Johdon valta
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Re: Johdon valta
Onko ne mersujehovat niitä. oliko ne kulttuurijehovia, jotka ovat mukana vailla varsinaista uskoa ? Sehän olisi ymmärrettävää että lahjoitushalut ovat pienemmät.
- Jaakko Ahvenainen
Paskaakos moisilla tekee. Ihan tavallinen "tyhmä" perustodistaja, jopa nainen, osaa kyllä CD-levyä tai nauhaa pyörittää, siinä missä takkeja naulakkoon heitellä tai väestönlaskua ylläpitää ja kirjapöytää hoitaa. Sitä vaan pitää olla jäljittelevinään. Hierarkia mikä hierarkia, vaikka tasa-arvoisia veljiä ollaankin olevinaan. Ai hitto, mikä etu.RaM kirjoitti:Avustava palvelija ei toisin hoida raamatun mukaista huono-osaisten avustustyötä, koska sellaista Jehovan todistajat eivät harjoita.
-
Nuorin
Tähän voi olla toinenkin selitys. Et vain saanut tietää mitä "mersujehovat" lahjoittivat, koska sillä ei ole mitään merkitystä näkeekö joku jarkkeparkke. Tärkeintä on että päättävässä asemassa olevat näkevät.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:...Jännän huomion olin myös tehnyt, että ne Mersu-Jehovan todistajat laittoivat vähemmän, tai harvemmin rahaa kuin köyhemmät mummo-julistajat...
Lahjalaatikkoon lahjoittaminen ei ole kannattavin tapa, koska se on nimetöntä. Kun laittaa rahaa suoraan haaratoimiston tilille, näkyy keneltä se on tullut, ja ainakin vuosia sitten sieltä tuli oikein kiitoskirje vähänkään suuremmasta lahjoituksesta.
Toinen hyvä lahjoittamisen muoto mersutodistajille on kirjekuori kierrosvalvojan käteen.
Tiedä sitten kuinka suuri vaikutus noilla lahjoituksilla tosiasiassa on asioiden junailun kannalta, mutta ainakin lahjoituksen antaja voi yrittää tehdä itselleen positiivisempaa imagoa tällä tavalla.
-
Vieras
Re: Johdon valta RAHA-ASIOISSA
Leviathan kirjoitti:Jännä juttu tuo raha. JT:t paheksuvat kirkon kolehtia, mutta itse muistuttavat siitä lahjalaatikosta. Joskus kun on tehty kuukauden tilinpäätös ja lahjalaatikko ollut laiha, on siitä muistutettu kyllä. Jännän huomion olin myös tehnyt, että ne Mersu-Jehovan todistajat laittoivat vähemmän, tai harvemmin rahaa kuin köyhemmät mummo-julistajat. Ja kyllä oli melko huomattavaa elettä havaittavissa, kun nämä rikkaat todistajat rahaa laittoivat.
Hauskasti muistan jossain puheessa nuorille, että laittaakko sitä omaa viikkorahaa mieluummin uusiin muotivaatteisiin tai karkkiin vai järjestölle. Eli pienestä pitäen opetetaan rahan käytön priorisoimista.
Tätä itsekkin olen aina ihmetellyt ja edelleen ihmettelen. Konventissa taas muistutettiin useaan kertaan lahjoitusmahdollisuudesta.
Jos kyseessä olisi OIKEASTI vapaaehtoinenlahjoitus, niin ei sitä erikseen mainittaisi.
Onhan vuoden sisällä ollut lehdissä oikein tietoboxi miten voi lahjoittaa. Siinä mainitaan myös testamentaaminen.
Raha näyttelee isoa roolia ja näin on ollut viime vuosina nousujohteisesti. Ihmettelen, jos itse olen ainoa joka sitä jo ihmettelee.
Toinen mikä häiritsee on, että itse olet paha jos saat hyvää palkkaa (ura), mutta pitäis tehdä hanttihommia ja pelata pajatsoa lahjalaatikolla, niin avot olisin hyvä.
Tulee mieleen vanha pilkkavirke, jonka olen kuullut lavalta useita kertoja:"kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa".
Uusi versio pitäisi kuulua:"Kun kolikko laatikkoon kilahtaa, seura siitä kilahtaa :/ Kun seteli laatikkoon sihahtaa, iloisen antajan mielen siitä saat, seurasta puhumattakaan".
Kolmas mikä sylettää on tämä ikuinen kotkotus lahjoituksesta hyvän uutisen edistämiseksi (maailmanlaajuinen työ), heh... sitten kun edistämme esim. rakentamalla salin, niin seuralta ei tipu kuin lainaa lahjoittajille (kerran jo lahjoitettua rahaa), sitten pitää vielä lahjoittaa lisää + tehdä työtä ilmaiseksi. Niin ja salin omistushan menee seuralle.
Kyllä meitä vedetään ja kunnolla linssiin!!!!!!!!!!!!!!!
-
Leviathan
1. Kerää lahjoituksia
2. Lainaa rahaa takaisin lahjoittajille koron kera
3. Rakennuta sali ilmaiseksi
4. Myy sali (tapahtuu maailmanlaajuisesti)
5. ????
6. PROFIT!
2. Lainaa rahaa takaisin lahjoittajille koron kera
3. Rakennuta sali ilmaiseksi
4. Myy sali (tapahtuu maailmanlaajuisesti)
5. ????
6. PROFIT!
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.