Sivu 17/20
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 14.01.2011 13:34
Kirjoittaja Huom
On hupaisaa, miten Leinosen Veikko joka mediassa vakuuttelee, että "ei tämä kohu vaikuta Jehovan todistajiin millään tavalla". Silti hermostuneet jehovantodistajat ovat jokaisella keskustelupalstalla huutelemassa mielipiteitään. Jopa täällä luopiopalstalla. Eipä vaikuta ei.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 14.01.2011 14:39
Kirjoittaja Natsku
Joo, se on kyllä käsittämätöntä, että eikö JT:t edes lue sitä omaa materiaaliansa, kun eri palstoilla keuhkotaan, että ei meidän piirissä mitään karteta...

Sitten toiset taas puolustelee karttamista ja omaa uskoa ja "rakkaudellista" jumalaa.

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 14.01.2011 14:58
Kirjoittaja odette80
Miksi luopiot on niin pahoja, jos ne kerran ei vaikuta todistajiin mitenkään? Voisiko joku visiteeraava todistaja tämän kertoa. Kai osaatte! Minua ei henk.koht. todistajien usko ja elämä kiinnosta ja en ala ketään vainoamaan (häh häh) ja tuskin monikaan sitä tekee. Katsokaas kun meilläkin on oma elämä elettävänä.
Se että ihmetyttää jotkut asiat entisenä todistajana on toinen asia. Esim. tällä hetkellä useassakin viestissä mainitut mitä ihmeellisimmät demonijutut. Ja moni muu asia.
Kait sitä kysyä saa ja jos fiksun vastauksen saa niin sehän on kuin todistus

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 14.01.2011 15:15
Kirjoittaja Vieras
Luopiot ei ehkä vaikuta lähestulkoon aivopestyihin todistajiin, mutta manipuloinnin uhrit käyttävät saamaansa opetusta niin, että seurakuntien ulkopuoliset, Jehovan todistajille omaa sukua, lihaa javerta olevat, saavat kärsiä. Mutta heillähän on se uskonnonvapaus.
On erikoista, kuinka todistaja voi olla puheissaan ihan normaali ja mukava, mutta jos keskustelu kääntyy kuumaan perunaan eli uskontoon, tulee JT-mode päälle.
He eivät voi keskustella uskostaan vapaasti luulematta, ettei ulkopuolisella olisi jokin ketunhäntä kainalossaan. Alkaa hirvittävä uskonnon puolustelu ja selitteleminen ja jos toinen esittää vasta-argumennteja - myös loukkaantuminen. Ja näiden vasta-argumenttien vuoksi katkaistaan yhteydenpito. ne ovat niitä seurakuntalisilta kiellettyjä ajatusrikoksia - ns. luopioajatuksia (= tosiasioilla ja faktoilla perusteltua keskustelua).
Kenen pitäisi katsoa peiliin?
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 14.01.2011 16:21
Kirjoittaja Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 14.01.2011 20:07
Kirjoittaja Kaarmis
Vieras kirjoitti:**************** oli tuossa ohjelmassa. Ei heru paljon sympatioita.
No tulihan se sieltä, oon jo odottanu. Onneksi sun mielipiteet ei paina *************
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 14.01.2011 20:21
Kirjoittaja Natsku
Vieras kirjoitti:***************** oli tuossa ohjelmassa. Ei heru paljon sympatioita.
Niin, eikös raamatussakin sanota, että "tuomitse, jotta sinua ei tuomittaisi", vai miten se meni...

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 00:04
Kirjoittaja JohnTheRevelator
Onpa mielenkiintoista tämä ohjelman herättämä kiinnostus
Jopa minä Tampereen vanha vihtahousu, joka olen yrittänyt elää elämääni hiljaiselona luopiotoiminnasta kyllänsä saaneena, sain viestiä ja kommenttia ohjelman jälkeen.
Katsoin ohjelman tänään uudestaan ja huomasinkin, että kokouksesta kuvatussa pätkässä oli monta vanhaa tuttua. Mielikuvat kokouksista saivat melkein oksentamaan ja Leinosen argumenttien köyhyys lähinnä säälitti.
Jehovien laulaessa pä painuksissa rintaansa mutisten pyhän asian ylistystä, koko asian oikea laatu viimeistään valkeni. Orjuutettu, sosiaalisesti motitettu, seurakunta vaeltaa "uskollisena" kohti Harmagedonin taistelua, kuin weberiläinen byrokraatti viivästyneen palkinnon toivossa. Palkinto ei koskaan saavu mutta yhteenkuuluvuus, vaikka se ei nyt niin kovin aitoa olekaan, antaa elämälle edes jonkinlaisen merkityksen. Ja mitä sitä sitten olisi odotettavissa jos lähtisi pois...
Tiedoksi! Jotakin paljon parempaa!!!
Rohkeasti vaan eroamaan!!!
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 01:37
Kirjoittaja sinner74
Nyt vasta ehdin katsomaan ko. pläjäyksen. Suuret kiitokset teille ohjelmassa omalla nimellään ja lärvillään esiintyneille, olitte mainioita!
V.Leinonen oli omalla tavallaan vakuuttava. Pisti korvaan seuraava hänen sanomansa:
"Kun puhutaan ihmisoikeuksista, me emme paljon ajattele että pitäisi lähteä tukemaan ihmisen oikeuksia toimia jumalan tahdon vastaisesti."
Veikko toisin sanoen totesi, että ihmisoikeuksien Copywright on jehovantodistajilla, kulloisenkin raamatuntulkinnan löyhästi viittoilemissa puitteissa. Se siitä keskustelusta, ihmisoikeudet merkitsevät jehovantodistajalle ihan muuta kuin keskiverto lapinkansan lukijalle.
Minä lopettaisin jehovantodistajien kritisoimisen, jos heidän käytännöissään osoitettaisiin luovutun KAHDESTA asiasta:
-karttamiskäytäntö
-lasten indoktrinaatio
Jos edellämainitut menettelytavat myönnetään virheiksi, ja niistä luovutaan, minun puolestani jehovantodistajat saavat jäädä ennustelemaan toisilleen maailmanloppua vaikka maailman loppuun asti.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 01:52
Kirjoittaja Vieras
OT: Miksi tuon vahvistukoodin pohjaväri on niin sotkuinen että vastaaminen on useimmiten mahdotonta. Kirjoittaisin tänne enemmän jos koodi olisi selkeämpi.
Asiaan!
Missä on ilo JT-ihmisistä kun ovat salilla? Edellinen kirjoitti osuvasti että pää painuksissa lauloivat ohjelmapätkässä. Jos on totuus tiedossa miksi se ei heijastu ulkoiseen olemukseen. Tunnelmaa voisi kuvata sanalla ankea.
Minä olen yksi erotettu ja osittain kartettu. Tiedän että karttaminen on tosiasia vaikka osa todistajista kieltää karttamista olevan.
Olisi kiinnostavaa tietää minkä verran meitä erotettuja, eronneita tai luopioiksi luokiteltuja on. Monet asiat tilastoidaan jt-piireissä joten varmasti tieto on jollakin tästä aiheesta.
Olen tämän viikon aikana lukenut tätä keskustelua ja Silminnäkijän keskusteluja ja todennut etten ole ainoa lajissani. Minulla ei ole kontakteja muihin erotettuihin/eronneisiin.
Mielenkiintoista on myös ollut lukea miten eri tavoin jt-perheet toimivat kasvattaessaan lapsiaan. Itse kuulun siihen ikäluokkaan jolloin oli tiukka tyyli ja ruumillinen kuritus arkea. Jokaisen kurituskerran jälkeen kaivettiin Raamattu esiin ja luettiin sieltä "jota Jumala rakastaa hän myös kurittaa" ja "lasten tulee olla kuuliaisia vanhemmilleen" yms.
Todellista valinnan vapautta ei ollut, "kenen leipää syöt sen lauluja laulat" näinhän se menee.
En usko että on montakaan lasta joka pystyy vastustamaan kokouksissa käymistä, kenttätyötä, puheiden pitoa - NIIHIN ON PAKKO OSALLISTUA. Surettaa kun ihmiset ei tajua ettei lapsilla ole valinnan mahdollisuutta. Jos esität eriävän mielipiteen se on niskurointia, kapinointia ja tottelemattomuutta Jumalaa, seurakuntaa ja vanhempia kohtaan.
Sama pätee kasteelle menoon, siihen saa vuosien aikana niin paljon "kannustusta" lue myös painostusta että kasteelle menoa aletaan odotella tapahtuvaksi. Jokaisessa kastepuheessa tämä kerrataan "sinä nuori, älä emmi vaan ota askel..... ............". Kasteesta puhutaan paljon ja sen kerrotaan olevan ainoa oikea tie ja mahdollisuus pelastautua.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 10:15
Kirjoittaja Malachi Constant
Kerrassaan erimomainen, kiihkoton ohjelma. Kiitos siinä esiintyneille. Karttamisteeman ohella tuli vahvasti esiin se, miten jehovantodistajien järjestön opetukset ja toimintatavat aiheuttavat elämättä jätettyä elämää. Sitä olen aivan liikaa nähnyt omassa suvussa, jossa neljännesvuosisadan kestäneen prosessin seurauksena ei kuitenkaan enää ole yhtään aktiivista jehovantodistajaa. Todistajia suvussa ehti olla laskentatavasta riippuen 2-3 sukupolvessa; lisäksi vielä yksi sukupolvi joutuu kokemaan jälkimaininkeja. Lapsuudesta muistan kipeästi kuinka moni hyvä harrastus ei ollut mahdollinen ja kuinka samoista asioista kiinnostuneet 'maailmalliset' ikätoverit monesti olivat ei-suotavaa seuraa eikä jt-seurakunnasta pienemmällä paikkakunnalla sellaisia löytynyt. Suvussa on ollut myös tilanteita, joissa puolisoista toinen on jt ja toinen ei enää ole, siten että on alaikäisiä lapsia myös. Jos puoliso on riittävän tiukka jt, silloin pahimmillaan hän ei halua keskustella ex-jt-puolisonsa kanssa juuri sen syvällisemmistä asioista kuin että ostetaanko kaupasta voita vai margariinia; siinä eletään hyvin erilaisissa maailmoissa. Omasta irtautumisestani, suvun ensimmäisenä omaehtoisesti luopioituneena (erotettuja/merkittyjä oli jo), on jo pitkä aika, mutta ei ole mielessä väljähtynyt se kokemus, kun jt-opin kolossaalinen hölmöys valkeni ja kun näki missä suossa oli ollut ja missä läheiset vielä jatkoivat.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 11:11
Kirjoittaja RaM
sinner74 kirjoitti:
V.Leinonen oli omalla tavallaan vakuuttava. Pisti korvaan seuraava hänen sanomansa:
"Kun puhutaan ihmisoikeuksista, me emme paljon ajattele että pitäisi lähteä tukemaan ihmisen oikeuksia toimia jumalan tahdon vastaisesti."
Veikko toisin sanoen totesi, että ihmisoikeuksien Copywright on jehovantodistajilla, kulloisenkin raamatuntulkinnan löyhästi viittoilemissa puitteissa. Se siitä keskustelusta, ihmisoikeudet merkitsevät jehovantodistajalle ihan muuta kuin keskiverto lapinkansan lukijalle.
Juuri tuon saman totesin myös itse. Tuolla lauseella sanoudutaan suoraan irti uskonnonvapauslaista, jossa todetaan ihmisillä olevan myös oikeus olla uskomatta. Asetetut rangaistukset ovat puhdasta lain rikkomista.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 13:56
Kirjoittaja Alueveli
Vieras kirjoitti:OT: Miksi tuon vahvistukoodin pohjaväri on niin sotkuinen että vastaaminen on useimmiten mahdotonta. Kirjoittaisin tänne enemmän jos koodi olisi selkeämpi.
[ot]
Nykyinen varmistuskoodi on melkolailla paska. Korjaava päivitys asennetaan "pian" (ihan tosi). Sitä ennen suosittelisin rekisteröitymään, jolloin koodin kanssa tarvitsee puljata vain kerran rekisteröitymislomakkeella.
[/ot]
Ohjelman jälkeen sivustolla on vieraillut tavanomaiseen verrattuna yli 2500 uniikkia kävijää enemmän. Normaalisti sivustolla vierailee 3000 uniikkia kävijää kuukaudessa.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 14:53
Kirjoittaja Ch.K
RaM kirjoitti:sinner74 kirjoitti:
V.Leinonen oli omalla tavallaan vakuuttava. Pisti korvaan seuraava hänen sanomansa:
"Kun puhutaan ihmisoikeuksista, me emme paljon ajattele että pitäisi lähteä tukemaan ihmisen oikeuksia toimia jumalan tahdon vastaisesti."
Veikko toisin sanoen totesi, että ihmisoikeuksien Copywright on jehovantodistajilla, kulloisenkin raamatuntulkinnan löyhästi viittoilemissa puitteissa. Se siitä keskustelusta, ihmisoikeudet merkitsevät jehovantodistajalle ihan muuta kuin keskiverto lapinkansan lukijalle.
Juuri tuon saman totesin myös itse. Tuolla lauseella sanoudutaan suoraan irti uskonnonvapauslaista, jossa todetaan ihmisillä olevan myös oikeus olla uskomatta. Asetetut rangaistukset ovat puhdasta lain rikkomista.
Ja sitten vielä levitetään lehtiä tyyppi Herätkää 7/09 "Onko väärin vaihtaa uskontoa". Ja annetaan ymmärtää että ollaan NIIN suvaitsevia niitä kohtaan jotka eroavat

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lähetetty: 15.01.2011 15:03
Kirjoittaja odette80
Jos omassa päässään pohtii ettei voi uskoa todistajien oppiin niin pitäisi sallia vaihtaa uskontoa. Toki tietenkin vedetään luopioajatukset tähän, mutta eihän se aina noin mene.
Kaverilleni tätä taisin aikoinaan toitottaa, mutta se vaan intti että tämä on oikea uskonto eli miksi vaihtaa. Kysyin että oletko asian miten todennut niin eipä sieltä muuta tullut kuin seuran omaa "tekstiä". Huoh! Se on tosi asia että ei näköjään omilla aivoilla edes pyritä tuomaan asiaa esiin.
Eräältä kerran kysyin että onkohan se itsekään miettinyt miksi esiaviolliset sukupuolisuhteet on huonoja. Eka vastaus oli Jumala kieltää. No miksi se sitten kieltää? No sehän meidät luonut niin kai se tietää mikä on parhaaksi. Tulee vain mieleen matikan tunnit, kun taululle lätässään kaava millä lasketaan, mutta sitä ei sitten selitetä miksi se juuri noin lasketaan. Porukka laskee, mutta tuskin monikaan miettii miksi juuri noin tulee oikea vastaus. Sanoin tälle tyypille että ajattelepa itse aivoillasi tuo asia tai kysy vanhimmilta tietävätkö hekään.