PoterO kirjoitti:Kovanyrkki. kirjoitti:Nämä "asianharrastajat" jaksavat minua hämmästyttää. Minua hieman potuttaa ihmiset, joilla ei ole mitään syytä ängetä valtakunnansalille, koska tietävät "totuuden totuudesta" Lisäksi se, että rääytään jehovantodistajia käymään, jotta voitaisiin asialla sitten märehtiä Veljesseurassa, menee kyllä liian pitkälle!
Mikä on sinun poittisi tuossa pelleilyssä? Kerroppa minulle se, ole hyvä!
Minulla on aivan rehellinen tarve ymmärtää sinunkaltaisia "asianharrastajia" koska minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä tuollaisiin tempauksiin motivoi?
On siis mahdollista ellei jopa todennäköistä, että tilaisuuksiin saapuu myös ihmisiä jotka saattavat jopa halveksua jehovantodistajien näkemyksiä. Tämäkin on ihan OK jos ihmiset käyttäytyvät asiallisesti, eivätkä pilaa toisten tilaisuutta. Aloituksen kuvauksen tulkitsen lähinnä huvittuneisuudeksi.
Onko todella näin?
Kärjistämällä asioihin saadaan terävyyttä.
Kehitysvammalaitoksen pihalla asiota seuraa kaksi nuorukaista. Molemmat käyttäytyvät hyvin, eivätkä he aiheuta minkäänlaista häiriötä.
Nuorukainen numero 1. kirjoittaa samana iltana natsinuoret keskustelupalstalle säälittävistä kehitysvammaisista, jotka pitäisi hänen mielestä laittaa uuniin. Lisäksi natsinuori naureskelee palstalla kehitysvammaisten kustannuksella.
Nuorukainen numero 2. kirjoittaa samana iltana hoitaja.com keskustelupalstalla ja miettii yhdessä muiden hoitajien kanssa, mitenkä voisi tulevassa työssään auttaa kehitysvammaisia.
Vaikka käytöksessä ei ollut näkyvää eroa, niin toisen nuorukaisen motiivi seurata kehitysvammaisia oli todella tuomittava. Siksi minä kysyin motiivien perään, koska minulle tuli sellainen fiilis, että tässä oli kysymys jehovantodistajien ilkkumisesta, asia mitä minä henkilökohtaisesti pidän tuomittavana. On aivan mahdollista, että olen väärässä ja siksi olisikin hienoa, jos aloittaja kertoisi toiminnalleen jonkun miellyttävän ja ylevän motiivin.
Motiiveista vielä sen verran, että pidän veljesseuraa korkeassa arvossa, koska täällä on selvästi erilainen henki, kuin edesmenneessä H2O:ssa. Veljesseuran motiivi on aivan selvästi auttaminen, aivan samaan johtopäätökseen en tullut H2O:sta tai Turvapaikasta.
Kovanyrkki.