Tärkeily

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Tärkeily

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
nina2011 kirjoitti:Pahin viholliseni ovat porvari jt:t.
Vai voisiko kenties olla niin, että ihmisyksilön pahin vihollinen on ihmisyksilö itse.
-minä koen useinkin itseni omaksi vihollisekseni, kun taistelen kaikenlaisia mielihaluja vastaan...
Tekee mieli kaikkia epäterveelliseksi tietämiäni asioita.. :((

Tiedän että olisi terveellisempää harrastaa liikuntaa säännöllisesti-
olen salaa kateellinen niille, jotka niin tekevätkin..
Kateus kalvaa minua-
puhun pahaa ihmisistä, joilla on paljon rahaa ja matkustamismahdollisuuksia--minulla kun ei ole..
Nostan itse verenpainelukemiani korkeiksi lojumalla sohvalla ja panettelemalla netissä paremmin toimeentulevia-
hyödyllisempää olisi mennä ulos raittiiseen ilaan iltalenkille...olisi ilmaistakin..
Eksyttävä filosofio

Viesti Kirjoittaja Eksyttävä filosofio »

Lähimmäinen! Anna itsellesi anteeksi. Älä kadu äläkä kiellä itseäsi. Epätäydellisyys on sitä ihmisyyttä mikä uskovaisille on syntiä ja Saatanasta :( Rakasta ennen kaikea itseäsi. Terve itsekkyys ja terve ylpeys on vaan hyvästä. Ole huomaavainen ja halukas auttamaan lähimmäisiä mutta tee se omien rajojesi tahdissa. Jos kaipaat Jumalaa elämääsi niin etsi häntä. Kaikki tässä elämässä alkaa sujumaan hyvin kunhan ensin hyväksyt itsesi ihmisenä.
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Aika harva osaa ollla olematta kateellinen. No ei sekään syntiä ole. Minusta on ihan hyvä jos on kateellinen jostain muustakuin materiaalista.
Olen minäkin kateellinen joskus mutta yleensä ne asiat on tosiaan jotain muuta kuin materiaalia. Ehkä luonteenpiirteitä tai muuta.
Mutta eikö ihminen saa olla joskus katkera. Mulla on sellainen tila nykyään että annan tietyn ajan itselleni velloa itsesäälissä ja katkeruudessa. Esim. automatkan ja sitten lopetan. Vaatii tahtoa lopettaa mutta asia on sitten käsitelty ja ei jää katkeruus päälle. Elämän ainoa päivä on tänään. Joskus ottaa kupoliin niinkun eilen mutta asia on käsitelty ja voi taas mennä eteenpäin. Se muten hassua on kun joku toinen luulee että sille ollaan kateellisia vaikkei oikeesti olekkaan, on ehkä saanut sen käsityksen. Tai joku tulkitsee toisen väärin ja luulee että se toinen henkilö on kateellinen muttei olekkaan. :D
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Vastaa Viestiin