Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Masterpiece kirjoitti:Pari vuotta sitten kävi niin, että rouva JT ei oikein halunnut keskustella kanssani Tampereen rautatieasemalla
Voisi kyllä oikeutetusti olettaa, että noudattaisivat opettamaansa ohjetta, "olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta" (1Pt 3:15) UMK.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Masterpiece kirjoitti:Siinä sitten välillä tuijotettiin hiljaisuuden vallitessa toisiamme.
Mykkä sananjulistaja on vähän paradoksaalinen juttu, mutta tuleehan se jw.org mainostetuksi noinkin. Mitä tuijotukseen tulee, Crocodile Dundeelle ei taida olla voittanutta. Seuraavalla kerralla käyttöön:

https://www.youtube.com/watch?v=a1Gqjf6E_Cc
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

No sehän olisikin hyvä, jos rupeaisin ensi kerralla rapsuttamaan nenän vartta!
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Keskustelin Helsingin rautatieaseman tunnelissa itse Reima Laineen (oli ainakin ennen piirivalvojana ja kierrosvalvojana) kanssa, joka kertoi JW.org:in olevan osa "yleistä kehitystä, jossa kaikki menee nettiin." Kun huomautin lehtien ohenneen, ja kysyin aiotaanko niiden julkaiseminen lopettaa kokonaan, sanoi Reima sen olevan mahdollista.

Keskustelu päättyi, kun vieressä päivystänyt sisar tunnisti minut "luopioksi". Sitä ennen Reima oli vakuutellut, että Veikon sanomiset televisiossa pitivät paikkansa, eli karttamista ei esiinny, vaan "kaikki ovat tervetulleita valtakunnansalille." Tunnistuksen jälkeen suut menivät molemmilla suppuun. Huomautin, että eikö nyt juuri tämä ole todiste siitä karttamisesta, mutta sisar vain totesi, että "emme vain puhu, ei se ole karttamista". :D
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

En ole hetkeen bongaillut todistajia, mutta olen huomannut höpöhöpöksi sen etteivät todistajat tervehtisi entisiä todistajia.
Sen täytyy olla luopiovalhe. kokeilkaa vaikka itse seuraavaa.

Ajatte autolla salin ohi ennen kokouksen alkua tai sen päättyä ja kun huomaatte pihalla porukkaa niin veivaatte ikkunan auki, tööttäätte ja heilutatte kättä oikein reippaasti. Huomaatte, että ainakin kahdeksan kymmenestä todistajasta tervehtivät :D

ps. Aurinkolasit päässä saattaa saada enemmän tervehdyksiä
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Tony »

SuurinBabylon kirjoitti:Tunnistuksen jälkeen suut menivät molemmilla suppuun. Huomautin, että eikö nyt juuri tämä ole todiste siitä karttamisesta, mutta sisar vain totesi, että "emme vain puhu, ei se ole karttamista". :D
On se jännä millaisiin suorituksiin Jt pystyy tämänkin asian suhteen. Suora valehtelu itselleen ja ympäristölle sujuu muitta mutkitta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tony kirjoitti:
SuurinBabylon kirjoitti:Tunnistuksen jälkeen suut menivät molemmilla suppuun. Huomautin, että eikö nyt juuri tämä ole todiste siitä karttamisesta, mutta sisar vain totesi, että "emme vain puhu, ei se ole karttamista". :D
On se jännä millaisiin suorituksiin Jt pystyy tämänkin asian suhteen. Suora valehtelu itselleen ja ympäristölle sujuu muitta mutkitta.
Tuosta "Ei me karteta, ei vaan jutella eikä olla tekemisissä sellaisten kanssa", taitaa olla ohjeistettu mielipide. Itsekin olen kuullut tuon saman toteamuksen monta kertaa eri todistajien suusta, ikähaitari 14-60v. Tavoitteena on tietenkin lieventää ikävältä kuulostavaa karttamis-sanaa, vaikka eihän se totuutta miksikään muuta.
Let me go Master I hate you so
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Natsku »

rippeli kirjoitti: Tuosta "Ei me karteta, ei vaan jutella eikä olla tekemisissä sellaisten kanssa", taitaa olla ohjeistettu mielipide. Itsekin olen kuullut tuon saman toteamuksen monta kertaa eri todistajien suusta, ikähaitari 14-60v. Tavoitteena on tietenkin lieventää ikävältä kuulostavaa karttamis-sanaa, vaikka eihän se totuutta miksikään muuta.
Sama juttu käännyttämisen kanssa. "Ei me ketään yritetä käännyttää, me vain kerromme hyvää uutista." Öh, niin...?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Tony »

Natsku kirjoitti:
rippeli kirjoitti: Tuosta "Ei me karteta, ei vaan jutella eikä olla tekemisissä sellaisten kanssa", taitaa olla ohjeistettu mielipide. Itsekin olen kuullut tuon saman toteamuksen monta kertaa eri todistajien suusta, ikähaitari 14-60v. Tavoitteena on tietenkin lieventää ikävältä kuulostavaa karttamis-sanaa, vaikka eihän se totuutta miksikään muuta.
Sama juttu käännyttämisen kanssa. "Ei me ketään yritetä käännyttää, me vain kerromme hyvää uutista." Öh, niin...?
Niin, kuten tiedämme, tuokin on täyttä soopaa.
Valtakunnanpalveluksemme lokakuu 2001 kirjoitti:
Mikä on tavoitteemme?

1 Miksi me johdamme Raamatun kotitutkisteluja? Vain jakaaksemme tietoa? Parantaaksemme ihmisten elämän laatua? Kirkastaaksemme heidän näkemystään tulevaisuudesta? Ei. Päätavoitteemme on tehdä Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia!
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

SuurinBabylon kirjoitti:Keskustelin Helsingin rautatieaseman tunnelissa itse Reima Laineen (oli ainakin ennen piirivalvojana ja kierrosvalvojana) kanssa, joka kertoi JW.org:in olevan osa "yleistä kehitystä, jossa kaikki menee nettiin." Kun huomautin lehtien ohenneen, ja kysyin aiotaanko niiden julkaiseminen lopettaa kokonaan, sanoi Reima sen olevan mahdollista.

Keskustelu päättyi, kun vieressä päivystänyt sisar tunnisti minut "luopioksi". Sitä ennen Reima oli vakuutellut, että Veikon sanomiset televisiossa pitivät paikkansa, eli karttamista ei esiinny, vaan "kaikki ovat tervetulleita valtakunnansalille." Tunnistuksen jälkeen suut menivät molemmilla suppuun. Huomautin, että eikö nyt juuri tämä ole todiste siitä karttamisesta, mutta sisar vain totesi, että "emme vain puhu, ei se ole karttamista". :D
Reima Laine kertoo äänitteessä, että hän karttaa omaa veljeään.
http://johanneksenpoika.fi/dokumentit/reimanveli.mp3

Reima "auttaa" omien sanojensa mukaan velipoikaa tulemaan "takaisin" siten, ettei ole tekemisissä. :mrgreen: :evil:
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Johanneksen poika kirjoitti:Reima Laine kertoo äänitteessä, että hän karttaa omaa veljeään.
http://johanneksenpoika.fi/dokumentit/reimanveli.mp3
Ei ei ei... Reima sanoo, että hän ei ole tekemisissä, ei että hän karttaisi velipoikaa...

Aina ei ihan tiedä, että pitäisikö itkeä vai nauraa. Täytyy myöntää, että väliin tuppaa kyllä vähän naurattamaankin, vaikka vakava asia tietysti onkin.
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

SuurinBabylon kirjoitti:Keskustelu päättyi, kun vieressä päivystänyt sisar tunnisti minut "luopioksi". Sitä ennen Reima oli vakuutellut, että Veikon sanomiset televisiossa pitivät paikkansa, eli karttamista ei esiinny, vaan "kaikki ovat tervetulleita valtakunnansalille." Tunnistuksen jälkeen suut menivät molemmilla suppuun. Huomautin, että eikö nyt juuri tämä ole todiste siitä karttamisesta, mutta sisar vain totesi, että "emme vain puhu, ei se ole karttamista". :D
Tuli mieleen lapsuuden kokemus. Olin loma-ajantienraivaajana pohjoisessa yhden erikoistr:n luona. Alue oli varsin lestaadiolaista tai ehkä korttiläistä (? pukeutuivat mustiin). Yhdellä ovella oli minun vuoroni esittää ja kun oven avannut naishenkilö tunnisti meidät Jehovan Todistajiksi, niin hän peräytyi huoneeseensa, avasi radionsa täydelle volyymille ja painoi korvansa kiinni radion kovaääniseen. Ts. pelko ohjasi häntä. Minä siinä yritin esittää saarnaani, mutta totesin, että puhuminen lienee merkityksetöntä siinä tilanteessa. Karttoiko hän meitä?

Nykyisin Jtia ohjaa pelko eikä rakkaus. Rakkaus voittaa pelon. Näin ollen rakkaus ei ole heidän keskuudessaan.

ps. Tätä kirjoittaessani muistin, että minulle koulussa opetettiin, että lauseilla "Eräs erikoistr" ja "Yksi erikoistr" on se perusero, että "Yksi" on joku tietty, mutta "Eräs" ei ole tunnettu. VT:ssä taidetaan oikeaoppisesti sanoa aina "Eräs tutkija" eikä "Yksi tutkija", koska "Eräs" ei ole tunnettu eli asiaa ei voida tarkistaa pyydettäessäkään. Ts. sanomalla "Yksi erikoistr" ilmaisen, että voin pyydettäessä mainita nimen YVssä. Tosin hän on jo kuollut.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Tony kirjoitti:Niin, kuten tiedämme, tuokin on täyttä soopaa.
Valtakunnanpalveluksemme lokakuu 2001 kirjoitti:
Mikä on tavoitteemme?

1 Miksi me johdamme Raamatun kotitutkisteluja? Vain jakaaksemme tietoa? Parantaaksemme ihmisten elämän laatua? Kirkastaaksemme heidän näkemystään tulevaisuudesta? Ei. Päätavoitteemme on tehdä Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia!
Eihän tuossa puhuta mitään käännyttämisestä. Ne vaan kovasti yrittää tehdä, ei käännyttää. Ihan eri asia. Arrrrgh.
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Ei ne yritä käännyttää,vain ohjata toiseen suuntaan.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Tony »

Filippos kirjoitti:
Tony kirjoitti:Niin, kuten tiedämme, tuokin on täyttä soopaa.
Valtakunnanpalveluksemme lokakuu 2001 kirjoitti:
Mikä on tavoitteemme?

1 Miksi me johdamme Raamatun kotitutkisteluja? Vain jakaaksemme tietoa? Parantaaksemme ihmisten elämän laatua? Kirkastaaksemme heidän näkemystään tulevaisuudesta? Ei. Päätavoitteemme on tehdä Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia!
Eihän tuossa puhuta mitään käännyttämisestä. Ne vaan kovasti yrittää tehdä, ei käännyttää. Ihan eri asia. Arrrrgh.
KATUMUS JA KÄÄNTYMYS

12 Kaste edellyttää muitakin askelia. Apostoli Pietari sanoi: ”Katukaa – – ja kääntykää saadaksenne syntinne pyyhityiksi pois.” (Apostolien teot 3:19.) Katuminen merkitsee sitä, että tuntee vilpitöntä mielipahaa jostain tekemästään. Se on selvästikin paikallaan, jos ihminen on elänyt moraalittomasti, mutta se on tarpeen silloinkin kun elämä on ollut moraalisesti suhteellisen puhdasta. Miten niin? Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tarvitsevat Jumalan anteeksiantoa (Roomalaisille 3:23; 5:12). Et tiennyt, mikä Jumalan tahto on, ennen kuin aloit tutkia Raamattua. Miten siis olisit voinut elää täysin hänen tahtonsa mukaisesti? Tämän vuoksi katumus on tarpeen.

13 Katumuksen jälkeen on tapahduttava kääntymys. Pelkkä mielipahan tunteminen ei riitä. Sinun täytyy hylätä entinen elämäntapasi ja päättää lujasti toimia vastedes oikein. Katumus ja kääntymys ovat askelia, jotka sinun täytyy ottaa ennen kastetta.
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1102005148

Käännyttäminenhän on Jehovan todistajien mukaan raamatullinen agenda. Kuitenkin he kieltävät noudattavansa tätä agendaa silloin kun käännyttäminen mainitaan negatiivisessa merkityksessä. Jotenkin tulee mieleen se tarina kolmesti Jeesuksen kieltävästä kaverista. - Asioita ei uskalleta esittää sellaisina kuin ne on jos siitä voi tulla sanomista. Sama karttamisen kanssa. Kovasti sitä huudellaan omissa porukoissa raamatulliseksi, mutta julkisesti ei uskalleta muuta kuin valehdella.
”Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lapsukaisten kaltaisiksi, ette missään tapauksessa tule menemään taivasten valtakuntaan.” (Matt. 18:3 UMK)

”Syy siihen, että he eivät voineet uskoa, on, että Jesaja sanoi vielä: ”Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, jotta he eivät näkisi silmillään eivätkä tajuaisi sydämellään eivätkä kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.”” (Joh. 12:38-40 UMK)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin