sinner74 kirjoitti:madgyver kirjoitti:20 kiloa painoa pois tänä vuonna. Ja silleen että ne pysyy pois

edit: kolmannes jo pudotettuna, viel on matkaa

Kova jätkä olet! Saanko tiedustella millä keinoilla olet onnistunut? Onko nälkä? Vituttaako koko ajan?
t. nimim. kai mulla on vielä varpaat?
Heh, kovasta nyt niin tiiä

Etenkin kun tää on ollu paaaaljon helpompaa ja mielekkäämpää kuin mitä luulin. Eli siis joo, mä olen viimiset hieman reilu kuus viikkoa mennyt Antti Heikkilän* oppien mukaan vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Eli siis noin tiivistettynä: leipä, pasta, peruna, sokeri, alkoholi (ihan alkuvaiheessa kokonaan pois, aika ja kokeilut näyttää sitten miten se sopii painonhallintaan kunkin omalla kohdalla) pois. Tilalle lihaa, kalaa, kananmunia, reilusti kasviksia, marjoja, hedelmiä ja tärkeimpänä, rasvaa (voita, oliiviöljyä pääasiassa). Ideana ihan simppeli (tosin vaatii hieman vaivannäköä ja viitseliäisyyttä ja suunnittelua, koska mä ainakin valmistan oikeastaan kaiken ruuan itse, einekset jää kauppaan) ja ite en ainaskaa oo juurikaan kaloreita laskeskellut, oon syöny sen mitä tuntuu hyvälle (ja masun täyteen luonnollisesti aterioilla) ja joka viikko on paino laskenut. Toki myös liikuntaa oon lisänny jonkin verran, mut pääpainohan se on ruokavaliossa tietenkin. Ja, mikä ihmeellisintä, tälle ruokavaliolle siirtymisen jälkeen olo on ollut aivan käsittämättömän hyvä. Pirteä, energinen, ja hyväntuulinen (ainakin suurimman osan ajasta;) Plus että liikunta on alkanu maistumaan aivan toisella tavalla, ja muutenkin kaikki tekeminen tuntuu paljon helpommalle. Esim. päiväunet on jääneet kokonaan pois, ennen niitä tuli nukuttua harva se päivä. Ei vaan nukuta

Mutta joo, näillä mennään ja kyllähän se niin on että tää on loppuelämän kestävä juttu, ei mikään hetkellinen kuuri. Silleen ku asennoituu ni on huomattavasti helpompaa, eikä hetkelliset repsahduksetkaan kaada yhtään mitään. Ja itseään pitää muistaa palkita onnistumisesta eikä saa keskittää kaikkea huomiotaan painon vahtaamiseen, vaan nauttia elämästä

Vastakset kysymyksiisi: ei todellakaan vituta ollenkaan ja nälässä ei todellakaan tartte olla
Jos kiinnostaa, niin
tuolta löytyy tiivistelmä aiheesta ja
tuolta löytyy lukemattomia aiheita joihin voi perehtyä ja syventää tietouttaan. Plus tietenkin herkullisia reseptejä, ihmisten kokemuksia tästä jne jne.
Tsemppiä Sinnerille ja kaikille muillekin, jotka painonpudotusta yrittää/miettii/suunnittelee. Ei se helppoa ole mut varmasti sen arvoista.
*Antti Heikkilä on siis lääkäri, joka on kirjoittanut muutaman kirjan tästä aiheesta. Mainitsin hänet siksi, että näitä vähähiilihydraattisen ruokavalion suuntauksia on lukemattomia (olet varmaan kuullut esim. Atkinsista jne jne.) ja Heikkilän näkemys on yksi niiden joukossa. Se toimii minulle loistavasti joten noudattelen pääpiirteittäin sitä.
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)