Olin konventissa.

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli

Re: Olin konventissa.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Oliko Helsingissä jonkin sortin konventti viikonloppuna?
Olin lasten kanssa lintsillä ja siellä tuli vastaan nuori herra tumma puku päällä ja rinnuksissa epäilyttävän tutun näköinen rintamainos. Kuka muukaan kulkisi huvipuistossa puku päällä, kuin yli-innokas lahkonuori?
Let me go Master I hate you so
Outolintu

Viesti Kirjoittaja Outolintu »

Outolintu kirjoitti:No tämä konventtihan kestää viikonlopun ja juhannusviikonloppuna on uusi konventti, eli pelastusta olisi tarjolla, ja orjanpaikkoja vapaana.
rippeli kirjoitti:Oliko Helsingissä jonkin sortin konventti viikonloppuna?
Olin lasten kanssa lintsillä ja siellä tuli vastaan nuori herra tumma puku päällä ja rinnuksissa epäilyttävän tutun näköinen rintamainos. Kuka muukaan kulkisi huvipuistossa puku päällä, kuin yli-innokas lahkonuori?
On on ja jussina uusiksi!
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"On on ja jussina uusiksi!" Miksi ei Outo puhu sen hinnasta ? uskontojen uhrien tuki ry:n toiminta, verensiirtokuolemat ?

Pelkästään tuommoisen väärän jumalan palvomisesta ja sen houkutuksista vaikka Raamattukin siitä osoittaa varoittaa.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ennen oli kaikki paremmin: safkaa sai, eikä se mitään maksanut. Kahvia ja teetäkin oli vedestä nyt puhumattakaan. Ovat tainneet sittemmin ottaa tämän raamatullisen totuuden käytäntöön nuukuudessaan (Mt 10:42).
No joo, lukuunottamatta myöhemmin sitä että vilpittömät Jehovan Todistajat kuitenkin lahjoittivat vapaaehtoisesti "sisäisesti ilmoitetun ns vapaaehtoisen suosittelusumman ruokailusta". Ja mielestäni kate oli erittäin positiivinen Seuran suuntaan (työvoima ilmaista, perunoita ja kastiketta ja porkkanaraastetta tms)

Ei myöskään ole poissuljettua se, että jotkut vilpittömät Jehovan Todistajat edelleen pistävät konventtien yhteydessä lahjoituksiin EDELLEEN tämän ruokaosuuden + muut lahjoitukset. Ikäänkuin vanhasta muistista, vaikka omia eväitä syödään. (yötä ollessa sitten ehkä visa vinkuu ja viini virtaa ja laulu soi)

Luulisin että konventtien väkimäärä voisi olla hyvä intressi konventtipaikan välittömään läheisyyteen sijoitetuille grillikojuille, yrittäjille tms (lupien kera). Mutta jos kojuja enemmälti kertyisi konventtipaikan lähettyville (ja agentti smithit havaitsevat tämän) niin voisin kuvitella miten konventissa ohjeistetaan vilpittömiä Jehovan Todistajia taukojen yhteydessä...

Annan vinkin FIN Seuralle. Vettä voi jakaa vapaasti, mutta kannataisiko pistää lahjalaatikoita vedenottopisteen lähettyville, ja suositella jäsenistölle ottamaan osaa kustannuksiin vapaaehtoisin lahjoituksin kuten vedenjakeluun. Luulisin että jotkut vilpittömät Jehovan Todistajat pistäisivät killingin tai pari ko tarkoitukseen. On myös mahdollista että jotkut liberaalimmat vilpittömät Jehovan Todistajat täyttävät vesipullon WC:ssä ilman kustannuksia tai ilman vapaaehtoista lahjoitusta.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

RaM kirjoitti:...kauanko se lahko laskee väärän uskonnon häviämisessä kaikestaan aikaa menevän... sen kun pitäisi ehtiä tapahtua vielä tässä lopun välissä. :shock:
Kysymyksen voisi esittää vertailemalla sitä 1925-maailmanloppuun, silloinhan kaikki uskonnot (jehovantodistajuus on tunnustettu uskonnoksi vasta noin 60 vuotta sitten) hävitettiin 1918, maalliset hallitukset luhistuivat 1920 ja siionistinen järjestys astui voimaan maapallolla 1925. Jos meninki on samaa luokkaa nykyään, niin kahta vuotta pitempään ei SB:n kanssa menisi ja siitä viisi vuotta maailmanloppua, mutta ei enää siionismia koska vanhan ajan arvokkaat pettivät ryyppyseuraa odotelleen Rutherfordin, eivätkä viitsineet kuoriutua mullasta. Ei, vaikka heillä oli työpaikka, kämppä, auto ja partavettäkin odottamassa Amerikassa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Seuran todistaja kirjoitti:...me todistajat joudumme kuuntelemaan niitä kierrätyspuheita - "kiire on, loppu on taas lähellä" - kolme päivää.
Nyt jäi pois se kuinka megalomaanisen virkistävää ja arvokasta esitetään uuden valon olevan. Siis tilanteen, jossa aika ajaa Vt-seuran selityksen ohi ja liikkeelle on laskettava uusi selitys. Itse muistan kuinka naiivina jehovantodistajana pidin noita uusia selityksiä osoituksena jumalan vaikutuksesta, nyt tuo silloinen naiivius hävettää kun oppimuutosten raadollinen todellisuus on selvinnyt.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Outolintu

Vieras kirjoitti:"On on ja jussina uusiksi!" Miksi ei Outo puhu sen hinnasta ? uskontojen uhrien tuki ry:n toiminta, verensiirtokuolemat ?

Pelkästään tuommoisen väärän jumalan palvomisesta ja sen houkutuksista vaikka Raamattukin siitä osoittaa varoittaa.

Minä voin puhua ainoastaan omista kokemuksistani, uutn toiminnasta minulla ei ole mitään kokemusta,
verensiirto kuolemista en tiedä mitään, miksi siis sellaisesta puhuisin? :roll:
Vieras

"miksi siis sellaisesta puhuisin?" -siksi että puhuisit mainoskalun kohteesta myös siltä osin kuin se ei ole näkyvissä, keskipäivään asti kirkastuvan auringonpaisteen valaisemana, vaan on taustapuolella ja varjossa.

Siihen puhumiseen liittyy myös yksi lahkolaiselle käsittämätön moraalinen näkökanta, vastuun ottaminen toiminnastaan, esittelemällä tuotteen mukana tulevat tuotteen vastenmielisemmät piirteet

"pidin noita uusia selityksiä osoituksena jumalan vaikutuksesta, nyt tuo silloinen naiivius hävettää kun oppimuutosten raadollinen todellisuus on selvinnyt." -elikkä niin kauan kuin outo ei tätä asiaa tajua, hän elää harhojen vallassa. Yleensä harhojen vallassa eläminen on jo maallikonkin mielestä vakavampilaatuinen psyykkinen häiriö, mutta tässä tapauksessa ei lahkolainen saa vapaita käsiä harhoilleen, vaan vartiotorniseura pitää häntä ohjaksissaan ja se merkitsee kassavirran luomista sinne USA:aan mistä muutkin lahkot tapaavat tulla, kuten mormoonit ja uusimmista tulokkaista scientologit.

Mutta harhat ovat voimakkaat ja seuran ote niin voimakas, että pelottava on mahti, esim. joukkoitsemurha olisi myös mahdollinen, kuten Guyanan viidakossa jollakin muulla lahkolla aikoinaan. Ainoa lohdulliseen suuntaan viittaava piirre on, että toiminnan suuntaviivojen perusteet ovat ennustettavissa. Arvaa miten. No kun lahko on koko olemassaolonsa ajan osoittanut ylimmäksi tavoitteekseen rahan keräämisen, tulee toiminta noudattamaan jatkosssakin liike-elämän sääntöjä mukautumisessaan yhteiskuntamuutoksiin. Maallikolle ehkä silmäänpistävästi tällaisina muutoksina olisivat verensiirtokiellon sanamuodon mukaileminen jotta bulgarialainenkin raha saataisiin sinne Brooklyniin, samoin äänestyskiellon muuttaminen teknisesti myöskin markkina-alueen vuoksi.
Outolintu

Vieras kirjoitti:"miksi siis sellaisesta puhuisin?" -siksi että puhuisit mainoskalun kohteesta myös siltä osin kuin se ei ole näkyvissä, keskipäivään asti kirkastuvan auringonpaisteen valaisemana, vaan on taustapuolella ja varjossa.

Siihen puhumiseen liittyy myös yksi lahkolaiselle käsittämätön moraalinen näkökanta, vastuun ottaminen toiminnastaan, esittelemällä tuotteen mukana tulevat tuotteen vastenmielisemmät piirteet

"pidin noita uusia selityksiä osoituksena jumalan vaikutuksesta, nyt tuo silloinen naiivius hävettää kun oppimuutosten raadollinen todellisuus on selvinnyt." -elikkä niin kauan kuin outo ei tätä asiaa tajua, hän elää harhojen vallassa. Yleensä harhojen vallassa eläminen on jo maallikonkin mielestä vakavampilaatuinen psyykkinen häiriö, mutta tässä tapauksessa ei lahkolainen saa vapaita käsiä harhoilleen, vaan vartiotorniseura pitää häntä ohjaksissaan ja se merkitsee kassavirran luomista sinne USA:aan mistä muutkin lahkot tapaavat tulla, kuten mormoonit ja uusimmista tulokkaista scientologit.

Mutta harhat ovat voimakkaat ja seuran ote niin voimakas, että pelottava on mahti, esim. joukkoitsemurha olisi myös mahdollinen, kuten Guyanan viidakossa jollakin muulla lahkolla aikoinaan. Ainoa lohdulliseen suuntaan viittaava piirre on, että toiminnan suuntaviivojen perusteet ovat ennustettavissa. Arvaa miten. No kun lahko on koko olemassaolonsa ajan osoittanut ylimmäksi tavoitteekseen rahan keräämisen, tulee toiminta noudattamaan jatkosssakin liike-elämän sääntöjä mukautumisessaan yhteiskuntamuutoksiin. Maallikolle ehkä silmäänpistävästi tällaisina muutoksina olisivat verensiirtokiellon sanamuodon mukaileminen jotta bulgarialainenkin raha saataisiin sinne Brooklyniin, samoin äänestyskiellon muuttaminen teknisesti myöskin markkina-alueen vuoksi.
Just 4 U!
Vieras

Käykö outo jo sotaa jossa nokkelalta tuntuu sellainenkin, joka ei ehkä lopulta nokkelaa ole. Eikö se ole paljastavaa ?

Eihän lahko saa ajattelua kieltää. Ei siihen tarvitse suostua.
Outolintu

Vieras kirjoitti:Käykö outo jo sotaa jossa nokkelalta tuntuu sellainenkin, joka ei ehkä lopulta nokkelaa ole. Eikö se ole paljastavaa ?

Eihän lahko saa ajattelua kieltää. Ei siihen tarvitse suostua.
Piti olla toi linkki mukana mut unohdin sen siitä, hehe!
http://www.youtube.com/watch?v=0ehaAxzs ... re=related
Vieras

Ei tuolla linkillä ole mitään tekemistä tämän palstan aiheen kanssa. Sillä on tekemistä lahkotekniikoiden kanssa. Hyvinkin rivoja viestejä on laitettu sekaan kun jehovantodistajuudesta on keskusteltu.
Outolintu

Vieras kirjoitti:Ei tuolla linkillä ole mitään tekemistä tämän palstan aiheen kanssa. Sillä on tekemistä lahkotekniikoiden kanssa. Hyvinkin rivoja viestejä on laitettu sekaan kun jehovantodistajuudesta on keskusteltu.
Jos mä olen sun mielestä rikkonu palstan sääntöjä niin ilmoita ylläpitäjille.
Mä olen parhaani mukaan yrittäny kertoa sulle kuka olen, mistä tulen ja miksi tänne kirjoittelen.
Mä jatkan tällä palstalla ainoastaan omien kokemusten ja ajatusten jakamista, en osallistu sun sotaasi.
Vieras

"Jos mä olen sun mielestä rikkonu palstan sääntöjä niin ilmoita ylläpitäjille" -minä en ole ottanut esille näkökohtaa mahdollisesta sääntöjen rikkomisesta.

"olen parhaani mukaan yrittäny kertoa" Kiinnostuneena luettu ja palstan keskustelutarkoituksessa kommentoitu.

"ainoastaan omien kokemusten ja ajatusten jakamista" -jakoon on tullut, ilmeisestikin kaikki. Toivottavasti myös herätetyt vasta-ajatukset, keskustelupalstallahan tässä ollaan.

"en osallistu sun sotaasi" -tästä tulee jostain syystä mieleen se teokraattinen sodankäynti. Onko muut sodat kielletty ?
Japi-40
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Outolintu kirjoitti:
Seuran todistaja kirjoitti:
Outolintu kirjoitti:No mutta kaikin puolin hauska reissu vaikka ottikin voimille.
Olit vain yhden päivän, mutta me todistajat joudumme kuuntelemaan niitä kierrätyspuheita - "kiire on, loppu on taas lähellä" - kolme päivää. On siinä takapuoli kovilla ja aivojen on vaikea käynnistyä maanantaina työviikkoon oltuaan kolme vuorokautta virransäästöllä.
Olen pahoillani pakaroittesi puolesta, mulla ei yläpää meinaa kestää... :lol:

Jaakko, oli eväät mukana, näin oli neuvottu. Vettä oli ilmaiseksi tarjolla.
Vieläkö on niin ettei suositella käymään syömässä jäähallin lähellä olevassa Mc Donaldsissa.
Vaan pitääkö tulla toimeen vain vedellä ja leivällä.
Vastaa Viestiin