SuurinBabylon kirjoitti:Mielenkiintoista, että jopa lapsia muistutetaan laittamaan viikkorahoistaan jotain säästöön "iloista antamista" varten. Onko Vartiotorniseuralla todella näin suuri puute rahasta?
Minkä nuorena oppii...
Vt-seurahan on jo pitkään tähdentänyt, että myös lasten rahat kelpaavat.
Vartiotorni 15.11.2009 kirjoitti:
Pieni tyttö, suuri sydän
ÄSKETTÄIN eräs yhdeksänvuotias brasilialaistyttö jakoi säästämänsä rahat omasta aloitteestaan kahteen osaan: toisen määrä vastasi 13:a euroa ja toisen 18:aa euroa. Pienemmän summan hän pani paikallisen valtakunnansalin lahjalaatikkoon auttaakseen seurakunnan kulujen peittämisessä. Sitten hän toimitti suuremman summan Jehovan todistajien haaratoimistoon ja liitti mukaan lyhyen kirjeen, jossa luki: ”Tahdon antaa tämän lahjoituksen maailmanlaajuiseen työhön. Haluan auttaa monia veljiä ja sisaria kautta maailman saarnaamaan hyvää uutista. Annan sen, koska rakastan paljon Jehovaa.”
Tytön vanhemmat ovat opettaneet hänelle, että hänen on tärkeää tehdä oma osansa Valtakunnan saarnaamistyön hyväksi. He ovat myös juurruttaneet hänen mieleensä, että hänen tulee ”kunnioittaa Jehovaa kalleuksillaan” (Sananl. 3:9). Olkaamme kaikki tuon tytön tavoin innokkaita edistämään Valtakunnan etuja, sekä paikallisesti että maailmanlaajuisesti!
Vartiotorni 1.11.2007 kirjoitti:
POIKKEUKSELLINEN LAHJOITUS
"Jehovan todistajien Meksikon-haaratoimisto sai seuraavan kirjeen arvostavalta 6-vuotiaalta Manuelilta, joka asuu Chiapasin osavaltiossa. Koska hän ei osaa vielä kirjoittaa, eräs hänen ystävänsä kirjoitti hänen puolestaan. Manuel sanoo: ”Isoäitini antoi minulle sian. Kun se sai porsaita, otin niistä hienoimman, ja veljet auttoivat minua kasvattamaan sen. Rakastan teitä kovasti ja lähetän lahjoituksena sen, mitä sain, kun myin sian. Se painoi sata kiloa, ja sain siitä 1250 pesoa [80 euroa]. Käytättehän rahan Jehovan työn hyväksi.”
Herätkää 8 2006 kirjoitti:
Pian isoäitinsä kuoleman jälkeen seitsenvuotias australialainen Jirah sai isoisältään lahjaksi 50 dollaria (30 euroa). Mitä poika teki rahalla? Seuraavassa seurakunnan kokouksessa hän pudotti koko summan lahjalaatikkoon. Hän selitti äidilleen: ”Leluja minulla on tarpeeksi, mutta minulla oli vain yksi mummi. Hän olisi varmasti toivonut, että panen tämän rahan lahjalaatikkoon, koska hän rakasti Jehovaa niin paljon.”
Vartiotorni 1.12.2005 kirjoitti:
Toiset avustivat rahallisesti. Veljet saivat kirjeen esimerkiksi yhdeksänvuotiaalta Abbylta, joka kirjoitti: ”Olen niin kiitollinen kaikesta työstä, jota teette – kaikkien niiden hienojen kirjojen valmistamisesta. Saatan pian tulla käymään. Isä sanoi, että ensi vuonna! Minulla on sitten nimilappu, niin että tunnette minut. Tässä on 20 dollaria uutta painokonetta varten! Ne ovat viikkorahojani, mutta haluan antaa ne teille.”
Vartiotorni 15.4.2000 kirjoitti:
Antaminen joka on kallisarvoista Jehovan silmissä
Jehovan todistajien Mosambikin-haaratoimisto sai seuraavanlaisen kirjeen:
”Olen seitsemänvuotias poika. Käyn vielä alakoulua. Lähetän tämän rahan, jonka ansaitsin kasvattamastani kananpojasta. Myin sen 12000 meticalilla [hieman alle 6 markalla]. Kiitän Jehovaa siitä, että elämäni ensimmäinen kananpoika sai kasvaa aikuiseksi kukoksi. Haluaisin, että lahjoitukseni käytetään Jehovan valtakunnan työhön.
PS Isä auttoi minua tämän kirjeen kirjoittamisessa.”
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja