Milloin Jeesus itse sanoi saaneensa vallan taivaassa?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Jaakko Ahvenainen

Re: Milloin Jeesus itse sanoi saaneensa vallan taivaassa?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Make, suo anteeksi pöllöilyni. Esitetyssä piirakassa kristittyjen lukumääräksi mainitaan 33,32 %, siis 1/3 ei 2/3, mikä mun olis tullut lonkalta tietää ja mikä itse asiassa alitajunnassani pyöri. Mun virhe, myönnän. Kuten taisin Sulle joskus postata, mun ajatus ei nyt aina oikein kulje. Oikeassa olet, 2 mrd on ihan passeli luku. :oops:
Kapula

Viesti Kirjoittaja Kapula »

Markku Meilo kirjoitti:
SuurinBabylon kirjoitti:Kaikki tämä on sellaista, mitä VT-seura ei ole koskaan saavuttanut vaikka mukamas omaa suoran laajakaistayhteyden taivaaseen.
Olen useamman kerran kysellyt jehovantodistajaksi mielletyiltä kirjoittajilta sitä vuosisataa, jolle he haluaisivat palata. koska heidän mukaan maailma on kaiken aikaa menossa pahempaan. Yhtä monta kertaa olen jäänyt ilman vastausta, sen sijaan nuo jt-kultin jäsenet ovat venyneet mitä ihmeellisimpiin selittelyihin.

Vt-seuran laajakaistayhteys on tuottanut ainoastaan odotteita, joita kaikkia on yhdistänyt se, että ovat jääneet täyttymättä.
Markku, poikkeus tekee säännön.. Kysyppä myös minulta. JT.

Vastaukset kysymyksiisi:

1. Vuosisata, 1800-luku (syy) oli aikaa jolloin ihminen + tiede kehittyi rajusti eteenpäin + teollistuminen+ koneet ym. siksi tälle vuosisadalle, ei siis tekemistä VT-seuran höyryjen kanssa.

2. Maailma menee kokoaika parempaan suuntaan. Seura tuokin aina pa***aa esille, värittäen tai unohtaen mainita lieventäviä haaroja. Tarkoitus on kuten mainitsit. Kaikki menee kokoaika huonompaan suuntaan. Seuran kannalta kyllä :lol:

3. Venyinkö ihmeellisiin selityksiin? En mielestäni nyrjäyttänyt edes nilkkaani :wink:

ps. miksi yksityisviesti on poistettu kohdaltasi?
Scribere est agere - To write is to act
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kapula kirjoitti:Markku, poikkeus tekee säännön..
Itse edustan koulukuntaa, jossa tuo käänetään "poikkeus koettelee sääntöä" -mallisesti.
Vastaukset kysymyksiisi:

1. Vuosisata, 1800-luku (syy) oli aikaa jolloin ihminen + tiede kehittyi rajusti eteenpäin + teollistuminen+ koneet ym. siksi tälle vuosisadalle, ei siis tekemistä VT-seuran höyryjen kanssa.
Saatan olla väärässäkin, mutta tuntemani tiede kehityy edelleen, eikä teollisuudenkaan kaikkia haasteita ole kyetty täyttämään. Vaan ei kai siinä mitään jos joku haluaa vaihtaa lääkärinsä 1800-luvun puoskaroijaan odottaessaan silloisia kulkutauteja, vastustaisi orjuuden lakkauttamista ja naisten tasa-arvoa. Ja haluaisi tietysti torjua itseltään kaikki nykyaikaiset sähkö- ja elektronikkalaitteet ja tehdä työnsä 1800-luvun menetelmin, etupäässä hevostyöntöisesti sekä kotiinsa tunnelmallisen valaistuksen öljyllä ja kynttilöillä, puulämmitystä unohtamatta. Vaihtaisi lyhyempään elinajanodotteeseen ja haluaisi korkeamman lapsikuolleisuuden. No vaimon ja lasten suhteen ei sitten suurempaa eroa olisikaan, sehän on Vt-lyriikassa edelleen raamatunaikaista mallia.

Mitä taas tulee mainittuihin Vt-seuran höyryihin, niin 1800-luvun yhteiskunnassa oli samantasoiset höyryt vallalla huomattavasti laajemmin kuin koskaan 1900-luvulla, noituutta ja taikauskoa unohtamatta. Esimerkiksi Suomessa kirkon rangaistusoikeus poistettiin vasta 1800-luvun puolivälissä. 1800-luvulla oli uskonnottomana esiintyminen huomattavasti epäterveellisempää kuin tänään.
3. Venyinkö ihmeellisiin selityksiin? En mielestäni nyrjäyttänyt edes nilkkaani :wink:
Kiitos vastauksesta, se oli ensimmäinen laatuaan. Ainakaan minua se ei saanut kaipaamaan 1800-luvulle.
ps. miksi yksityisviesti on poistettu kohdaltasi?
Rauhoituspyrkimyksessä
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ja sosiaalitoimistojakaan ei ollut 1800 -luvulla.

Osataan siellä Ruåttissakin, nimittäin tyytymätön oli kirjoittanut netissä että siellä pitäisi ulostaa päivittäin koeputkinäyte josta voisivat haistella että mitä on ollut varaa syödä.

Mutta 1800 -luvulla oli Suomessa velkaorjuus. Senkö jälkeen lie tullut se konkurssi. Sitten jo uutta on että velat vanhenevat. Sehän merkitsee että riskinarviointi ja riski siirtyy enemmän pankille, mikä oikein onkin, inhimillisesti katsoen ja ajatellen missä asiantemus pitäisi olla. Liekö vartiotorni puolustellut tuota velkojen vanhentumista vanhoissa numeroissaan, esim. niissä joissa tiedettiin elinsiirron olevan ihmissyöntiä.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieras kirjoitti:Ja sosiaalitoimistojakaan ei ollut 1800 -luvulla.
Ei ollut nykyisiä eläke- eikä muita avustusjärjestelmiä, eikä ollut nykyisiä kouluttautumis- ja opiskelumahdollisuuksia. Sen sijaan oli esimerkiksi yläluokan mielivaltaa, oman käden oikeutta ja muuta demokratialle vierasta menoa. Mutta 1800-luvulle kaipaavahan ei demokratiaa kaipaakaan.
Vastaa Viestiin