Miksi teidät erotettiin/erositte?
Valvoja: Moderaattorit
-
Noomiqq
Re: Miksi teidät erotettiin/erositte?
Erotettiin "esiaviollisen seksin" takia, tosin en osallistunut erottavaan komiteaistuntoon. Sain sitten puhelinsoiton, että minut on päätetty erottaa "todennäköisin syin". Tosin erottaminen ei erityisesti itseäni haitannut, olinhan minulla koko elämä muualla. Ainoastaan suretti vanhemmat ja heidän saama kohtelu=eiväthän olleet osanneet kasvattaa lastaan uskovaksi aikuiseksi.
-
Veli-Hopea
Vieraas kirjoitti:Tiedotusjohtaja Leinosen viimeisimpiä lausuntoja Ilta-Sanomissa:Vain muutamia jäseniä? Kun erosin ex-puolison kanssa yhtä aikaa, niin olimme siis kyseisenä vuonna lähes uniikki tapaus koko maassa? Vai mitä "muutama" tarkoittaa normaalissa kielessä? Veikko Leinonen taitaa taas kerran vähän juksailla mediassa.Hänen mukaansa vain muutamia jäseniä eroaa vapaaehtoisesti vuosittain. Jehovan todistajista erotetaan Suomessa vuosittain 130-150 jäsentä raamatunvastaisen elämisen takia, kertoo uskontokunnan tiedottaja Veikko Leinonen Ilta-Sanomille.
Kynnys eroamiseen on erittäin korkealla. Periaatteessa tuo "muutamia" voikin pitää paikkaansa. Eri asia kuinka "muutama" jää toimettomaksi, hiipuu pois ollen kuitenkin kirjoilla, kun ei uskalla erota.
Voisko tässä olla jotain perää?
Ajattelen että Leinosen "muutama" eroavista on vähättelyä. Muutama on minulle ehkä alle kymmenen, enkä usko että lähtevien määrä vuositasolla olisi alle tuon.
Hiipuvia kirjoille jääviä lienee runsaammin ettei voida edes "muutamista" enään puhua.
Enpä tiedä, ajatuksen tasolla..
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Veli-Hopea
Leinonenhan tosin kommentoi kuinka "muutama" erotetaan , mutta ei tietenkään ottanut kantaa siihen, kuinka moni eroaa itse. ( Edit: <- kommentoi sittenkin. Sry.)
Aika loogista, että erotetuista iso prosentti palaa takaisin. Nämähän ovat niitä joita kyetään erinäisillä pakotteilla hallitsemaan (esim :kiristäminen, joten vt-seuran pitäisi erottaa itse itsensä) ja niitä jotka uskovat tuon olevan totuus.
Kiristäminen*. Esim karttaminen on kiristystä.
Aika loogista, että erotetuista iso prosentti palaa takaisin. Nämähän ovat niitä joita kyetään erinäisillä pakotteilla hallitsemaan (esim :kiristäminen, joten vt-seuran pitäisi erottaa itse itsensä) ja niitä jotka uskovat tuon olevan totuus.
Kiristäminen*. Esim karttaminen on kiristystä.
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 14.05.2014 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
January
Minä erosin 18-vuotiaana. Olin elänyt rakoilevaa kaksoiselämää jo hetken aikaa. Olisin voinut jatkaa tuota ties kuinka kauan, olin hyvä valehtelija ja näyttelijä, mutten enää jaksanut valheellista elämää. Kävin juhlimassa, olin paljon maailmallisten ystävieni kanssa ja olen ihan lapsesta asti tuntenut todistajien keskuudessa kuulumattomuuden tunnetta. Samaan aikaan myös tapasin ihanan (maailmallisen) pojan, jonka kanssa aloin seurustella.
Halusin normaalin elämän. Normaalin teinin elämän. Joten vein poikaystävän tapaamaan vanhempiani, hetken päästä sanoin isälleni, että kyllä vaan, harrastamme seksiä enkä halua tulla enää kokouksiin. En aio katua ja erota poikaystävästäni tai mennä poikaystäväni kanssa naimisiin nyt heti (nämä olivat ainoat vaihtoehdot). Syy siis ei ollut mikään noista vaihtoehdoista pollissa, vaan enemmänkin normaalin elämän halu ja kuulumattomuuden tunne.
Halusin normaalin elämän. Normaalin teinin elämän. Joten vein poikaystävän tapaamaan vanhempiani, hetken päästä sanoin isälleni, että kyllä vaan, harrastamme seksiä enkä halua tulla enää kokouksiin. En aio katua ja erota poikaystävästäni tai mennä poikaystäväni kanssa naimisiin nyt heti (nämä olivat ainoat vaihtoehdot). Syy siis ei ollut mikään noista vaihtoehdoista pollissa, vaan enemmänkin normaalin elämän halu ja kuulumattomuuden tunne.
Viimeksi muokannut January, 14.05.2014 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämästä ei selviä hengissä.
-
Veli-Hopea
Tästä kyselystä puuttuu vielä vaihtoehto : olen jt aktiivinen/ olen jt toimeton
-
rippeli
Tähän mennessä ei ole yhtään väkivallasta johtunutta eroa.
Leinonen tais kekkailla taas juttuja lehteen.
Mut erotetiin aviorikoksen takia, mutta se oli suunniteltu juttu, koska halusin suoda vaimolle mahdollisuuden mennä uudelleen naimisiin.
Mut erotetiin aviorikoksen takia, mutta se oli suunniteltu juttu, koska halusin suoda vaimolle mahdollisuuden mennä uudelleen naimisiin.
Let me go Master I hate you so
-
Bono
Tunnen ainakin jokusen, joka on kirjoilla mutta ei ole käynyt vuosiin kokouksissa. He eivät ole siis eronneita tai erotettuja. Moni kai katsoo yhdentekeväksi mitä maistraatin papereissa lukee. Osa on luultavasti kirjoilla sukulaistensa takia? Tuo on eräänlaista sääntöjen kiertämistä. Kun pysyy kirjoilla, ainakin vanhemmat voivat olla yhteyksissä. Maailmallista elämää katsotaan läpi sormien tai uskotellaan itselle, ettei se lapsi sellaista elä... Ja luulen että vanhemmilla elää myös toivo niin kauan kun lapsi on kirjoilla. Jos se vaikka palaisi takaisin.Veli-Hopea kirjoitti: Kynnys eroamiseen on erittäin korkealla. Periaatteessa tuo "muutamia" voikin pitää paikkaansa. Eri asia kuinka "muutama" jää toimettomaksi, hiipuu pois ollen kuitenkin kirjoilla, kun ei uskalla erota.
Voisko tässä olla jotain perää?
Ajattelen että Leinosen "muutama" eroavista on vähättelyä. Muutama on minulle ehkä alle kymmenen, enkä usko että lähtevien määrä vuositasolla olisi alle tuon.
Hiipuvia kirjoille jääviä lienee runsaammin ettei voida edes "muutamista" enään puhua.
Tarkoitit kai heiton aktiivi/toimeton mennessä aikamuodossa tuolle lomakkeelle?
-
Bono
Väkivalta on aika tavallista liiallisen alkoholinkäytön yhteydessä, joten nuo syyt kulkevat luultavasti rinta rinnan? Juopottella saa aika paljon, että erotetaan. Dokaaminen taitaa olla ainoita sallittuja huveja. Tuota en kyllä tajua, sillä tupakointi ei riko kenenkään perheitä, toisin kuin juominen.rippeli kirjoitti:Tähän mennessä ei ole yhtään väkivallasta johtunutta eroa.
-
Veli-Hopea
Periaatteessa niin kai. Tuskin täällä aktiivisia todistajia on. Toimettomia kirjoilla olevia taitaa olla.Tarkoitit kai heiton aktiivi/toimeton mennessä aikamuodossa tuolle lomakkeelle?
En mä oikein tiedä miten tuollainen kymsmyyssysh tulisi muotoilla.
*Muoks.
Ehkä täällä muutama aktiivinenkin todistaja on rekisteröitynyt. Kyllähän joku kätyri seuraa aina mitä täällä kirjoitellaan
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 14.05.2014 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kusimesta
Itse erosin, kun huomasin valheet jt:n sisällä. Samana kuukautena erosi 2 kaveriani. Siinä taas meni koko vuoden itse eronneiden kiintiö... 
-
sorbet
Erosin itse todistajien kaksinaamaisuuden takia. Saarnataan toista ja tehdään ihan muuta.
-
Veli-Hopea
sorbet kirjoitti:Erosin itse todistajien kaksinaamaisuuden takia. Saarnataan toista ja tehdään ihan muuta.
Aivan! sama onko vanhin vai takarivin hiljainen perustodistaja.
-
Elisenda
Mietin tätä ihan samaa, kun luin Ilta-Sanomia. Että siis meistäkö tuli muka jo tämän vuoden kiintiö täyteen. Sure.. No, ehkä tämä mediahuomio saa aikaan sen, että "yhdestä tulee tuhat ja vähäisestä väkevä kansa"Vieraas kirjoitti:Tiedotusjohtaja Leinosen viimeisimpiä lausuntoja Ilta-Sanomissa:Vain muutamia jäseniä? Kun erosin ex-puolison kanssa yhtä aikaa, niin olimme siis kyseisenä vuonna lähes uniikki tapaus koko maassa? Vai mitä "muutama" tarkoittaa normaalissa kielessä? Veikko Leinonen taitaa taas kerran vähän juksailla mediassa.Hänen mukaansa vain muutamia jäseniä eroaa vapaaehtoisesti vuosittain. Jehovan todistajista erotetaan Suomessa vuosittain 130-150 jäsentä raamatunvastaisen elämisen takia, kertoo uskontokunnan tiedottaja Veikko Leinonen Ilta-Sanomille.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
-
Veli-Hopea
Elisenda kirjoitti:Mietin tätä ihan samaa, kun luin Ilta-Sanomia. Että siis meistäkö tuli muka jo tämän vuoden kiintiö täyteen. Sure.. No, ehkä tämä mediahuomio saa aikaan sen, että "yhdestä tulee tuhat ja vähäisestä väkevä kansa"Vieraas kirjoitti:Tiedotusjohtaja Leinosen viimeisimpiä lausuntoja Ilta-Sanomissa:Vain muutamia jäseniä? Kun erosin ex-puolison kanssa yhtä aikaa, niin olimme siis kyseisenä vuonna lähes uniikki tapaus koko maassa? Vai mitä "muutama" tarkoittaa normaalissa kielessä? Veikko Leinonen taitaa taas kerran vähän juksailla mediassa.Hänen mukaansa vain muutamia jäseniä eroaa vapaaehtoisesti vuosittain. Jehovan todistajista erotetaan Suomessa vuosittain 130-150 jäsentä raamatunvastaisen elämisen takia, kertoo uskontokunnan tiedottaja Veikko Leinonen Ilta-Sanomille.
Muutama voi olla muutava senkin takia että osa eroavista "erotetaan". Itse laitoin erokirjeen , myöhemmin sain kuulla että olin erotettu. En ole ainoa laatuaan, sehän selvä. Tätä tapahtuu näköjään laajemminkin. En siis kuulu "muutamiin" , koska eroaminen itse näköjään riistettiin minulta.
ainahan olen voinut käsittää väärin , mutta kummallista että muiden kohdalla sattuu samanlaista.
No en ainakaan kuulu 50-70% ryhmään.
-
Peeveli
puuttu vaihtoehto: "varusmiespalvelus"
...Mess with the best, fuck the rest