Käännyttäminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Käännyttäminen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuossa kysymyksessä ei ole taka-ajatuksia eikä mystikkaa, vaan muistelen joskus olleen sellaisen valon, että asiakkaan suhtautuessa varauksellisesti raamattulaitokseen, niin saatettiin väittää että se ei eroa kirkon Raamatusta.

Tajunnassa taas tuo systeemi näyttäytyy sellaisena väkkäränä, jos alkuvaiheessa tosiaan sanotaan että raamattu kuin raamattu, niin sitten kun on opetettu että valehdellaan vain tarvittaessa, niin myös on lahkon laitos must, eikä asianomainen ajattele että itse on tullut huijatuksi tässä asiassa ja jekulla mukaan, sitten puhutaan ovityötutkiskelussa Raamatusta, mutta kysymysten noustessa kaivetaan vartiotornit joista vastaus otetaan, puhutaan raamatun lukemisesta ja ajatellaan jäsenten värväämistä, muun muasa Åberg kirjoitti että maailmanloppua (vuosimalli 75) odotettaessa oli ovityökäynnit rajoitettukin ja sanalliset ohjeet muistelen sisältäneen nimenomaan ilmaisun, että jollei saalis liity siinä ja siinä ajassa meikäläisiin, niin on lopetettava, ja pyydysteltävä vähemmän vastustuskykyisiä
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8099
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Käännyttäminen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Tuossa kysymyksessä ei ole taka-ajatuksia eikä mystikkaa, vaan muistelen joskus olleen sellaisen valon, että asiakkaan suhtautuessa varauksellisesti raamattulaitokseen, niin saatettiin väittää että se ei eroa kirkon Raamatusta.
Eihän se eroakaan heprealais-aramealaisten kirjoitusten osalta ennen vuoden 1995 UM-laitosta. Tätä aikaisemmat suomalaiset käännökset noudattivat vuoden 1933 KR-käännöstä ja kreikkalaisissa kirjoituksissa vuoden 1975 UM-käännöksen tarkistettua laitosta.
Vastaa Viestiin