Mitäs harrastuksia ihmisillä on?
Valvoja: Moderaattorit
-
Nezumi
Yksi mikä näin äkkisiltään tulee mieleen itsellä, on partio. Aika moni kaveri (ei jt) kävi ja itseä olisi kanssa kovasti kiinnostanut, mutta mutta..se tyssäsi osin siihen, että taisi aina olla väärä päivä. Suurin syy kuitenkin oli se vala juttu joka olisi pitänyt vannoa..kirkossa. Ja sehän ei tietenkään ollut ensinkään sopivaa jt:lle.
Tietty sitten selitettiin 'ympäri' sillä, et niitä juttuja voi muutenkin harjotella jne.
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
-
hijt
Minua kiinnosti jo JT-aikoina kauheasti kamppailulajit. Eihän sellaiset tulleet silloin kysymykseenkään. Olin kateellinen luokkakavereille, jotka harrastivat judoa. JT:sta irtauduttuani olen kokeillut CombatBic:ia, joka on niin kuin aerobikkiä yhdistettynä iskuihin ja potkuihin. Todella hauskaa ja tehokasta! Olen haaveillut myös potkunyrkkeilyn aloittamisesta.
-
sorbet
vapaa-aika
on tohon opiskeluun ja lopputyöhön mennyt niin paljon aikaa, että ei ole oikeen mitään jaksanut harrastaa. Yleensä kuitenkin luen todella paljon, melkeen kaiken mikä käteen osuu, teen helmitöitä, katselen leffoja. Eroamisen jälkeen on kadonnut se jatkuvan tekemisen tarve olo, nyt ei ole enään huono omatunto, että löhöää pitkän koulupäivän jälkeen sohvalla. Olen oppinut kuuntelemaan itseäni ja voinkin paljon paremmin.
-
Witless
Re: Mitäs harrastuksia ihmisillä on?
No mitä sitä nyt Totuudesta luopuneilla yleensä on...? Vastuuton hekumallinen seksi (ensin vastakkainen, sitten sama sukupuoli, sitten lampaat), huumeet (tupakka, sitten kannabis, lsd, heroiini ja ne muut), väkivalta (ensin... no joo, en jaksa).Jaakob kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen mitä harrastatte nyt kun ei tarvitse aikaa käyttää... krhm... "muihin" toimiin?
Itsellä mm. lukeminen, leffat, musiikki, tietokoneet, vanhat autot yms. sydäntä lähellä.
Tieto- ja muut kirjat kiinnostavat kovasti, kuten myös musiikki ja jääkiekko. Siinähän sitä jo onkin yhdelle ihmiselle.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
wolframium
Pistetäänpä tähän muutama köyhän miehen harrastus (kateutta ja omatuntoa lohduttavaa toki on se, että harrastukset ovat vähäpäästöisiä
):
1. Lukeminen. Luen melko laidasta laitaan, vaikka se kallistuukin reilusti tietokirjojen puolelle. Jos jotain "erikoisuutta" halutaan mainita, niin tähtitiede on jollain tavalla lähellä sydäntäni. Siitä on tullut jopa tietynlainen korvike uskonnolle ja "hengen kaipuulle", koska tähtitieteen ihmeellisten ja valtavien kysymysten äärellä voi kokea jotain samanlaista "majesteettista" tunnetta kuin uskonnollisessa hurmoksessa. Tähtitieteessä on myös omat profeettansa (=populaarisaarnamiehet??) Valtaojineen kaikkineen, joita kunnioitan.
2. Tietokonepelit. Oikein kunnon nörttien puuhaa, mutta kirjoihin verrattuna tässä on se hyvä puoli, että saat matkallesi mukaan myös audiovisuaalisen puolen. Joku on sanonut, että siinä missä ennen lähdettiin seikkailemaan merille, nyt se tehdään pelien avulla. Peleistä oppii hyvin muitakin asioita, esim. englantia ja historiaa, joista jälkimmäinen on mielestäni myös hyvin kiinnostava aihealue (historialliset yksityiskohdat kannattaa toki edelleenkin varmistaa luotettavammista lähteistä kuin peleistä).
3. Autotalli. Siellä voi nikkaroida kaikenlaista ja harrastaa pienimuotoista punttien nostoa (tosin lihakset tuntuvat jotenkin kaihtavan ylävartaloani
). Katsotaan josko saisin aikaiseksi vaikka muutaman valokuvan tänne (mikäli modet antavat luvan laittaa, pienellä pikselimäärällä tietenkin).
4. Kesällä kaikenlaiset ulkohommat, kävely tai juoksu lähiseudun metsien pururadoilla jne.
1. Lukeminen. Luen melko laidasta laitaan, vaikka se kallistuukin reilusti tietokirjojen puolelle. Jos jotain "erikoisuutta" halutaan mainita, niin tähtitiede on jollain tavalla lähellä sydäntäni. Siitä on tullut jopa tietynlainen korvike uskonnolle ja "hengen kaipuulle", koska tähtitieteen ihmeellisten ja valtavien kysymysten äärellä voi kokea jotain samanlaista "majesteettista" tunnetta kuin uskonnollisessa hurmoksessa. Tähtitieteessä on myös omat profeettansa (=populaarisaarnamiehet??) Valtaojineen kaikkineen, joita kunnioitan.
2. Tietokonepelit. Oikein kunnon nörttien puuhaa, mutta kirjoihin verrattuna tässä on se hyvä puoli, että saat matkallesi mukaan myös audiovisuaalisen puolen. Joku on sanonut, että siinä missä ennen lähdettiin seikkailemaan merille, nyt se tehdään pelien avulla. Peleistä oppii hyvin muitakin asioita, esim. englantia ja historiaa, joista jälkimmäinen on mielestäni myös hyvin kiinnostava aihealue (historialliset yksityiskohdat kannattaa toki edelleenkin varmistaa luotettavammista lähteistä kuin peleistä).
3. Autotalli. Siellä voi nikkaroida kaikenlaista ja harrastaa pienimuotoista punttien nostoa (tosin lihakset tuntuvat jotenkin kaihtavan ylävartaloani
4. Kesällä kaikenlaiset ulkohommat, kävely tai juoksu lähiseudun metsien pururadoilla jne.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Bergerac
Okei. Nyt kasassa on sitten ensimmäinen VSF virtuaali-sulkapallotiimi.rippeli kirjoitti:...uutena lajina olen innostunut sulkapallosta.
Sitäkin vannoutuneempi penkkiurheilija olen. Jehovan Todistajille tiedoksi että siihen yhteen lentopallomekkaan voi huoletta tulla seuraamaan lentopallopelejä, vaikka siellä muitakin tilaisuuksia järjestetään.rippeli kirjoitti:Minä harrastan lentopalloa
Muutama vielä tarvitaan lisää VSF virtuaali-lentopallotiimiin
Kait tuon auton "imuroimisenkin" voisi laskea harrastukseksi. Ja miksei myös harrastuksen jonka nojalla voisi nostella autoja ilman tunkkia (vitsi).
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Kaarmis
Eniten kiinnostaa jenkit '49-74. Itselläni ollut vain '64 Fiat 500 kaapariovilla ja rättikatolla, pari Crown '69:iä joista toinen vanha Högforsin edustusauto sekä Chevyvan '82 bordellisisustuksella, mm. parisänky.Jaakob kirjoitti:Mitäs menopelejä tarkemmin?Kaarmis kirjoitti:Vanhat autot myös. Eipä veljesseuran lukemisen lisäksi ole tässä muuta ehtinytkään harrastaa...
Kulkuneuvoja on sitten olluki isompi kasa. Niitä ei kannattane tähän mainita... Mobilistilehdet mulla on vuodesta 78.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Itsensä_etsijä
Mä rakastan yli kaiken tanssimista <3 Harrastanu vähän paritansseja ja yksintanssejakin, mutta eritoten lattarit vie sydämen
Tosin tanssiharrastus ollu nyt tovin tauolla kun on 3v poika
Sitten mut saa helposti yllytettyy oikeestaan mihin vain ja mitä vain kokeileen
Sulkkista, pyöräilyä, uintia, lenkkeilyä, kuntosalia harrastan toki enemmän tai vähemmän säännöllisesti, mut kipinää löytyy taistelulajeihin, seinäkiipeilyyn ja moneen muuhun. Joskus tai vaikka heti jonkun seurassa lähtisin kyllä kokeileen jäiskö uudes harrastukseks. 
- Jaakko Ahvenainen
Mä ole tyystin tylsä ihminen, sillä nykyisin harrastelen pääsääntöisesti lukemista, jehovantodistajuutta ja eksegetiikkaa.
-
sorbet
Harrastukset on vähän vaihtunut ajan myötä. Luen edelleen paljon, tuunaan tavaroita ja vaatteita ja kotia. Kirppistelen, lapsen kanssa puuhaillaan vaikka ja mitä. Monta rojektia kesken ja valmistakin joskus tulee. Kuumaliima, niittipyssy ja ompelukone parhaita kavereita. Leffoja myös ahkerasti katselen. Yhden mamma palstan toiminnassa suht aktiivisesti mukana ja kuljettelen neitiä neidin harrastuksiin. Kulttuuri tapahtumat kiinnostaa niin minua kuin muksuakin, niissä kierretään suht ahkerasti.
-
mirjam123
Kun taas kerran jäi väliin nuo katumusharjoitukset salilla
niin taidanpa alkaa viininvalmistukseen, nyt kun ei tarvitse
enää pelätä että ne jäisivät happanemaan.
niin taidanpa alkaa viininvalmistukseen, nyt kun ei tarvitse
enää pelätä että ne jäisivät happanemaan.
-
Kaarmis
Itseäni kiinnostaa lähinnä lisääntymistoimintojen matkiminen. Noh, oon aika hyvä maalaamaan ja graafikkona, mutta niitä alan harrastamaan kun (jos) em. harrastuksesta jää aikaa.
Oikeasti, harrastan luopiotoimintaa aktiivisesti.
Oikeasti, harrastan luopiotoimintaa aktiivisesti.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Itsensä_etsijä
Heh, kuulostaa mukavaltasorbet kirjoitti:Harrastukset on vähän vaihtunut ajan myötä. Luen edelleen paljon, tuunaan tavaroita ja vaatteita ja kotia. Kirppistelen, lapsen kanssa puuhaillaan vaikka ja mitä. Monta rojektia kesken ja valmistakin joskus tulee. Kuumaliima, niittipyssy ja ompelukone parhaita kavereita. Leffoja myös ahkerasti katselen. Yhden mamma palstan toiminnassa suht aktiivisesti mukana ja kuljettelen neitiä neidin harrastuksiin. Kulttuuri tapahtumat kiinnostaa niin minua kuin muksuakin, niissä kierretään suht ahkerasti.
-
mikkuitti
Kirjojen lukeminen ja oman autoni korjaaminen sitä mukaa kun vikoja tulee, nautin siitä kun pitää päästä mahdollisimman halvalla, esim varaosia saatan tilata jopa saksan autopurkaamoista ebayn kautta. Joskus harrastin varjoliitimellä lentämistä, en tiedä palaanko siihen lajiin enää.. nyt motivaatiovaikeuksia sen lajin kanssa ..
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.