Minä väitän, että jos nämä terroristi-ristot olisivat pössyn perään, niin iskuista ei olisi tullut mitään. Aine tekee niin passiiviseksi, ettei millään jaksa raahautua lento- tai metroasemalle. Siellä ne makaisivat vieläkin kämpässään, kuuntelisivat jotain rauhallista arabialaista musiikkia, ja ahmisivat suklaata.Occamin partaveitsi kirjoitti: Tänäpäivänä hasis, marihuana, kannabis,...jotka kaikki on samaa huumetta..(vähän eri muodossa) on eniten käytetty huume nuorison keskuudessa...ja seuraukset on selvästi nähtävissä.
Oli ja on siis kysymys psykedeelisestä vallankumouksesta, johon silloin ja myös nyt pyrittiin ja pyritään,... seurauksia nähdään tänäkin päivänä monessa eri muodossa.
terrorismi Euroopassa
Valvoja: Moderaattorit
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Re: terrorismi Euroopassa
And Justice For All
-
Veli-Hopea
Vähän samoilla linjoilla voin olla, nämä pössytelijät on harvinaisen lempeää sakkia .sinner74 kirjoitti:Minä väitän, että jos nämä terroristi-ristot olisivat pössyn perään, niin iskuista ei olisi tullut mitään. Aine tekee niin passiiviseksi, ettei millään jaksa raahautua lento- tai metroasemalle. Siellä ne makaisivat vieläkin kämpässään, kuuntelisivat jotain rauhallista arabialaista musiikkia, ja ahmisivat suklaata.Occamin partaveitsi kirjoitti: Tänäpäivänä hasis, marihuana, kannabis,...jotka kaikki on samaa huumetta..(vähän eri muodossa) on eniten käytetty huume nuorison keskuudessa...ja seuraukset on selvästi nähtävissä.
Oli ja on siis kysymys psykedeelisestä vallankumouksesta, johon silloin ja myös nyt pyrittiin ja pyritään,... seurauksia nähdään tänäkin päivänä monessa eri muodossa.
Minä syytän puhtaasti uskonnon tuoman mielenhallinnan olevan se pää syy, yleensähän näissä on takana aina joku ääripään ajattelumalli.
Breivikillä tuskin taustalla oli uskot, mutta joku muu ääriapinointi + tietenkin siihen päälle kun väsätään kaikenmaailman sekakäyttö epävakaalle hepulle niin käy miten käy.
Kannabis käytettynä tuskin luo tappajia, joku muu sen täytyy olla.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Occamin partaveitsi
Kommenttini...Tony kirjoitti:Tai uuden persoonallisuuden ylle pukemista. Mielenhallinnan keinoja ja termejä riittää. Jos kohde on riittävän syvällä ideologiassa, kohde tekee mitä vallan kahvassa oleva haluaa. Myös Jehovan todistajat ovat valmiit tekemään itsemurhan.Occamin partaveitsi kirjoitti:Tavallista tallaajaa ihmetyttää se, että mistä löytyy miehiä tai naisia, jotka tappavat itsensä ...tappaakseen siinä yhteydessä myös muita ?
Se, että saadaan joku aivopestyä itsemurhapommin räjäyttäjäksi ...tarvitsee psyykkeen muokkaajaa.
Niin, mikä se on esimerkiksi Jehovan todistajilla?Mikä on se keino...jolla tämä onnistuisi ?
Kommentoin....
Jehovantodistajain "itsemurhat" (jos tarkoitat verensiirrosta kieltäytymistä), eivät ole verrattavissa itsemurhapommi-iskuihin.
Lainasit ja kirjoitit.....Jos tarkoitat kannabista, se ei sovellu miltään osin esittämääsi skenaarioon. Lyhyt vaikutus on jotain ihan muuta kuin sotaisa, ja pitkä vaikutus vielä vähemmän.Jos nuori saadaan jo alusta pitäen kiinnostumaan "harmittomaan huumeeseen" josta ei tule edes fyysistä krapulaa, ja joka parantaa kevyesti itsetuntoa ainakin silloin kun on aineen vaikutuksen alaisena ja "velatkin tuntuu saatavilta", niin maailma on pelastettu.
Rasvaliukoisella huumeella on mahdollista saada käyttäjä olemaan aina "aineen vaikutuksen alaisena"
Kommenttini....
Olet oikeassa "lyhyen vaikutuksen" suhteen, mutta pitkällinen ja säännöllinen käyttö muuttaa käyttäjän persoonallisuuden TUNTEETTOMAKSI, THC:n vaikutus aivoihin ja aivojen tilan muuttumiseen on kiistaton.
Kun käyttäjä tulee tunnevammaiseksi eli tunteettomaksi, niin tällainen henkilö voi H hetkellä käyttää myös muita "mömmöjä", kuten esim. amfetamiinia ja miksei myös varovaisesti alkoholiakin rohkaisuksi.
Tästä käyttäjän tunnevammaiseksi tulemisesta on paljon esimerkkejä.
Kuuluisimmat on varmasti maailmalla tapahtuneet koulusurmat ja viitteitä on myös Suomessa tapahtuneissa koulusurmissa, että taustalla olisi kannabis.
-Osama Bin Ladenilla oli palatsissaan jopa kannabiskasvattamo.
-Breivik alkoi suunnitelmallisesti kasvattaan itsestään hyvinkin tunteettoman olion, hän alkoi kannabiksen käytön jo kuusitoista vuotiaana.
Monella on vielä muistissa Helsingin linja-autoasemalla tapahtunut tunteeton ja raaka linja-autokiuskin hakkaaminen elinikäiseen vammaisuuteen.
Lehtitietojenkin mukaan hakkaajat oli pilvessä, ilmeisesti kaverit olivat jo pitkä-aikaisia kannabiksen käyttäjiä.
Myös tässä taannoin kannabiksen ihannoija ja käytön opettaja "opetuslapsilleen oli kuuluisa IOR BOCK, jonka hänen oma opetuslapsensa surmasi tunteettomasti. Surmaaja todettiin syyntakeettomaksi kannabispsykoosin takia ja vapautettiin syytteestä.
Epäilemättä harvakseen kokeilijoilla tulee sellainen tunne, että se vain "passivoittaa" ja on "ihanaa kuunnella vaikka regeetä tai jotain muuta psyykkeeseen vaikuttavaa musiikkia, mutta kysymys onkin piintyneestä ja pitkä-aikasesta käyttäjästä.
Miten? Jotain tilastoa seurauksista?Tänäpäivänä hasis, marihuana, kannabis,...jotka kaikki on samaa huumetta..(vähän eri muodossa) on eniten käytetty huume nuorison keskuudessa...ja seuraukset on selvästi nähtävissä.
Kommenttini....
Tilastoja ei ole ko. asiasta kovinkaan paljoa (ehkä Lontoon kielellä löytyisi, mutta minulla niiden etsiminen on liian työlästä.) Minun "tilastoni" on itse kerättyä 30-40 vuoden aikanana ja kimmokkeen tähän aineiston keräämiseen on antanut läheiseni 30-40 vuoden kannabiksen säännöllinen käyttö...myös seuraukset on minun nähtävissä.
Lainasit ja kirjoitit....
Mitä tekemistä tällä on kannabiksen, tai varsinkaan sen kanssa, että jengi alkaisi sotaisammaksi vetämällä kannabista?Jo 1960 luvulla hippiliikkeen johtajat sanoivat suoraan...." Muuttamalla nuorten ajatustoimintaa ja ajatusmaailmaa, saadaan muutettua koko maailma toisenlaiseksi".
Kommenttini....
Ko. Hippikansa oli valmis menemään vaikka "barrikaadeille" kannabiksen aiheuttaman "kukkaiskansa" filosofiansa levittämiseksi. Jos jostain löydät kirjan nimeltä HIPPEJÄ-JIPPEJÄ-ja BEATNIKKEJÄ, se tutkielma
Psykedeelisen vallankumouksen syntyvaiheista 1960-70 luvulta.
Lainasit ja kirjoitit...
Mitään evidenssiä että kyse olisi kannabiksesta? Mömmöjähän näissä varmasti jossain määrin käytetään, mutta kannabista ei muistaakseni ole esitetty syypäänä koskaan, missään.Kirjoitukseni tärkein pointti on Islamin historiassa löytynyt aikaisempi menetelmä itsemurhasurmaajiin, joka nyt toistuu ja apuna käytetään psykedeelistä huumetta.
Olet oikeassa, että yhteiskunnassamme ei ymmärretä tämän psykedeelisen huumeen vaarallisuutta pidemmänpäälle.
Eikä media kovin helposti lähde kirjoittelemaan jonkin koulusurmaajan taustoja, vaan ne on itse pääteltävissä ...Esimerkkinä voin mainita Kauhajoen koulusurman.
Lehtikirjoittelusta kyllä selvisi kertomuksia tämän kaverin kuulusteluista ennen surmaa, kun poliisi halusi tietää aseiden käyttötarkoituksesta, mitä hänellä oli hallussaan.
Kuulusteleva poliisi kertoi kuulustelun sujuneen paljolti "hihittelyn merkeissä" onhan nimittäin tunnettua, että pilvitilassa kaveri hihittelee ilman hihittelyn aihettakin.
Se, että media ei kerro päättelyn tuloksia (joka esim. tässäkin tapauksessa oli kannabiksen käyttö) johtunee lainsäädännöstä, jossa suojellaan epäillyn yksityiselämää, joka tässä tapauksessa oli selvästi pilven säännöllinen käyttö.
Kauhajoen koulusurmaajalla/kin on lähiomaisia, jotka olisivat voineet joutua maalitauluksi, kun ovat kasvattaneet niin huonosti jälkeläisensä, että on alkanut pössyttelemään.
Yhteenvetona voitaisiin todeta, että kannabis todellakin lyhytaikaisissa kokeiluissa "rauhoittaa", mutta pidemmällä juoksulla tekee käyttäjänsä TUNTEETOMAKSI, jonka sitten on helppo tehdä raakojakin tekoja.
Laukaisijaksi tällaiseen tunteettomaan tekoon, voi todellakin sitten käyttää jotain muitakin mömmöjä.
Haluan huomauttaa, että kommenttiani on myös vaaleanpunaisessa osiossa, eikä vain tässä lopussa.
Minulla on edelleen vaikeuksia tämän "tekniikan" kanssa.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
- Tony
Siinä mielessä ovat, että kummassakin tapauksessa ideologia ja uskonnollinen mielenhallinta sokaisee yksilön arvostelukyvyn jopa kuolemaan saakka.Occamin partaveitsi kirjoitti:Jehovantodistajain "itsemurhat" (jos tarkoitat verensiirrosta kieltäytymistä), eivät ole verrattavissa itsemurhapommi-iskuihin.
Onko tämä huume Isisin käsittämättömän julmuuden taustalla? Tekee käyttäjästään pelottoman tappokoneenOlet oikeassa "lyhyen vaikutuksen" suhteen, mutta pitkällinen ja säännöllinen käyttö muuttaa käyttäjän persoonallisuuden TUNTEETTOMAKSI, THC:n vaikutus aivoihin ja aivojen tilan muuttumiseen on kiistaton.
Kun käyttäjä tulee tunnevammaiseksi eli tunteettomaksi, niin tällainen henkilö voi H hetkellä käyttää myös muita "mömmöjä", kuten esim. amfetamiinia ja miksei myös varovaisesti alkoholiakin rohkaisuksi.
Kannabiksen käyttö on sen verran yleistä, että jos sillä olisi väittämiäsi vaikutuksia ja seurauksia, tilastoja, raportteja ja tutkimusdataa olisi yllin kyllin.Tilastoja ei ole ko. asiasta kovinkaan paljoa (ehkä Lontoon kielellä löytyisi, mutta minulla niiden etsiminen on liian työlästä.) Minun "tilastoni" on itse kerättyä 30-40 vuoden aikanana ja kimmokkeen tähän aineiston keräämiseen on antanut läheiseni 30-40 vuoden kannabiksen säännöllinen käyttö...myös seuraukset on minun nähtävissä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Occamin partaveitsi
Kiitokset linkistä!Tony kirjoitti:Siinä mielessä ovat, että kummassakin tapauksessa ideologia ja uskonnollinen mielenhallinta sokaisee yksilön arvostelukyvyn jopa kuolemaan saakka.Occamin partaveitsi kirjoitti:Jehovantodistajain "itsemurhat" (jos tarkoitat verensiirrosta kieltäytymistä), eivät ole verrattavissa itsemurhapommi-iskuihin.
Onko tämä huume Isisin käsittämättömän julmuuden taustalla? Tekee käyttäjästään pelottoman tappokoneenOlet oikeassa "lyhyen vaikutuksen" suhteen, mutta pitkällinen ja säännöllinen käyttö muuttaa käyttäjän persoonallisuuden TUNTEETTOMAKSI, THC:n vaikutus aivoihin ja aivojen tilan muuttumiseen on kiistaton.
Kannabiksen käyttö on sen verran yleistä, että jos sillä olisi väittämiäsi vaikutuksia ja seurauksia, tilastoja, raportteja ja tutkimusdataa olisi yllin kyllin.Tilastoja ei ole ko. asiasta kovinkaan paljoa (ehkä Lontoon kielellä löytyisi, mutta minulla niiden etsiminen on liian työlästä.) Minun "tilastoni" on itse kerättyä 30-40 vuoden aikanana ja kimmokkeen tähän aineiston keräämiseen on antanut läheiseni 30-40 vuoden kannabiksen säännöllinen käyttö...myös seuraukset on minun nähtävissä.
Muistan kyllä nähneeni nämä lööpit jo aikaisemmin, mutta olin jo ehtinyt ne myös unohtaa.
Linkki ei ole ristiriidassa teoriani kanssa, eli kannabis toimii käyttäjälleen ikäänkuin pohjana, eli valmistaa tietä tunteettomiin tekoihin, ja "laukaisevana" tekijänätoimii sitten linkissä mainittu kovanluokan huume..CAPTAGON. Isisin joukkoihin värvätään juuri hyvin paljon nk. "syrjäytyneitä nuoria", joilla on jo kokemusta esim. kannabiksen käytöstä.
Eli aikaisemmin kirjoitin...
"Kun käyttäjä tulee tunnevammaiseksi eli tunteettomaksi, niin tällainen henkilö voi H hetkellä käyttää myös muita "mömmöjä", kuten esim. amfetamiinia ja miksei myös varovaisesti alkoholiakin rohkaisuksi."[/quote]
Onko tämä huume Isisin käsittämättömän julmuuden taustalla? Tekee käyttäjästään pelottoman tappokoneen
Eli CAPTACONIA käytetään vain H hetkellä.
-
Veli-Hopea
En itse puolla kannabiksen käyttöä mutta on tämä kyllä erikoinen pakkomielle kannabiksen perään. Jostain kumman syystä se on "syypää kaikeen"
siitä huolimatta että mitään vakavasti otettavaa ja puolueetonta näyttöä asiasta ei tuoda esille.
Suosittelen kyllä Occami, kun ikääkin alkaa olla mittarissa, käy hakee gramma ja vedä kunnon satsit. Kerranhan tässä eletään niin onpa sekin sitten koettu.
"Yhdysvaltojen hallitus julkaisi hiljattain Coloradon pääkaupunki Denverin rikostilastot. Kaupungissa tehdyt murhat ovat vähentyneet kannabiksen laillistamisen jälkeen 52,9 prosenttia. Seksuaalinen väkivalta on laskenut 13,9 prosenttia, ryöstöt 4,8 prosenttia ja törkeät pahoinpitelyt 3,7 prosenttia. Tilastot ovat neljän kuukauden ajalta tammikuusta huhtikuun loppuun."
Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun kannabis laillistettiin. En sen kummemmin ota kuitenkaan kantaa taikka puolla ajatusta siitä että kannabis väkivaltaa vähentäisi.
Nojoo se siitä ja osallistumisesta kannabiskeskusteluun.
siitä huolimatta että mitään vakavasti otettavaa ja puolueetonta näyttöä asiasta ei tuoda esille.
Suosittelen kyllä Occami, kun ikääkin alkaa olla mittarissa, käy hakee gramma ja vedä kunnon satsit. Kerranhan tässä eletään niin onpa sekin sitten koettu.
"Yhdysvaltojen hallitus julkaisi hiljattain Coloradon pääkaupunki Denverin rikostilastot. Kaupungissa tehdyt murhat ovat vähentyneet kannabiksen laillistamisen jälkeen 52,9 prosenttia. Seksuaalinen väkivalta on laskenut 13,9 prosenttia, ryöstöt 4,8 prosenttia ja törkeät pahoinpitelyt 3,7 prosenttia. Tilastot ovat neljän kuukauden ajalta tammikuusta huhtikuun loppuun."
Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun kannabis laillistettiin. En sen kummemmin ota kuitenkaan kantaa taikka puolla ajatusta siitä että kannabis väkivaltaa vähentäisi.
No tuo "tilasto" on mitä on enkä ainakaan itse ota sitä kovin vakavasti. Vähän ammattilaistilastoja tässä tarvitaan, varsinkin kun sinun tilastoissa harvoin mainitaan että käytössä oli muitakin aineita samanaikaisesti.Minun "tilastoni" on itse kerättyä 30-40 vuoden aikanana ja kimmokkeen tähän aineiston keräämiseen on antanut läheiseni 30-40 vuoden kannabiksen säännöllinen käyttö...myös seuraukset on minun nähtävissä.
-
Occamin partaveitsi
Tätä tilastotietoako tarkoitit?Veli-Hopea kirjoitti:En itse puolla kannabiksen käyttöä mutta on tämä kyllä erikoinen pakkomielle kannabiksen perään. Jostain kumman syystä se on "syypää kaikeen"
Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun kannabis laillistettiin. En sen kummemmin ota kuitenkaan kantaa taikka puolla ajatusta siitä että kannabis väkivaltaa vähentäisi.No tuo "tilasto" on mitä on enkä ainakaan itse ota sitä kovin vakavasti. Vähän ammattilaistilastoja tässä tarvitaan, varsinkin kun sinun tilastoissa harvoin mainitaan että käytössä oli muitakin aineita samanaikaisesti.Minun "tilastoni" on itse kerättyä 30-40 vuoden aikanana ja kimmokkeen tähän aineiston keräämiseen on antanut läheiseni 30-40 vuoden kannabiksen säännöllinen käyttö...myös seuraukset on minun nähtävissä.
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uuti ... vQFrCi-bR0
-
Veli-Hopea
Occamin partaveitsi kirjoitti:Tätä tilastotietoako tarkoitit?Veli-Hopea kirjoitti:En itse puolla kannabiksen käyttöä mutta on tämä kyllä erikoinen pakkomielle kannabiksen perään. Jostain kumman syystä se on "syypää kaikeen"
Tämä on tapahtunut sen jälkeen kun kannabis laillistettiin. En sen kummemmin ota kuitenkaan kantaa taikka puolla ajatusta siitä että kannabis väkivaltaa vähentäisi.No tuo "tilasto" on mitä on enkä ainakaan itse ota sitä kovin vakavasti. Vähän ammattilaistilastoja tässä tarvitaan, varsinkin kun sinun tilastoissa harvoin mainitaan että käytössä oli muitakin aineita samanaikaisesti.Minun "tilastoni" on itse kerättyä 30-40 vuoden aikanana ja kimmokkeen tähän aineiston keräämiseen on antanut läheiseni 30-40 vuoden kannabiksen säännöllinen käyttö...myös seuraukset on minun nähtävissä.
En. Kirjoitin väkivallasta, en terveydestä.
1-2 kahdesta tuhannesta on pientä. Nyt taas unohtuu että monella muullakin on haittansa, kuten vaikka jälleen kerran voidaan mainita kuningas alkoholi, joka minun mielipiteeni mukaan aiheuttaa enemmän terveyshaittoja, enemmän väkivaltaa kuin kannabis.
Kannabis nyt on vaan suht pieni paha tässä maailmassa haittoinensa verrattuna muihin asioihin ja jos nyt ruvetaan listaamaan asioita mitkä ovat haitallisia järjestyksessä,ei kannabis ole sijoituksellaan mitenkään korkealla.
Eikös se silloin ole vähän mustavalkoista takertua yhteen kun on muutakin ?
Tässä vielä linkki, vaikka eipä se mitään auta eikä muutenkaan jos englanti taittuu huonosti.
http://www.iflscience.com/health-and-me ... restimated
-
Occamin partaveitsi
Alkoholi oikein käytettynä, eli kohtuullisesti on peräänkuuluttamiesi "Tilastotietojen" ja tutkimuksien mukaan jopa terveellistä.Veli-Hopea kirjoitti:Occamin partaveitsi kirjoitti:Tätä tilastotietoako tarkoitit?Veli-Hopea kirjoitti:En itse puolla kannabiksen käyttöä mutta on tämä kyllä erikoinen pakkomielle kannabiksen perään. Jostain kumman syystä se on "syypää kaikeen"
En. Kirjoitin väkivallasta, en terveydestä.
1-2 kahdesta tuhannesta on pientä. Nyt taas unohtuu että monella muullakin on haittansa, kuten vaikka jälleen kerran voidaan mainita kuningas alkoholi, joka minun mielipiteeni mukaan aiheuttaa enemmän terveyshaittoja, enemmän väkivaltaa kuin kannabis.
Kannabis nyt on vaan suht pieni paha tässä maailmassa haittoinensa verrattuna muihin asioihin ja jos nyt ruvetaan listaamaan asioita mitkä ovat haitallisia järjestyksessä,ei kannabis ole sijoituksellaan mitenkään korkealla.
Eikös se silloin ole vähän mustavalkoista takertua yhteen kun on muutakin ?
Tässä vielä linkki, vaikka eipä se mitään auta eikä muutenkaan jos englanti taittuu huonosti.
http://www.iflscience.com/health-and-me ... restimated
http://www.iltalehti.fi/elintavat/20130 ... 0_el.shtml
Muuten, olen HUUMEET palstalla menneinä aikoina kirjoitellut "teikäläisten " kanssa aivan tarpeeksi, joten en ole mielipiteistäsi kiinnostunut.
Kaikella ystävyydellä.
-
Veli-Hopea
Juuri viimeyönä kuuntelin nettiradiosta kuinka alkoholin (vai oliko nyt viinin) kohtuukäytön terveellisyysjutut on ihan tuulesta temmattuja.Alkoholi oikein käytettynä, eli kohtuullisesti on peräänkuuluttamiesi "Tilastotietojen" ja tutkimuksien mukaan jopa terveellistä.
http://www.iltalehti.fi/elintavat/20130 ... 0_el.shtml
Muuten, olen HUUMEET palstalla menneinä aikoina kirjoitellut "teikäläisten " kanssa aivan tarpeeksi, joten en ole mielipiteistäsi kiinnostunut.
Kaikella ystävyydellä.
En muista tarkkaan mutta tutkimukset oli suoritettu jotenkin ihan väärin.
"Teikäläisten"?
Sinä et ole kiinnostunut koska et kestä totuutta vaan pidät pakkomielteistäsi kiinni.
Alkoholi on vaarallisempi kuin kannabis ja se on fakta, kiinnostaa sinua tai ei.
Jos alat minua sanomaan " teikäläiseksi" ja viittaat minun olevan jonkin huumeenkäyttäjä, niin lupaan ja vannon vetää herneen nenään siitä hyvin nopeasti.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ssion.html
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 25.03.2016 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Polyester
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201511 ... 2_ul.shtmlIltalehti 27.11.2015 kirjoitti:Terroristi-iskujen määrä on vähentynyt radikaalisti Euroopassa sitten 1970-luvun. Vuosien 1970-2014 välisenä aikana 5 380 ihmistä menetti henkensä 12 593 iskussa. Pahin terrorin vuosi Euroopassa oli 1979, jolloin tehtiin yli 800 terroristi-iskua.
Suurin osa iskuista meni Ranskasta, Espanjasta ja Isosta-Britanniasta eroon pyrkivien järjestöjen piikkiin. Uhrien ja iskujen määrä eivät kuitenkaan korreloi keskenään. Esimerkiksi vuonna 2004 terrori-iskuissa kuoli enemmän uhreja kuin edeltävänä kymmenenä vuonna yhteensä. Syykin on selvä: pelkästään Madridin junapommi-iskuissa kuoli 191 ihmistä.
Eniten terroristi-iskut vaativat uhreja vuonna 1988, jolloin 366 ihmistä menetti henkensä. Yksinomaan amerikkalaisen matkustajakoneen räjähdyksessä Skotlannissa Lockerbien yllä kuoli 270 ihmistä.
Islamistien tekemät iskut ovat uusi ilmiö Euroopassa. He ovat tehneet vain alle puoli prosenttia Euroopan terrori-iskuista, mutta ne ovat olleet sitten sitäkin verisempiä. Islamistien iskuissa on kuollut 5,6 prosenttia kaikkiaan 5 380 uhrista.
Lisää artikkeleita:
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1458787122630
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/183218 ... 0-luvuilla
Terrorismin luonne näyttää muuttuneen. Aiemmin toiminta oli poliittisempaa ja kohteet tarkemmin valittuja, umpimähkäinen siviilien tappaminen oli harvinaisempaa vaikkakaan ei tavatonta.
Vaatisi varmaan syvällisempää analyysiä, mutta ehkä "kotoinen" eurooppalainen terrorismi ei ollut niin tuhoavaa sen takia, että he kuitenkin tunsivat olevansa oman kansansa keskuudessa, kun taas islamistit ajattelevat käyvänsä totaalista sotaa vieraalla maaperällä.