Precis.Aaac kirjoitti:Muistaakseni yksi kulttien tunnuspiirre on nimenomaan se, ettei omalle uskonnolle riitä huumoria. Ei ehkä tärkein piirre, mutta rikkana rokassa.
Jehovan todistajien uskonnollinen huumori
Valvoja: Moderaattorit
-
almi
Re: Jehovan todistajien uskonnollinen huumori
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
Reiska
"Miksi kirkkojen ulkoseiniä valaistaan alhaalta päin? - Kun ne eivät saa valoa ylhäältä"
"Miten tavallinen ihminen erottaa Mormonit ja Jehovan todistajat? - Mormonit tulee pyörällä, Jehovan todistajat tulee autolla"
"Miksi lahjalaatikoissa on pehmustettu pohja? -Kukaan ei halua paljastaa, että lahjoittaa vain kolikoita" (kukahullu nyt sinne seteleitä olisi tunkenut..?)
"Minkä kunnan Jumala on perustanut? - Loimaan. Alussa Jumala loi maan"
"Olemme käyneet keskustelemassa... - Siinähän keskustelette keskenänne, minä suljen nyt oven!"
".. tarjoamme näitä lehtiä luettavaksi, se olisi 4 markkaa yhteensä. - Minä en kyllä osta mitään, varsinkaan ovikauppiailta! No mutta teillähän on siinä komea kissa, minkäs rotuinen se on? - Se on aito persialainen ja minulla on näitä kaksi muutakin, ovat Suomen muotovalioita... *innostuu kertomaan*... No olipa mukava kuulla kissaharrastuksestanne.. niin se oli se 4 markkaa. - Ainiinjuu, minäpä käyn heti hakemassa! "
"Miten tavallinen ihminen erottaa Mormonit ja Jehovan todistajat? - Mormonit tulee pyörällä, Jehovan todistajat tulee autolla"
"Miksi lahjalaatikoissa on pehmustettu pohja? -Kukaan ei halua paljastaa, että lahjoittaa vain kolikoita" (kukahullu nyt sinne seteleitä olisi tunkenut..?)
"Minkä kunnan Jumala on perustanut? - Loimaan. Alussa Jumala loi maan"
"Olemme käyneet keskustelemassa... - Siinähän keskustelette keskenänne, minä suljen nyt oven!"
".. tarjoamme näitä lehtiä luettavaksi, se olisi 4 markkaa yhteensä. - Minä en kyllä osta mitään, varsinkaan ovikauppiailta! No mutta teillähän on siinä komea kissa, minkäs rotuinen se on? - Se on aito persialainen ja minulla on näitä kaksi muutakin, ovat Suomen muotovalioita... *innostuu kertomaan*... No olipa mukava kuulla kissaharrastuksestanne.. niin se oli se 4 markkaa. - Ainiinjuu, minäpä käyn heti hakemassa! "
-
Witless
Tästä keskustelin duunikaverin kanssa tänään. Jehovan todistajalle heroiinikoukussa oleva prostituoitu on parempi ihminen kuin kilpailevan uskonnon edustaja. Muuten oli syytä olla korrekti puheissaan, mutta "heltsuja" sai jopa vanhin ilman mutinoita nimitellä ja niiden kummallisuuksia ihmetellä ääneen.rippeli kirjoitti:Muitten lahkojen uskontojen kummallisuuksille naurettiin paljonkin.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
almi
Nämä minäkin muistan.Reiska kirjoitti:"Miksi kirkkojen ulkoseiniä valaistaan alhaalta päin? - Kun ne eivät saa valoa ylhäältä"
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
Bergerac
OT ulkona huumorista:rippeli kirjoitti:Ja jokaisessa seurakunnassa oli joku hieman pimahtanut tai jälkeenjäänyt tyyppi, jonka touhuiluista kertoiltiin hauskoja juttuja.
Ei tarvinnut välttämättä olla edes pimahtanut tai jälkeenjäänyt "hauskojen" juttujen kohteeseen joutumisen osalta. Puhumattakaan sitten muista aivan toisensuuntaisista jutuista.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
pakana
Mulla tuli tässä mieleen kun oma enoni joskus pohdiskeli ääneen, että mitenpä paratiisissa sitten hoidetaan sellaiset tapaukset kun joku joskus taas lankeaa syntiin.
Hän kertoi esimerkin, että mitähän mahtaisi tapahtua kun kaksi veljeä kantaa pianoa portaita ylös ja se alempana oleva veli sortuukin ajattelemaan kesken kaiken jotain rivoa... kaatuuko hän PUF! siinä samointein kuolleena maahan ja piano vierii sitten alas portaita ja särkyy, vaiko antaako Jumala veljen kantaa pianon ensin ylös, jonka jälkeen vasta iskee tämän veljen kuolleena maahan..?
Kyllä tämän tyylisiä pohdintoja oli aika paljonkin kyseisellä miehellä.
Mun kastepäivänäni satoi aamulla vettä kun eräs seurakunnan vanhimmista katseli ulos ikkunasta ja tokaisi minulle, että "Jos tuo sade tuosta vielä pahenee, niin pistävät teidät beetelissä vaan juoksemaan hetkeksi pihalle uimapuvuissa, ei tarvitse mennä altaaseen lainkaan."
Itse tunnen koordinaattori Jouni Palmun, joka on perhetuttu (tai no tunsin...
), hänellä oli(/on?) aivan uskomaton huumori, samaan kastiin laittaisin myös Erkki Kankaanpään, jolta löytyi välillä myös ihan sarkastisiakin kommentteja...
Toki noita löytyy varmaan sellaisiakin ihmisiä, jotka suhtautuvat totisesti ihan kaikkeen, eikä huumoria saa vääntää mistään, mutta sekin on kaiketi yksilökysymys.
PS. Jos lähdetään olettamuksesta, että Jumala on luonut tämän pallon ja suunnitellut kaiken elävän, niin ei voi väittää etteikö tuollakaan hepulla olisi ollut huumorintajua!
Ihan meinaan omia luomistöitäänkin kohtaan... 
Hän kertoi esimerkin, että mitähän mahtaisi tapahtua kun kaksi veljeä kantaa pianoa portaita ylös ja se alempana oleva veli sortuukin ajattelemaan kesken kaiken jotain rivoa... kaatuuko hän PUF! siinä samointein kuolleena maahan ja piano vierii sitten alas portaita ja särkyy, vaiko antaako Jumala veljen kantaa pianon ensin ylös, jonka jälkeen vasta iskee tämän veljen kuolleena maahan..?
Kyllä tämän tyylisiä pohdintoja oli aika paljonkin kyseisellä miehellä.
Mun kastepäivänäni satoi aamulla vettä kun eräs seurakunnan vanhimmista katseli ulos ikkunasta ja tokaisi minulle, että "Jos tuo sade tuosta vielä pahenee, niin pistävät teidät beetelissä vaan juoksemaan hetkeksi pihalle uimapuvuissa, ei tarvitse mennä altaaseen lainkaan."
Itse tunnen koordinaattori Jouni Palmun, joka on perhetuttu (tai no tunsin...
Toki noita löytyy varmaan sellaisiakin ihmisiä, jotka suhtautuvat totisesti ihan kaikkeen, eikä huumoria saa vääntää mistään, mutta sekin on kaiketi yksilökysymys.
PS. Jos lähdetään olettamuksesta, että Jumala on luonut tämän pallon ja suunnitellut kaiken elävän, niin ei voi väittää etteikö tuollakaan hepulla olisi ollut huumorintajua!
-
wolframium
Huumoria se on jehovantodistajienkin huumori. Erityisesti muiden kristillisten uskontojen parjaushuumori oli/(on?) suosittua ja paljon naurettua.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Polyester
Vartiotorni-seuran julkaisujen (Vartiotorni, Herätkää, kirjat) kuvitukselle sai kyllä meidän piireissä hyväntahtoisesti naureskella. Asiasisältö oli tietysti pyhää, mutta kohtalaista hilpeyttä herätti esim. muuan kuva, jossa Aatami istutti puuta paratiisiin hassussa polviasennossa strategiset paikat näin peittyneenä. Kuva oli kieltämättä hauska nyt jälkeenpäinkin ajateltuna.
Teokraattista huumoria irtosi myös lehdissä esiintyvien henkilöiden naamatauluista, eikä tässä tehty eroa sen suhteen, oliko kuvassa joku vääräuskoinen vai ilmiselvä beteliläinen VTS-malli.
Harmittomien hullujen ja muuten omituisten seurakuntalaisten kustannuksella leikinlasku oli suunnilleen sallittua ja herätti korkeintaan lievää paheksuntaa, mutta toki raja kulki siinä, ettei pilailtu oikeasti vakavalla eli hengellisen ulottuvuuden omaavalla asialla.
Teokraattista huumoria irtosi myös lehdissä esiintyvien henkilöiden naamatauluista, eikä tässä tehty eroa sen suhteen, oliko kuvassa joku vääräuskoinen vai ilmiselvä beteliläinen VTS-malli.
Harmittomien hullujen ja muuten omituisten seurakuntalaisten kustannuksella leikinlasku oli suunnilleen sallittua ja herätti korkeintaan lievää paheksuntaa, mutta toki raja kulki siinä, ettei pilailtu oikeasti vakavalla eli hengellisen ulottuvuuden omaavalla asialla.
-
wolframium
Synnintekijä joutukoon kuuntelemaan jotakin Jt-amatööripianistin soittamaa valtakunnan laulua (rangaistus suoritettakoon esim. eräällä Hämeenlinnalaisella teollisuusalueella, argh!), jonka jälkeen synnit (mitkä tahansa, toim.huom.) ovat täydelleen anteeksi annetut.pakana kirjoitti:mitähän mahtaisi tapahtua kun kaksi veljeä kantaa pianoa portaita ylös ja se alempana oleva veli sortuukin ajattelemaan kesken kaiken jotain rivoa... kaatuuko hän PUF! siinä samointein kuolleena maahan ja piano vierii sitten alas portaita ja särkyy, vaiko antaako Jumala veljen kantaa pianon ensin ylös, jonka jälkeen vasta iskee tämän veljen kuolleena maahan..?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
rippeli
Minua nauratti usein kuvat paratiisista, jossa hoidettiin puutarhaa prässihousuissa ja kovat kaulassa.
Kerran vastasinkin kokouksessa niin, että "kyseessä täytyy olla paratiisi, sillä vaimo hymyilee vieressä kun mies istuttaa puutarhaa pyhävaatteissa". Kaipa ne vaatteetkin on silloin täydellisiä eivätkä likaannu.
Kerran vastasinkin kokouksessa niin, että "kyseessä täytyy olla paratiisi, sillä vaimo hymyilee vieressä kun mies istuttaa puutarhaa pyhävaatteissa". Kaipa ne vaatteetkin on silloin täydellisiä eivätkä likaannu.
Let me go Master I hate you so
-
Aaac
Vanhoissa Vartiotorneissa ja Herätkäissä julkaisitiin paljonkin pilakuvia, joissa ivailtiin katolisia pappeja, kauppiaita sekä tohtoreita.
Esimerkkejä täällä: http://www.ajwrb.org/watchtower/images.shtml
Esimerkkejä täällä: http://www.ajwrb.org/watchtower/images.shtml
Religionsfri.
-
nasiiri
Tässä tulisi yksi vitsi: mitä seuraa, kun risteyttää Jt.n ja kveekarin ?
Tulee mies, joka soittaa ovikelloasi, eikä sano mitään
- Jaakko Ahvenainen
Hauskat kuvat. Sitä toivoisi kovasti WTC:n julkaisevan kaikki vastaavat kuvat omana kirjanaan /kirjoinaan. Yleensä pyrin välttämään sarkaismia, mutta en mahda mitää sille, miten raukkaudellinen käsitys Jehovan todistajilla on toisista kanssaeläjistään.Aaac kirjoitti:Vanhoissa Vartiotorneissa ja Herätkäissä julkaisitiin paljonkin pilakuvia, joissa ivailtiin katolisia pappeja, kauppiaita sekä tohtoreita.
-
rippeli
Mitä tulee kun risteyttää jt:n ja helvetinenkelin?nasiiri kirjoitti:Tässä tulisi yksi vitsi: mitä seuraa, kun risteyttää Jt.n ja kveekarin ?
Mies tulee jauhamaan ovellesi paskaa etkä uskalla olla kuuntelematta
Let me go Master I hate you so
-
Malachi Constant
- Viesti:
Hurttia huumoria oli Vartiotorni 1/8/1987.
Lehden etukannessa on iso otsikko: "Mitä Raamattu sanoo alkoholista?".
Takakannessa on kirjamainoksen otsikko: "Niin hyvää niin halvalla"
Olin revetä kentällä lehtiä heiluttaessani...
Lehden etukannessa on iso otsikko: "Mitä Raamattu sanoo alkoholista?".
Takakannessa on kirjamainoksen otsikko: "Niin hyvää niin halvalla"
Olin revetä kentällä lehtiä heiluttaessani...
All of the true things that I am about to tell you are shameless lies. - The Books of Bokonon