Sivu 16/20

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 00:33
Kirjoittaja RaM
Anttikantti kirjoitti:
Toivottavasti ette kukaan menetä uskoanne Jeesukseen vaikka Jehovan todistajat teitä ovatkin yrittäneet viilata linssiin asian tiimoilta.
Ja kiittäkää Jumalaa että olette päässeet vapaaksi ja eroon niistä valheista.
Ja mielummin kuin etsiä itselleen Raamatusta uutta lakia johon voi itsensä hirttää, kannattaa etsiä sitä elävää uskoa ja ylhäältä syntymistä ja Rakkautta. Ei Raamatun sana aukea jos sitä lukee kuin piru ja lakimies, se aukeaa vain pyhällä hegellä ja rakkaudella.
Tuo yllä oleva on ohjelman verukkeella suoritettavaa karismaattisen sonnan kaupittelua, jota täällä ei kaivata. Ei hukkuvalle tule heittää ankkuria, vaan pelastusrengas. Sinä et vissiin ymmärrä niiden eroa.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 01:07
Kirjoittaja Vieras
Kommentti RaM:lle
"Lisäksi hänellä oli lahkon totuutta kohtaan vain epäilys", 15 vuotta sitten ei ollu näitä (nettiä jne) mahdollisuuksia ottaa asioista selvää, moni epäilevä oli täysin yksin pohdinnoissaan, kuinka moni on päätynyt samaan kuin veljesi, niin valitettavaa... tämä palsta kertoo siitä...Vt seuran kihot hieroo käsiään, mutta kuinka veressä ne ovat..

"häneltä puuttui se tieto", -tämä on se pointti, joka on kovin ratkaiseva- "joka minua auttoi" ja auttaa meitä monia muita,mielenrauhan saavuttamiseksi ja pääsemiseksi eroon vt seuran koukeroista.

Terv Ei täysin koukeroissa kiinni ollut!

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 07:07
Kirjoittaja odette80
IHmiset lähtee monin eri syin uskonnosta pois. Toiset löytää paremman totuuden, toiset ehkä tajuaa vääryyden ja toiset (minä) jonkun muun syyn takia. Olisin siellä vieläkin ellen olisi ottanut ratkaisevaa askelta joka ei liity millään uskosta luopumiseen. Tuskin koskaan muuten olisinkaan irti päässyt. Kuitenkin lapsesta saakka hengaillu tuossa niin eihhän se helppoa olisi ollut ;)

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 08:39
Kirjoittaja RaM
Aki Härkönen - UUT - esiintyi juuri erinomaisesti radio Novassa tuoden esille tiivistetysti lahkon toimintatavan. Kiitos Aki.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 08:45
Kirjoittaja Natsku
Kuuntelin sen myös (vaikken Novaa yleensä kuuntelekaan). Kiitokset Akille!

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 09:13
Kirjoittaja kirjallisuusveli
RaM kirjoitti:KN

Olet joissain näkemyksissäsi aivan oikeassa mutta muutamissa selvästi haluat nähdä asiat väärin. JOS karttaminen ei ole todellista ja satuttavaa, vaan jalostaa ihmistä ja jopa parantaa yhteiskunnallista menestyvyyttä, niin etkä haluaisi itse kokeilla tuota teoriaasi käytännössä noilta osin? Voithan aina palata takaisin.
Tykkään tästä :D

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 11:06
Kirjoittaja Massetar
Vieras kirjoitti:Ohjelman katsottuani tuli ihan hirvittävä suru. Tutkistelin vuosikaudet erään jt-naisen kanssa, vuosien varrella tutkistelu tosin vaihtui vain kuulumisten vaihtoon. Yhteydenpito jäi, kun muutin toiselle paikkakunnalle. Monesti ko. nainen lähti "kentälle", mutta tulikin luokseni teelle ja juttelemaan niitänäitä (kävi kyllä selväksi jo parin vuoden jälkeen, että ei minusta todistajaa tule). Olen miettinyt usein, että vieläköhän hän mahtaa olla mukana..

Osaako joku sanoa, tarvitaanko esim. Uskontojen Uhrien Tukeen tai muuhun toimintaan sellaisia "tukihenkilöitä", jotka eivät koskaan ole olleet kastettuja? Mietin vain, että jos kaikki ystävät on menetetty eron yhteydessä, niin olisin mielelläni kaverina heille, joilla ei ketään muita ole. Jos toimintaan on mahdollista päästä mukaan, niin voisiko joku kertoa, keneen ottaa yhteyttä? Asun pk-seudulla.

terkuin Mari
Hei!
Tottakai tukitoimintaan pääsee mukaan. Varsinkin uusia kavereita tarvitaan aina. Laitatko viestiä osoitteeseen tuki (ät) kartetut.org niin katsotaan jatkoa:)

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 15:01
Kirjoittaja Vieras
Hyvä ohjelma. Ensin ajattelin, että olisi saanut olla pidempi. Mutta, muistui JT-opit vielä mieleen: ei saa antaa kauhalla, vaan lusikalla, että ehtii sulattaa.
Ohjelma ajaa asiansa, jos edes yhdelle ihmiselle menee perille sen sanoma. Uskon kuitenkin, että aika monelle.
Vaikutus voi näkyä vasta pitkän ajan kuluttua. Itselläni meni toista vuotta, siitä kun tuli edellinen Silminnäkijä ohjelma.
Sehän oli SHOKKI, kyllä hävetti mennä seuraavana päivänä töihin, onneksi maailmalliset työkaverit olivat fiksuja. Silloinen ohjelma oli kulminaatiopiste JT-uralleni,
pikkuhiljaa aloin tehdä pesäeroa JT-seuraan. Heidän touhu ei todellakaan voinut olla "tästä maailmasta".

Vastaavalla tavalla tämänkertainen ohjelma voi vahvistaa nykyisiä todistajia, jotka vähääkään ajattelevat itse, tekemään tarvittavat toimenpiteet
hankkiutuakseen eroon JT-seurasta.
V.L. pääsi tällä kerralla vähällä, oli kait ottanut opiksi edelliskerrasta. Ja vaikka (paikoin vienosti hymyillen) näennäisesti selvisi haastattelusta, niin kuitenkin
pitkänpäälle ohjelmasta saatava tieto murentaa Vartiotornin perustuksia vääjäämättä. ( salin ovet aukenevat ja kotien ovet sulkeutuvat )

Ihmeen vaikeaa on joillekuille sisäistää asia, että karttamiskäytäntö on väärin ja epäinhimmillistä, sitä ei voi yhdellä raamatun jakeella muuksi muuttaa.
Vaikeaa on ymmärtää kikkailupuheita, joilla sitä puolustellaan.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 18:20
Kirjoittaja Kaarmis
Kovanyrkki. kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti: Nojaa. Tiedossani on näitäkin, jotka ovat esimerkiksi itse eronneet "pitääkseen seurakunnan puhtaana" ja ovat sitten juoneet itsensä hengiltä. Silloin on jo aika myöhäistä pyytää heitä Silminnäkijään haastatteluun...
Luuletko tosiaan, että sellainen, joka käytännössä tekee itsemurhan "seurakunnan puhtauden puolesta" tulee luopioita kihisevään ohjelmaan. Kannattaa herra Kaarmis edes hetken syvällisesti miettiä, mitä näppäimistöstä suoltaa.

Kovanyrkki.
Hauki on niin hyvä kala, että sitä kannattaa pyytää vaikkei saiskaan?

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 18:36
Kirjoittaja odette80
Moni joka lähtee että seurakunta pysyisi puhtaana huomaa että kaikki sonta onkin sisällä ;)

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 22:43
Kirjoittaja Kovanyrkki.
odette80 kirjoitti:Moni joka lähtee että seurakunta pysyisi puhtaana huomaa että kaikki sonta onkin sisällä ;)
No, ainakin syy juomiseen katoaa, kun sen huomaa ;-)

Se siitä.

Kovanyrkki

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 13.01.2011 22:52
Kirjoittaja odette80
Ei välttämättä, kun on tarpeeksi syvällä viunan maailmassa ei sieltä pääse pois zuit zait!

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 14.01.2011 12:50
Kirjoittaja Vieras
Koskakohan Yleltä tulee ohjelma, jossa käsitellään entisten golf-klubin jäsenten nykyisiä harrastuksia. Samalla kun saavat ilmaista katkeruuden siitä, että eivät voineet olla jäseniä tuolla golf-klubilla, koska eivät halunneet noudattaa sen sääntöjä.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 14.01.2011 12:55
Kirjoittaja RaM
Etkö tosiaan ymmärrä kyseessä olevan kaksi kokonaan eri asiaa?

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Lähetetty: 14.01.2011 13:00
Kirjoittaja Kletos
Vieras kirjoitti:Koskakohan Yleltä tulee ohjelma, jossa käsitellään entisten golf-klubin jäsenten nykyisiä harrastuksia. Samalla kun saavat ilmaista katkeruuden siitä, että eivät voineet olla jäseniä tuolla golf-klubilla, koska eivät halunneet noudattaa sen sääntöjä.
Varmaan sitten kun entisiä golf-klubilaisia aletaan karttaa, niin ettei klubiin jääneet perheenjäsenet, sukulaiset ja ystävät saa enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan.

Enpä usko, että monikaan ex-jt on itse erottamisesta katkera. Erottaminen ja karttaminen kun ovat kaksi ihan eri asiaa. Karttaminen on hengellistä väkivaltaa, erottaminen on normaali toimenpide.