Ei välttämättä näin. Työttömyyskassasasta saattaa olla hyötyä, liitosta ei välttämättä. Toisaalta, kun ei saa työttömyyspäivärahaa, saa yhteiskunnan suomat edut vähentämättöminä.Pehmoluopio kirjoitti:Minä en kuulu liittoon. Osa-aikaiselle ei ole mitään hyötyä työttömyyskassasta.
JT:t ja lakko
Valvoja: Moderaattorit
- Jaakko Ahvenainen
-
AchanBeroean
Re: JT:t ja lakko
Jehovantodistajien lahkoliike on pyhissä kirjoituksissaan Vartiotorni-lehdissä selvästi jättänyt ammattiyhdistys- ja lakkoiluasiat pois käsiteltävien aiheiden listasta. Sanoilla lakko, lakkoilu tai ammattiyhdistysliike löytyy erittäin vähän aineistoa lahkon kirjallisuudesta 1970-luvulta lähtien.Witless kirjoitti: Nihkeästi suhtautuivat ainakin silloin kun olin mukana. Itse suhtaudun juuri nyt samoin, ehkä siksi tulee mieleen "toverit" jotka marssivat ulos talosta. Jiiteet jotenkin myötäilivät lakkoa, mutta eivät halunneet korostaa kapinamieltä, jos oikein muistan.
Ilmeisesti lahkon analyysi on, että asiaan puuttumalla on vaikea saada aikaan kirjoitusta, joka ei herättäisi ärtymystä joissakuissa lukijoissa.
Löytämissäni viittauksissa lakkoiluun tai ammattiyhdistykseen ei näytetä suhtautuvan kovin suopeasti.
*** g71 8/7 s. 9 Muutoksia työhön suhtautumisessa ***
Monet työntekijät suhtautuvat usein työhönsä välinpitämättömästi. Eräs työnantaja sanoi: ”Kun aloitin yksityisyrittäjänä, sattui toisinaan niin, että minun täytyi kutsua ammattiyhdistys avukseni. Suunnilleen yksi kymmenestä palkkaamastani työntekijästä oli tunnollinen. Miehet eivät todellakaan halunneet tehdä työtä. Olin onnellinen, jos sain heidät tekemään työtä viisitoista minuuttia joka tunti. Jos antoi heille potkut, se ei liikuttanut heitä. He nostivat työttömyyskorvausta tai sanoivat: ’Painu suolle. Meillä on ammattiliitto takanamme.’”
*** w74 1/5 s. 195 Voiko mikään hallitus olla vapaa turmeluksesta? ***
MITÄ ajattelet hallituksesta? Ihmiset ovat eri maissa ilmaisseet suurta tyytymättömyyttä ja epäluottamusta hallitusmiehiä kohtaan. Monet hylkäävät suuret poliittiset puolueet. Toiset tulevat riippumattomiksi tai liittyvät johonkin uuteen puolueeseen, kun taas toiset vetäytyvät kokonaan syrjään politiikasta. Suuri joukko ajattelee, että lakkoilu ja mielenosoitukset aikaansaavat parannusta.
Se ei merkitse sitä, että ihmiset kääntyisivät pois hallituksesta sinänsä. He vain eivät luota hallitusasemissa oleviin. Ihmiset kaikkialla maailmassa ilmaisevat suuressa määrin tällaista asennetta erityisesti maissa, joissa heillä on sananvaltaa hallitusasioissa.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
avartunut
Pari vuosikymmentä sitten nuorena toimistovirkailijana ja todistajana olin muutaman viikkoa teollisuustoimihenkilöliiton lakossa.. Ennen lakon alkua kysyin veli vanhimmalta onko oikein mennä lakkoon. Hänen ohjeistus oli näin: Koska koko toimistosi väki on menossa lakkon, joudut itsekkin menemään lakkoon. Hän kehoitti kuitenkin minua kertomaan lähimmälle esimiehelle ettet jehovantodistajana halua mennä lakkoon, mutta tilanteen ollessa tälläinen joudut olemaan lakossa. Olin lakossa kaikessa hiljaisuudessa ja pomolleni en kertonut kuunapäivänä todistajuudesta. Töihin palasin kiltisti kun ay-liike niin sanoi.
Uskoisin että todistaja-vanhimpien oheistus on nykypäivänä samanlainen?
Uskoisin että todistaja-vanhimpien oheistus on nykypäivänä samanlainen?
-
Bergerac
Onko tietoa tai havaintoa siitä, ovatko Tehyyn liittyneet innokkaat Jehovan Todistajat allekirjoittaneet sitoumusta irtisanoutumisesta ?
Tai tietoa siitä, aikovatko nämä liittoon ehkä kuulumattomat (vastaavissa tehtävissä kuin Tehyläiset toimivat) innokkaat Jehovan Todistajat jatkaa normaalityötänsä mikäli lakko iskee? (hätätyötä en nyt tarkoita)
Tai tietoa siitä, aikovatko nämä liittoon ehkä kuulumattomat (vastaavissa tehtävissä kuin Tehyläiset toimivat) innokkaat Jehovan Todistajat jatkaa normaalityötänsä mikäli lakko iskee? (hätätyötä en nyt tarkoita)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Polyester
Ay-toiminta voisi totuttaa jehovantodistajia joukkovoiman käyttöön, mikä ei tietenkään sovi Vartiotornin tavoitteisiin.AchanBeroean kirjoitti:Löytämissäni viittauksissa lakkoiluun tai ammattiyhdistykseen ei näytetä suhtautuvan kovin suopeasti.
-
Bergerac
Mutta toisaalta asiaa tarkemmin tarkasteltuna Jehovan Todistajilla on kuvainnollinen AY-liike, joka kuvainnollisesti toimii joukkovoimalla.Polyester kirjoitti:Ay-toiminta voisi totuttaa jehovantodistajia joukkovoiman käyttöön, mikä ei tietenkään sovi Vartiotornin tavoitteisiin.
Tämän kuvainnollisen Ay-liikkeen johtaja on itse Jehova, joka Seuran oman ilmoituksen mukaisesti jakaa U&Y orjan kautta ruokaa juuri oikeaan aikaan innokkaille Jehovan Todistajille.
Tähän itse kuvainnollisesti Jehovan määrittelemään AY-liikkeeseen kuuluvat kuvainnolliset esim. seuraavat lakko-asiat:
- verestä tulisi kieltäytyä, sitä ei voisi ottaa elämän ylläpitämiseksi, lapsi voitaisiin tappaa siten että vanhemmat kieltävät veren
- armeijaan ei voisi mennä, siviilipalvelukseen ei voisi mennä eikun siis mennään eikun siis ei mennä
- pedofilia tapauksissa edelleenkään ei riitä oma todistajuus, eikä 1 todistaja. (Siis seurakunnan sisäissä asioissa käsiteltäessä)
- erotettua, eronnutta, kastamatonta eronnutta tai erotettua ; ei tulisi olla tekemisissä
- edellämainittuihin tulisi katkaista suhteet (ehkä kristitty voisi omantuntonta puitteissa olla tekemisissä välttämättömissä asioissa,,,,kuten vaikka perinnänjaossa...perkele)
- JNE JNE JNE JNE JNE JNE
Perustelen tämän kuvainnollisen AY-liikkeen sillä, että tämä kuvainnollinen AY-liike rankaisee niitä jotka eivät toimi Seuran (joka saa ohjee Itse Jehovalta) käsityksien mukaisesti. Ja rankaisu on voimakas ja pistäkestoinen.
Seura HÖPISEE omiansa omastatunnosta ja muuta mielestäni suoranaista paskaa.
Omatunto mitataan loppujen lopuksi sillä, että jos et ole Seuran suosistuksien kanssa samaa mieltä tai vaihtoehtoisesti kadu sitä että olet olet tekemisien/ajatuksien osalta eri mieltä--->Mono heiluu ja sanktiot jyräävät.
Eikä Seura tunne sellaista kuin lakon loppuminen. Seuran tapauksessa se tarkoittaa sitä, että jos joku haluaa palata kuvainnolliselle oksennukselle -->hänen pitää sietää sylkykuppina olemista xx aikaa. Sitten kun tämän kuvainnollisen AY-liikkeen johtajat päättävät että sylkykuppi-aika on ohitse niin sitten taas kaikki hymyilevät.
Kyllä Seuralla on tavallaan itse Jehovan auditoima (tai siis Jeesushan sen taisi auditoida ennen pörssiromahdusta?) AY-liike .
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.