Occamin partaveitsi kirj:
Itse olen palannut (valitettavasti) järjestöön jo toistakymmentä vuotta sitten, ja odotin ilman muuta, että minuun suhtaudutaan oikeudenmukaisesti, eli "ei muisteta vanhoja".
Mutta käytäntö on osoittautunut toisenlaiseksi.
Minulle ei anneta puheita, Ei edes harjoituspuheita vaikka olen puhe kykyinen...ainakin omasta mielestäni, ...vain raamatun lukuja annetaan.
Minulle ei anneta rukousetua...jonka mielestäni osaan.
Eipä silti, olen loppujen lopuksi tyytyväinen, että minulle ei olla tyrkyttämässä ko. etuja.
Kun sanot että olet palannut "valitettavasti" järjestöön ja näinollen seurakuntayhteyteen niin sanavalinta kuvastaa jonkinlaista pettymyksen ja/tai turhaantumisen tunnetta? Miksi?
Se että sinulla on etu lukea raamattua ei ole mikään vähäarvoinen tehtävä, toisekseen sinulla on rajoittamaton puhevapaus kokouksissa jota voit käyttää vastauksiiin sekä yleiseen seurusteluun.
- tuntematta sinua tai tilannettani tarkemmin en osaa sanoa mikä sitten on vialla, voitko avata tätä hieman lisää?
Sitten mitä tulee raamatun tulkintaan niin palstalla olet esittänyt hyvin henkilökohtaisia ja osin omaperäisiäkin näkemyksiä jotka jossainmäärin poikkeavat UYO:n näkemyksestä, tulkinnasta ja ymmärryksestä, jos tämä seikka ( tulkinnan/mielipiteiden eroavuus ) on tiedossa seurakuntasi vastuuveljillä ymmärrän ettei näitä mainitsemiasi etuja/tehtäviä liiemmälti tarjota?