikuinen rauhan aika. No tuli sota, joka piti sitten soveltaa käyttöön.vuoden 1914 tapahtumat, kun ne meni jokonkin töröttään, et nyt heidät haetaan pos.
Ihmevehnän kauppaaminen olikin oma hupaisa idea kerätä "lahjoituksia" Vt-seuralle. Tuskin jv-kirja näkee mitään pahaa siinä, että totuutta edistetään huijaamalla, kunhan ollaan vilpittömästi liikkeellä. Näinhän se nykyäänkin menee Vt-seuran huojausta levittävät pääsin ihmiset, jotka eivät kanna moraalista vastuutaan ottaa selvää asioista, joita kauppaavat keinona välttää ennenaikainen kuolema.Joku vilja-juttu, joka liitty johonkin liiketoimiin,
Sellaista asiaa en tunne, ellet tarkoita pyramidimittoja (ja jos, niin kertooko jv-kirja rehellisesti, että kaikki pyramidimitat oli revitty hatusta ja sovitettu Vt-doktriiniin ja että niitä muutettiin olosuhteiden pakosta?)sit se Pythagoras jne.
Juu, epätyypillisempiä kaipaavien on tutkailtava itse asioita, tätäkään en pidä Turusen kirjan puutteena.Siis ne ihan kaikkien tyypillisimmät.
Minä olen edelleen sitä mieltä, että Turunen esittää asiat huomattavasti rehellisemmin kuin Vartiotorniseura. Etenkin jos epärehellisyytenä pidetään asiaan liittyvien oleellisten piirteiden kertomatta jättämistä.Mutta kun sitten katoin siitä vuonna 1992 julkaistusta paksusta JT-historiikistä niin joka ikisen jutun kuitenkin löysin. Ja kun mä sit vertasin niitä selityksiä tapahtumien kulusta, niin Turunen selitti ne oman vakaumuksensa perusteella ja JT:t omansa, eli ympäri käydään ja yhteen tullaan...vähän niin kuin istuttas maailman tappiin filosomoimassa, et onko lasissa vielä/enää puolet jäljellä.
Muiden arvotuksista en tiedä, mutta minusta Vartiotorniseura-kultin musertavuus in islamin luokkaa, jäsenen hyvinvointi tai elämä ei ole minkään arvoinen. Toisaalta minua ei lainkaan vaivaa jos joku osoittaa kultin valehtelijaksi sen omalla materiaalilla, oli kultti kuinka pieni tahansa. Jones ja Koresh olivat pikkutekijöitä uskonnollisten kulttien saralla, näitä ei siis saisi lainkaan kritisoida, vai mitä ajat takaa?Mikä kumma JT-opissa on niin musertavaa, että juuri siihen pitää tuhlata niin kauheesti paukkuja, kun ei sitä tee luterilaiset, eikä ortodoksitkaan, vaikka niillä on valtiouskonto-status. Tää on se mun mainitsemani lähtökohta, siis miksi.
Kyse on yksilön valinnasta, josta yksilö vastaa ihan itse. Esittämälläsi asenteella ei kannata alkoholisteille ja muille päihderiippuvaisille kertoa päihteiden vaaroista, koska osa vaihtaa kamaa ja jatkaa samalla tiellä.Yksilön kannalta eteen tulee samanlaisuus. Oletetaan, että henkilö "valaistuu" näistä helluntaislaisuus vaikutteisten kirjojen selityksistä ja lähtee pois JT-uskonnosta. Kirjojen vaikutin ei kuitenkaan siihen lopu, vaan idea on saada nää ihmiset antamaan elämänsä Jeesukselle ja syntymään uudestaan ylhäältä.
Minä olen löytänyt noista molemmista poikkeavan vaihtoehdon, pelkään Hammaspeikkoa.Eli summa summarum yksilön vaihtoehdoiksi jää pelätä joko harmagedoinia tai helvettiä...
Kyllä Vt-seuran ehdoton arkkivihollinen on ollut ja on jossain määrin edelleen Katolinen kirkko. Se vaan ei ole näkynyt Suomessa niin selvästi Rutherfordin kuoleman jälkeen. Mitä taas tulee tasapuolisuuteen, niin islaminuskoa Vt-seura käsittelee (Katolisen kirkon rinnalla) silkkihansikkain eikä idän uskontojakaan tyrmätä kovin voimakkain sanoin.Tietysti joku voi nyt sanoa, et kampanjoihan JT:tkin, et niiden kirjallisuus auttaisi ihmisiä "valaistumaan" ja liittymään heihin. Juu kampanjoi, mutta ne on ottaneet ikäänkuin koko kristikunnan ja siinä sivussa kaikki muutkin uskonnot luuppinsa alle, ei ne ole ottaneet yhtä porukkaa spesiaali -silmätikukseen.
Jostain syystä mua ei hävetä yhtään, että olen ottanut spesiaalisilmätikuksi Vt-seuran.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 18.10.2008 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: +)
Syy: +)
-
sirpa-leena
"Jostain syystä mua ei hävetä yhtään, että olen ottanut spesiaalisilmätikuksi Vt-seuran."
Mut sä oletkin exä, etkä töissä vaikka siinä Patmoksessa. Sun kanta perustuu itse-elettyihin kokemuksiin ja siitä seuranneisiin asioihin, joista sä kerrot sun kokemuksen syvällä rinta-äänellä. Ja on mun ajatuksen juoksussa sun mielipiteet siis sisältää paljon itse-eletympää eli vertaisempaa puhetta kuin et joku vaikka vakaumuksellinen buddisti tulis tänne palstalle kertoon kuinka pimeitä JT:t on.
Edes kenenkään omaankaan kokemukseen perustuvan JT elämän pohjalta ei mielestäni voi, eikä saa vetää yhtä ja ainoaa oikeaa johtopäätöstä mitä ja mikä se uskonto oli. Sulla on takanas siellä vietetty lapsuus ja nuoruus ja mulla taas aikuisena omin nokkineni mukaan tuleminen ja poislähtö. Mun osani on ollut varmaan noin miljoona kertaa helpompi. Koska rupia on vähemmän, löydän mä helposti elämänkulkuuni sopivia vahvuuksia niistä vuosista. Siitä syystä mä en kertakaikkiaan pysty hahmottamaan, et koko helahoito oli pelkkää pahaa ja teikeläisittin haavoittuneet pitää mua höhlänä. Mä sen ymmärrän. Ehkä tavallaan mun mielipiteet haastaa teitä spesiaalisilmätikkuisia miettiin tätä asiaa toiselta kannalta. Omiin traumoihinsa voi nimittäin jäädä jumiin. Mikään ei pidä niin tiukasti otteessaan ja hallitse ihmistä kuin syvä kauna ja katkeruus. Teidän mielipiteet taas haastaa mua menemään tän asian eteen avoimin silmin ja miettimään uudestaan ja uudestaan kuinka paljon niissä on takana sinisilmä-ruususuun haluttomuutta kohdata julma todellisuus.
Tälle asialle ei siis löydy lopullista "totuutta", me exät joudutaan itse päättämään onko lasissa vielä tai enää puolet jäljellä. Minusta olisi ihanaa, jos ja kun entiset JT:t löytäis vaikka täältä rakennuspuita elämälleen, et loppuaika, päivät mitä vielä on jäljellä, sisältäis iloa ja valoa ja pahoista kokemuksista viriäisi jotain hyvää ja vahvaa, joka kantaa vaikka sukupolvien yli. Eletty kärsimys kääntyy silloin voitoksi ja lyödystä tulee voittaja. Lainaan Viktor Franklia. "Kun ollaan äärimmäisellä rajalla, kun mitää vapautta ei enää ole, jää yksilölle ainoastaan ja aina vapaus valita oma asenteensa. Jotkut menivät kaasukammioon pystyssä päin ja rukous huulillaan".
Mut sä oletkin exä, etkä töissä vaikka siinä Patmoksessa. Sun kanta perustuu itse-elettyihin kokemuksiin ja siitä seuranneisiin asioihin, joista sä kerrot sun kokemuksen syvällä rinta-äänellä. Ja on mun ajatuksen juoksussa sun mielipiteet siis sisältää paljon itse-eletympää eli vertaisempaa puhetta kuin et joku vaikka vakaumuksellinen buddisti tulis tänne palstalle kertoon kuinka pimeitä JT:t on.
Edes kenenkään omaankaan kokemukseen perustuvan JT elämän pohjalta ei mielestäni voi, eikä saa vetää yhtä ja ainoaa oikeaa johtopäätöstä mitä ja mikä se uskonto oli. Sulla on takanas siellä vietetty lapsuus ja nuoruus ja mulla taas aikuisena omin nokkineni mukaan tuleminen ja poislähtö. Mun osani on ollut varmaan noin miljoona kertaa helpompi. Koska rupia on vähemmän, löydän mä helposti elämänkulkuuni sopivia vahvuuksia niistä vuosista. Siitä syystä mä en kertakaikkiaan pysty hahmottamaan, et koko helahoito oli pelkkää pahaa ja teikeläisittin haavoittuneet pitää mua höhlänä. Mä sen ymmärrän. Ehkä tavallaan mun mielipiteet haastaa teitä spesiaalisilmätikkuisia miettiin tätä asiaa toiselta kannalta. Omiin traumoihinsa voi nimittäin jäädä jumiin. Mikään ei pidä niin tiukasti otteessaan ja hallitse ihmistä kuin syvä kauna ja katkeruus. Teidän mielipiteet taas haastaa mua menemään tän asian eteen avoimin silmin ja miettimään uudestaan ja uudestaan kuinka paljon niissä on takana sinisilmä-ruususuun haluttomuutta kohdata julma todellisuus.
Tälle asialle ei siis löydy lopullista "totuutta", me exät joudutaan itse päättämään onko lasissa vielä tai enää puolet jäljellä. Minusta olisi ihanaa, jos ja kun entiset JT:t löytäis vaikka täältä rakennuspuita elämälleen, et loppuaika, päivät mitä vielä on jäljellä, sisältäis iloa ja valoa ja pahoista kokemuksista viriäisi jotain hyvää ja vahvaa, joka kantaa vaikka sukupolvien yli. Eletty kärsimys kääntyy silloin voitoksi ja lyödystä tulee voittaja. Lainaan Viktor Franklia. "Kun ollaan äärimmäisellä rajalla, kun mitää vapautta ei enää ole, jää yksilölle ainoastaan ja aina vapaus valita oma asenteensa. Jotkut menivät kaasukammioon pystyssä päin ja rukous huulillaan".
-
Vieras
Jehovantodistajuuden oma-aloitteisesti valitsevia voisi verrata naisiin, jotka ovat viehtyneet väkivaltaisiin miehiin. Nämä naiset esimerkiksi kirjoittelevat parisuhteen toivossa väkivaltarikoksista tuomioita istuville vangeille. Jehovantodistajuuteen kasvatettuja taas vertaisin parisuhdeväkivaltaa tahtomattaan kokeneisiin, sellaisiin, jotka ovat vuosia tai vuosikymmeniä kärsineet alistamisesta ja fyysisestä väkivallasta kykenemättä paeta tilanteesta.sirpa-leena kirjoitti:Ehkä tavallaan mun mielipiteet haastaa teitä spesiaalisilmätikkuisia miettiin tätä asiaa toiselta kannalta. Omiin traumoihinsa voi nimittäin jäädä jumiin. Mikään ei pidä niin tiukasti otteessaan ja hallitse ihmistä kuin syvä kauna ja katkeruus.
Sitten kun joku tulee hehkuttamaan kuinka jehovantodistajuuteen kasvatettujen ja siitä pahoillaan olevien pitäisi miettiä asiaa "toiselta kannalta", niin se on vähän sama kuin joku tuollainen väkivaltaisiin miehiin viehtynyt nainen kannustaisi parisuhdeväkivallan uhria löytämään "hyviä asioita" kokemuksistaan.. "Mutta eikö se ole niin jännittävää/kiihottavaa/seksikästä kuitenkin kun se mies ei ole mikään nössö" jne.
-
Markku Meilo
Se tässä nyt vielä puuttuisi, vaan käsitin aiheeksi Turusen kirjan ja sen totuudelliseden sekä merkityksen (ilman sitä käännytysosiota).sirpa-leena kirjoitti:Mut sä oletkin exä, etkä töissä vaikka siinä Patmoksessa.
Tämä onkin syy miksi pidän Turusen kahtaa kirjaa arvossa, tosin vain siltä osin kun kyse on Vt-seuran pimeydestä, jehovantodistajat ovat uskonnon uhreja siinä missä Turusenkin seuraajat.... kuin et joku vaikka vakaumuksellinen buddisti tulis tänne palstalle kertoon kuinka pimeitä JT:t on.
Mainitsemasi höhlyys-tunne on ajatus, jota en rohkaisisi ylläpitämään. Tällä forumilla kirjoittelee kaksi hyvin tuntemaani aikuisella iällä jt:ksi kääntynyttä henkilöä, joita kumpaakaan en koskaan ole hahmottanut höhläksi (mitä sillä sanalla sitten kukin tarkoittaa). Toki heidän erossa on havaittavissa hieman erilainen "surutyö", vaan ei tulisi mieleenkään heitellä "ähäkutia" ja toisaalta molemmat tunnustavat kokemustemme hienoisen erilaisuuden.Siitä syystä mä en kertakaikkiaan pysty hahmottamaan, et koko helahoito oli pelkkää pahaa ja teikeläisittin haavoittuneet pitää mua höhlänä.
Mikä sen parempaa kuin asioiden puntarointi mahdollisimman laaja-alaisesti.Mä sen ymmärrän. Ehkä tavallaan mun mielipiteet haastaa teitä spesiaalisilmätikkuisia miettiin tätä asiaa toiselta kannalta.
Juu ja näissä piireissä, tarumaisuuden ohella, kaunaiseksi ja katkeraksi nimetään jo pelkästään sillä, että lainaa Vt-seuran vanhaa materiaalia.Omiin traumoihinsa voi nimittäin jäädä jumiin. Mikään ei pidä niin tiukasti otteessaan ja hallitse ihmistä kuin syvä kauna ja katkeruus.
Jonkinlainen työmaa sulla on työn alla, näin sen koen ja siksi lähdin mukaan.Teidän mielipiteet taas haastaa mua menemään tän asian eteen avoimin silmin ja miettimään uudestaan ja uudestaan kuinka paljon niissä on takana sinisilmä-ruususuun haluttomuutta kohdata julma todellisuus.
No joo, mitä sitten lopullisella totuudella kukin tarkoittaa. Opillisella saralla ei todellakaan ole näkyvissä loppua, mutta Vt-seuran arkisempi menneisyys on melko tarkkaan tallennettu ja todellinen.Tälle asialle ei siis löydy lopullista "totuutta", me exät joudutaan itse päättämään onko lasissa vielä tai enää puolet jäljellä.
-
Bergerac
Milloin viimeksi Seura on muuten julkaissut omassa jäsenille jaettavassa kirjallisuudessaan rahallisia tilinpäätöstietoja tai vastaavanlaisia muita varallisuuteen/rahoituksen/vaurauteen/liiketoimintaan liittyviä tietoja koko kansainvälisen Seuran hämähäkkiverkko/over sea -toiminnan toiminnan osalta, tai yksittäisten valtioiden osalta ? 2007, 2006, 2005 ... ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.