Paatero harkitsisi 80-lätkän palauttamista nuorille

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Kannatatko 80-lätkän palauttamista?

Kannatan
4
36%
En kannata
7
64%

Ääniä yhteensä: 11

Viljo

Re: Paatero harkitsisi 80-lätkän palauttamista nuorille

Viesti Kirjoittaja Viljo »

sinner74 kirjoitti:Pitäisi tietysti ensin pohtia, pystyykö poliisi valvomaan ettei henkilö aja asteikossa korkeammalle arvostetun henkilön lätkällä, tai ettei lätkäjätkien ylläpitämä väärennettyjen lätkien kauppa romuta koko systeemiä.
Heikko on sinun uskosi poliisiin! Täytyy vaan lisätä poliiseja tarpeeksi, jotta väärinkäytökset saadaan karsittua joukosta.
Viljo kirjoitti:Olen varma siitä, että muut tienkäyttäjät antaisivat tietä vitostason kuljettajille.
Tuo on melko optimistisesti ajateltu.
Ehkä en oikeasti ollut ihan niin varma kuin kirjoitin. Mutta nämä ovat hauskoja ajatusleikkejä. Tosiasia kuitenkin on, että ajoluvan saa monet sellaiset, joita ei vaan kehdata useampia kertoja hylätä (olen ollut vähintään yhden tällaisen kyydissä - ja pelkäsin). :)
Viimeksi muokannut sinner74, 08.09.2012 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus fixitty
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Markku Meilo

Re: Paatero harkitsisi 80-lätkän palauttamista nuorille

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Viljo kirjoitti:Olen varma siitä, että muut tienkäyttäjät antaisivat tietä vitostason kuljettajille.
Jos unohdetaan se miten takaa tuleva vitostason tienkäyttäjä saadaan erottumaan ja havaittua, niin jonkin verran tietä käyttäneenä olen taipuvainen ajattelemaan ettei ajatus toimi. Ongelmat keskittyvät paljolti pieniin ryhmiin, joita ei sitten kiinnosta kyseinen ongelma. Rattijuoppouden uusijat ovat hyvä esimerkki, säännöllisesti ylinopeussakkoja saavat (mulla sakkoja tuli aktiiviaikaan ainaostaan 1/100000 km, eli pääsääntöisesti kerran vuodessa, kun oli elektroniikka apuna) ja autoja virittelevät.

Liikenne on pitkälle omanlaistaan pyskologiaa ja lisäksi se perustuu sääntöihin ja toimintoihin, jotka havaitaan pääsääntöisesti etualalta. Eräs alan proffa kuvasi liikennettä kunkin kuljettajan sisäistämäksi malliksi ja minusta se kertoo oleellisen.

Noin kahden miljoonan ajamani kilometrin pohjalta ajattelen kuljettajien luokittelun rikkovan nykytilanteen entistä vaikeammin hallittavaksi. Jo nyt liikenteessä on sekunneissa tehtävä toimintapäätelmiä, joiden oikeutusta käräjäoikeus sitten saattaa punnita pitkään ja rauhallisesti.
Vastaa Viestiin