Hallintoelimen motiivit
Valvoja: Moderaattorit
-
jak
Re: Hallintoelimen motiivit
Rokkistaroina ne itseään pitävät.
-
Veli-Hopea
Kyl mä nykyään ajattelen , että koko touhu on heille pelkästään bisnes jonka tehtävä on tuottaa rahaa. Omaan taskuunhan nuo rahat eivät heillä putoa (no kuka nyt senkin tarkkaan tietää) mutta ainakin ympäristö heillä on sellainen, että voi elää herroiksi niin ettei ole pennin jeesusta omassa taskussa. No mitäpä väliä sillä on kenen tililtä luotu ympäristö maksetaan, kunhan siitä pääsee nauttimaan kuin herra.
Jos tarvitaan uusi auto, mitä vaan tai vaikkapa matkarahat jonnekin, niin käyttöoikeus näillä rahoihin varmaankin on ja kuka sitäkin nyt pääsee valvomaan miten ja mihin rahoja käytellään.
Eikai niillä mitään muuta ansiotyötä ole? Kuka heidän asumiset, autot ja muut menot kustantaa?
Mehän maksamme omat menomme ansiotyöllämme ja vielä pitäisi seuralle lahjoittaa.
Lahjoittavatko he?
Elävätkö he kuin herrat? Enpä tiedä, mutta kadehdittavan hyvin pyyhkii. Käsityksissäni näen että lähes kaikki heille tuodaan eteen "kultaisella lusikalla" eikä itse oikein tarvi vaivautua tekemään mitään.
Kissan elämää...
Jos tarvitaan uusi auto, mitä vaan tai vaikkapa matkarahat jonnekin, niin käyttöoikeus näillä rahoihin varmaankin on ja kuka sitäkin nyt pääsee valvomaan miten ja mihin rahoja käytellään.
Eikai niillä mitään muuta ansiotyötä ole? Kuka heidän asumiset, autot ja muut menot kustantaa?
Mehän maksamme omat menomme ansiotyöllämme ja vielä pitäisi seuralle lahjoittaa.
Lahjoittavatko he?
Elävätkö he kuin herrat? Enpä tiedä, mutta kadehdittavan hyvin pyyhkii. Käsityksissäni näen että lähes kaikki heille tuodaan eteen "kultaisella lusikalla" eikä itse oikein tarvi vaivautua tekemään mitään.
Kissan elämää...
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Polyester
Kunnon rokkitähti-meininkiä. Kun itse olin mukana 1990-luvulla, elimen jäsenet eivät olleet yksilöinä juurikaan esillä. Jotkut JT:t jopa ylpeilivät sillä, ettei Jehovan todistajien keskuudessa (muka) ole henkilöpalvontaa.Mievaan kirjoitti:Bongasin aikamoista ihmispalvontaa eräässä kansainvälisessä konventissa, kun elimen jäsen käveli ylös katsomoa puheen jälkeen kaikki halusivat kätellä mja monia kuvia otettiinsillä meni monta minuuttia päästä ylös. Ihan taatusti hivelee itsetuntoa. Tuhannet kuuntelee kun puhun ja ohjelma saatetaan lähettää live videona/äänenä muutamiin valtakunnansaleihin.
Mikä lienee tämän uuden itsekorostuksen takana. Tekniikan kehitys on tietysti itsestäänselvä osaselitys, kun puheita on mahdollisuus videoida ja vieläpä reaaliaikaisesti ympäri maailman. Saattaisi taustalla olla silti sitäkin, että elimen nuoret jäsenet jollain tasolla tiedostavat, etteivät ole samaa sarjaa vanhojen oraakkelien kanssa. Tuota alemmuuskompleksia korjataan sitten isottelemalla ja tyrkyttämällä itseä esiin.
Lieneekö rokkistara-meininki sitten oikeasti uutta, en tiedä miten vuosikymmeniä sitten on ollut, mutta ainakin parinkymmenen vuoden takaiseen ero tuntuu selvältä.
Kuten todettua, elimen jäsenten toiminnan taustalla lienee monenlaisia ja tiedostamattomiakin vaikuttimia, mutta kyllähän hurraavat kansanjoukot ja yletön huomio ovat omiaan nostamaan pissaa päähän ja luomaan sitä fiilistä, että tässä ollaan jotain todella erinomaisia yksilöitä.
-
Elisenda
Voipi ollakin. Mutta vaihtaisitko paikkaa?Veli-Hopea kirjoitti:Elävätkö he kuin herrat? Enpä tiedä, mutta kadehdittavan hyvin pyyhkii. Käsityksissäni näen että lähes kaikki heille tuodaan eteen "kultaisella lusikalla" eikä itse oikein tarvi vaivautua tekemään mitään.
Kissan elämää...
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
-
jak
Vaihtaisitko paikkaa hallintoelimen jäsenen kanssa. Mielenkiintoinen kysymys. Monet on valmiita tappamaan miljoonia päästäkseen tuollaiseen asemaan (Aadolf Hitler tulee mieleen halllintoelimestä).
- Tony
Vaihtaisin paikkaa välittömästi. Sieltähän sitä, jos jostain, voisi vaikuttaa asioihin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Jaa, minua ei saisi mikään mahti mukaan. Luultavasti siellä huipullakin pitää elää todistajien maailmankuvan mukaan. Siitä pois pääseminen ei noin vain ole rahalla ja hyvinvoinnolla korvattu IMO. En millään kestäisi enää todistajien lässytyksiä ja riittejä.
- Tony
Joo mutta yksi kaikkien, kaikki yhden puolesta.
Jos olisi edes desimaalien mahdollisuus päästä vaikuttamaan asioihin oikeasti, niin olisi se minusta hetken lässyttämisen ja riittien leikkimisen arvoista. Pelissä on kuitenkin miljoonien ihmisten, tulevista miljoonista puhumattakaan, kohtalot.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
En vaan usko että yksi voisi muuttaa järjestelmää. Tietenkin jos saat muut vakuuteltua että olet esiin tullut Jeesus, jolloin muiden olisi kai pakko seurata sinua. 
- Tony
Niin, siksi siellä varmaan useampi kaveri onkin että jos yksi Franz alkaa oireilemaan rehellisyyden tautia, hänet saadaan järjestettyä ulos talosta.
Tuo Jeesusvakuuttelu voisi tietenkin onnistuakin. Muutama tunti reeniä paikallisessa harrastajateatterissa ja voisi alkaa harjoittelemaan jo livenä.
Tuo Jeesusvakuuttelu voisi tietenkin onnistuakin. Muutama tunti reeniä paikallisessa harrastajateatterissa ja voisi alkaa harjoittelemaan jo livenä.
-
Elisenda
No joo, olishan se aika kiva, jos joku tupla-agentti pääsisi sinne joskus soluttautumaan ja jos onnistuisi vielä vaikuttamaankin asioihin. Sitä odotellessa. 
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
-
Polyester
En vaihtaisi paikkaa, kuten en myöskään paavin tai presidentin kanssa. Tavallinen elämä on kivempaa.
Täällä oli jokin aika sitten keskustelu, jossa kerrottiin kuinka jw.orggilaiset kärrytyössä olivat ehdottaneet, että kannattaisi liittyä jw.orggiin ja yrittää muuttaa sitä sisältäpäin. No, kaikkihan tiedämme ettei ole mitään mahdollisuutta muuttaa jw.orggia ruohonjuuritasolta käsin. Siinä ei saa muuta kuin monon kuvan persuksiin. Lisäksi uskon, että myös järjestön johto sen verran idioottivarmasti järjestetty, että yksittäinen omantuntonsa herättämä johtomies on äkkiä entinen johtaja. Voisihan siinä toki jotain todella hienovaraista yrittää ujuttaa esim. seuran julkaisuihin, jos oma pää kestää olla näytelmässä mukana.
Täällä oli jokin aika sitten keskustelu, jossa kerrottiin kuinka jw.orggilaiset kärrytyössä olivat ehdottaneet, että kannattaisi liittyä jw.orggiin ja yrittää muuttaa sitä sisältäpäin. No, kaikkihan tiedämme ettei ole mitään mahdollisuutta muuttaa jw.orggia ruohonjuuritasolta käsin. Siinä ei saa muuta kuin monon kuvan persuksiin. Lisäksi uskon, että myös järjestön johto sen verran idioottivarmasti järjestetty, että yksittäinen omantuntonsa herättämä johtomies on äkkiä entinen johtaja. Voisihan siinä toki jotain todella hienovaraista yrittää ujuttaa esim. seuran julkaisuihin, jos oma pää kestää olla näytelmässä mukana.
-
mikkuitti
Miten hallintoelimen jäseneksi on yleensä päästy?
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
-
Markku Meilo
Vt-liike esittää, että Jeesus valitsee jäsenet hallintoelimeen:mikkuitti kirjoitti:Miten hallintoelimen jäseneksi on yleensä päästy?
Jos tuo pitää paikkansa, niin herää kysymys motiivista, jolla Jeesus valitsi ja nimitti kaksi aktiivista homoseksuaalia hallintoelimeen ja lemppasi heidät sitten pois kun asia tuli liian julkiseksi?”Laillisen yhdistyksen jäsenet valitsevat sen johtokunnan jäsenet äänestämällä, mutta hallintoelintä ei nimitä kukaan ihminen vaan Jeesus Kristus.” (Vartiotorni 15. huhtikuuta 2001 sivu 29)
-
mikkuitti
Onko ne kahdeksan hallintoelintyyppiä sanoneet Jeesuksen puhuneen heille, että kenet otetaan seuraavaksi hallintoelimen joukkoon mukaan? Vai miten on Jeesus valinnut henkilöt sinne?
Olispa se Franzin kirja suomennettuna, kiinnostaisi lukea se.
Olispa se Franzin kirja suomennettuna, kiinnostaisi lukea se.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.