Erottamispropagandasta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

Re: Erottamispropagandasta

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Näin se menee raamatun mukaan. Jehovantodistajat opettaa just väärin - vastoin raamattua
Jospa luetaan ja tulkitaan tuo korinttilaisille kirjoitettu kirje ihan ilman vtseuraa ja jehovantodistajia niin sen voisi hyvinkin tulkita puolueettomasti näin:

Jae 1.
Pave on kuullut että keskuudessa on siveettömyyttä.

2.Pöyhkeillään vaikka keskuudessa on possu.

5. Possu pitäisi luovuttaa saatanalle ja tuhota, että tämä pelastuisi herran päivänä. ( pelastustahan vt-seura ei opeta vaan herran päivänä tuhoa possuille.)

9. Ei pidä olla tekemisissä keskuudessa olevien possujen kanssa.

10. Ei tarkoittanut ulkopuolella olevia possuja vaan sisäpuolella olevia possuja. (Poislähteneet eivät ole sisäpuolella, eivätkä erotetutkaan.) keskuudessa olevien possujen kanssa ei pidä olla, kun tekevät väärin.

11. Täsmennys : Jos jotain sanotaan veljeksi, mutta on possu, älkää olko sen kanssa. ( Ei puhuta mistään järjestöistä erottamisista vaan siitä ettei possun kanssa kaveerata, just kun on keskuudessa oleva veli mutta possu.)

12. Ei oo "minun" homma tuomita ulkopuolisia. Omassa piirissä olevia tuomitaan ja nimenomaan possuilun takia sisäpiirissä olevan kanssa ei kaveerata. (Mutta ei erotetakkaan mistään jäsenyydestä, vaan ei kaveerata)

13. Poistakaa keskuudestanne possut.
(Tulkinta? Vaihtoehtoinen tulkinta vtseuran näkemykselle?)
Ymmärrän ettei seurakunnan yhteisiin hetkiin haluta possua ja sehän oliskin seurakunnassa hyvä sanoa : " meeppä nyt kotiis kun oot tollane possu, ei tarvi tulla tänne jeesusteleen kun käyttäydyt kuin possu."

Lisäksi tämä ohje oli korinttilaisille, eikä tietääkseni olla korinttilaisia. Toiseksi sanojana toimi 1 ihminen mielipiteillänsä, toistan 1 ihan normaali kaduntallaaja ihminen, jolla nyt aikuisten oikeasti ei ollut välttämättä mitään "henkeä" ohjaamassa sanomisiaan.

Jokatapauksessa ohje on ihan normikäytäntöä, en minäkään ole tekemisissä ihmisten kanssa jotka tekevät haittaa,hallaa tai pahaa minulle tai läheisilleni, sehän on ihan luonnostaan tulevaa käytöstä.

Se millä tavalla amerikkalaisesta uskonnosta pois lähtenyt on possu kun on huomannut tuon lahkon olevan huuhaata, on minulle arvoitus.

Minä en ainakaan ole missään seurakunnassa sikaileva possu, miksei mun kans voi olla?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin