Sanasta voimaa

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Re: Sanasta voimaa

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Aaron Hannu kirjoitti:No maapallo ei ole kokonaan suljettu systeemi, mutta lukekaaps laittamanne linkki paremmin lopussa:
Pointtini oli, että maailmankaikkeudessa kaiken kaikkiaan epäjärjestys lisäntyy. Maailmankaikkeudessa ei siis ole mitään fysikaalista kiertokulkua, josta saataisiin Johannes 1:1 tai Ilmestys 1:8 mukavasti linkittymään siihen miten ihmisen tietoisuus toimii tai ei toimi. Paitsi ehkä new age -materiaalissa.

Peace out.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Aaron Hannu

Re: Sanasta voimaa

Viesti Kirjoittaja Aaron Hannu »

No joo se on kyllä vaatinut töitä, että minä saan linkitettyä ne. Olen lähtenyt siitä, että Raamatussa ulkoistetaan yksilön vastuu - ja niin raamatullisia termejä käytettäessä piru kuin jumala ovat meissä itsessämme, mutta myös pelkoon perustuvat ominaisuudet sekä uskomuksista vapautuminen uskomaan itseään terveesti. Sana (logos) merkitsee mielestäni merkitystä, joka sisältää ajatuksen. - Sensijaan, että perustaisimme uskomisemme johonkin ulkopuoliseen hahmoon, niin voisimme yrittää arvostaa itseämme niin pajon, että Joh 1 ja 1 soveltuisi jokaiseen yksilöön.

No tämä on osittain myös osoitus, kuinka tulkinnat ja järkeily syntyvät, mutta kuten sanottua, jokainen itse tietää, mikä on totuus kussakin asiassa ja olemalla silloin rehellinen aito itsesi - olet lähimpänä totuutta. Ts ole kristus itsellesi =)
Vastaa Viestiin