Äiti ja viina

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Mun äidille riittää uskon perustaksi se , että "paratiisissa sitten avataan uudet kirjakääröt ja kaikki selviää" ,joten hän on jo mielenhallinnassa. Minua oksettaa jo noin yksinkertainen suhtautuminen ja inhottaa joutua puhumaan puhelimessa noita , "mutta , eihän paratiisissa lihaa tarvita , onhan sieniä metsissä" - juttuja.

Jokaiseen järkevään asiaan mitä koitan ottaa esille - tulee tyhmä yksinkertainen puolustus.
En viitsi enää vaivautua , alan soveltamaan rankasti ikuisen kiinnostuneen taktiikkaa.
:o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:..."paratiisissa sitten avataan uudet kirjakääröt ja kaikki selviää"...
Raamatun mukaan kirjakäärö piti avattaman jo ajanlaskumme alussa, jolloin Jeesuksen piti palata klaaraamaan asiat. Paluita on sittemmin ollut näihin päiviin asti eri liikkeiden esittäminä. Vt-seura on kunnostautunut ennustelualalla vasta 1800-luvulta lähtien.
...inhottaa joutua puhumaan puhelimessa noita , "mutta , eihän paratiisissa lihaa tarvita , onhan sieniä metsissä" - juttuja.
No joo, tossa suhteessa raitis jt-mutsi on helpompi vaihtoehto.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Isazkar
Viestit: 6
Liittynyt: 04.02.2011 20:32

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Isazkar »

Se on kyllä tosiaan mieltä ylentävää, kun äiti alkaa kännipäissään julistaa maailmanloppua ja sössää siinä sivussa, kuinka sillä ja sillä tuttavalla on alkoholiongelma ja käyvät vieraissa ja hyh hyh, kaikkea nuo maailmalliset tekevät ja ite on niin soosissa, että puolet sanoista pitää arvata.
Hoh, hoi, sitten ihmetellään, kun niin vähä ihmisiä "löytää totuuden"! Kannattaisko kokeilla tuota saarnaamishommaa selvinpäin???
Onneksi on sen verran välimatkaa, ettei tarvi usein nähdä, puheluiden ajoitus on tärkeää. OLETAN äitikullan olevan aamuisin selvänä (ei aina) ja soitan silloin.
Jossain jutussa tällä palstalla nimim. punainen kertoi, että hän on oppinut mestariksi tunnistamaan valehtelevat ihmiset ja se on kyllä myös kohdallani tapahtunut. Johtunee siitä, että olemme nähneet niinpaljon teennäisyyttä, alkoholismia, selittelyä ja valehtelua aikojen alusta asti.
Olen mestari vaistoamaan ihmisten tunteet ja pelot ja ahdistukset ja sen, miten kenenkin kanssa pitää puhua. Selvisin teininä jopa viiden miehen raiskausyrityksestä, kun vaisto sanoi heti, kehen pitää vaikuttaa, kehen pystyy vaikuttaa ja kuinka kuuluu puhua. Lopulta he päästivät minut pois.
Kun seurakunnan vanhin kännissä alkoi räplätä sukuelimiä, kun olin 12v ja kysyi myöhemmin "et kai ole kertonut kenellekkään", kyllä siinä karisi kertaheitolla tälläiset toisarvoiset asiat, kuten luottamus, turvallisuudentunne, kunnioitus, usko kauniiseen parisuhteeseen ja romantiikkaan.
Tilalle on astunut pelkojen ja varautuneisuuden lisäksi armoton laskelmointi ja kyynisyys ja joskus epäilen olevani psykopaatti ja narsisti.
Näiden vaistojeni vuoksi minulla on ollut aina paljon "ystäviä", tulen ihmisten kanssa loistavasti toimeen ja saan aina työpaikan, jota haen, mutta en tunne ketään ystäväkseni ja ahdistun, kun ihmiset tunkevat väkisin seuraan. Tässä maailmassa ei tosiaankaan ole yhtäkään ihmistä, jonka tuntisin ystäväkseni. Juttelen kaikkien kanssa tiettyyn rajaan asti ja voin olla jopa "paljastavinaan" salaisuuden, jos siitä on hyötyä, mutta oikeasti en paljasta mitään.
Kiitos jt-vanhempien alkoholismin ja piinan ja seurakunnan epäoikeudenmukaisuuden ja alkoholismin, persoonallisuuteni on pirstoutunut jo nuorena, enkä ole ammattiapuyrityksistä huolimatta saanut sitä kasattua.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Ny se äiti taas soitti ja sano, että aikoo lopettaa juomisen ja mennä kesällä kasteelle, ja hyvin juhlallisesti lupasi etä tämä kerta on sitten viimeinen juomiskerta. Tälläkin kerralla hän kuulemma ryhtyi juomaan vain sen kunniaksi kun lääkäri oli sanonut että terveys äitillä hyvä.

No , entäs jos terveys ois ollu huono, no sitten oltais juotu lohdutukseksi. Kyllä mää toisaalta ymmärrän tän , koska olen ollut itsekkin suorastaan rappioalkoholisti, ja lupaillut ja toitottanut samanlailla raittiiksi tulemista, kuin äitinikin.

Mutta kyllä se silti keljuttaa, kun tietää että päissään annetut lupaukset ovat vain suuria haaveiluja, niistä ei mitään tule...

Sitten hän sanoo minulle että, saatana on saanut minut otteeseensa pois Jehovan luota, vaikka olen raitistunut. Sanoinkin hänelle että ai, antoiko se Saatana minulle raittiudenkin.
Kun rupesin Jt:ksi , alkoi ryyppäys - kun tulin takaisin maailmaan - raitistuin. :o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Olen aikas paljon moittinut äitiäni tässä ketjussa, mutta nyt olen viimein alkanut hieman ymmärtää häntäkin.

Aiemmin ajattelin aina vihoissani ja katkeruudessani , että miten äiti on voinut olla niin tyhmä, mutta nyt ymmärrän että hän on ollut liian kiltti ja hyväntahtoinen toisia ihmisiä kohtaan, ja häntä on käytetty hyväksi. Hän ei ole voinut puolustaa itseään ,koska hänet on lapsuudessa opetettu tottelevaiseksi väärällä tavoin.

Hänet on myös pantu vasiten paksuksi valehtelemalla , että temput voi tehdä tulematta raskaaksi. Tautisella ja likaisella mulkulla vielä.

Olen sanonut hänelle, että niin kauan kuin hän ei ole käynyt kasteella - vastustan hänen menoaan kasteelle, mutta jos hän sitten kuitenkin menee niin hyväksyn sitten hänen kasteensa , enkä enää vastusta.

Olen ajatellut , että kun hän on vanha ihminen jo, niin jos hän menee kasteelle , niin paremminkin minun täytyy sitten tukea hänen uskoaan , ettei hän vaan ajautuisi uskon haaksirikkoon, siksi minä en ole ainakaan se joka saattaa hänet uskon haaksirikkoon. :|
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Nyt äiti väitti että minä olen ryhtynyt vääräksi profeetaksi...

...kerroin hänelle siitä kuinka vartiotorniseura on ennustellut väärin harmageddonin ajankohtia, että Harmageddon on raamatussa paikka jossain , että ilmestyskirjassakin todetaan että jumalan viholliset koottaisiin paikkaan, jonka nimi on Harmageddon.

Kerroin myös , että on parempi ottaa suora yhteys-Luojaan.Sanoihan Jeesuskin että kukaan ei voi lähestyä isääni muuten kuin minun kauttani, siis mihin äitirukka sinä sitä uskonnollista järjestöä siinä välissä tarvitset.

Suora mutkaton yhteys se olla pittää, nii ei pääse tommoset outokatseiset lahkojohtajat pääse omistamaan Jumalaa itsellensä, sanon mie. Ja jos siihen Luojaan sitten ei saa yhteyttä , nii kai sitä ei sitte ole sille ihmiselle ainakaan.

Luoja on kait on-off tyyppinen, joillekkin se on ja joillekkin ei , ei siinole kahta puhetta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mulle se on aina ollut off-tyyppi, en tiedä mix. Uskovaiset aina sanoo kuinka ne saa nii paljon jumalasuhteestaan. Mä en oo saanu siitä koskaan mitään kiksejä. Usko ei tuu kaikille... Eniten ihmetyttää et mut tällä perusteella pitäis tuomita helvettiin/ikuiseen kuolemaan?!? Kuolemaan, niih, se meitä kaikkia kohtaa, mutten usko että sen jälkeen on enää mitään...

"niin kuunnellaan vaan taivasta, se vaikkei vastaakaan -
on nukahtanut jumala, tai jatkaa luomistaan
kai avaruuden tuolla puolen, jossain, missä lie -
saan vastauksen, kunhan kuolen, mutta on tää
pitkän pitkä tie..." - Hector, kuunnellaan vaan taivasta
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

No nysse äiti on sekaantunut johonki naapuriporukkaa, menny pyytään apua pyöränsä korjaukseen ja oikeen huumejengiläisiltä.

Olivat alkaneet juottaan äitiä, ja kehumaan häntä kauniiksi ja imarrelleet, tarjonneet kaljaa. No onneks äitillä sen verra hälytyskellot soivat päässänsä että lähti siinä vaiheessa pois kun kaksi nuorta miestä meni vessaan piikittämään itseensä huumetta.

Hädissää soitti mulle että ne vainoavat häntä, selitin että ne haluaa äitin rinkiin, koska ei mikään ole niin hyvä ringissä kuin eläkeläinen jolla on säännölliset tulot.

Käskin hänen lähteä Mikkelistä pois ja tulla tänne mun luo Turkuun joksikin aikaa. On se pöljä, oli menny ottamaan rahaakin lainaksi huumeveikoilta, on se saatana pöljä.

Lähetin sille rahaa, että pääsee tänne mun luo junalla, autan sitä kuiville , on ryypännyt jo kuukauden putkeen.
On se hankala kun pitää auttaa omaa äitiään elämän perusasioissa, vaikka pitäis olla toisteppäiten. :o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Lainasin äitille 70e että pääsis tänne mun luo turkuun pakoon sitä juomakierrettänsä, ja nyt se soitti ihan kaatokännissä, oli alkanu juomaan niitä rahoja...
...arvatkaapa tuntuuko pahalta... ja tuntuu siltä että taidan olla edelleen tyhmä, kun menen lainaamaan rahaa tuomoselle paskiaiselle.

Taidampa panna välit lopullisesti poikki äitiin , oon niin vihanen ja vihanen itselleni taas, että olen niin heikko että minua voidaan näköjään aina pettää.

Paniskohan kaiken siliäks ja lähtis vaikka polkupyörällä Roomaa kohti ajeleen hissukseen, etelän maillahan sitä vois nukkua vaikka veneen alla tai missä vaan, teltassa. Ja sitte ku tulis kylmä liikaa nii kuolis pois, tämmöne saatana tyhymä paska.

Pahinta tässä kaikessa on se kun omat vanhemmat on niin kieroja että pettävät jopa lapsensa kaikin tavoin, mua niin väsyttää ja se että oon taas antanut huijata itseäni, miksikähän minä olen niin hyväuskoinen, onneksi olen jo 43v. ei ole elinaikaa ainakaan kun 40 vuotta jäljellä , jos 83 vuotiaaksi elän.

Ja tiedän että pitää ainakin niin vanhaksi elää, kun tuo sydän on vahvaa tekoa mejät suvussa, ja ennen pettää muut elimet ja sydän se vaan hakkailee.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Rauski

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Rauski »

Jarkke!

Suhde alkoholiongelmaiseen läheiseen, olkoon hän sitten vanhempi, nuorempi tai lapsi, on erittäin vakavasti otettava asia.

Tällä palstalla saat aivan varmasti myötätuntoa, sekä kuulla samanlaisia kokemuksia kuin sinulla on. Mutta riittääkö se?

Suosittelen sinulle myös, tämän sivuston lisäksi, toistakin vertaistukijärjestöä, joka on auttanut sinun tilanteessasi olevia henkilöitä, ympäri maailmaa, jo vuosikymmenien ajan, ja hyvällä menestyksellä.

He toimivat myös Suomessa 1335 jäsenen voimin.

http://www.aal.fi/keskustelu/index.php

Rekistöröidy jäseneksi (ei minkäänlaisia velvotteita), jolloin pääset osioihin joissa toiset samanlaisissa tilanteissa olevat kertovat kokemuksistaan. Voit ehkä samaistua heihin, ja saada voimia tsemppaamaan omassa vakavassa tilanteessasi.

Yst.terv. /Rauski

Edit: AAL:n jäsenistössä on useita jt-taustan omaavia. Tiedustele vaan rohkeesti.
Jos haluat, niin voin mahdollisesti välittää sinulle yhteyshenkilön, jonka kanssa voit ensin privaatisti keskustella.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Joo kiitos, täytyy kokeilla sitäkin palstaa, että sais jotain tolkkua tähän elämään.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ja tässä lähimmät yhteystiedot:
Turku: Keskiviikon ryhmä on lopetettu, sunnuntain ryhmä jatkaa normaalisti Su 17.00, Sirkkalankatu 15 D. Yhteyshenkilö: Anna 050-4989519 (Nämä tiedot löytyvät netistä AAL:n alta.)
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ja tässä lähimmät yhteystiedot:
Turku: Keskiviikon ryhmä on lopetettu, sunnuntain ryhmä jatkaa normaalisti Su 17.00, Sirkkalankatu 15 D. Yhteyshenkilö: Anna 050-4989519 (Nämä tiedot löytyvät netistä AAL:n alta.)
Kiitos, menen käymään siellä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

No nysse äiti tempun teki, otti ja meni kasteelle. Vähän kyllä huolestuttaa, kun se nyt kasteen jälkeen mulle soitteli ja sano, ett on ottanut muutaman kaljan mutta että tarkoitus on lopettaa alkoholi kokonaan.

Sanoin hänelle että tuen hänen jehovantodistajuutta tästä lähtien niin hyvin kuin pystyn, enhän halua että hänen yrityksensä päätyisi uskon haaksirikkoon, joten tuen häntä enkä enää vastusta.

Äiti on jo vanha ja ei sillä siten ole enää väliä , jos loppuelämänsä tuhlaa jt-kerhossa.

Mutta huolestuttaa nyt se, että milloin tulee ensimmäinen viinaputki kasteen jälkeen, tai sitten ei tule - riippuu äidin uskon määrästä varmaankin.

Äiti on kuitenkin aika paljon samanlainen kuin minä monessa suhteessa, ja pelkään hänen ajautuvan uskon haaksirikkoon viimeistään 3 vuoden kuluttua äsken tapahtuneesta kasteesta lähtien.

Toivottavasti näin ei kävisi, epäilen ettei hän kestäisi sitä, ja saattaisi kuolla.

No ei se ainakaan sitten ole minun syyni kun olen varoitellut häntä monen vuoden ajan ottamasta tuota hirveää askelta.
:o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:No nysse äiti tempun teki, otti ja meni kasteelle. Vähän kyllä huolestuttaa, kun se nyt kasteen jälkeen mulle soitteli ja sano, ett on ottanut muutaman kaljan mutta että tarkoitus on lopettaa alkoholi kokonaan.
En haluaisi tuottaa pettymystä, varsinkaan Juhannuksena. Alkoholismi on sairaus ja siihen äitisi on sairastunut. Avaimet ongelman ratkaisuun ovat yksin hänellä. Me muut emme voi asialle mitään. Toivon silti kanssasi, että hänen yrityksensä onnistuisi, mutta pahoin epäilen. Kenties muutaman viikon tai hieman toista kuukautta jaksaa sinnitellä.

Emme voi, eikä meidän tarvitse ottaa syyllisyyttä niskoillemme aikuisen ihmisen ratkaisusta, mutta ymmärrän tämän tuntuvan Sinusta raskaalta. Toisinaan on niin, että täytyy pelastaa itsensä, ellei toista voi. Esitän myötätuntoni ja uskon Sinun jaksavan ja kykenevän pitää huolta itsestäsi. Tämän osoittaa jo se, että otit asia täällä esille.

Tässä eräs tutustumisen arvoinen linkki henkilöltä, joka kyllä tietää, mistä höpisee.
Vastaa Viestiin