Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Kaikki elementit olivat täysin valmiiksi rakennettuja tapetteja myöten. Paikalle tuli pari, kolme rekkaa. Valmiit palikat nostettiin sokkelille, kiinnitettiin toisiinsa, sähköputket ja muut vastaavat yhdistettiin. Valmiit kattotuolit koottiin, alus- ja päällyskate asennettiin. Huusholli yhdistettiin kaupungin vesijohto- ja viemäriverkostoon, sähköt sähköverkkoon ja siinä se. Kaksi päivää: kalusteet sisään ja asumaan. Tämä muistini mukaan 80-luvun loppupuolella.
Kuten RaM jo kirjoittelikin, niin ei se ihan näin ollut. Voi olla että tällainenkin pikasali on jossain tehty, mutta kaikki salit mitä minä tiedän, ovat puurunkoisia, ja runko on pystytetty viikonlopun aikana paikan päällä.
Homma meni niin että sokkeli oli tehty valmiiksi, koska betonin kuivumista ei ole viikonloppuna aikaa odotella. Puurungon pystytyksellä aloitettiin, eikä siinä kovin kauaa mennyt. Valmiit kattotuolit päälle, ja vesikatto kuntoon, niin voi useampi ammattiryhmä toimia yhtä aikaa. Useimmilla saleilla ulkomuurauksen teki useampi muurari yhtä aikaa.
Sisäpintojen materiaalit oli valittu nopeuden ehdoilla: gyproc levyä sun muuta, mutta kyllä vessatkin laattapinnan saivat saman viikonlopun aikana.
Homman toistuva onnistuminen oli kyllä rehellisesti sanottuna melkoinen saavutus, ja pikasalit oli varmaan monen JT:n mielestä hauskinta "palvelusta" mitä järjestön yhteydessä saattoi tehdä. Joku tienraivaajakin saattoi kuitata puolen kuukauden tuntihyvitykset yhtenä viikonloppuna joka itsessäänkin oli kiva kokemus ja sitten ei tarvinnut kenttäillä vähään aikaan. Itse olin niin pieni, että musta oli varmaan raksoilla enemmän haittaa kuin hyötyä.