Harvinaistahan se on, mutta kun jotain tapahtuu tarpeeksi lähellä, esim. samassa seurakunnassa, niin "normaalia" lähimmäisenrakkautta löytyy toki myös JT-piireistä. Olin melko nuori kun erään samaan seurakuntaan kuuluvan perheen koti paloi. Monet seurakuntalaiset antoivat mm. vaateavustusta kotinsa menettäneelle perheelle. Minäkin silloin pienenä poikana luovuin tummanruskeista vakosamettihousuista ja suosikkivyöstäni kyseisen perheen pojan hyväksi. Myös muunlaista avustusta tiedän annetun.AchanBeroean kirjoitti:Haastan kaikki palstan lukijat kertomaan, josko he missään ovat törmänneet itse konkreettisesti, niin että ovat itse olleet näkemässä ja kokemassa yhtään mitään hyväntekeväisyydeksi, avustustoiminnaksi tai lähimmäisenrakkaudeksi laskettavaa toimintaa ja kertomaan siitä. Itse en noin seitsemänä lahkossa viettämänäni vuotena kohdannut mitään sellaista.
Muistakin tapauksista olen kuullut, mutta tämä nyt on ainakin sellainen josta minulla on 100% varmaa tietoa. Ei JT-usko poista sitä, etteikö ihmisillä olisi aitojakin ystäviä, jotka tukevat toisiaan kriisitilanteessa. Toisaalta kyseiseen uskontoon kuuluminen ei myöskään lisää todellista välittämistä. Mutta ihmisiä ne on JT:tkin, noin enimmäkseen...